[100 c4] remont zawieszenia jakie czesci wybrać????
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 64
- Rejestracja: 12 lut 2010, 00:23
- Lokalizacja: Zabrze
[100 c4] remont zawieszenia jakie czesci wybrać????
Witam!!! Właśnie powolnymi krokami chce zrobić kpl remont zawieszenia tzn wymiana wahaczy amorów itd. Moje pytanie jest nastepujące z jakich firm warto kupić czesci tzn szukam sprawdzonych niedrogich czesci które nie odbiegają zbytnio od jakosci oryginałów czekam na godne porady no i w jakich granicach sie zmieszcze cenowym oraz co jeszcze warto wymienic wraz z remontem zawieszenia zeby zrobić to już raz a pożadnie. czekam na porady.
Ostatnio zmieniony 28 cze 2010, 18:32 przez lukaszek_82, łącznie zmieniany 1 raz.
Pojęcia 'dobre' i 'niedrogie' często się wykluczają wzajemnie 8-) , jeśli masz zamiar wyremontować furę dla siebie i trochę się nią nacieszyć to czasami lepiej dołożyć $ i kupić porządne klamoty.
amorki - dobre firmy to sachs, kyb (jeśli dobrze się zakręcisz z rabatami w hurtowniach to ok 200-250zl sztuka)
wahacze, końcówki drążków - dobre firmy to lemforder, moog, ewentualnie febi
amorki - dobre firmy to sachs, kyb (jeśli dobrze się zakręcisz z rabatami w hurtowniach to ok 200-250zl sztuka)
wahacze, końcówki drążków - dobre firmy to lemforder, moog, ewentualnie febi
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 282
- Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
- Imię: Mieczysław
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Częstochowa
- Kontakt:
Na allegro znalazłem dość tanio bo 396zł za 2 szt. Jak będzie ktoś chciał namiary to pisać na pw to może znajdę do nich wizytówkę, bo cenowo faktycznie super!
Wcześniej były olejowe, ale jakie to nie wiem
No właśnie, że twardsze i dlatego boję się zakładać olejaki na tył- żeby mi nie pływał po nierównej drodze...
A tak w ogóle to się muszę Wam pożalić bo moja niunia coś ostatnio choruje na zawieszenie... Sypie się jak po sznurku... Końcówki drążków, amorki przód, amorki tył, wahacze przód, tylny wahacz (górny)... i ten ostatni najbardziej mnie zmartwił, bo pierdółka niewielkich gabarytów, a ceny lepsiejszej firmy...

Wcześniej były olejowe, ale jakie to nie wiem
A tak w ogóle to się muszę Wam pożalić bo moja niunia coś ostatnio choruje na zawieszenie... Sypie się jak po sznurku... Końcówki drążków, amorki przód, amorki tył, wahacze przód, tylny wahacz (górny)... i ten ostatni najbardziej mnie zmartwił, bo pierdółka niewielkich gabarytów, a ceny lepsiejszej firmy...

The best Audi A6 discussion forum. Invite! A6Klub.PL



-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 64
- Rejestracja: 12 lut 2010, 00:23
- Lokalizacja: Zabrze
- gumisv6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 341
- Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Chełm
właśnie jestem po podobnej operacji ale może najpierw pojedź do dobrego mechanika może niekoniecznie masz wszystko do wymiany ja zrobiłem już pare km i chciałem mieć spokój a wymieniłem:
wahacze FEBI
gumy do łącznika stabilizatora FEBI
tulejka centrująca wahacza
końcówki drążka FEBI
tuleje pod sanki GUMOWE LEMFORDEA a te metalowo-gumowe FEBI
poduszki amorków FEBI
osłony i odboje na amorki
jeżdżę na amorkach KYB olejowych i jestem zadowolony na oponkach 225/45r17 jest jak przymurowany do drogi zawieszenie elegancko pracuje jak zamierzasz robić remont to polecam
OBY JAK NAJDÂŁUÂŻEJ
ps. sprawdź tuleje pod sankami w jakim są stanie są czy niema luzów a jeśli chodzi o wahacze to jak są w dobrym stanie to nie musisz wymieniać całych można też same tuleje i gumy, ale pisze się że dla świętego spokoju lepiej wymienić cały wahacz
wahacze FEBI
gumy do łącznika stabilizatora FEBI
tulejka centrująca wahacza
końcówki drążka FEBI
tuleje pod sanki GUMOWE LEMFORDEA a te metalowo-gumowe FEBI
poduszki amorków FEBI
osłony i odboje na amorki
jeżdżę na amorkach KYB olejowych i jestem zadowolony na oponkach 225/45r17 jest jak przymurowany do drogi zawieszenie elegancko pracuje jak zamierzasz robić remont to polecam
OBY JAK NAJDÂŁUÂŻEJ

ps. sprawdź tuleje pod sankami w jakim są stanie są czy niema luzów a jeśli chodzi o wahacze to jak są w dobrym stanie to nie musisz wymieniać całych można też same tuleje i gumy, ale pisze się że dla świętego spokoju lepiej wymienić cały wahacz
Remontuje całe zawieszenie i trochę tego wyszło... za całość z łożyskami kół wyszło coś koło 3tyś wszystko to LEMFORDER, FEBI, TRW, SACHS, SKF, KYB, FAG wszystko robię sam u siebie w garażu jest to pierwsza moja tak duża naprawa i doszły do tego też potrzebne klucze np. dynamometryczny... i wiele innych. Każdemu polecam który ma czas i chęci żeby sobie to sam zrobił bo jak się zrobi samemu to nikt tak nie zrobi. Kiedyś jeździłem do warsztatów i z tego co teraz widzę, jak sam zmieniam to te części co miały zlecone do naprawy to nie wymienili a pieniądze wzięli, więc widzicie jak jest ...
Części jakie zakładam to:
- końcówki drążka 2x Febi 39 zł każda
- osłony i odbojniki amortzatorów przód 2x Sachs 103 zł każdy komplet a są 2
- łożyska przód FAG 2x 162 zł
- łożyska tył SKF 2x 69 zł
- tuleje tylnej belki Lemforder 2x 44 zł
- łożyska kolumn przód SKF 2x 79 zł
- poduszki amorów przód Lemforder 2x 109zł
- wahacz przód TRW 2x 250zł
- przewody hamulcowe przód ATE 2x 52zł .... tutaj się zatrzymam na chwile... przestrzegam właścicieli C4 o pękających przewodach hamulcowych u mnie wytrzymały poprzednio rok i już się pociły.
- poduszki amortyzatorów tył Lemforder 2x 6zł ale to chyba jakiś rabat był
- amortyzatory KYB olejowe 2x 148 zł
Więcej nie pamiętam ale do tego dochodzą smary do łożysk i zacisków bo wszystko było rozbierane... więc wychodzi ok 3 tyś zł za same części i do tego dojdą jakieś klucze i smary jak już wyżej wspominałem. Za 3 tyś zł można z powodzeniem dokonać kompleksowej naprawy zawieszenia. Bardziej szczegółowy opis i zdjęcia na pewno zamieszczę na forum w późniejszym czasie, ewentualnie na bieżąco udzielę porady na PRW.
Pozdrawiam serdecznie Kuba
Części jakie zakładam to:
- końcówki drążka 2x Febi 39 zł każda
- osłony i odbojniki amortzatorów przód 2x Sachs 103 zł każdy komplet a są 2
- łożyska przód FAG 2x 162 zł
- łożyska tył SKF 2x 69 zł
- tuleje tylnej belki Lemforder 2x 44 zł
- łożyska kolumn przód SKF 2x 79 zł
- poduszki amorów przód Lemforder 2x 109zł
- wahacz przód TRW 2x 250zł
- przewody hamulcowe przód ATE 2x 52zł .... tutaj się zatrzymam na chwile... przestrzegam właścicieli C4 o pękających przewodach hamulcowych u mnie wytrzymały poprzednio rok i już się pociły.
- poduszki amortyzatorów tył Lemforder 2x 6zł ale to chyba jakiś rabat był

- amortyzatory KYB olejowe 2x 148 zł
Więcej nie pamiętam ale do tego dochodzą smary do łożysk i zacisków bo wszystko było rozbierane... więc wychodzi ok 3 tyś zł za same części i do tego dojdą jakieś klucze i smary jak już wyżej wspominałem. Za 3 tyś zł można z powodzeniem dokonać kompleksowej naprawy zawieszenia. Bardziej szczegółowy opis i zdjęcia na pewno zamieszczę na forum w późniejszym czasie, ewentualnie na bieżąco udzielę porady na PRW.
Pozdrawiam serdecznie Kuba
- gumisv6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 341
- Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 1995
- Moje auto: A6 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Chełm
myślałem że to mi w bańce coś zatrąbiło żeby w tym samochodzie tak w zawieszenie na raz ingerować ale widzę że ty to już wogle pojechałeś na ostro
polecałbym sprawdzić jeszcze sobie tuleje pod sankami tak dla świętego spokoju, a jeśli chodzi o tuleje belki tył to zobacz najpierw czy są wybite bo podobno rzadko kiedy je wybija i niema sensu ich wymieniać i kręcić się z całą belka
pozdro
polecałbym sprawdzić jeszcze sobie tuleje pod sankami tak dla świętego spokoju, a jeśli chodzi o tuleje belki tył to zobacz najpierw czy są wybite bo podobno rzadko kiedy je wybija i niema sensu ich wymieniać i kręcić się z całą belka
pozdro
Na allegro od pewnego pana sam długo szukałem ale na czasie mi nie zależało a na jakości. Jak wiadomo to TRW montowane były seryjnie na taśmie produkcyjnej i dlatego je wziąłem, zresztą poprzednie to tez TRW były, jak chcesz namiary na tego gościa to się chętnie po dziele, pisz na PRW
Zdrowia
żeby rozebrać cały tył schodzi max 1.5h wiec nie jest to tak wiele i jest prosta w budowie ja akurat miałem wybite a nowe wyglądają jakoś bardziej solidnie :mrgreen: najgorsze żeby to wszystko ściągnąć to przewody hamulcowe... które raczej się już nie da odkręcić to z powodu biegu czasu zapewne. Sam musiałem kupić dodatkowo 2 miedziane przewody i sam sobie dogiąć ale z tym też nie ma problemu, tylko z ich odkręceniem jak już wspomniałem.marecki666 pisze:
a jeśli chodzi o tuleje belki tył to zobacz najpierw czy są wybite bo podobno rzadko kiedy je wybija i niema sensu ich wymieniać i kręcić się z całą belka
pozdro
Zdrowia

witam
mam pytanko. Znalazłem na allegro takie coś:
http://moto.allegro.pl/wahacz-przod-aud ... 27413.html
lub
http://moto.allegro.pl/wahacz-przod-lem ... 88912.html
Zna ktoś może tego sprzedawce?
Ktoś miał doświadczenie z firmą MEYLE
?
Czy można uznać że gościu sprzedaje org Lemfordery ?
Wchodzi jeszcze w rachubę wahacze TRW.. ale dzisiaj mam u siebie TRW i po roku już są do wymiany.. Fakt może trafiłem na buble..
Doradźcie coś proszę
mam pytanko. Znalazłem na allegro takie coś:
http://moto.allegro.pl/wahacz-przod-aud ... 27413.html
lub
http://moto.allegro.pl/wahacz-przod-lem ... 88912.html
Zna ktoś może tego sprzedawce?
Ktoś miał doświadczenie z firmą MEYLE

Czy można uznać że gościu sprzedaje org Lemfordery ?
Wchodzi jeszcze w rachubę wahacze TRW.. ale dzisiaj mam u siebie TRW i po roku już są do wymiany.. Fakt może trafiłem na buble..
Doradźcie coś proszę
