Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C3 3.0 TDI] silnik BMK wymiana na ASB ?

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
firewire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 10 sie 2008, 23:18
Lokalizacja: Luxembourg

Post autor: firewire » 25 cze 2010, 10:45

Aron pisze:Powstrzymałem się przed szybką ripostą, że przecież Wasz najlepszy mechanik, który będzie mi składał auto (on też rozbierał) ma odpowiedni komputer ;). W sobotę Ałdica ma już śmigać ;) Po 4 tygodniach!!!
Uważaj bo jeszcze to czytają :)
To Dobrze Idzie
Kiedyś było mocno modzone 4F/3.0 BMK
Teraz jest 4G/3.0 CVUA
Nie wchodzę w dyskusje "Nie znam się, ale się wypowiem", proszę o uszanowanie tego jeśli ignoruję odpowiedzi nie poparte faktami, dowodami lub doświadczeniem.

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 25 cze 2010, 13:23

SILNIK PASUJE! Swap tych motorów jest bezproblemowy! Dziś jeszcze coś tam ma ustawiać, ładuje się aku, wymiana płynu we wspomaganiu, chłodnicy, oleju w silniku, skrzyni. Pod wieczór przewidziany odbiór auta :mrgreen: Wczoraj jeździliśmy po placu.
Po pracy to chyba każdy (mechanik) może robić co chce ;-)

JandO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 02 kwie 2010, 20:26
Lokalizacja: LowerSilesia Legnica

Post autor: JandO » 25 cze 2010, 15:55

No to gratulacje :-D
Powiedz tylko jeszcze który silnik kupiłeś ?
pozdrawiam

Jarek

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2015
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 25 cze 2010, 17:39

ASB

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 25 cze 2010, 19:18

Byłem przed chwilą przy aucie. Pali od razu, cichutko równiutko bulgocze, zero dymu z tyłu, momentalnie reaguje na pedał przyśpieszenia. Także swap się udał! BEZ PROBLEMU MOÂŻNA ZAMIENIAć MOTORY W A6C6 3.0 TDI z lat produkcji 2004-2008! Ten mój nowy ASB z 06/2007 która mam założony, mechanik mówił, że jest to drugi wypust ASB, widział jakieś różnice z początków produkcji ASB. ÂŚwieża oliwka już zalana. Do wieczora fura będzie gotowa na cacy ;) Pozostanie tylko dobra myjka (od miesiąca auto stało bez mycia) i nabicie klimy... Już się nie mogę doczekać je te 233KM będą się zbierać :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2015
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 25 cze 2010, 19:57

Tak samo jak 224 i 244. Wszystko inne to placebo :-P

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 26 cze 2010, 08:15

Audi już w mym garażu stoi ;-) Na koniec nawet napełnili mi klimę (w cenie) - mówił, że bez czynnika sprężarkę można zatrzeć więc napełnił. W kompie pokazał mi, że jest 0 błędów. Dziś solidne mycie auta. Pierwsze parę set km mam jeździć nie wchodząc na obroty bo nie wiadomo ile motor stał. Kiera chodzi tak lekko, że moja córka nie miała by problemu z jej kręceniem! Machnik mówił po oględzinach, że przebieg 197kkm jest jak wszystko wskazuje (BMK po rozkręceniu) prawdziwy. Wymieniał on wczoraj koledze z forum (bob_budowniczy) jakieś popychacze, czy coś takiego przy silniku i mówił, że u niego przebieg jest większy...
Generalnie zajebiście, że w końcu auto jeździ, tylko trzeba czekać z przetestowaniem kilka dnia, ale poczekam ;). Koszt całkowitej naprawy (mechaników + części) wyniósł mnie ok. 13.000,- Auto stało 27dni...
Potwierdzam po raz kolejny: Przekładki silników ASB - BMK są bezproblemowe!

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2015
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 26 cze 2010, 08:32

A co ze starym silnikiem będziesz robił??

Tego ASB kupiłeś z osprzętem czy przekładałeś z BMK?? Aż dziwne że komp pokazał 0 błędów :shock: Spodziewałem się czegoś z goła innego.

Gratki że się udało chociaż te 13k... :-/

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 26 cze 2010, 16:04

Silnik kupiłem z osprzętem. Dokupić musiałem w ASO rolkę (111zł) oraz kolo zębate przełożyć z BMK i chyba przepływkę oraz wiązkę elektryczną (w ASB jest jeden kabelek więcej (niż w BMK - niezorientowany mechanik by tego nawet nie zauważył) )do przepływki, dlatego trzeba wymieniać i wiązkę i przepływkę). Gdybym miał dokupiony komputer sterujący wówczas przepływki i wiązki nie trzeba byłoby zmieniać (tylko programować kluczyk - immobilizer). Na koniec programowanie wtrysków. Poduszki pod silnikiem pasują idealnie, odłączenie do skrzyni również jest identyczne.

Stary motor czeka na porozkręcanie i pójdzie na allegro. Remontować starego nie chciałem, bo musiałbym to zrobić używanymi częściami, a jak ma być używane, to wolałem cały motor, bez wybebeszania go. Tym bardziej, że ASB jest nowszy i lepszy...

Mechanik mówił, że pierwszy bak paliwa wypalić nie wkręcając go na obroty. Później ustawię się z kolegą z forum (bob_budowniczy) i porównamy jak auta się zbierają - przed awarią mieliśmy małą ustawkę tak od 0-150km/h i oba auta szły łeb w łeb, za 2 - 3 tyg. porównamy na nowym motorze ;)

Peter22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 384
Rejestracja: 10 maja 2010, 11:35
Imię: Piotrek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Liftback
Silnik: 5.2 435KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Peter22 » 27 cze 2010, 15:50

gratuluje udanego swapu jak wyjezdzisz ten baka paliwa to jedz na zmiane programu te 233 konne audice fajnie sie robia a pop programe to jest rakieta wiem bo kolega ma taki silnik i jezdziłem nia przed i po modyfikacjach . Pozdrawiam i gratuluje . temat dodaje do ulubionych bo mam taki silnik jak ty wczesniej i kto wie co sie stanie z czasem. jeszcze raz GRATKI ;-) ;-)

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 27 cze 2010, 18:02

Mam już przejechane 150km na nowej jednostce. Póki co absolutnie żadnych problemów, tj.: niepokojących odgłosów, spalanie w normie, elastyczność, rozpędziłem się na wzniesienie do 150km/h na VI biegu (delikatnie bez wciskania mocno gazu) - auto przyśpieszało jak z nowym silnikiem! ÂŻadnych wycieków (nie mam osłony dolnej pod silnikiem), brak pocenia się silnika, motor odpala cicho bez zgrzytów czy hałasów. Brak kontrolek na FISie informujących o jakimkolwiek problemie. Zapaliła mi się tylko kontrolka braku płyny do spryskiwaczy, ale już zalałem ;)

Tak więc póki co jestem bardzo zadowolony z decyzji o zakupie całego motoru zamiast części i naprawy starego. Koszt części z allegro to byłoby: głowica: 500,- tłoki: 400,- blok 1000,- Gdyby części miały być nowe to: rozrząd 4.000,- głowica 8.500,- tłoki 3.000,- blok? Tak więc remont silnika oznaczałby składaka z różnych części. Zamiast mieć starego składaka wolałem nowszy nierozkręcany.

Jak na razie ÂŻYLETA :-D :-D :-D Wszystko wskazuje, że jego przebieg może być rzeczywiście tylko 100kkm

shorty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 03 cze 2012, 18:53
Lokalizacja: Zywiec

Post autor: shorty » 07 lip 2012, 15:32

Witam!!

Chciałbym sie dowiedzieć bo może już ktoś tak robił...chciałbym w niedalekiej przyszłości zmienić silnik,obecnie posiadam BMK,podobno wymiana na ASB jest mżliwa z tego co tutaj koledzy piszą :) ale mnie chodzi czy jest możliwość zamiany na nowszy silnik a konkretniej na CDY,chodzi mi o ten silnik co był zaraz po ASB,w ogóle czy jest taka możliwość? w poniedziałek będe sie kontaktował ze szpecami od wymiany silinków z Nowego Sącza..może ktoś kojarzy http://www.wymiensilnik.pl/

Mam jeszcze takie pytanie co do silników ASB..czy tam tez były montowane wtryski piezoelektryczne?i czy jest możliowśc np wmontowania wtryskow z BMK czyli tych piezo do ASB?wolałbym uniknąć tych piezo bo ich nie da się regenerowac ;) .

Dziekuje i Pozdrawiam.

Kune
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 02 lis 2012, 12:07
Lokalizacja: Poludnie

Post autor: Kune » 02 lis 2012, 12:14

Dzien dobry,
przepraszam za odgrzewanie kotleta, ale sam szukajac informacji od 2 dni po calym internecie w kolko trafialem na ten watek, wiec mysle ze jesli ja uzyskam wszystkie odpowiedzi na interesujace mnie pytania, kazdy nastepny "szczesliwy" wlasciciel BMK bedzie wiedzial jak postapic.

Do rzeczy:
kolega w Niemczech zmeczyl BMK (przeskoczyl rozrzad), co za tym idzie potrzebuje nowy silnik.
Chcialbym wiec sie dowiedziec jak wyglada sprawa montazu zamknietego, golego slupka ASB w miejsce BMK?
Na jakie problemy mozna napotkac? Czy trzeba stoswac jakies szczegolne operacje? Czy wystarczy standardowo przełożyć tylko osprzęt? Wszyscy mowia ze ASB to ewolucja BMK i Audi zmienilo tylko literki, ale napewno nie zmienilo ich bez powodu.
Czego mozemy sie spodziewac?

Teoretycznie podaż silników BMK jest, problem aby kupic silnik z widocznym polem numerowym oraz potwierdzeniem ich na fakturze, bo nie odważyłbym się montować silnika z usuniętymi numerami w Niemczech, również ze względów szeroko pojętej etyki, ponieważ troszkę odeszliśmy od schematu "przyjechała juma z Polski".

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga