Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2.5 BAU Q] Dymi na wolnych .

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

[A6 C5 2.5 BAU Q] Dymi na wolnych .

Post autor: martinshadow » 20 cze 2010, 01:32

Witam Koledzy. Sytuacja wygląda następująco - trochę szerzej niż w tytule.
Silnik ma niewielki przebieg ok.150 tyś., olej motul 8100 i nie bierze ani grama, jest suchy , pali 8 literków i ma kopa jak przystało na 180 KM. Rano przy odpaleniu puszcza biały dymek i trochę poszarpie silniczkiem, Jak się zagrzeje i stanę w korku puszcza dymek czarny - widzę w lusterku :-) , ale jak wysiadam i idę zobaczyć już nic się nie dymi.
Doszedłem do dziwnego wniosku ,że puszcza czarny dym na wolnych obrotach ale przede wszystkim w tedy gdy jest na biegu ( AUTOMAT) jak włączy się parking (P) to przestaje kopcić .Wiem ,Wiem Koledzy ,że bieg nie ma tu nic do rzecz bo liczą się wolne obroty silnika , ale może jest inaczej przy tej całej elektronice ?. Pojechałem do mechanika i skucha nie chciał tam dymić ? ( wystraszył się ;-) Zmieniłem wtrysk sterujący ( był uszkodzony -pokazywał błąd oraz miał rezystancję ok. 700 zamiast 100,
ale nic się nie zmieniło. Dodam ,że dolewam 300 - 400 ml mixola na zbiornik ale przez to chyba nie dymi jak syrenka ? ;-) ostatnio zrobiłem trasę 1500 km i chyba po niej tak się narobiło. Zamierzam teraz dolać środka do czyszczenia wtrysków - ale również proszę o opinię. ? Byłem na diagnostyce u oli gsm - kolega z klubu ale korekcja wtrysków itd są OK. Jaki diabeł tkwi wg Was w tym dymieniu. ?

[ Dodano: 2010-06-22, 16:01 ]
Hm. Koledzy mam nadieję ,że ktoś naprowadzi mnie na trop co nie domaga w moim BAU ponoć ,,technicznie doskonałej konstrukcji V6 ''. :mrgreen:

martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martinshadow » 23 cze 2010, 08:22

Dzięki Piotruś- tak robię jutro jadę na statoil. :-) Zobaczę też tą klapę gaszącą.
Czy warto dolać czegoś do czyszczenia układu wtryskowego i tym samym oczywiście wtrysków.?
Pozdrawiam. :-)

martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martinshadow » 24 cze 2010, 22:49

No cóż zalałem diesel gold ze statoil z uszlachetniaczem ale nie stety po 300 km nie widać efektu.Klapa gasząca pracuje wzorowo i nie wykazuje luzu. Znalazłem tylko okopcenie na kolektorze od otworku znajdującego się w gruszce - zaworze ERG.,Silnik po za dymkiem na wolnych obrotach nie wykazuje nic niepokojącego , nawet sprawdzałem do 1800 obrotów świetnie radzi sobie ze zmianą biegów w tipie od 1 aż do 5
i ciągnie od 1200obr. na piątce do grubo ponad 200 km/h,Gdybym nie bał się ,że może się coś stać np. wypali tłok ( odpukać) ten dymek by mi nie przeszkadzał.?
Zrobiłem dzisiaj kilka razy próbę i potwierdza się na 100% dymi tylko na biegu
z wciśniętym hamulcem, zaś jak wrzucę P parking to po ok. 5 - 10 sekundach przestaje dymić ( jak opróżnią się pewnie wydechy z dymu ). Wiem ,że to dziwne- ale tak jest.
Silnik podczas próby załanczania i wyłączania biegu nie szarpnie i nie słychać aby zmieniała się jego praca .Tylko z wydechów raz dymek a raz nie.
Pozdrawiam i proszę o pomoc w rozwikłaniu problemu. Myślę ,że musi to być coś z elektroniką. ?

martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martinshadow » 30 cze 2010, 18:03

Witam.
Dekiel od zaworów- lewy miałem zdjęty przy wymianie wtrysku sterującego, Pod prawym też sprawdziłem i mój BAU wygląda OK. ale jednak przydymia czasami na wolnych obrotach. Logi zrobiłem statyczne i proszę jeśli można o sprawdzenie. Od kilku dni chcę je wrzucić profesjonalnie ale poddaję się jakoś brakło wiedzy informatycznej, więc jeśli nie sprawi to wielkiego problemu proszę sprawdzić na chomikuj.pl martinshadow ,folder prywatny plik Audi logi :-) http://chomikuj.pl/martinshadow

martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martinshadow » 01 lip 2010, 15:35


martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martinshadow » 01 lip 2010, 23:55

Piotruś- Jesteś naprawdę przemiłym człowiekiem.!
Dzisiaj wyleczyłem moją małą Audi z powodzi klimatyzacji ,z pękniętej osłony przegubu oraz dostała nowe klocki przód. Pompy na pewno nie ruszę :-( ale z wtryskami jeszcze trochę pomyślę i może wylondują w boschu,albo od razu założę nowe.
Podkreślam ,że silnik BAu ( udany przeszczep dzięki Tobie) śmiga super. Dymi tylko czasami na wolnych a później nic i Czasem z rana puści białego dymka przy rozruchu .Mam po za tym delikatnie rozszczelniony intercooler ale chyba te dymki to nie od tego.?
Pozdrawiam i dzięki za zainteresowanie logami. oczywiści wciskam pomógł.

martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martinshadow » 04 lip 2010, 08:50

Dzięki Kolego za tak małe kopnięcie w kostkę, bałem się ,że czeka mnie dużo większy ból. Przepraszam , że od razu nie napisałem o intercoolerze, ale zapomniałem o nim zupełnie. Jakieś pół roku temu myślałem o jego wymianie, ale ciężko było znaleźć coś dobrego na naszym rynku wtórnym i w końcu przyzwyczaiłem się do gwizdka podczas startu.
No cóż, zaczynam na nowo szukąć coolera i poważnie myśleć o zbadaniu układu wtryskowego. Czy odstępstwa od normy w moich logach są bardzo duże ? Jakie ?
Pochwalę się (nie wiem czy czytałeś w moim innym temacie), że założyłem dodatkową chłodniczkę paliwa. :-) oczywiście Piotruś za Twoją namową. Schładza teraz ON
w porównaniu do podobnych warunków - upałów o jakieś dodatkowe 3 C . Mniej niż się spodziewałem, ale zawsze :-)
Oczywiście, jak coś zrobię z problemem wtryskowym to będę pisał.
Pozdrawiam i życzę udanej niedzieli. :-)

martinshadow
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 115
Rejestracja: 16 sie 2009, 21:45
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: martinshadow » 04 lip 2010, 22:32

Ostatnio wcale nie wychodzę z garażu i zapomniałem dokończyć temat z temp. paliwa.
greg25 - odsyłam do tematu
a6-c5-25-tdi-180-jaka-wlasciwa-temperat ... ura+paliwa
teraz temp. u mnie nie przekroczy 65 zaś już krytyczna dla układu wtryskowego tz. pompy jak się dowiedziałem to 70 C.
Jeszcze raz Podziękowania dla kolegi Piotrusia za pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja