[AUDI A6 C4] Mało wydajna klimatyzacja
[AUDI A6 C4] Mało wydajna klimatyzacja
Witam.
Mam pewien problem z klimatyzacją w swojej Audince.
Od razu dodam, że klimatyzacja napełniana, filtry wymienione, temperatura chłodzenia sprawdzana (6 stopni). Jednak jest ona strasznie mało wydajna. Na maksymalnych obrotach strasznie słabo wieje. Przykładając rękę do nawiewu czuć, że jest zimne powietrze, jednak jest go po prostu bardzo mało...uczucie jakby coś było przytkane i nie mogła w pełni pracować. No i jeszcze trzeba do tego dodać bardzo głośną pracę nawiewu. Byłem z tym u wielu mechaników, jednak jedyne co zlecali to nabicie klimy, co nie pomagało. Wczoraj jeden z nich powiedział mi, że najprawdopodobniej jest walnięta "nagrzewnica klimatyzacji".
Co myślicie o tym? Jest możliwe, że to przez to tak marnie ona działa?
Bo nie wiem, czy jest sens ją kupować.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Mam pewien problem z klimatyzacją w swojej Audince.
Od razu dodam, że klimatyzacja napełniana, filtry wymienione, temperatura chłodzenia sprawdzana (6 stopni). Jednak jest ona strasznie mało wydajna. Na maksymalnych obrotach strasznie słabo wieje. Przykładając rękę do nawiewu czuć, że jest zimne powietrze, jednak jest go po prostu bardzo mało...uczucie jakby coś było przytkane i nie mogła w pełni pracować. No i jeszcze trzeba do tego dodać bardzo głośną pracę nawiewu. Byłem z tym u wielu mechaników, jednak jedyne co zlecali to nabicie klimy, co nie pomagało. Wczoraj jeden z nich powiedział mi, że najprawdopodobniej jest walnięta "nagrzewnica klimatyzacji".
Co myślicie o tym? Jest możliwe, że to przez to tak marnie ona działa?
Bo nie wiem, czy jest sens ją kupować.
Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Moim zdaniem tak ma być, mam porownanie z omegą i tam też jest czynnik R134a nie ma rewelacji i w każdym tak bedzie, natomiast w W124 udało mi się jeszcze 3 lata temu dobić R12 i na teście przy nawiewie osiągneliśmy -10 i wyjeżdzając mercedestem z garażu po max 500m jest w środku tak jak powinno być, omedze to zajmuje dużo dłużej przy tych samych warunkach. Jeśli auto jest nagrzane to ostatnio dopiero jak przejechalem 20 parę km to wentylator zszedl do 3 czyli dopiero uzyskałem 22stopnie
Jeśli masz klimatronik to w takim wypadku poleciłbym sprawdzić VAG-iem czy nie ma problemów z którąś z klapek, bo moze któraś się zacięła i blokuje dopływ powietrza. Najprościej ustawić na maksa nawiew i sterowac ręcznie obieg wewnętrzny włączony wyłączony, nawiewy tylko szyba tylko srodkowe i tylko nogi i sprawdzić czy to sterowanie dziala bo jeśli cos sie nie przelącza to być może klapka zamknela wyjście z "nagrzewnicy" klimatyzacji i jest taki efekt.
Sprawdziłem błędy na klimatroniku i w uszkodzeniach systemu (DTC) wyskoczyło mi, że:
1) Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem przerwa.
2) Klapa powietrza, ciągła blokada.
Myślę, że szczególnie drugi punkt wyjaśniałby przyczynę tego, że klima jest tak mało wydajna. Tylko teraz pytanie: jak to naprawić?
1) Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem przerwa.
2) Klapa powietrza, ciągła blokada.
Myślę, że szczególnie drugi punkt wyjaśniałby przyczynę tego, że klima jest tak mało wydajna. Tylko teraz pytanie: jak to naprawić?
Goły pisze:Sprawdziłem błędy na klimatroniku i w uszkodzeniach systemu (DTC) wyskoczyło mi, że:
1) Potencjometr silnika klapy regulacji temperatury, czasem przerwa.
2) Klapa powietrza, ciągła blokada.
Myślę, że szczególnie drugi punkt wyjaśniałby przyczynę tego, że klima jest tak mało wydajna. Tylko teraz pytanie: jak to naprawić?
misiek36
- elmi_k
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 551
- Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
- Imię: Emil
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Kolego nie przesadzaj z tym czynnikiem! Od 92r. ilosc czynnika 750-800g. (R134a) I tyle powinno byc. Do 92r. bylo 1100g ale R12!!krischm pisze:Może masz za mało czynnika powinno być 1100g
Trzeba patrzec jaki czynnik i jego ilosc.
Goły zobacz ten drugi blad. Bedziesz musial chyba rozebrac i zobaczyc silniczek od glownej klapy powietrza. Gdzies na forum byly chyba obrazki silniczkow, ktory jest od czego.
Ehh...szczerze to wolę sam tego nie rozbierać, bo potem nie złożę :-P
Może przejadę się do kogoś kto mógłby mi to sprawdzić.
Czyli biorąc pod uwagę ten drugi błąd to nagrzewnica klimatyzacji nie ma tutaj z tym nic wspólnego, tak? (bo szczerze powiedziawszy jestem trochę zielony w budowie układu chłodzenia)
Może przejadę się do kogoś kto mógłby mi to sprawdzić.
Czyli biorąc pod uwagę ten drugi błąd to nagrzewnica klimatyzacji nie ma tutaj z tym nic wspólnego, tak? (bo szczerze powiedziawszy jestem trochę zielony w budowie układu chłodzenia)
- elmi_k
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 551
- Rejestracja: 23 gru 2007, 15:05
- Imię: Emil
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1997
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
Popatrz tutaj na linki
a6-c4-ael-schemat-klimatronika-vt18431. ... ek+nawiewu
Zobacz jeszcze tutaj, z A4 ale moze sie przydac
http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?top ... ek+nawiewu
a6-c4-ael-schemat-klimatronika-vt18431. ... ek+nawiewu
Zobacz jeszcze tutaj, z A4 ale moze sie przydac
http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?top ... ek+nawiewu
Tylko teraz tak...
Trochę się obawiam w tym dłubać, bo raczej sam tego nie naprawię.
Nawet jeśli ten silniczek jest zepsuty to nie mam pojęcia zbytnio jak go naprawić.
I teraz pytanie czy jest sens dawać to do mechanika, żeby rozbierał całą deskę i sprawdził tylko czy działa ten silniczek? Czy lepiej kupić tę nagrzewnicę (tylko nie wiem czy jedno z drugim ma związek) i wymienił...i czy to rozwiązałoby ten problem. Bo i w jednym, jak i drugim przypadku jest sporo rozbierania.
[ Dodano: 2010-07-24, 22:49 ]
A propos tego błędu, który mi wyskoczył czyli: klapa powietrza, ciągła blokada
jest takie objaśnienie: silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę.
Co to oznacza "programowo usunąć blokadę"? Chodzi o podłączenie do komputera i ewentualne ustawienie sterowania tej klapy?
Trochę się obawiam w tym dłubać, bo raczej sam tego nie naprawię.
Nawet jeśli ten silniczek jest zepsuty to nie mam pojęcia zbytnio jak go naprawić.
I teraz pytanie czy jest sens dawać to do mechanika, żeby rozbierał całą deskę i sprawdził tylko czy działa ten silniczek? Czy lepiej kupić tę nagrzewnicę (tylko nie wiem czy jedno z drugim ma związek) i wymienił...i czy to rozwiązałoby ten problem. Bo i w jednym, jak i drugim przypadku jest sporo rozbierania.
[ Dodano: 2010-07-24, 22:49 ]
A propos tego błędu, który mi wyskoczył czyli: klapa powietrza, ciągła blokada
jest takie objaśnienie: silnik jest zapętlony, próbować programowo usunąć blokadę.
Co to oznacza "programowo usunąć blokadę"? Chodzi o podłączenie do komputera i ewentualne ustawienie sterowania tej klapy?
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga