Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[Audi a6 c4 2.5 tdi ael] Czarny dym pomocy !!

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
maat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 21 mar 2009, 20:56
Lokalizacja: Bialystok

[Audi a6 c4 2.5 tdi ael] Czarny dym pomocy !!

Post autor: maat » 16 sty 2010, 03:50

Mam dosc duzy problem mianowicie po wcisniesciu pedalu gazu powyzej 2,5-3 tys obrotow zaczyna sie pojawiac za mna chmura czarnego dymu :( W aucie zrobilem nastepujace rzeczy : silnik kompletny remont (obecnie cisnienie idealne, pali w -25) , ustawilem kat wtrysku, dawke paliwa, sprawdzilem wtryskiwacze czy nie leja, turbina nowa na gwarancji, gumowe rury tez wydaja sie ze zadnej dziury nie ma. Nie wiem za bardzo co moge zrobic jeszcze, samochod dymi jak przed remontem, praktycznie nic sie nie zmienilo. Sam juz nie wiem co robic. Jedyne czego nie sprawdzalem to intercooler, czy to moze byc przyczyna ? I czy latwo znalezc dziure w gumowych przewodach ? Ja po zdemontowoaniu przewodow nic nie znalazlem. Sprawdzalem dwa grube gumowe przewody od intercollera i turbiny. CZy nalezy jeszcze cos sprawdzic ? Z gory dziekuje za pomoc.

krs2919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 286
Rejestracja: 07 mar 2009, 08:02
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: krs2919 » 16 sty 2010, 08:24

witaj przyjacielu, dymienie na czarno nie jest złym objawem, w porównaniu do niebieskiego dymku. Tak wypisujesz ile to w niej powymieniałeś i nic, może trochę za dużo kombinujesz. Mam też AEL i chociaż mam na budziku 400tyś. oraz małe problemy z odpalaniem poniżej -5, to tak mi nie dymi jak tobie, a pomogło mi tylko czyszczenie i regulacja wtrysków, dodam że są jeszcze fabryczne(wysypałem sporo nagaru po rozkręceniu). Co do intercoolera to osadza się w nim woda przy dłuższej eksploatacji, więc przydało by się go wymontować wylać wodę i tyle, przy zimie jest to problem bo może zamarzać, ale objaw powinien być raczej spowodowany spadkiem mocy nie dymieniem. Diesel musi po-dymić, ale wszystko w swoich granicach.Pozdrawiam

Awatar użytkownika
martino
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 05 maja 2008, 22:35
Lokalizacja: Góra Śląska

Post autor: martino » 16 sty 2010, 08:52

Spróbuj pokombinować EGR-em- zazwyczaj jego rozłaczenia pomaga. Pozdrawiam
Audi A6 2.5 TDI AEL Avant Proline z przebiegiem ponad pół mln km



Vorsprung durch Technik

"Ropa daje kopa:-)"

Awatar użytkownika
Dawidows89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:26
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dawidows89 » 16 sty 2010, 11:16

a jak z przyśpieszeniem tak po 120km/h ? Jesli nie bardzo to może być przyczyną dziurawy wąż który idzie to turbiny, tak jak piszesz około 3tys i za mną czarno
c4-25-tdi-ael-dymi-na-czarno-vt2786.htm ... o&start=15
tu masz opisane co i jak, mam nadzieje ze to pomoże

maat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 21 mar 2009, 20:56
Lokalizacja: Bialystok

Post autor: maat » 16 sty 2010, 15:15

Przyspieszenie jest wporzadku czym wyzsze obroty tym idzie lepiej. Zapomnialem dodac takze ze egr oczywiscie zostal zaslepiony. A wiec - silnik zrobiony - turbo wymienione - egr zaslepiony - dawka paliwa, kat wtrysku ustawione -wtryskiwacze sprawdzone (zaden nie przelewa) a dymi jak kamaz hehe, Przy obrotach 3800 nie da rady za mna jechac. Jak troche sie ociepli to sprawdze gumy jeszcze raz, ale jak juz pisalem wygladaly na cale. Ta od dolotu i od intercoolera. CZytalem jeszcze w innych tematach cos o katalizatorze ? Katalizatora nie ruszalem, czy moze on miec cos wspolnego z dymieniem ? Samochod probowalem juz przegonic kilka razy ale nic nie pomaga dym jak byl tak jest. A jak dobrze przycisne to na asfalcie czarny pas zostaje pod dymieniu. Wiem ze kazde nawet nowe tdi puszcza dymka ale u mnie to jest makabra. Nawet przy powolnym i lekkim przyciskaniu gazu jak sie wkreci powyzej 2500 - 3000 to daje na czarno. Do 4000 obrotow nawet nie dojde bo bylbym chyba widzialny z kosmosu :( Ciekawi mnie ten katalizator....

Awatar użytkownika
Dodek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 466
Rejestracja: 18 paź 2009, 11:49
Imię: Damian
Rocznik: 1992
Moje auto: A6 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Mielec
Kontakt:

Post autor: Dodek » 16 sty 2010, 20:10

w sumie z tymi gumami to najlepiej je wykrecić i dobrze oblukać . / można też z jednej strony tą rure zaślepić np jakaś reklamowką + gumka reparaturka i zacząć np. dmuchać ustami


jeśli rury z dolotu wyeliminujesz to sprawdz jeszcze raz kąt wtrysku (może sie przestawił ) oraz dawke paliwa

pozatym twoje autko ma powera zawsze , czy tylko jak jedziesz do 100 ?
sprawdziłeś v max ile kopcąć wyciąga ?
Łan tu sri TDI :mrgreen:

Awatar użytkownika
blackberd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 03 kwie 2008, 20:48
Lokalizacja: ślask Mikołów

Post autor: blackberd » 17 sty 2010, 12:43

Może spróbuj ścisnąć ręką ten gruby wąż pomiędzy interkolerem a kolektorem ssącym i niech ci ktoś przy gazuje....zobacz jak twardnieje ,czy turbo ciśnie jeśli będzie gdzieś dziura to powinieneś zauważyć

Awatar użytkownika
Dawidows89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 21 wrz 2008, 13:26
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Dawidows89 » 17 sty 2010, 13:40

ja sprawdziłem podobnie jak kolega pisze nade mną , nieźle zawiało ;d

gość_

Post autor: gość_ » 21 lip 2010, 14:25

powiedzcie mi czy tą rurę gumową od intercollera mogę wyjąć? Tamtędy nie płynie żaden olej itd?

Awatar użytkownika
Valery
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 23 mar 2009, 15:37
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Valery » 21 lip 2010, 14:28

szybki-ens pisze:powiedzcie mi czy tą rurę gumową od intercollera mogę wyjąć? Tamtędy nie płynie żaden olej itd?
jedyne co tam powinno "płynąć" to powietrze, więc śmiało zdejmuj.

Awatar użytkownika
bartek915
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 210
Rejestracja: 04 sty 2009, 20:14
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław

Post autor: bartek915 » 21 lip 2010, 17:31

maat pisze:A jak dobrze przycisne to na asfalcie czarny pas zostaje pod dymieniu. Wiem ze kazde nawet nowe tdi puszcza dymka ale u mnie to jest makabra.
Kolego miałem to samo u siebie, sadza na asfalcie po mocnym butowaniu. Przez jakiś tyg dzień w dzień goniłem niunie do 4 tyś obrotów (oczywiście pamiętaj o temp 90stopni). Teraz 0 sadzy z wydechu, egr zaślepiłem i dymienie z tyłu rzeczywiście się zmniejszyło.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja