[A6 C5 2,5 TDI] Jaka temperatura oleju a jaka płynu chłodni?
tx-didi dzieki wielkie za porady i informacje! obiecuje ze nie bede zatrzymywal smigla palcem
musze w takim razie sprawdzic dokladnie jak sie zachowuje to smiglo i czy chlodnica ma swobodny przeplyw powietrza. i temu czujnikowi tez sie przyjrze. on juz byl podejrzany w jeden sprawie o sprawianie klopotow.
>>>---->!
[ Dodano: 2010-06-04, 11:29 ]
Sprawdziłem wisko na zimno. Wygląda na to, że jest OK. Tzn. przy wyłączonym silniku kręci się dość swobodnie ale nie ma jakichś przesadnych luzów. Po odpaleniu silnika udało mi się je zatrzymać (nie palcem - stracił bym go na pewno albo co najmniej miał połamany ).
Zobaczę jeszcze jak będzie na ciepło. Wsłucham się czy będzie słychać "odrzutowiec" i zobaczę jak się będzie kręcić śmigło. Zatrzymywać go raczej nie będę próbował bo połamię łopatki.
[ Dodano: 2010-06-04, 22:31 ]
mam jeszcze do Was pytanie drodzy Forumowicze. czy dobrze rozumuje, ze skoro przy zimnym wisko da sie palcem zakrecic wiatrak na wylaczonym silniku to przy cieplym wisko sie nie powinno dac go zakrecic? czy tez wisko sie zasprzegla dopiero jak sie silnik kreci wiec sprawdzanie go "na sucho" w ogole nie ma sensu?
pozdrawiam
[ Dodano: 2010-06-07, 13:59 ]
Kurcze, no i nie wiem co z tym wisko. Nie slysze tego dzwieku "startu odrzutowca" jak mam cieply silnik. Ale za to slysze dzwiek "wylaczania silnika odrzutowca" jak wylacze silnik. Nie wiem jak sprawdzic czy to dziala OK. Nie chce zatrzymywac wiatraka jak sie wisko zasprzegli bo nawet przy zimnym silniku to nie szlo lekko wiec boje sie ze wylamie lopatki.
Macie moze jakis pomysl jak sprawdzic to nieszczesne wisko?
musze w takim razie sprawdzic dokladnie jak sie zachowuje to smiglo i czy chlodnica ma swobodny przeplyw powietrza. i temu czujnikowi tez sie przyjrze. on juz byl podejrzany w jeden sprawie o sprawianie klopotow.
>>>---->!
[ Dodano: 2010-06-04, 11:29 ]
Sprawdziłem wisko na zimno. Wygląda na to, że jest OK. Tzn. przy wyłączonym silniku kręci się dość swobodnie ale nie ma jakichś przesadnych luzów. Po odpaleniu silnika udało mi się je zatrzymać (nie palcem - stracił bym go na pewno albo co najmniej miał połamany ).
Zobaczę jeszcze jak będzie na ciepło. Wsłucham się czy będzie słychać "odrzutowiec" i zobaczę jak się będzie kręcić śmigło. Zatrzymywać go raczej nie będę próbował bo połamię łopatki.
[ Dodano: 2010-06-04, 22:31 ]
mam jeszcze do Was pytanie drodzy Forumowicze. czy dobrze rozumuje, ze skoro przy zimnym wisko da sie palcem zakrecic wiatrak na wylaczonym silniku to przy cieplym wisko sie nie powinno dac go zakrecic? czy tez wisko sie zasprzegla dopiero jak sie silnik kreci wiec sprawdzanie go "na sucho" w ogole nie ma sensu?
pozdrawiam
[ Dodano: 2010-06-07, 13:59 ]
Kurcze, no i nie wiem co z tym wisko. Nie slysze tego dzwieku "startu odrzutowca" jak mam cieply silnik. Ale za to slysze dzwiek "wylaczania silnika odrzutowca" jak wylacze silnik. Nie wiem jak sprawdzic czy to dziala OK. Nie chce zatrzymywac wiatraka jak sie wisko zasprzegli bo nawet przy zimnym silniku to nie szlo lekko wiec boje sie ze wylamie lopatki.
Macie moze jakis pomysl jak sprawdzic to nieszczesne wisko?
Specyfiki na poprawe pamieci maja jedna wade - trzeba pamietac zeby je zazywac...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 611
- Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
smiglo jest zintegrowane z 'kolnierzem' - oczywiscie probe zatrzymania podejmujesz 'przez kolnierz' a nie bezposrednio przez lopatki.. (wydaje mi sie ze lopatki/smiglo jest takie samo w a8, a6 i a4 - ale moze sie myle?) - w kazdym razie u mnie ma ten kolnierz (moze byc delikatnie schowany za kierownica powietrza, lecz z miejscem na 'dotkniecie')paveu pisze: [ Dodano: 2010-06-07, 13:59 ]
Kurcze, no i nie wiem co z tym wisko. Nie slysze tego dzwieku "startu odrzutowca" jak mam cieply silnik. Ale za to slysze dzwiek "wylaczania silnika odrzutowca" jak wylacze silnik. Nie wiem jak sprawdzic czy to dziala OK. Nie chce zatrzymywac wiatraka jak sie wisko zasprzegli bo nawet przy zimnym silniku to nie szlo lekko wiec boje sie ze wylamie lopatki.
Macie moze jakis pomysl jak sprawdzic to nieszczesne wisko?
okolo 2 minuty od uruchomienia zimnego silnika, gdy temperature mial zblizona do otoczenia (nie natychmiast po uruchomieniu - wentylator przez chwilke jest bardziej 'spiety') spokojnie mozna podjac probe zatrzymania smigla wrecz uzywajac palca (oczywiscie nie 'pod prad'), moze nawet tak jest lepiej, poniewaz dokladnie poczujesz jakie opory stawia w stanie 'luznym'. Jak juz silnik sie zagrzeje to (zachowujac maksymalna ostroznosc) przy probie zatrzymania palcem momentalnie wyczujesz roznice - do tego stopnia ze zatrzymanie 'na sile' wiazaloby sie z 'podpilowaniem' palca.... (nie probowalem na sile . W kazdym razie roznica jest tak wyrazna ze nie ma watpliwosci ze jest 'spiete'. Oczywiscie bardziej bezpiecznie jest robic proby np rulonem zwinietych gazet.... tylko nigdy nie mam ich 'pod reka' . Jezeli odczywasz dyskomfort (wcale nie dziwny) przed 'wkladaniem reki' do pracujacego silnika (absolutnie zrozumiale) to wydaje mi sie ze kazdy warsztat jest w stanie sprawdzic (przynajmniej z grubsza) takie wisko - moze lepiej siegnac po diagnoze fachowcow ?
paveu jezeli zatrzymywales to smiglo dotykajac 'czymkolwiek' samych lopatek - a nie 'kolnierza' - to z przykroscia stwierdzam ze moglem (niechcacy) narazic Cie na koszty - jezeli te lopatki zostaly w jakis sposob uszkodzone - ich potencjalny 'wybuch' (rozerwanie sie przez sile odsrodkowa) moze byc bardzo grozny..... i naprawde kosztowny.
Jezeli tak bylo (dotykales smigiel) to bezwzglednie sprawdz ten wentylator (pekniecia itp) oraz daj znac na pw.
tx-didi, wielkie dzieki za wyczerpujace informacje! teraz wyglada to juz na konkretny plan jak sprawidzic to wisko sprawdze je jeszcze dzis i dam znac jak to wyglada.
sprawdze tez te lopatki. niestety zatrzymalem smiglo... skrobaczka do lodu wtykajac ja miedzy lopatki dzialajacego wentylatora na szczescie bylo to tuz po odpaleniu zimnego silnika wiec opor byl praktycznie zaden. ale obejrze je dokladnie. dzieki za ostrzezenie. jeszcze dam znac.
sprawdze tez te lopatki. niestety zatrzymalem smiglo... skrobaczka do lodu wtykajac ja miedzy lopatki dzialajacego wentylatora na szczescie bylo to tuz po odpaleniu zimnego silnika wiec opor byl praktycznie zaden. ale obejrze je dokladnie. dzieki za ostrzezenie. jeszcze dam znac.
Specyfiki na poprawe pamieci maja jedna wade - trzeba pamietac zeby je zazywac...
- K@MiL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 544
- Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3Miasto
- Kontakt:
No to ja się też wypowiem coś z własnego doświadczenia
Więc temp płynu powinna być 90 stopni i nie ma tutaj nic do gadania, jeżeli mamy za niską to w 99% wina termostatu, który jest do wymiany. Jak za wysoka to przeważnie wina wiatraka/płynu lub też termostatu.
Natomiast jeżeli chodzi o temp. oleju to z własnego doświadczenia wiem, że sam olej też dużą rolę odgrywa. Wcześniej wlałem Castrola i temp oleju miałem 90-100stopni. Teraz na lato wlałem Mobilka to mam 80-90 - na trasie przy spokojnej jeździe. Natomiast czy to w mieście, w korkach czy podczas jazdy z większymi prędkościami czy przyczepą to nie miałem więcej niż 110stopni.
Więc temp płynu powinna być 90 stopni i nie ma tutaj nic do gadania, jeżeli mamy za niską to w 99% wina termostatu, który jest do wymiany. Jak za wysoka to przeważnie wina wiatraka/płynu lub też termostatu.
Natomiast jeżeli chodzi o temp. oleju to z własnego doświadczenia wiem, że sam olej też dużą rolę odgrywa. Wcześniej wlałem Castrola i temp oleju miałem 90-100stopni. Teraz na lato wlałem Mobilka to mam 80-90 - na trasie przy spokojnej jeździe. Natomiast czy to w mieście, w korkach czy podczas jazdy z większymi prędkościami czy przyczepą to nie miałem więcej niż 110stopni.
tx-didi, wszystko jest w porządku. Rączka skrobaczki do szyb ledwo zostawiła ślady na łopatkach śmigła. Musiałem się dobrze przyglądać żeby znaleźć miejsce, w którym się otarła. Co więcej okazało się, że ta skrobaczka wykonana jest z bardzo miękkiego plastiku, w przeciwieństwie do śmigła wiatraka Kiedy delikatnie, stosując się do Twojego opisu, próbowałem zatrzymać śmigło to rączka od tej skrobaczki stopiła się. Wnioskuję więc z tej obserwacji, że wisko się dobrze zasprzęgliło. Wygląda więc na to, że to jest OK. Jeszcze raz wielkie dzięki za pomoc!
Muszę więc zbadać jeszcze poprawność działania czujników w/g tego wspaniałego opisu: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752, sekcja "termostat oraz G2/G62".
@K@MiL sądzisz, że naprawdę marka oleju ma aż taki wpływ na jego "grzanie" się? w końcu to przecież olej się grzeje od silnika a nie w drugą stronę... ja cały czas leje do swojego taki olej jak był od nowości czyli Audi LongLife (inaczej Castrol Edge). Sądzisz, że warto go zmieniać?
Muszę więc zbadać jeszcze poprawność działania czujników w/g tego wspaniałego opisu: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752, sekcja "termostat oraz G2/G62".
@K@MiL sądzisz, że naprawdę marka oleju ma aż taki wpływ na jego "grzanie" się? w końcu to przecież olej się grzeje od silnika a nie w drugą stronę... ja cały czas leje do swojego taki olej jak był od nowości czyli Audi LongLife (inaczej Castrol Edge). Sądzisz, że warto go zmieniać?
Specyfiki na poprawe pamieci maja jedna wade - trzeba pamietac zeby je zazywac...
- K@MiL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 544
- Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3Miasto
- Kontakt:
paveu, mówię ze swojego doświadczenia, na Mobilu mam niższą temp niż na Castrolu. Możliwe, że Castrol był już trochę olejem zużytym przejechałem ponad 10tys :mrgreen: także mogło to mieć też jakiś wpływ. Chociaż jednak uważam, że jakiś wpływ olej tam ma. Gdyby nie miał żadnego to byśmy lali najtańszy ze sklepu byle by miał odpowiednie parametry.
W sumie paveu, powiedz mi dlaczego lejesz Castrola Egde z nie zmienisz na inny, tańszy o tych samych parametrach? Marka może nie ma zbytnio znaczenia ale jakieś dodatki każdy producent dodaje.
W sumie paveu, powiedz mi dlaczego lejesz Castrola Egde z nie zmienisz na inny, tańszy o tych samych parametrach? Marka może nie ma zbytnio znaczenia ale jakieś dodatki każdy producent dodaje.
Hmm... to w sumie dobre pytanie czemu nie zmienię tego oleju. Przyznam szczerze, że nie zastanawiałem się nad tym - taki był to taki lałem. A że robię max 15tyś. rocznie to raz do roku mogę sobie pozwolić na większy wydatek
Ale trochę się zrobiło OT. Zastanowię się nad zmianą oleju - dzięki za radę K@MiL.
Ale trochę się zrobiło OT. Zastanowię się nad zmianą oleju - dzięki za radę K@MiL.
Specyfiki na poprawe pamieci maja jedna wade - trzeba pamietac zeby je zazywac...
Witam dołączę się do tematu.Audi użytkuje dopiero dwa dni.dzisiaj stojąc w korkach temp.płynu chłodzącego wynosiła na wskaźniku 115 stopni a oleju 120.Dla mnie to zdecydowanie za dużo. Chyba że ten typ tak ma.Zaznaczam,że jest to moje pierwsze Audi dotychczas jeździłem VW.Dodatkowo dzisiaj klima się mi wyłączyła przy tej temperaturze tzn nie chłodziła świeciły się kontrolki auto i econo razem.Szanowni forumowicze gdzie szukać przyczyny tak wysokiej temp i wyłączenia się klimy?Dodam,że w trakcie jazdy temp wynosi 90 płyn chłodniczy i 100 oleju.Bardzo proszę o odpowiedzi.
- K@MiL
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 544
- Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: 3Miasto
- Kontakt:
Temp oleju by jeszcze uszła w korku ale silnika o dużo za dużo. Zmieniaj termostat od razu, bo będzie Cię to dużo drożej kosztować niż ta część gdy to zaniedbasz lub ewentualnie przed tym spróbuj skontrolować stan płynu chłodzącego i odpowietrzyć układ ale zakładam że od tego zacząłeś...
Co do klimy to jeżeli masz właczone ECON to klimatyzacja Ci nie działa tylko sam nawiew. Zachęcam do ściągnięcia instrukcji którą znajdziesz na forum.
PS. VW to praktycznie to samo co AUDI
Co do klimy to jeżeli masz właczone ECON to klimatyzacja Ci nie działa tylko sam nawiew. Zachęcam do ściągnięcia instrukcji którą znajdziesz na forum.
PS. VW to praktycznie to samo co AUDI
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 662
- Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
- Imię: Jerzy
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
- Kontakt:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga