Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c5 1.8T] kontrolka wymiany klocków

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
eddi83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 25 sie 2009, 17:20
Lokalizacja: Żagań,Żary

[a6 c5 1.8T] kontrolka wymiany klocków

Post autor: eddi83 » 12 lip 2010, 15:52

koledzy , jak w temacie, tarcze i klocki zostały wymienione dość niedawno na nowe, jakieś 20 tysi na nich zrobiłem i nadal widać duzo klocka pozostało, tarcze jak nówki, i od kilku dni załącza się ta kontrolka na komputerze, taka sama jak od ręcznego lecz bez literki P w środku, koloru żółtego. do tego od jakiegoś czasu(ze 2 tyg) przy lekkim hamowaniu słyszę piszczenie , jak docisnę mocniej to juz nie słychać. ktoś mi może powiedzieć dlaczego pali sie kontrolka? skoro i tarcze i klocki są wizualnie ok?
=>nadmieniam iż wczesniej było wszystko ok, nie piszczały , nie zapalała sie kontrolka, a hamowanie samo w sobie jak było dobre tak i teraz nie zauważyłem straty jakości.

pozdrawiam, edd

Awatar użytkownika
jojo001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 28 maja 2010, 20:11
Lokalizacja: Dolnoslaskie
Kontakt:

Re: [a6 c5 1.8T] kontrolka wymiany klocków

Post autor: jojo001 » 12 lip 2010, 16:45

eddi83 pisze: nadal widać duzo klocka pozostało, tarcze jak nówki, i od kilku dni załącza się ta kontrolka na komputerze


W klocku jest "czujnik" tak na oko to po prostu drucik, który po zużyciu klocka do pewnej grubości się po prostu ściera i przestaje przewodzić prąd. Klocka nadal zostaje ze 3-4 mm :-/

Niestety pozostaje "wyrwać chwasta" - oderwać kabelki od klocka, odizolować końcówki, skręcić (tu nie jestem pewien) i z pełną świadomością że klocki jeszcze trochę pociągną ale że trzeba je mieć pod kontrolą, jeździć dalej.

Można też wymienić klocki i mieć spokój na jakiś dłuższy czas.

Ja ostatnio wymieniłem te nieszczęsne klocki właśnie po to, by mieć święty spokój.

eddi83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 25 sie 2009, 17:20
Lokalizacja: Żagań,Żary

Post autor: eddi83 » 12 lip 2010, 17:33

jojo001, i mówisz ze to tak jest dobrze, ze ja widze jeszcze ze jast klocka od cholery, no ze 4-5 mm to na bank, i byłem dzis u mechaniora załatac opone i przy okazji zajrzał bo mu temat nawinąłęm to mówi ze klocki sa jak nowe, że zużycie prawie żadne, i wymienić moze bo on z tego żyje, ale byłoby to skur......stwem bo one nie są do wymiany....
No ale jeśli mówisz ze tak jest to poczekam może sie jeszcze ktoś wypowie czy tak faktycznie jest, i bede musiał wymienić:)

p.s. i co ważne jeden mechanik powiedzial ze czujniki są tylko z przodu na obydwu kołach , a drugi ze są dra ale jeden z przodu a drugi z tyłu, po przekątnej, wie ktos jak one sa usytuowane?

vxmarek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 09 lip 2010, 09:44
Lokalizacja: płońsk

Post autor: vxmarek » 13 lip 2010, 10:36

Tak jak kolega już pisał czujniki masz tylko z przodu, ja na Twoim miejscu zrobiłbym tak rozpiąć kostkę połączenia w prawym kole za pomocą kawałka druciku zrobił zwarcie na kostce idącej oczywiście pod nadkole sprawdził czy zgasła kontrolka jesli nie to sprawdził bym w ten sam sposób lewe koło w ten sposób wykluczysz czy to wina klocków jeśli zgaśnie będziesz wiedział która strona pokazuje błąd jeśli klocki są jeszcze dobre drucik robiący zwarcie zostawił bym i nie podpinał kostki do następnej wymiany może być tak że uszkodzeniu uległ przewód a klocek jest jeszcze dobry ja osobiście miałem taki przypadek

Awatar użytkownika
jojo001
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 76
Rejestracja: 28 maja 2010, 20:11
Lokalizacja: Dolnoslaskie
Kontakt:

Post autor: jojo001 » 13 lip 2010, 18:16

Ja miałem taki przypadek, że "wysokiej klasy mechanik" przy wymianie wahacza oderwał przy okazji kable od klocka co zaowocowało błędem na FIS-e. Skręcenie "kikutów" czyli zwarcie dyndających kabelków rozwiązało zdaje się problem do czau kiesy "skończył" się czujnik z drugiej strony. :->

eddi83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 152
Rejestracja: 25 sie 2009, 17:20
Lokalizacja: Żagań,Żary

Post autor: eddi83 » 22 sie 2010, 21:02

klocki wymieniłem na nówki BOSCH cena 169 pln , i wsio ok, dzięki za podpowiedzi,
p.s. okazało sie czujnik jest na wewnętrznym klocku i on sie duzo szybciej zużywa niz ten z zew, . pozdr

valdibdg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 04 mar 2012, 12:50
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: valdibdg » 08 kwie 2012, 13:23

Witam.
Podepnę sie do tematu. Kupiłem nie dawno audi a6 1.9 TDI AFN 2000 rok. Kolega od którego kupiłem auto wstawił kiedys auto do mechanika i ten zmostkował mu te przewody od czujników zuzycia klocków hamulcowych.
I teraz od pewnego czasu problem wyświetlenia na FIS info o zuzyciu klocków powrócił. Często podczas skrecania w prawo zapala się ten błąd. Nigdy nie w lewo, zawsze w prawo. Sygnał dzwiekowy i żółty komunikat (O). Pytanie jest takie jak można zrobić żeby ten błąd się nie wyświetlał?? Kiedys juz tez ten mój kolega tak miał i dlatego tamten mechanik mu zmostkował te przewody i był spokój jemu tez zawsze zapalał się ten błąd podczas skręcania w prawo. Przejrzałem obie strony, zdjąłem tamtą taśme izolacyjna poprawiłem połączenia tych przewodów, zaizolowałem na nowo i dalej jest to samo. Co mam zrobić z tym problemem, poproszę o jakies wskazówki. Z góry dziękuję... :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga