Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.5 TDI] - nie wkręca się na obroty nowe logi do ocen

Silniki wysokoprężne
anlisi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 15 cze 2010, 18:06
Lokalizacja: Zielona Góra

[A6 C5 2.5 TDI] - nie wkręca się na obroty nowe logi do ocen

Post autor: anlisi » 08 lip 2010, 16:41

Witam,
auto nie jedzie gdy silnik jest zimny. Nie przekracza 2 tys. obrotów. Jak się rozgrzeje do temperatury roboczej to:
a) albo jedzie normalnie
b) albo też ma problemy, ale wtedy granica obrotów przesuwa się wyżej - na 3-4 tys.
jak jest ciepły i ma problemy, to wtedy na ogół pomaga pociągnięce na maksa na drugim i trzecim biegu (dochodzi do np. 4 tys. obrotów, lekko przystaje i nagle idzie dalej). Po "odblokowaniu" jak jest ciepły to już jeździ okej na wszystkich biegach.
Czasem "odblokowaniu" towarzyszy warczenie silnika (może to przytarta sztanga turbo?)

czy takie objawy pasują pod problemy z pompą (nastawnik)?

pokazuje się błąd 05500 (niedawno wymieniany był rozrząd i korygowany był kąt wtrysku bo po wymianie słabo odpalał na zimno; nie wiem czy jest dobrze ustawiony) - ale awaria objawiła się po jakimś tygodniu po wymianie.

logi spróbuje zrobić w weekend - dopiero ogarniam Vaga - tylko powiedzcie proszę jakie na początek?

z góry dzięki

ps. auto to a4 1998 - ale silnik popularny w a6 - 2.5 tdi :)
Ostatnio zmieniony 13 lip 2010, 21:47 przez anlisi, łącznie zmieniany 3 razy.

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 08 lip 2010, 22:40

mozesz zweryfikowac nastawy kata poczatku wtrysku (z vagiem sprawdzisz to bez klopotow, statyczny oraz bs 004 - przy temperaturze minimum 85), lecz opisane objawy raczej nie pozostawiaja watpliwosci.... owszem, pasuja idealnie do problemow z przytartym tloczkiem 'przestawiacza kata'. Wyglada na to ze bedziesz musial przygotowac sie do regeneracji pompy wtryskowej.

anlisi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 15 cze 2010, 18:06
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: anlisi » 09 lip 2010, 14:26

Slavi16 - poprawione

Tx-didi - dzięki za pierwsze info

Logi zrobię i wkleję z prośbą o weryfikację

A ile taka przyjemność naprawy nastawnika w vp44 powinna kosztować (przypuszczam, że niemało <smuty> )

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 09 lip 2010, 14:59

Ano, niestety, niemalo. Wiekszosc (o ile nie wszystkie) serwisy boscha i tak beda musialy ocenic stan pompy jako calosci (nie tylko ewidentnie zepsutych 'kawalkow') i zazwyczaj preferuja/wymuszaja kompleksowa regeneracje calej pompy. Uzasadnienie jest takie, ze czesciowo naprawiona pompa z reguly nie przejdzie procesu kalibracji (nie potrafie polemizowac z ta teoria - brzmi rozsadnie). Biorac pod uwage ze jedyne elementy 'sterowalne' w pompie to wlasnie te zaworki (dawka paliwa i przestawiacz kata) to trudno zalozyc 'naprawe' pompy bez kalibracji.... wiec na jedno wychodzi.

anlisi nie traktuj tego co napisalem jako diagnozy, zadzwon do serwisu boscha (zakladam ze to jedyne miejsce gwarantujace orginalne czesci i dostep do odpowiednich urzadzen oraz dokumentacji) i porozmawiaj z nimi.

ceny w Krk ksztaltuja sie w przedziale 1000 - 3000 PLN, gdzie zazwyczaj (ostatnie naprawy) to okolice 2500 PLN. Wiec pewnie nalezaloby sie przygotowac na taki wlasnie wydatek.

Jedyne co moge zasugerowac to abys nie zwlekal z decyzja - niestety ale uszkodzenia sie na pewno nie zmniejsza - a dalsza eksploatacja tylko je powiekszy (i co za tym idzie - koszty)

autointer
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 03 maja 2008, 22:43
Lokalizacja: KRAKÓW

Post autor: autointer » 09 lip 2010, 17:39

Witam
Spróbuj porozmawiać z Panem Grzegorzem BROSIEM, który prowadzi warsztat samochodowy w LUBORZYCY Nr 177, gmina Kocmyrzów, tel.: 500091518. Jest to mój mechanik i bardzo życzliwy człowiek. Ja rozmawiałem kiedyś z nim na temat pompy wtryskowej do AUDI A6 z myślą o swoim aucie (ewentualnie na przyszłość, bo takie mam też podejżenie) i powiedział, że jak będę potrzebować to załatwi mi nową po dobrej cenie (więcej kosztowałaby mnie regeneracja). Czy to jest jeszcze aktualne i jaka cena - nie wiem? Próbuj. Kto pyta nie błądzi. Pozdrawiam i życzę pomyśloności.

anlisi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 15 cze 2010, 18:06
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: anlisi » 13 lip 2010, 20:59

autointer - dzięki za kontakt i propozycję - ale to nie moje rejony :) jestem z zach. Polski.

Drodzy, zrobiłem logi statyczne i bs-y, mam nadzieję, że mi się udało:
Gorąca prośba o rzucenie fachowym okiem :)

Log (0 - 001)
Log (1 - 003,003)
Log (2 - 000,000)
Log (3 - 018)
Log (4 - 014)
Log (5 - 013)
Log (6 - 011)
Log (7 - 007)
Log (8 - 004,004,004)

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 13 lip 2010, 22:50

Log 004 bs wskazuje jednoznacznie ze tloczek praktycznie sie nie rusza - przynajmniej tak wyglada to w logach, wiec blad 550 jest jak najbardziej na miejscu i swiadczy, niestety, ze jednak pompa wymaga naprawy/regeneracji/wymiany.

anlisi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 15 cze 2010, 18:06
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: anlisi » 13 lip 2010, 23:19

tx-didi
wielkie dzięki za info.
zadowolony nie jestem - ale nie spodziewałem się lepszych wieści.

no cóż - na czwartek jestem umówiony w boschu - poinformuję o wynikach

pozdrawiam

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 13 lip 2010, 23:53

pocieszajace jest to, ze (przy kompleksowej regeneracji) pompa zrobi pewnie kolejne kilka setek tysiecy kilometrow, wiec bedziesz mogl zapomniec ze jest cos takiego w samochodzie... moze choc troche 'oslodzi' wydatek.
W miedzy czasie (jak pompa bedzie w serwisie - chwile to trwa) mozesz zapoznac sie z zagadnieniem odpowiednich domieszek do paliwa, aby minimalizowac ryzyko 'przycierania sie' (rowniez wtryskiwaczy).

btw - jezeli budzetowo i czasowo sie domkniesz, to moglbys przy okazji sprawdzic kondycje wtryskiwaczy. Zaznaczam ze w logach nie widac nic groznego w tym zakresie, lecz troche szkoda nie skorzystac z okazji......(pewnie korzystajac z uslug jednego serwisu moze daloby sie wynegocjowac maly rabacik za sprawdzenie)

anlisi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 15 cze 2010, 18:06
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: anlisi » 14 lip 2010, 00:02

dzięki za radę - popytam o koszty sprawdzenia wtryskiwaczy przy okazji.
a czy w logach widzisz coś jeszcze, co mogłoby by być niepokojące / wymagające sprawdzenia?

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 14 lip 2010, 00:21

wg mnie sa ok, lecz poczekalbym na opinie osob zdecydowanie lepiej 'ogarniajacych' zagadnienie logow (moze nawet warto wstawic je rowniez do dzialu z diagnstyka ?). Jedyne co mnie jeszcze zastanawia to:
1) obroty biegu jalowego - z ciekawosci podalbys jakie masz nastawy na kanale 2 (adaptacja).
2) czy byla przeprowadzana regulacja sztangi przy turbo ? (nie sugeruje ze jest zla, tylko z ciekawosci)
3) jak juz by Ci sie totalnie nudzilo to poszukalbys brakujacych 4 stopni w temperaturze cieczy chlodzacej :mrgreen: - rozwiazanie moze byc prozaiczne - np nie zagrzales silnika do konca, lecz bardziej wyglada na delikatnie 'falszujacy' czujnik lub termostat. Tylko zaznaczam: w ramach relaksu, poniewaz osobiscie (chociaz pewnie dostane 'bure') to nie zastanawialbym sie nad tym.....

anlisi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 15 cze 2010, 18:06
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: anlisi » 15 lip 2010, 09:57

Witam ponownie,
auto stoi już boschu - po pierwszym sprawdzeniu padło faktycznie na pompę - jutro idzie na stół i wtedy dowiem się nt rozmiaru szkód i wyceny.

tx-didi
wielkie dzieki za weryfikiację logów, postaram się odpowiedzieć na ile to możliwe bez auta:
Ad1. obroty biegu jałowego - tutaj nic nie powiem bo przez parę dni, bo nie mam dostępu do wozu
Ad 2. Regulacja sztangi nie była robiona - jeśli masz jakieś podejrzenia nt potencjalnego problemu u mnie to proszę napisz :)
Ad 3. Termperatura: w sumie to auto dogrzewało się na postoju i robiłem logi jak tylko złapał 85-86 stopni. Ale faktem jest, że przy spokojnej jeździe na klimatroniku (kanał 49) pokazuje temperaturę 87-88 stopni. Dopiero przy butowaniu rośnie do 90-92, a w upał przy jeździe na maksa dochodzi do 94-95 (ale to gaz w podłodze dłuższy czas). Oczywiście na desce cały czas wskazówka na 90. Termostat nie wiem jaki jest - napewno jest stary, ale ta temperatura którą mam utrzymuje się w podanych zakresach od dłuuugiego czasu.

Generalnie - dam znać jak będę po naprawie.
I chyba najrozsądniej będzie wtedy zrobić kompletne logi statyczne i bs-y i wrzucić na forum do analizy (a w razie potrzeby także dynamiczne)

pozdrawiam

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 15 lip 2010, 13:21

Witaj,
anlisi pisze: Ad1. obroty biegu jałowego - tutaj nic nie powiem bo przez parę dni, bo nie mam dostępu do wozu
teoretycznie obroty powinny byc z zakresu 700 - 840 rpm, lecz zazwyczaj wszystkie sterowniki maja ustawienia na 740, czasem 760 (jak rozumiem fabrycznie), na razie spotkalem jeden egzemplarz AFB (moj wlasny), ktory mial ponizej 700 - a Ty jestes drugi. Stad moje zainteresowanie jakie konkretnie masz nastawy :) - ciekawy bylby tez numer sterownika (part number) i wersje softu (Dxx).
anlisi pisze: Ad 2. Regulacja sztangi nie była robiona - jeśli masz jakieś podejrzenia nt potencjalnego problemu u mnie to proszę napisz :)
absolutnie nie mam zadnych podejrzen, wrecz przeciwnie - wyglada to bardzo dobrze (lepiej niz przecietnie), stad pytanie. Zakladam oczywiscie ze wartosci nie powinny byc znowu nieprzyzwoicie duze (to by znaczylo ze dla kierownic spalin nie istnieje pojecie 'spoczynku', co z kolei byloby chyba grozniejsze niz sytuacja odwrotna - niemozliwosc wysterowania na max). Tylko zaznacze jeszcze raz: u Ciebie jest naprawde ok.

anlisi pisze: Ad 3. Termperatura: w sumie to auto dogrzewało się na postoju i robiłem logi jak tylko złapał 85-86 stopni. Ale faktem jest, że przy spokojnej jeździe na klimatroniku (kanał 49) pokazuje temperaturę 87-88 stopni. Dopiero przy butowaniu rośnie do 90-92, a w upał przy jeździe na maksa dochodzi do 94-95 (ale to gaz w podłodze dłuższy czas). Oczywiście na desce cały czas wskazówka na 90. Termostat nie wiem jaki jest - napewno jest stary, ale ta temperatura którą mam utrzymuje się w podanych zakresach od dłuuugiego czasu.
termostat wymienisz przy najblizszym rozrzadzie - do tego czasu (bez wzgledu kiedy) chyba nie robilbym nic w tym zakresie.
anlisi pisze: Generalnie - dam znać jak będę po naprawie.
I chyba najrozsądniej będzie wtedy zrobić kompletne logi statyczne i bs-y i wrzucić na forum do analizy (a w razie potrzeby także dynamiczne)
zgadzam sie w pelni.


Jednoczesnie chcialem poprosic, abys poczekal jeszcze na opinie innych kolegow, poniewaz nie wierze ze tylko ja czytam ten watek.... (a moje doswiadczenie jest niewielkie)

anlisi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 15 cze 2010, 18:06
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: anlisi » 19 lip 2010, 09:39

Cześć ponownie,
mam diagnozę, która niestety jest bardzo kiepska.
Według serwisu boscha pompa wymaga regeneracji w szerokim zakresie, tj. sterownik, przestawiacz kąta wtrysku, prawdopodobnie korpus.
Wycena powaliła mnie z nóg - prawie 4 tys. (a z montażem, kalibracją + za diagnozę łącznie do wyjazdu auta ok. 4,6 tys. pln).
I tu mam trzy pytania:
1. Czy to jest normalna cena (tx-didi pisał o okolicach 3 tys. pln ale nie wiem, czy to obejmuje sterownik), czy może serwis szuka jelenia?
2. Czy ewentualnie iść w kierunku nowej pompy stąd: http://www.diesel-pol.pl/diesel_sklep/i ... b3e40c3e20
(ponoć montaż 250 zł extra - czyli i tak dużo taniej niż za regenację mojej.
3. Czy w przypadku zakupu nowej pompy sam montaż wystarczy - czy potrzebna jest jeszcze kalibracja, etc - ogólnie czy ta oferta na nową pompę (2900) z montażem (250) to jest dobry kierunek - czy to jest coś niepewnego i niekompletnego?

dajcie proszę jakieś dobre rady i poprawcie mi humor jeśli się da :roll:

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 19 lip 2010, 11:35

Witaj kolego,

ad1
bazujac na informacjach uzyskanych z serwisu boscha w Krakowie:
cena, ktora podales, jest usprawiedliwiona calkowita regeneracja, wlasciwie rownoznaczna z wymiana pompy na nowa. Koszt orientacyjny ktory podalem to 80% przypadkow, z tego samego zrodla otrzymalem informacje ze w ekstremalnych sytuacjach siega okolo 4 tys pln (dochodzi ten nieszczesny korpus, przytarty prawdopodobnie przez tloczek przestawiacza kata).

ad2
mam podejrzenie ze oferta, ktora podales, nie dotyczy nowej pompy, tylko regenerowanej... (nalezy oddac stara), problem polega na tym ze nie wiemy gdzie zostala zregenerowana (nie znalazlem takiej informacji na stronie). Wypadaloby tam zadzwonic i dopytac o szczegoly (np o warunki grwarancji - tez jakos niesatysfakcjonujaco wyjasnione).... Nie chcialbym abys zrozumial moja wypowiedz jako zniechecenie do zakupow w wymienionej firmie - tylko jako podpowiedz o jakie dodatkowe informacje bym poprosil na Twoim miejscu.

ad3
montaz wystarczy.
Kalibracja dotyczy jedynie elementow wykonawczych w samej pompie (bez dodatku w postaci silnika), gdzie elementy wykonawcze to chyba tylko te dwa zaworki elektromagnetyczne - dawki paliwa i przestawiacza kata - w moim rozumieniu proces kalibracji polega na (w laickim uproszczeniu) stworzeniu tablicy, indeksowanej wartosciami jakie chcielibysmy uzyskac (np dawki paliwa podawanej przez ECU) wraz z wartoscia napiecia wysterowujacego zaworki. To wszystko jeszcze w funkcji obrotow....

Podkreslam ze jestem laikiem - jezeli ktos to przeczyta i uzna ze bredze - niech nie zawaha sie sprostowac.

podsumowujac: nie wiem za bardzo co Ci poradzic.... teoretycznie mozna jeszcze poszukac uzywki, lecz sprawnej, badz niesprawnej (tanszej) lecz w lepszym stanie niz Twoja. Ale to wszystko to takie gdybanie: niewiadomy stan (wiec koszty), chyba ze bedziesz kupowal z jezdzacego samochodu (np z anglika)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja