Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5]Wysokie napiecie na woltomierzu aż 16V

Elektryka
ODPOWIEDZ
rafal28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 01 lip 2010, 19:50
Lokalizacja: Łódź

[A6 C5]Wysokie napiecie na woltomierzu aż 16V

Post autor: rafal28 » 05 lip 2010, 17:13

Witam, problem pojawia po odpaleniu silnika, wskazówka po chwili wskakuje na 16 V i pojawia się żółta kontrolka od aku na komputerze, a podczas jady pojawiają się jeszcze żółte kontrolki od ABS i ASP i piszczy komputer,a po około 5 sygnałach alarmowych przestaje piszczeć. Wskazówka od woltomierze wachą miedzy 15 a 16 V. Zauważyłem ze tak się robi jak samochód postoi długo na słońcu i jest nagrzany bo od rana i wieczorem nie ma problemu wskaźnik pokazuje około 12-14V.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 05 lip 2010, 19:11

- podłączyć kompa
- miernikiem sprawdzić dokładnie, przed odpaleniem i na wł. zapłonie
możliwe, że regulator padł

Awatar użytkownika
Mariusz-MN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 296
Rejestracja: 29 gru 2008, 23:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mariusz-MN » 05 lip 2010, 23:19

zmierz sobie miernikiem na klemach podczas pracy silnika bo moze wskaznik wariuje,albo co bardziej prawdopodobne to regulator w alternatorze jest do wymiany
A6 Avant 2.5 TDI S-line
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...

rafal28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 01 lip 2010, 19:50
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rafal28 » 06 lip 2010, 18:03

Napięcie mierzone było miernikiem i wskazuje ze za wysokie, w jednym warsztacie powiedzieli mi ze to alternator ale mój znajomek co się tez trochę zna myśli ze to regulator, wiec będę sprawdzał u innego. Aby wymienić regulator trzeba zdejmować cały przód auta chłodnice i inne czy obejdzie się bez rozbierania?

Awatar użytkownika
Mariusz-MN
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 296
Rejestracja: 29 gru 2008, 23:15
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Mariusz-MN » 09 lip 2010, 11:59

rafal28 pisze:w jednym warsztacie powiedzieli mi ze to alternator
wiesz oni zawwsze powiedza ze to caly alternator zeby zarobic. demontaz montaz (jeszcze tu utrudniony dostep czyli dodatkowa oplata), analiza,wymiana mostka albo regulatora,czyszczenie i ci nalicza sporo kasy... A TU TO W 99% REGULATOR jesli masz takie napiecie. jesli chodzi o rozbieranie samochodu to dokladnie nie pamietam, jesli chcesz wykrecic alternator to jest troche rozbierania ale sam reg. to moze az tyle nie.jesli jest od spodu to kanalu wyjmiesz. zalezy jaki alternator (w roznych partiach produkcji byly inne)
A6 Avant 2.5 TDI S-line
Skóra, Xenony, Parktronic, DAY-LED'y, CB, NAVI, Podgrzewane fotele ...

rafal28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 01 lip 2010, 19:50
Lokalizacja: Łódź

Post autor: rafal28 » 12 lip 2010, 17:40

Wymieniony regulator i wszystko gra :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja