Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[Audi A6 C5 2.5] Ciezko pali, kopci na bialo

Silniki wysokoprężne
mario__87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 30
Rejestracja: 24 lis 2009, 17:00
Lokalizacja: slask

[Audi A6 C5 2.5] Ciezko pali, kopci na bialo

Post autor: mario__87 » 01 gru 2009, 18:46

Witam,
czytalem sporo na ten temat ale zaden temat nie wiaze sie z tym
co trapi moja niunie mianowicie:
-bardzo ciezko jest mi odpalic auto na zimnym silniku
zazwyczaj chwyta za drugim razem z ogromna smierdzaca chmura dymu,
-autko gdy jest zagrzane odpala normalnie , kopcenia nie ma.
Ostatnio zmieniony 05 gru 2009, 18:54 przez mario__87, łącznie zmieniany 1 raz.

araneae.be
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 02 lip 2009, 18:21
Lokalizacja: Pobiedziska

Post autor: araneae.be » 02 gru 2009, 00:15

Cześć,
Chyba mam podobny problem, z tym ,że u mnie autko kopci tylko przy odpalaniu rano. I to zdrowo... Też sporo czytałem na ten temat i pojutrze jadę do elektryka. Spróbujemy ustawić kąt wtrysku. Mam nadzieję że to pomoże. Odezwę się jeszcze.
Pozdrawiam

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 04 gru 2009, 20:56

ja mam podobny problem. ciezko pali z rana, kopci na bialo i nie ma mocy na zimnym silniku. czujnik wymieniony, kat wtrysku OK. u mnie zauwazylem wyciek na jednym wyjsciu z pompy wtryskowej na przewod wysokiego cisnienia. wczoraj go wyczyscilem i jutro zobacze czy cos widac. czasami rowniez podczas jazdy nie ma mocy. probowalem dokrecic nakretke na przewodzie bo moze byc poluzowana ale niestety nie ma dojscia bo jest na dole i trzeba sciagnac kilka innych przewodow :-/

Awatar użytkownika
kubak75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 02 lis 2009, 23:30
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kubak75 » 15 gru 2009, 15:13

U mnie gdy rano odpalę normalnie wskakuje 1000obr/min ale po chwili schodzi do 800obr/min ale co białego dymy z rury jest to olej. Czyli masz przecieki oleju do komory spalania i jest spalany z mieszanka paliwową, przez auto możne mieć mieszą moc. U mnie potrzebna była wymiana odmy ( układu odpowietrzania silnika)

Awatar użytkownika
ma_pok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 475
Rejestracja: 21 paź 2008, 22:04
Imię: Marek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lębork / Gdynia

Post autor: ma_pok » 15 gru 2009, 20:09

Witam

Wymienilem:
- uszczelke pod pokrywa walkow
- pokrywe wałków (bo lecial olej na uszczelkach przy wtryskach)
- weze przelewowe
- uszczelki miedziane na przelewach
- uszczelki miedziane na dojsciu i wyjsciu z pompy
- filtr paliwa
- zawor na filtrze paliwa

Podczas tego zabiegu dokrecilismy wtryski bo byly troszke luzne, sciagnete przewody wysokiego cisnienia bo tam tez bylo mokro od ropy. wszystko podokrecane i jak narazie sucho.

Jest sucho ale dalej nie odpala tak jak powinien. Kurcze nie mam pomyslu co moze byc. Musze jeszcze sprawdzic swiece choc niedawno byly wymieniane.

Jakies sugestie??

Awatar użytkownika
przemkolodz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 25 mar 2009, 20:42
Lokalizacja: łódź

Post autor: przemkolodz » 16 lip 2010, 14:18

witam

ja mam podobny problem

auto zaczelo mi kopcic na bialo ( jak sie rozpedze i jest na biegu puszczam gaz i widze w lusterku wstecznym mase bialego dymu dodam gaz i dymu nie ma) zauwazyłem ze ubywa mi oleju w silniku

pomozcie :-( :-( :-( :-( :-(
Było
Audi 80 B4 1,9tdi 90KM Avant
Audi A6 C4 2,5 tdi 140KM Quattro
Audi A6 C5 2,5 tdi 180KM Quattro
Audi A6 C5 2,4 164KM Quattro
Audi A6 C5 2,8 196KM Quattro
jest
Audi 80 B4 1,9tdi 90KM Sedan
Audi A6 C5 2,4 164KM Quattro

Awatar użytkownika
przemkolodz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 25 mar 2009, 20:42
Lokalizacja: łódź

Post autor: przemkolodz » 20 lip 2010, 14:41

Wymieniłem odme, uszczelke pod pokrywa wałków rozrządu , wyczyscilem EGR , wyczysciłem ssący

i białego dymka juz nie ma
odma była z roku 1998
Było
Audi 80 B4 1,9tdi 90KM Avant
Audi A6 C4 2,5 tdi 140KM Quattro
Audi A6 C5 2,5 tdi 180KM Quattro
Audi A6 C5 2,4 164KM Quattro
Audi A6 C5 2,8 196KM Quattro
jest
Audi 80 B4 1,9tdi 90KM Sedan
Audi A6 C5 2,4 164KM Quattro

Awatar użytkownika
spaluchwp
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 21 lip 2008, 22:42
Lokalizacja: WLKP

Post autor: spaluchwp » 20 lip 2010, 18:07

Piotruś mam małe pytanie kupiłem czujnik temperatury http://allegro.pl/item1090889999_czujni ... voryg.html tak mi poradzono na forum i mam pytanie troszkę może głupie ale w którym miejscu jest on montowany w silniku AYM bo na ETCE nie mogę znaleźć

PSlowik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 13 cze 2010, 11:12
Imię: Piotr
Moje auto: Q7
Rocznik: 2016
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: PSlowik » 24 lip 2010, 17:45

Witam
mam pytanie bo czytam tak tez post i mam podobnie auto jak stoi 24h nie ruszane to ma duuuze klopoty z odpaleniem trzeba dluuuugo krecic voltomierz spadsa do 8 V i nagle zalapuje auto z chmurka bialego dymu za autem i czuc tak jakby rope moze olej...
Piotrus czy to bedzie wina odmy ze auto ciezko odpala??
niedawno robilem logi stat i dyn i bylo niby bdb
jak zabrac sie za odme ?
bede bardzo mocno wdzeczny za odp i pomoc.
Pozdrawiam serdecznie.

Awatar użytkownika
valdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 17 maja 2009, 00:51
Lokalizacja: Poznan/Belfast /UK

Post autor: valdi » 25 lip 2010, 02:11

PSlowik
opis twoich objawow moze swiadczyc o zapowietrzajacym sie ukladzie paliwowym.na poczatek bym to sprawdzil,a dopiero pozniej bral sie za odme ;-) nie napisales od kiedy tak sie dzieje :!: moze wymieniales niedawno filtr paliwa :!:
pozdro VALDI

PSlowik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 13 cze 2010, 11:12
Imię: Piotr
Moje auto: Q7
Rocznik: 2016
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: PSlowik » 25 lip 2010, 05:30

valdi pisze:PSlowik
opis twoich objawow moze swiadczyc o zapowietrzajacym sie ukladzie paliwowym.na poczatek bym to sprawdzil,a dopiero pozniej bral sie za odme ;-) nie napisales od kiedy tak sie dzieje :!: moze wymieniales niedawno filtr paliwa :!:
hej nie niestety nie wymienialem jeszcze filtra. zmiwnilem wezyki przelewowe ale to nie pomoglo. i czy musza byc zaworki zwrotnr na powrotach ktore ida z pompy??

PSlowik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 13 cze 2010, 11:12
Imię: Piotr
Moje auto: Q7
Rocznik: 2016
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: PSlowik » 25 lip 2010, 16:26

a to ze autko ciezko odpala i zadymi na bialo to pewnie z powodu ze paliwo schodzi i podczas krecenia naleci ropu i pozniej jak odpali to zadymi dobry tok myslenia??
jade za tydzien jakos do Pana Sopy na zmiane oleju w skrzyni po 5tys wiec przy umawianiu sie odrazu zglosze ten problem.
Piotrus a jeszcze przy okazji w A4 B7 2.0 TDI musze tez zmienic rozrzad i tez chce u Pana Sopy od razu zrobic tez trzeba sciagac zderzaki itp??
pozdrawiam serdecznie.

go łoś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 25 lip 2010, 17:32
Lokalizacja: kwidzyn pomorskie

Post autor: go łoś » 25 lip 2010, 17:51

Witam
Mam problem ze , spadkiem mocy od 3000 tys obrotów traci moc i samochod nie ciagnie , wymieniłem przepływomierz , oraz sprawdziłem zawór ten od turbiny i nie wiem czy to nie bedzie czujnik EGRN , jezeli ktoś może mi pomóc to czekam na wskazówki

PSlowik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 13 cze 2010, 11:12
Imię: Piotr
Moje auto: Q7
Rocznik: 2016
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: PSlowik » 27 lip 2010, 00:43

dziekuje za odp juz jestem umowiony na pacz sierpnia :)
a mam pytanko zmienilem tarcze w mojej a6 i teraz tak jakby tarcz tarla o blache przod od str pasazera ale tylko nieraz raz mocniej raz mniej a czesciej wogole.
jak zakladalem tarcze to juz chaczylo cos ale pozniej krecilem i przestalo.
Masz moze pojecie co to moze byc ?? bede wdieczny sorka za OT.

DjDr
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 24 wrz 2009, 18:18
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo
Kontakt:

Post autor: DjDr » 08 sie 2010, 21:05

Witam nie będę zaczynał nowego tematu więc się podepnę

Mam taki problem mianowicie w ostatnim czasie okres wakacyjny zrobiłem trochę kilometrów

i ostatnio zauważyłem dziwne kopcenie , obiawia się to np jadę sobie 100 km/h puszczam gaz obroty spadają prędkość również po czym lekko naciskam gaz a za mną chmura dymu po naciśnięciu gazu mocniej problem znika , pojawiło się to niedawno przedtem tego nie było nie kopcił wogóle nawet na zimnym. Ciagnie normalnie przy redukcji , przyspieszaniu takiego problemu nie ma nie ma dymu tylko jak odpuszczę i lekko daje gazu .

I też zauważyłem że jak auto jest ciepłe to trochę dłużej muszę go kręcić .

Ktoś miał taki problem a i tylko tak na ciepłym silniku kopci i tylko w wyżej opisanej sytuacji . help
pierwszy, największy, znany forum Audi A6 / A7 w Polsce

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga