Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[100 c4] remont zawieszenia jakie czesci wybrać????

Zawieszenie
lukaszek_82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 12 lut 2010, 00:23
Lokalizacja: Zabrze

[100 c4] remont zawieszenia jakie czesci wybrać????

Post autor: lukaszek_82 » 27 cze 2010, 00:32

Witam!!! Właśnie powolnymi krokami chce zrobić kpl remont zawieszenia tzn wymiana wahaczy amorów itd. Moje pytanie jest nastepujące z jakich firm warto kupić czesci tzn szukam sprawdzonych niedrogich czesci które nie odbiegają zbytnio od jakosci oryginałów czekam na godne porady no i w jakich granicach sie zmieszcze cenowym oraz co jeszcze warto wymienic wraz z remontem zawieszenia zeby zrobić to już raz a pożadnie. czekam na porady.
Ostatnio zmieniony 28 cze 2010, 18:32 przez lukaszek_82, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
hasek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 14 lis 2009, 16:11
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: hasek » 27 cze 2010, 01:11

Pojęcia 'dobre' i 'niedrogie' często się wykluczają wzajemnie 8-) , jeśli masz zamiar wyremontować furę dla siebie i trochę się nią nacieszyć to czasami lepiej dołożyć $ i kupić porządne klamoty.
amorki - dobre firmy to sachs, kyb (jeśli dobrze się zakręcisz z rabatami w hurtowniach to ok 200-250zl sztuka)
wahacze, końcówki drążków - dobre firmy to lemforder, moog, ewentualnie febi
Audi A6 C4 2,5 AEL '96 Sedan Quattro - 14-
Audi A6 C4 2.8 30V ACK '97 Avant Quattro - 11-14
Audi A6 C4 2.5 AEL '97 Avant Quattro - 09-10
VW Golf MK3 2.0 8V ADY '95 - 07-09
VW Golf MK2 1.8 8V RP '89 - 04-06

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 27 cze 2010, 13:41

Dlaczego nie KYB gazowy???
The best Audi A6 discussion forum. Invite! A6Klub.PL :) :)

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 27 cze 2010, 15:55

No to już za późno bo właśnie KYB gazowe założyłem...

A jak to jest w praktyce z tymi amorkami: jak mam gazowe z przodu to i z tyłu muszę takie założyć???
The best Audi A6 discussion forum. Invite! A6Klub.PL :) :)

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 27 cze 2010, 17:06

Na allegro znalazłem dość tanio bo 396zł za 2 szt. Jak będzie ktoś chciał namiary to pisać na pw to może znajdę do nich wizytówkę, bo cenowo faktycznie super! <ok>

Wcześniej były olejowe, ale jakie to nie wiem :cry: No właśnie, że twardsze i dlatego boję się zakładać olejaki na tył- żeby mi nie pływał po nierównej drodze...

A tak w ogóle to się muszę Wam pożalić bo moja niunia coś ostatnio choruje na zawieszenie... Sypie się jak po sznurku... Końcówki drążków, amorki przód, amorki tył, wahacze przód, tylny wahacz (górny)... i ten ostatni najbardziej mnie zmartwił, bo pierdółka niewielkich gabarytów, a ceny lepsiejszej firmy... <beczy>
The best Audi A6 discussion forum. Invite! A6Klub.PL :) :)

lukaszek_82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 64
Rejestracja: 12 lut 2010, 00:23
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: lukaszek_82 » 27 cze 2010, 22:20

Witam. No to w końcu jaką lub jakie firmy wybrać jesli chodzi o amorki, wahacze, drążki może ktoś zrobi mi konkretny spis i podesle linki np z allegro bo troche mam metlik w głowie>???? bo jak już zabieram sie do wymiany to bym chciał żeby w końcu bylo to zrobione jak należy.

Awatar użytkownika
gumisv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 341
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: gumisv6 » 29 cze 2010, 06:41

właśnie jestem po podobnej operacji ale może najpierw pojedź do dobrego mechanika może niekoniecznie masz wszystko do wymiany ja zrobiłem już pare km i chciałem mieć spokój a wymieniłem:

wahacze FEBI
gumy do łącznika stabilizatora FEBI
tulejka centrująca wahacza
końcówki drążka FEBI
tuleje pod sanki GUMOWE LEMFORDEA a te metalowo-gumowe FEBI
poduszki amorków FEBI
osłony i odboje na amorki

jeżdżę na amorkach KYB olejowych i jestem zadowolony na oponkach 225/45r17 jest jak przymurowany do drogi zawieszenie elegancko pracuje jak zamierzasz robić remont to polecam

OBY JAK NAJDÂŁUÂŻEJ :)

ps. sprawdź tuleje pod sankami w jakim są stanie są czy niema luzów a jeśli chodzi o wahacze to jak są w dobrym stanie to nie musisz wymieniać całych można też same tuleje i gumy, ale pisze się że dla świętego spokoju lepiej wymienić cały wahacz

mietek69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 25 lis 2009, 17:00
Imię: Mieczysław
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Post autor: mietek69 » 29 cze 2010, 09:39

Na bank mi się to wszystko sypnęło co opisałem... W wahaczach padły sworznie, tym tylnym też, więc tylko całe elementy do wymiany...

Co do firm to FEBI i LEMFORDEA polecają wszyscy.
The best Audi A6 discussion forum. Invite! A6Klub.PL :) :)

Awatar użytkownika
jaycobe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 15 gru 2009, 23:59
Lokalizacja: przeworsk

Post autor: jaycobe » 21 lip 2010, 20:39

Remontuje całe zawieszenie i trochę tego wyszło... za całość z łożyskami kół wyszło coś koło 3tyś wszystko to LEMFORDER, FEBI, TRW, SACHS, SKF, KYB, FAG wszystko robię sam u siebie w garażu jest to pierwsza moja tak duża naprawa i doszły do tego też potrzebne klucze np. dynamometryczny... i wiele innych. Każdemu polecam który ma czas i chęci żeby sobie to sam zrobił bo jak się zrobi samemu to nikt tak nie zrobi. Kiedyś jeździłem do warsztatów i z tego co teraz widzę, jak sam zmieniam to te części co miały zlecone do naprawy to nie wymienili a pieniądze wzięli, więc widzicie jak jest ...

Części jakie zakładam to:
- końcówki drążka 2x Febi 39 zł każda
- osłony i odbojniki amortzatorów przód 2x Sachs 103 zł każdy komplet a są 2
- łożyska przód FAG 2x 162 zł
- łożyska tył SKF 2x 69 zł
- tuleje tylnej belki Lemforder 2x 44 zł
- łożyska kolumn przód SKF 2x 79 zł
- poduszki amorów przód Lemforder 2x 109zł
- wahacz przód TRW 2x 250zł
- przewody hamulcowe przód ATE 2x 52zł .... tutaj się zatrzymam na chwile... przestrzegam właścicieli C4 o pękających przewodach hamulcowych u mnie wytrzymały poprzednio rok i już się pociły.
- poduszki amortyzatorów tył Lemforder 2x 6zł ale to chyba jakiś rabat był <ok>
- amortyzatory KYB olejowe 2x 148 zł


Więcej nie pamiętam ale do tego dochodzą smary do łożysk i zacisków bo wszystko było rozbierane... więc wychodzi ok 3 tyś zł za same części i do tego dojdą jakieś klucze i smary jak już wyżej wspominałem. Za 3 tyś zł można z powodzeniem dokonać kompleksowej naprawy zawieszenia. Bardziej szczegółowy opis i zdjęcia na pewno zamieszczę na forum w późniejszym czasie, ewentualnie na bieżąco udzielę porady na PRW.

Pozdrawiam serdecznie Kuba

Awatar użytkownika
gumisv6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 341
Rejestracja: 02 gru 2008, 19:04
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1996
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Chełm

Post autor: gumisv6 » 22 lip 2010, 15:53

myślałem że to mi w bańce coś zatrąbiło żeby w tym samochodzie tak w zawieszenie na raz ingerować ale widzę że ty to już wogle pojechałeś na ostro

polecałbym sprawdzić jeszcze sobie tuleje pod sankami tak dla świętego spokoju, a jeśli chodzi o tuleje belki tył to zobacz najpierw czy są wybite bo podobno rzadko kiedy je wybija i niema sensu ich wymieniać i kręcić się z całą belka

pozdro

Awatar użytkownika
krischm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 281
Rejestracja: 01 lis 2008, 11:48
Lokalizacja: śląskie

Post autor: krischm » 22 lip 2010, 20:49

Zawieszenie Febi, Meyle amory Sachs

Casian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 21 mar 2009, 14:05
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Casian » 23 lip 2010, 19:58

jaycobe pisze:Remontuje całe zawieszenie ...
- wahacz przód TRW 2x 250zł


...Pozdrawiam serdecznie Kuba
Mam pytanie gdzie te wahacze dostałeś w tej cenie ???
Sam musze wymienić ;-)

Awatar użytkownika
jaycobe
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 15 gru 2009, 23:59
Lokalizacja: przeworsk

Post autor: jaycobe » 23 lip 2010, 22:31

Na allegro od pewnego pana sam długo szukałem ale na czasie mi nie zależało a na jakości. Jak wiadomo to TRW montowane były seryjnie na taśmie produkcyjnej i dlatego je wziąłem, zresztą poprzednie to tez TRW były, jak chcesz namiary na tego gościa to się chętnie po dziele, pisz na PRW
marecki666 pisze:
a jeśli chodzi o tuleje belki tył to zobacz najpierw czy są wybite bo podobno rzadko kiedy je wybija i niema sensu ich wymieniać i kręcić się z całą belka

pozdro
żeby rozebrać cały tył schodzi max 1.5h wiec nie jest to tak wiele i jest prosta w budowie ja akurat miałem wybite a nowe wyglądają jakoś bardziej solidnie :mrgreen: najgorsze żeby to wszystko ściągnąć to przewody hamulcowe... które raczej się już nie da odkręcić to z powodu biegu czasu zapewne. Sam musiałem kupić dodatkowo 2 miedziane przewody i sam sobie dogiąć ale z tym też nie ma problemu, tylko z ich odkręceniem jak już wspomniałem.

Zdrowia ;-)

Casian
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 21 mar 2009, 14:05
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Casian » 09 lis 2010, 21:49

witam

mam pytanko. Znalazłem na allegro takie coś:

http://moto.allegro.pl/wahacz-przod-aud ... 27413.html

lub

http://moto.allegro.pl/wahacz-przod-lem ... 88912.html

Zna ktoś może tego sprzedawce?
Ktoś miał doświadczenie z firmą MEYLE ???
Czy można uznać że gościu sprzedaje org Lemfordery ?

Wchodzi jeszcze w rachubę wahacze TRW.. ale dzisiaj mam u siebie TRW i po roku już są do wymiany.. Fakt może trafiłem na buble..

Doradźcie coś proszę :)

ryba80
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 90
Rejestracja: 30 lip 2009, 23:10
Lokalizacja: warm-maz Działdowo okolice

Post autor: ryba80 » 11 lis 2010, 08:46

Ja mam u siebie jeden wahacz meyle zrobiłem na nich na razie 25tys jak na razie zero luzów a drogi w mojej okolicy pozostawiają wiele do życzenia, w sklepie sprzedawca również je zachwalał że nie ma reklamacji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga