
[A6 C5] Mało wydajna klimatyzacja??
[A6 C5] Mało wydajna klimatyzacja??
Klima nabita na nowo + olej. Przed nabiciem w układzie było ok 520g czynnika przynajmniej tyle maszyna ściągnęła z układu klimatyzacja nie włączała się wcale. Po nabiciu na nowo klimatyzacja włącza się dmucha "zimnym" powietrzem. Ale to nie jest to co być powinno
... gdzie szukać przyczyn?? Kolega popytał w jednym z warsztatów zajmujących się klimami mówili coś o jakiejś dyszy rozprężnej?? Jest coś takiego?? Podobno w audi właśnie to siada nagminnie. Słyszał ktoś o czym takim lub czym podobnym bo nie wiem czy dobrze zapamiętałem :P.

Ostatnio zmieniony 25 maja 2010, 11:44 przez W_o_j_T_e_K, łącznie zmieniany 1 raz.
Witam Panowie,
Mam problem z klima w audi a6 c6 2.4 2005rok, kupilem samochod kilka tygodni temu i koles wspominal, ze nigdy nie uzywal klimatyzacji.Klima nie dziala, podlaczylem samochod do kompa wykazalo, ze jest uszkodzony czujnik tem.i cisnienia,po paru dniach zostal wymieniony i nic,zaznaczam ze uklad jest szczelny i gaz.Ostatnio mechanik sugerowal mi,zeby wymienic filtr pylkowy.
Mam problem z klima w audi a6 c6 2.4 2005rok, kupilem samochod kilka tygodni temu i koles wspominal, ze nigdy nie uzywal klimatyzacji.Klima nie dziala, podlaczylem samochod do kompa wykazalo, ze jest uszkodzony czujnik tem.i cisnienia,po paru dniach zostal wymieniony i nic,zaznaczam ze uklad jest szczelny i gaz.Ostatnio mechanik sugerowal mi,zeby wymienic filtr pylkowy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 199
- Rejestracja: 26 lip 2009, 08:33
- Imię: Michał
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Poprzedni właściciel nigdy klimy nie używał bo sprężarka walnięta , a wymiana od 1tysia w górę .
Czasami długie nie używanie klimy lub brak oleju w układzie powoduje sklejenie zaworów wtedy pomaga rozebranie sprężarki przesmarowanie ,napełnienie i gotowe.
Wymiana filtra pyłkowego pomoże tyle co kadzidło umarłemu .
Czasami długie nie używanie klimy lub brak oleju w układzie powoduje sklejenie zaworów wtedy pomaga rozebranie sprężarki przesmarowanie ,napełnienie i gotowe.
Wymiana filtra pyłkowego pomoże tyle co kadzidło umarłemu .
Pomogłem
A6 C6 brak wspomagania silnik 2.4

Witam,
Mam identyczny problem jak Superkto
Z tego co widze to tez mamy identyczne autka, znalazlem juz podobny temat na forum:
a6-c5-wentylator-klimatyzacji-vt22349.htm#245449
dzis sprawdze wentylator i dam znac czy to on
Mam identyczny problem jak Superkto
Z tego co widze to tez mamy identyczne autka, znalazlem juz podobny temat na forum:
a6-c5-wentylator-klimatyzacji-vt22349.htm#245449
dzis sprawdze wentylator i dam znac czy to on

- slawomirj
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 14 cze 2009, 21:24
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Witam kolegów i może koleżanki.
Nie wiem czy dobrze robię nie zakładając nowego tematu, ale mam podobny problem z niewydajną sprężarką od klimy. Moje objawy są takie, że miałem zawieszone cylinderki na podszybiu po prawej stronie co powodowało, że czasami z prawego nawiewu pasażera dmuchało gorącym powietrzem. Dzięki forumowiczom przeczyściłem je i z pozoru jest wszysto ok. Niestety w czasie wyższych temperatur na zewnątrz przy wyższych obrotach silnika np. na autostrzdzie (przy prędkości 140 - 150 km/h) klima przestaje działać. Objawia się to tym, że wprawdzie leci chłodne powietrze, ale nie zimne. Odczuwa się to wyraźnie w kabinie (jest duszno - tak jak w aucie bez klimy a tylko z nawiewem). Dodatkowo kratki wylotów powietrza stają się lekko wilgotne. Po zmniejszeniu prędkości do ok 100 - 110 km klima zaczyna pracować normalnie - ale to też nie jest regułą. Czy to może być wina sprężarki. Kupując auto (używane) już cztery lata temu w serwisie od klimatyzacji uzupełniano mi czynnik chłodzący i chyba olej w sprężarce (nie wiem jak to robiono, ale chyba przez rurki). Na początku działąło wszystko ok. Problemy zaczęły się w zeszłym roku. Autko to A6 C6 3.0 tdi. Dzięki za wszelkie podpowiedzi.
Pozdrawiam
Sławek :-D
Nie wiem czy dobrze robię nie zakładając nowego tematu, ale mam podobny problem z niewydajną sprężarką od klimy. Moje objawy są takie, że miałem zawieszone cylinderki na podszybiu po prawej stronie co powodowało, że czasami z prawego nawiewu pasażera dmuchało gorącym powietrzem. Dzięki forumowiczom przeczyściłem je i z pozoru jest wszysto ok. Niestety w czasie wyższych temperatur na zewnątrz przy wyższych obrotach silnika np. na autostrzdzie (przy prędkości 140 - 150 km/h) klima przestaje działać. Objawia się to tym, że wprawdzie leci chłodne powietrze, ale nie zimne. Odczuwa się to wyraźnie w kabinie (jest duszno - tak jak w aucie bez klimy a tylko z nawiewem). Dodatkowo kratki wylotów powietrza stają się lekko wilgotne. Po zmniejszeniu prędkości do ok 100 - 110 km klima zaczyna pracować normalnie - ale to też nie jest regułą. Czy to może być wina sprężarki. Kupując auto (używane) już cztery lata temu w serwisie od klimatyzacji uzupełniano mi czynnik chłodzący i chyba olej w sprężarce (nie wiem jak to robiono, ale chyba przez rurki). Na początku działąło wszystko ok. Problemy zaczęły się w zeszłym roku. Autko to A6 C6 3.0 tdi. Dzięki za wszelkie podpowiedzi.
Pozdrawiam
Sławek :-D
Sławek
slawomirj, Kolego wystarczy podlaczyc manometry i wszytsko bedzie jasne. Nie chce sie tutaj wywyzszac ani za duzo rozpisywac bo bym mial urwanie glowy. Tak sie sklada ze chlodnictwo i klimatyzacja to moj chleb:-( Jesli chodzi o towj przypadek, aby dokaldniej cos stwierdzic tzreba bylo by podlaczyc manometry. Moze byc taka sytuacja ze klimatyzacja jest przeladowana. Bez podlaczenia manometrow, sprawdzenia stanu rzeczywistego mozna bylo by tu wrozyc z fusów. A tak na marginesie w 98% jesli sprezarka bylaby juz " kaput" to na wolnych obrotach wogole by nie chlodzila:). A natemat serisowania klimy czyli sciagnia gazów i wymiany oleju nie bede sie wypowiadac:-)
- M0NEER
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 648
- Rejestracja: 08 mar 2010, 13:27
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Dubai
michals, jak się Twoja histora skończyła?
fenomenalny,
2). Na czym polega regeneracja sprężarki klimy?
slawomirj, a jak się Twoja histora skończyła?
Kurde, u mnie problem jest taki, że filtr oleju "zasłania" sprężarkę. Jest przez to utrudniony dostęp do niej, żeby cokolwiek robić. Wymiana sprężarki wiąże się ze spuszczeniem oleju z silnika <smuty> -brawa dla konstruktorów Audi <mikołaj> :roll:
fenomenalny,
1). Odnosząc się wypowiedzi kolegi malymk45, czy tak się rzeczywiście robi?malymk45 pisze:Czasami długie nie używanie klimy lub brak oleju w układzie powoduje sklejenie zaworów wtedy pomaga rozebranie sprężarki przesmarowanie ,napełnienie i gotowe.
2). Na czym polega regeneracja sprężarki klimy?
slawomirj, a jak się Twoja histora skończyła?
Kurde, u mnie problem jest taki, że filtr oleju "zasłania" sprężarkę. Jest przez to utrudniony dostęp do niej, żeby cokolwiek robić. Wymiana sprężarki wiąże się ze spuszczeniem oleju z silnika <smuty> -brawa dla konstruktorów Audi <mikołaj> :roll:
- slawomirj
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 14 cze 2009, 21:24
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
:-D :-D :-D :-D
Witam wszystkich!
Ja pisałem wcześniej podjechałem do sprawdzenia klimy na manometrach. Okazało się, że było za mało czynnika w układzie. Było ok 380 a powinno być wg wklejki na wewnętrznej stronie maski 530 +- 20. Po uzupełnieniu oleju i gazu na razie jest wszysko w porządku. Jest gorąco a klima daje nieźle. W poniedziałek czeka mnie trasa ok 1000 km tak że będzie okazja do porządnych testów.
Przy okazji to podpowiadam, że jak z któregoś wylotu powiertrza w kabinie zacznie lecieć gorące powietrze to przyczyną są dwa elektromagnetyczne zaworki - regulatory sterujące przepływami powietrza ciepłego i zimnego. W modelu A6C6 znajdują się na podszybiu od strony silnika po stronie pasażera, pod plastikową maskownicą. Trzeba ostrożnie odkręcić 6 śrub typu torx; ostrożnie, bo można łatwo uszkodzić gniazdo śruby. Niestety te zaworki często się zawieszają z powodu gromadzącego się tam kleistego osadu. Po wyczyszczeniu na jakiś czas będzie spokój. I jeszcze jedna wskazówka, że należy to robić na zimnym silniku, gdyż jak jest ciepły to wyleci trochę płynu chłodniczego.
Bardzo dziękuję kolegom za pomoc
Pozdrawiam wszystkich serdecznie i do miłego
Sławek
Witam wszystkich!
Ja pisałem wcześniej podjechałem do sprawdzenia klimy na manometrach. Okazało się, że było za mało czynnika w układzie. Było ok 380 a powinno być wg wklejki na wewnętrznej stronie maski 530 +- 20. Po uzupełnieniu oleju i gazu na razie jest wszysko w porządku. Jest gorąco a klima daje nieźle. W poniedziałek czeka mnie trasa ok 1000 km tak że będzie okazja do porządnych testów.
Przy okazji to podpowiadam, że jak z któregoś wylotu powiertrza w kabinie zacznie lecieć gorące powietrze to przyczyną są dwa elektromagnetyczne zaworki - regulatory sterujące przepływami powietrza ciepłego i zimnego. W modelu A6C6 znajdują się na podszybiu od strony silnika po stronie pasażera, pod plastikową maskownicą. Trzeba ostrożnie odkręcić 6 śrub typu torx; ostrożnie, bo można łatwo uszkodzić gniazdo śruby. Niestety te zaworki często się zawieszają z powodu gromadzącego się tam kleistego osadu. Po wyczyszczeniu na jakiś czas będzie spokój. I jeszcze jedna wskazówka, że należy to robić na zimnym silniku, gdyż jak jest ciepły to wyleci trochę płynu chłodniczego.
Bardzo dziękuję kolegom za pomoc
Pozdrawiam wszystkich serdecznie i do miłego
Sławek

Sławek