[A6 C5]problemy z klimatyzacja??
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lubuskie
[A6 C5]problemy z klimatyzacja??
Witam.przeczytalem wszystkie tematy lecz nieudalo m sie ustalic wszystkich interesujacych mnie rzeczy dotyczacych mojego problemu z klimatyzacja.A mianowicie przestal dzialac mi el-wiatrak na chlodnicy(ten obok wiska),z forum dowiedzialem sie juz bardzo duzo rzeczy,ktore moga miec wplyw na brak dzialania tegoz wiatraka.
Problem chcialbym sprubowac rozwiazac sam gdyz bardzo nielubie oddawac auta w obce rece.
Chcialbym zaczac szukac usterki w najprostszych miejscach( i tak po nitce dojsc do klebka).
Wiem ze najlepiej najpierw sprawdzic ten wiatrak na,,krotko,,zeby dowiedziec sie czy w ogle jest sprawny czy nie i tu powstaje pierwsze moje pytanie do Was a mianowicie niemam pojecia ,ktora z zloczek obok zbiorniczka wspomagania jest od tego wiatraka wiec cyknolem fote,wkleilem tu ponizej i mam ogromna prosbe zeby ktos z znajacych sie w tej kwestji zaznaczyl mi na zdieciu,o ktora z wtyczek dokladnie chodzi?
A druga sprawa to czy ma znaczenie podlaczenie do wtyczki + i - czy jest to obojetne co gdzie sie podepnie?
Bardzo prosze o wasza pomoc w miare mozliwosci jak najszybsza,dziekuje i pozdrawiam
Problem chcialbym sprubowac rozwiazac sam gdyz bardzo nielubie oddawac auta w obce rece.
Chcialbym zaczac szukac usterki w najprostszych miejscach( i tak po nitce dojsc do klebka).
Wiem ze najlepiej najpierw sprawdzic ten wiatrak na,,krotko,,zeby dowiedziec sie czy w ogle jest sprawny czy nie i tu powstaje pierwsze moje pytanie do Was a mianowicie niemam pojecia ,ktora z zloczek obok zbiorniczka wspomagania jest od tego wiatraka wiec cyknolem fote,wkleilem tu ponizej i mam ogromna prosbe zeby ktos z znajacych sie w tej kwestji zaznaczyl mi na zdieciu,o ktora z wtyczek dokladnie chodzi?
A druga sprawa to czy ma znaczenie podlaczenie do wtyczki + i - czy jest to obojetne co gdzie sie podepnie?
Bardzo prosze o wasza pomoc w miare mozliwosci jak najszybsza,dziekuje i pozdrawiam
Witam. zlaczka ktora szukasz ma kolory kabli brazowy i czarno czerwony sa to dwa kable nalepiej zobacz jakie sa przy wiatraku a jakie przy zlaczkach na moje oko to bedzie pierwszy od prawej ja mam w takiej rozowawej oslonie....nastepnie sprawdz sobie bezpieczniki z lewej strony kierownicy jak bedzie ok to sprawdz bezpiecznik klimy pod kierownica aha bylbym zapomnial sprawdz tez jak rozlonczysz ta zlonczke najlepiej miernikiem 12v czy w zlonczce masz napiecie jak wlonczysz klime. a jezeli to nie pomoze to prawdopodobnie bedziesz mial walniety jakis uklad zalanczajacy wiatrak w panelu klimatronica i albo bedziesz mial panel do wymiany za ok. 160pln na allegro lub mechanik da se rade. zalecam jednak wizyte w stacji diagnostycznej......mialem ten sam przypadek na kompie bylo oki a jakis uklad przepalil mi sie w klimatroniku mechanik i wszystko jest oi dalem za naprawe 100pln.....sie rozpisalem ....przy okazji pozdrawiam shoofela ktory tez mi pomagal w tej kwestii
......BEZ DECHY NIE MA JAZDY W DÓŁ......
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lubuskie
hejka.
domyslam sie ze to bedzie,ktoras z dwoch wtyczek,jednak obydwie maja kolor kabli taki sam z tym ze roznia sie tylko kolorem wtyczek bo jedna(ta ze tak powiem po srodku)jest czarna,a druga (ta po prawej blisko zbiorniczka od wspomagania kiery jest tak jakby brazowa lub rozowawa jak to opisal kolegaÂŁAJDAK, powyzej)wlasnie chodzilo by mi o dokladne stwierdzenie,ktora z tych dwoch wtyczek jest od tego wiatraka po wewnetrznej stronie komory silnika obok wiskozy.
Bo w moim autcie mam wzasadzie 3 wiatraki z tego 2 elektryczne i jeden wisko (glowny)napedzany paskiem wielorowkowym przez silnik.
I teraz mi chodzi o to by sprawdzic ten wiatraczek kolo wiskozy(wiatrak glowny) a nie tego drogiego elektrycznego znajdujacego sie po zewnetrznej stronie komory silnika
ÂŁAJDAK,jesli moglbys zerknac na zdiecie ponizej i powiedziec co muslisz i czy ma znaczenie jak podlacze prad czy to jest bez znaczenia bo w razie gdybym milal jednak doby wentylator to niechcial bym go spalic poprzez niewlasciwe podanie pradu.
domyslam sie ze to bedzie,ktoras z dwoch wtyczek,jednak obydwie maja kolor kabli taki sam z tym ze roznia sie tylko kolorem wtyczek bo jedna(ta ze tak powiem po srodku)jest czarna,a druga (ta po prawej blisko zbiorniczka od wspomagania kiery jest tak jakby brazowa lub rozowawa jak to opisal kolegaÂŁAJDAK, powyzej)wlasnie chodzilo by mi o dokladne stwierdzenie,ktora z tych dwoch wtyczek jest od tego wiatraka po wewnetrznej stronie komory silnika obok wiskozy.
Bo w moim autcie mam wzasadzie 3 wiatraki z tego 2 elektryczne i jeden wisko (glowny)napedzany paskiem wielorowkowym przez silnik.
I teraz mi chodzi o to by sprawdzic ten wiatraczek kolo wiskozy(wiatrak glowny) a nie tego drogiego elektrycznego znajdujacego sie po zewnetrznej stronie komory silnika
ÂŁAJDAK,jesli moglbys zerknac na zdiecie ponizej i powiedziec co muslisz i czy ma znaczenie jak podlacze prad czy to jest bez znaczenia bo w razie gdybym milal jednak doby wentylator to niechcial bym go spalic poprzez niewlasciwe podanie pradu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lubuskie
heh ok.wentylator dziala co prawda ta niby rozowa wtyczka nie jest od tego wentylatora,ale to nic w kazdym razie ja mam sprawne wszystkie wentylatory.
wiec ten od klimy u mnie ma wtyczke po srodku o kolorku czarnym.
Ale teraz sprawdzilem gniazdo tej wtyczki co prawda niemam 12v probnika ale sklecilem cos na szybko czyli zaroweczke 12v od migacza znalazlem i po podlaczeniu jej na ,,krotko,,okazuje sie ze prad niedochodzi na gniazdo .
Posprawdzalem odrazu wszystkie bezpieczniki(czyli sa tylko 2 jeden 30A z z boku za klapka i drugi 40A widoczny po zdieciu oslony pod kiera) i obydwa te bezpieczniki wygladaja calkowicie zdrowo tzn. niewidac na nich zadnych sladow przepalenia.(jesli jest wiecej niz dwa bezpieczniki od klimy to rownierz prosze o info jaki to i gdzie sie znajduje)
Jak poznac ze bezpiecznik sie przepalil?
jednak zauwazylem ze ze powyzej tego bezpiecznika 40A pod kiera jest jakas listwa z przekaznikami i wyglada to tak jakby jednego przekaznika w tej listwie brakowalo bo jedno miejsce w tej listwie pomiedzy przekaznilami jest puste wiec zastanawiam sie czy moze ktos wczesniej niewyciagnol z tego miejsca jakiegos przekaznika.
Ponizej wklejam pogladowe foto:
pierwsze zdiecie pokazuje probnik wlasnej roboty jakby ktos potrzebowal
drugie foto przedstawia listwe z przekaznikami z zaznaczony miejscem,w ktorym brakuje moim zdaniem jakiegos przekaznika
kolorem zoltym zaznaczylem miejsce,w ktorym (moim zdaniem) brakuje jakiegos przekaznika w listwie z przekaznikami.
kolorem czerwonym zaznaczylem miejsce,w ktorym znajduje sie bezpiecznik 40A od klimy.
kolorem niebieskim zaznaczylem miejsce,w ktorym znajduje sie bezpiecznik ABS 50A (taka dodatkowa ciekawostka niezwiazana z moim problemem dla zainteresowanych)
Bardzo prosze o podanie mi info na temat przekaznika klimy tzn.jaki to przekaznik jakie ma parametry i oznaczenia oraz gdzie sie znajduje w samochodzie jego polozenie.
z gory dziekuje wszystkim za pomoc
[ Dodano: 2010-07-15, 21:49 ]
Prosze rowniez o wszelkie sugestie zwiazane z tym ze wiatrak klimy(ten obok wiska)mimo ze jest sprawny(bo przedchwila sprawdzony na ,,krotko,,)to niechce sie zalaczyc podczas pracy klimy na ,,AUTO,,a w tym momencie powinien dzialac.
-moje domysly to:
-zamalo czynnika G-134 (freonu)w ukladzie klimy
-zepsuty przekaznik klimy,lub jego calkowity brak(z niewiadomych przyczyn)
Jesli ktokolwiek posiada jakiekolwiek pojecie na ten temat bardzo prosze o nieignorowanie mojego problemu i napisanie w tym temacie swoich spostrzezen,sugestji i pomoc w rozwiazaniu tego jakze denerwujacego mnie problemu.
Pozdrawiam wszystkich serdecznie
wiec ten od klimy u mnie ma wtyczke po srodku o kolorku czarnym.
Ale teraz sprawdzilem gniazdo tej wtyczki co prawda niemam 12v probnika ale sklecilem cos na szybko czyli zaroweczke 12v od migacza znalazlem i po podlaczeniu jej na ,,krotko,,okazuje sie ze prad niedochodzi na gniazdo .
Posprawdzalem odrazu wszystkie bezpieczniki(czyli sa tylko 2 jeden 30A z z boku za klapka i drugi 40A widoczny po zdieciu oslony pod kiera) i obydwa te bezpieczniki wygladaja calkowicie zdrowo tzn. niewidac na nich zadnych sladow przepalenia.(jesli jest wiecej niz dwa bezpieczniki od klimy to rownierz prosze o info jaki to i gdzie sie znajduje)
Jak poznac ze bezpiecznik sie przepalil?
jednak zauwazylem ze ze powyzej tego bezpiecznika 40A pod kiera jest jakas listwa z przekaznikami i wyglada to tak jakby jednego przekaznika w tej listwie brakowalo bo jedno miejsce w tej listwie pomiedzy przekaznilami jest puste wiec zastanawiam sie czy moze ktos wczesniej niewyciagnol z tego miejsca jakiegos przekaznika.
Ponizej wklejam pogladowe foto:
pierwsze zdiecie pokazuje probnik wlasnej roboty jakby ktos potrzebowal
drugie foto przedstawia listwe z przekaznikami z zaznaczony miejscem,w ktorym brakuje moim zdaniem jakiegos przekaznika
kolorem zoltym zaznaczylem miejsce,w ktorym (moim zdaniem) brakuje jakiegos przekaznika w listwie z przekaznikami.
kolorem czerwonym zaznaczylem miejsce,w ktorym znajduje sie bezpiecznik 40A od klimy.
kolorem niebieskim zaznaczylem miejsce,w ktorym znajduje sie bezpiecznik ABS 50A (taka dodatkowa ciekawostka niezwiazana z moim problemem dla zainteresowanych)
Bardzo prosze o podanie mi info na temat przekaznika klimy tzn.jaki to przekaznik jakie ma parametry i oznaczenia oraz gdzie sie znajduje w samochodzie jego polozenie.
z gory dziekuje wszystkim za pomoc
[ Dodano: 2010-07-15, 21:49 ]
Prosze rowniez o wszelkie sugestie zwiazane z tym ze wiatrak klimy(ten obok wiska)mimo ze jest sprawny(bo przedchwila sprawdzony na ,,krotko,,)to niechce sie zalaczyc podczas pracy klimy na ,,AUTO,,a w tym momencie powinien dzialac.
-moje domysly to:
-zamalo czynnika G-134 (freonu)w ukladzie klimy
-zepsuty przekaznik klimy,lub jego calkowity brak(z niewiadomych przyczyn)
Jesli ktokolwiek posiada jakiekolwiek pojecie na ten temat bardzo prosze o nieignorowanie mojego problemu i napisanie w tym temacie swoich spostrzezen,sugestji i pomoc w rozwiazaniu tego jakze denerwujacego mnie problemu.
Pozdrawiam wszystkich serdecznie
Ostatnio zmieniony 16 lip 2010, 01:34 przez Robtoy, łącznie zmieniany 1 raz.
- pawelx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 248
- Rejestracja: 06 mar 2010, 10:21
- Lokalizacja: Białystok-Podlaskie
kolego Robtoy, ja też mam ten sam problem tylko u mnie na gnieździe od wiatraczka klimy prąd dochodzi, tak więc bezpieczniki i przekaźniki muszą być ok,
natomiast po podłączeniu miernika do wtyczki od wiatraczka klimy pokazuje że nie ma przejścia, powiedziano mi że może być padnięty wiatraczek a mianowicie szczotki których podobno nie da się wymienić bo wiatraczek jest niby nierozbieralny a tu na forum ktoś pisał że wymieniał
lub po drodze z wtyczki do wiatraczka jakiś kabelek może być przetarty ,ale obstawiam raczej że silniczek padł podpinam się także pod ten temat bo wiadomo mamy upały klima mi działa ale przez to że wiatrak nie chodzi mogą wystąpić kolejne problemy i chcę to jak najszybciej naprawić
natomiast po podłączeniu miernika do wtyczki od wiatraczka klimy pokazuje że nie ma przejścia, powiedziano mi że może być padnięty wiatraczek a mianowicie szczotki których podobno nie da się wymienić bo wiatraczek jest niby nierozbieralny a tu na forum ktoś pisał że wymieniał
lub po drodze z wtyczki do wiatraczka jakiś kabelek może być przetarty ,ale obstawiam raczej że silniczek padł podpinam się także pod ten temat bo wiadomo mamy upały klima mi działa ale przez to że wiatrak nie chodzi mogą wystąpić kolejne problemy i chcę to jak najszybciej naprawić
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lubuskie
pawelx, jesli sprawdzasz napiecie na wtyczce od wiatraczka to nic dziwnego ze nic nie pokazuje bo z logicznego punktu widzenia wiatraczek i jego wtyczka to jest urzadzenie zasilane pradem i w tym uzadzeniu niebedzie pradu dopuki sie tej wtyczki niewlaczy do gniazda.
Najlepiej zrobisz jak podlaczysz do wtyczki od wiatraczka prad bezposrednio z akumulatora(na calkowicie wylaczonym silniku oczywiscie)celem sprawdzenie czy on w ogole dziala.
Jesli niedziala to masz dwa wyjscia:
-kupno innego dzialajacego i wymianka
-demataz starego odszukanie przyczyny defektu(najprawdopodobniej koniec szczotek) i naprawa.szczotki da sie wymienic.
Mam do Ciebie prosbe moglbys zrobic foto tej listwy z przekaznikami pod kiera,wystarczy tylko odkrecic 5 srubek i delikatnie odchylic oslonke pod kiera by pstryknac fotke.Jesli jednak nieczujesz sie na silach pogrzebac przy autku to rozumiem.
z gory dzieki tak czy siak
Najlepiej zrobisz jak podlaczysz do wtyczki od wiatraczka prad bezposrednio z akumulatora(na calkowicie wylaczonym silniku oczywiscie)celem sprawdzenie czy on w ogole dziala.
Jesli niedziala to masz dwa wyjscia:
-kupno innego dzialajacego i wymianka
-demataz starego odszukanie przyczyny defektu(najprawdopodobniej koniec szczotek) i naprawa.szczotki da sie wymienic.
Mam do Ciebie prosbe moglbys zrobic foto tej listwy z przekaznikami pod kiera,wystarczy tylko odkrecic 5 srubek i delikatnie odchylic oslonke pod kiera by pstryknac fotke.Jesli jednak nieczujesz sie na silach pogrzebac przy autku to rozumiem.
z gory dzieki tak czy siak
- pawelx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 248
- Rejestracja: 06 mar 2010, 10:21
- Lokalizacja: Białystok-Podlaskie
hehe montowałem sobie CB na stałe w tej kieszeni pod kierą kabel od antenki pociagnołem srodkiem tak wiec demontowałem wszystkie osłony słupków wiec mogę śmiało powiedzieć że czuje sią na siłach by zdjąć taką osłoneRobtoy pisze:Mam do Ciebie prosbe moglbys zrobic foto tej listwy z przekaznikami pod kiera,wystarczy tylko odkrecic 5 srubek i delikatnie odchylic oslonke pod kiera by pstryknac fotke.Jesli jednak nieczujesz sie na silach pogrzebac przy autku to rozumiem.
wiem że nie będzie prądu to logiczne :mrgreen:Robtoy pisze:pawelx, jesli sprawdzasz napiecie na wtyczce od wiatraczka to nic dziwnego ze nic nie pokazuje bo z logicznego punktu widzenia wiatraczek i jego wtyczka to jest urzadzenie zasilane pradem i w tym uzadzeniu niebedzie pradu dopuki sie tej wtyczki niewlaczy do gniazda.
nie wiem czy bawiłeś się trochę miernikim, za pomoca miernika możesz sprawdzić czy jest przejście tzn czy któryś z kabelków które doprowadzają prąd do wiatraka klimy są uszkodzone czy też są całe tak samo jeżeli w silniczku padły szczotki miernik tez nie pokaże przejścia
jutro podłaczę na krótko jak piszesz ale jak nie ma przejscia na mierniku to na 100% nie bedzie działąć bo na mierniku nie ma przejscia a w gnieździe prad dochodzi
jutro sprawdze manewr z tymi igłami czy przy samym silniczku jest przejście pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lubuskie
acha,bo wiesz ja zle Cie zrozumialem w takim razie sorki bo myslalem ze Ty wzioles po prostu i sprawdzales napiecie we wtyczce wiatraczka heh.
Mozliwe jest rowniez ze na samej wtyczce od wiatraka nielapie jakis styk lub cos sie rozlaczylo,skoro na gniezdzie jest a na kabelku od wiatraczka klimy zaraz za jego wtyczka podlaczona do gniazda niema to jedyna mozliwosc ze instalacja gubi napiecie na wtyczce od wiatraczka.
Wiec jesli trosze znasz sie na swoim wozie i bylbys sklonny pstryknac mi fote jak u Ciebie wyglada listwa z przekaznikami pod kiera to bylbym naprawde bardzo Tobie wdzieczny.
Zgory serdeczne dzieki dobry czlowieku.
Nigdy tez niemialem w rekach zadnych urzadzen pomiarowych do pradu jedynie taki maly srubokrecik z probowka z,, zaawansowanych,, sprzetow :-P zawsze radze sobie jakimis alternatywnymi sposobami jak co hehe.
Ja bym zrobil tak na Twoim miejscu wziol i lekko zciagnal izolacje z kabelkow zaraz za wtyczka i podlaczyl mala zaroweczke na 12V i jesli ta nie zaswieci to znaczy wtyczka ma defekt,a jesli zaswieci to znakiem tego jest prad na kablach a najprawdopodobniej szczotki sie skonczyly.
Ale wiesz to taki moj domowy sposob,bo byc moze Ty operujesz jakim sprzetem z prawdziwego zdazenia wiec powinno byc Tobie o wiele latwiej,szybciej zlokalizowac,w ktorym miejscu gine napiecie.
Mozliwe jest rowniez ze na samej wtyczce od wiatraka nielapie jakis styk lub cos sie rozlaczylo,skoro na gniezdzie jest a na kabelku od wiatraczka klimy zaraz za jego wtyczka podlaczona do gniazda niema to jedyna mozliwosc ze instalacja gubi napiecie na wtyczce od wiatraczka.
Wiec jesli trosze znasz sie na swoim wozie i bylbys sklonny pstryknac mi fote jak u Ciebie wyglada listwa z przekaznikami pod kiera to bylbym naprawde bardzo Tobie wdzieczny.
Zgory serdeczne dzieki dobry czlowieku.
Nigdy tez niemialem w rekach zadnych urzadzen pomiarowych do pradu jedynie taki maly srubokrecik z probowka z,, zaawansowanych,, sprzetow :-P zawsze radze sobie jakimis alternatywnymi sposobami jak co hehe.
Ja bym zrobil tak na Twoim miejscu wziol i lekko zciagnal izolacje z kabelkow zaraz za wtyczka i podlaczyl mala zaroweczke na 12V i jesli ta nie zaswieci to znaczy wtyczka ma defekt,a jesli zaswieci to znakiem tego jest prad na kablach a najprawdopodobniej szczotki sie skonczyly.
Ale wiesz to taki moj domowy sposob,bo byc moze Ty operujesz jakim sprzetem z prawdziwego zdazenia wiec powinno byc Tobie o wiele latwiej,szybciej zlokalizowac,w ktorym miejscu gine napiecie.
Siemka, sorki ze odkopuje i sie podpinam ale tylko tu znalazlem fotke tych wtyczek do klimy, no ale do rzeczy,
odkrecilem dzis kompresor zeby sie dostac do przewodu gumowego ktory pękł no i kompresor wisiał na kablu... no i jak sie mozna latwo domyslec kabel sie przypadkiem urwał
no i pytanie, do czego jest ta zielona wtyczka powyzej tej zaznaczonej ? bo ta jest bez kabla i wydaje mi sie ze to bedzie to
odkrecilem dzis kompresor zeby sie dostac do przewodu gumowego ktory pękł no i kompresor wisiał na kablu... no i jak sie mozna latwo domyslec kabel sie przypadkiem urwał
no i pytanie, do czego jest ta zielona wtyczka powyzej tej zaznaczonej ? bo ta jest bez kabla i wydaje mi sie ze to bedzie to
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 14
- Rejestracja: 28 mar 2016, 08:51
- Lokalizacja: żary