Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] Mało wydajna klimatyzacja??

Układ chłodzenia, ogrzewanie i klimatyzacja
W_o_j_T_e_K

[A6 C5] Mało wydajna klimatyzacja??

Post autor: W_o_j_T_e_K » 24 maja 2010, 17:39

Klima nabita na nowo + olej. Przed nabiciem w układzie było ok 520g czynnika przynajmniej tyle maszyna ściągnęła z układu klimatyzacja nie włączała się wcale. Po nabiciu na nowo klimatyzacja włącza się dmucha "zimnym" powietrzem. Ale to nie jest to co być powinno :(... gdzie szukać przyczyn?? Kolega popytał w jednym z warsztatów zajmujących się klimami mówili coś o jakiejś dyszy rozprężnej?? Jest coś takiego?? Podobno w audi właśnie to siada nagminnie. Słyszał ktoś o czym takim lub czym podobnym bo nie wiem czy dobrze zapamiętałem :P.
Ostatnio zmieniony 25 maja 2010, 11:44 przez W_o_j_T_e_K, łącznie zmieniany 1 raz.

tomik70
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 23 maja 2010, 19:07
Lokalizacja: bydgoszcz

Post autor: tomik70 » 25 maja 2010, 08:40

A filtr pyłkowy kiedy był wymieniany? Jak jest oblepiony , to klima też daje na pół gwizdka.
TOMIK70

W_o_j_T_e_K

Post autor: W_o_j_T_e_K » 25 maja 2010, 11:44

W chwili obecnej brak filtra pp. Rano gdy jest chłodniej leci dość zimne powietrze gdy na zew. ciepło klima tylko tylko "chłodzi" :(

W_o_j_T_e_K

Post autor: W_o_j_T_e_K » 27 maja 2010, 14:28

Wczoraj sprawdzałem pracuje. Byłem wczoraj u machera od klimy powiedział ze musi rozebrać układ i wtedy będzie wiedział dokładnie ale obstawia sprężarkę :(. Podobno nikt się nie zajmuje regeneracja a nowa kosztuje 1500zł orientuje się ktoś czy można dostać lub zregenerować sprężarkę??

michals
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 01 cze 2010, 03:13
Lokalizacja: galway irlandia

Post autor: michals » 01 cze 2010, 03:47

Witam Panowie,
Mam problem z klima w audi a6 c6 2.4 2005rok, kupilem samochod kilka tygodni temu i koles wspominal, ze nigdy nie uzywal klimatyzacji.Klima nie dziala, podlaczylem samochod do kompa wykazalo, ze jest uszkodzony czujnik tem.i cisnienia,po paru dniach zostal wymieniony i nic,zaznaczam ze uklad jest szczelny i gaz.Ostatnio mechanik sugerowal mi,zeby wymienic filtr pylkowy.

malymk45
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 199
Rejestracja: 26 lip 2009, 08:33
Imię: Michał
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: malymk45 » 01 cze 2010, 10:33

Poprzedni właściciel nigdy klimy nie używał bo sprężarka walnięta , a wymiana od 1tysia w górę .
Czasami długie nie używanie klimy lub brak oleju w układzie powoduje sklejenie zaworów wtedy pomaga rozebranie sprężarki przesmarowanie ,napełnienie i gotowe.
Wymiana filtra pyłkowego pomoże tyle co kadzidło umarłemu .

michals
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 01 cze 2010, 03:13
Lokalizacja: galway irlandia

Post autor: michals » 02 cze 2010, 01:50

Dzieki, bede musial zrobic tak jak piszesz, a jak nie bedzie dzialac to musze kupic sprezarke.

Awatar użytkownika
superkto
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 01 sie 2008, 20:30
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: superkto » 08 cze 2010, 21:21

Witam
U mnie jest troszkę inny problem.
Jak auto jedzie to klima działa OK ale jak stoi to zaczyna walić ciepłym i wilgotniejszym powietrzem.
Jak przyczyna wg Was??
46

Awatar użytkownika
Haiko
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 194
Rejestracja: 09 lis 2008, 02:07
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Haiko » 08 cze 2010, 21:37

A wentylator w czasie postoju Ci się załącza ?

tesciu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 05 maja 2010, 10:27
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Post autor: tesciu » 10 cze 2010, 08:21

Witam,

Mam identyczny problem jak Superkto
Z tego co widze to tez mamy identyczne autka, znalazlem juz podobny temat na forum:
a6-c5-wentylator-klimatyzacji-vt22349.htm#245449
dzis sprawdze wentylator i dam znac czy to on :(

Awatar użytkownika
slawomirj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 14 cze 2009, 21:24
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: slawomirj » 25 cze 2010, 13:49

Witam kolegów i może koleżanki.
Nie wiem czy dobrze robię nie zakładając nowego tematu, ale mam podobny problem z niewydajną sprężarką od klimy. Moje objawy są takie, że miałem zawieszone cylinderki na podszybiu po prawej stronie co powodowało, że czasami z prawego nawiewu pasażera dmuchało gorącym powietrzem. Dzięki forumowiczom przeczyściłem je i z pozoru jest wszysto ok. Niestety w czasie wyższych temperatur na zewnątrz przy wyższych obrotach silnika np. na autostrzdzie (przy prędkości 140 - 150 km/h) klima przestaje działać. Objawia się to tym, że wprawdzie leci chłodne powietrze, ale nie zimne. Odczuwa się to wyraźnie w kabinie (jest duszno - tak jak w aucie bez klimy a tylko z nawiewem). Dodatkowo kratki wylotów powietrza stają się lekko wilgotne. Po zmniejszeniu prędkości do ok 100 - 110 km klima zaczyna pracować normalnie - ale to też nie jest regułą. Czy to może być wina sprężarki. Kupując auto (używane) już cztery lata temu w serwisie od klimatyzacji uzupełniano mi czynnik chłodzący i chyba olej w sprężarce (nie wiem jak to robiono, ale chyba przez rurki). Na początku działąło wszystko ok. Problemy zaczęły się w zeszłym roku. Autko to A6 C6 3.0 tdi. Dzięki za wszelkie podpowiedzi.
Pozdrawiam
Sławek :-D
Sławek

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 25 cze 2010, 19:07

slawomirj, Kolego wystarczy podlaczyc manometry i wszytsko bedzie jasne. Nie chce sie tutaj wywyzszac ani za duzo rozpisywac bo bym mial urwanie glowy. Tak sie sklada ze chlodnictwo i klimatyzacja to moj chleb:-( Jesli chodzi o towj przypadek, aby dokaldniej cos stwierdzic tzreba bylo by podlaczyc manometry. Moze byc taka sytuacja ze klimatyzacja jest przeladowana. Bez podlaczenia manometrow, sprawdzenia stanu rzeczywistego mozna bylo by tu wrozyc z fusów. A tak na marginesie w 98% jesli sprezarka bylaby juz " kaput" to na wolnych obrotach wogole by nie chlodzila:). A natemat serisowania klimy czyli sciagnia gazów i wymiany oleju nie bede sie wypowiadac:-)

Awatar użytkownika
slawomirj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 14 cze 2009, 21:24
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: slawomirj » 25 cze 2010, 19:54

Dzięki bardzo
Jutro jestem umówiony na mamometry i zobaczymy co dalej.
Pozdrowienia
Sławek
Sławek

Awatar użytkownika
M0NEER
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 648
Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Dubai

Post autor: M0NEER » 01 lip 2010, 18:58

michals, jak się Twoja histora skończyła?

fenomenalny,
malymk45 pisze:Czasami długie nie używanie klimy lub brak oleju w układzie powoduje sklejenie zaworów wtedy pomaga rozebranie sprężarki przesmarowanie ,napełnienie i gotowe.
1). Odnosząc się wypowiedzi kolegi malymk45, czy tak się rzeczywiście robi?
2). Na czym polega regeneracja sprężarki klimy?

slawomirj, a jak się Twoja histora skończyła?

Kurde, u mnie problem jest taki, że filtr oleju "zasłania" sprężarkę. Jest przez to utrudniony dostęp do niej, żeby cokolwiek robić. Wymiana sprężarki wiąże się ze spuszczeniem oleju z silnika <smuty> -brawa dla konstruktorów Audi <mikołaj> :roll:

Awatar użytkownika
slawomirj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 14 cze 2009, 21:24
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski

Post autor: slawomirj » 01 lip 2010, 21:05

:-D :-D :-D :-D
Witam wszystkich!
Ja pisałem wcześniej podjechałem do sprawdzenia klimy na manometrach. Okazało się, że było za mało czynnika w układzie. Było ok 380 a powinno być wg wklejki na wewnętrznej stronie maski 530 +- 20. Po uzupełnieniu oleju i gazu na razie jest wszysko w porządku. Jest gorąco a klima daje nieźle. W poniedziałek czeka mnie trasa ok 1000 km tak że będzie okazja do porządnych testów.
Przy okazji to podpowiadam, że jak z któregoś wylotu powiertrza w kabinie zacznie lecieć gorące powietrze to przyczyną są dwa elektromagnetyczne zaworki - regulatory sterujące przepływami powietrza ciepłego i zimnego. W modelu A6C6 znajdują się na podszybiu od strony silnika po stronie pasażera, pod plastikową maskownicą. Trzeba ostrożnie odkręcić 6 śrub typu torx; ostrożnie, bo można łatwo uszkodzić gniazdo śruby. Niestety te zaworki często się zawieszają z powodu gromadzącego się tam kleistego osadu. Po wyczyszczeniu na jakiś czas będzie spokój. I jeszcze jedna wskazówka, że należy to robić na zimnym silniku, gdyż jak jest ciepły to wyleci trochę płynu chłodniczego.
Bardzo dziękuję kolegom za pomoc
Pozdrawiam wszystkich serdecznie i do miłego
Sławek <piwo>
Sławek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja