[A6 C3 3.0 TDI] silnik BMK wymiana na ASB ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
- Imię: Artur
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Słupsk
[A6 C3 3.0 TDI] silnik BMK wymiana na ASB ?
Mój silnik z 2005r. o mocy 224KM ma oznaczenie BMK. Czy nowsze silniki np. 2008r o mocy 232KM mogą również mieć takie oznaczenie BMK, czy jest to niemożliwe?"
Ostatnio zmieniony 19 cze 2010, 14:01 przez Aron, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
- Imię: Artur
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Słupsk
też mi się tak wydaje, ale jeden sprzedający na allegro twierdzi, że może mi sprzedać silnik z 2008r 232KM i że ma oznaczenie BMK! o ten: http://www.allegro.pl/item1068630908_si ... 0_tdi.html Mówi, że jest pewien bo dużo takimi silnikami handluje i same igły nieśmigane...
Czyli co, lepiej ograniczyć się do BMK 224km 2004-2005r ?
Czyli co, lepiej ograniczyć się do BMK 224km 2004-2005r ?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
- Imię: Artur
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Słupsk
Jeszcze inaczej,
Dowiedziałem się dzisiaj, że jak miałem BMK to bez problemu mogę wymienić na ASB 232KM (np. 2008r). Jeden mechanik mówi, że może być kompletny silnik ASB (z turbiną, rozrusznikiem, klimą, itp.) natomiast drugi, że ma być bez osprzętu i osprzęt przełożyć z mojego BMK, bo ponoć osprzęt od ASB nie będzie kompatybilny (inne wtryski, zmiany w kompie).
Pytanie: Czy faktycznie wystarczy włożyć do mojego auta ASB bez przeróbek? Czy golas, czy z osprzętem?
Dowiedziałem się dzisiaj, że jak miałem BMK to bez problemu mogę wymienić na ASB 232KM (np. 2008r). Jeden mechanik mówi, że może być kompletny silnik ASB (z turbiną, rozrusznikiem, klimą, itp.) natomiast drugi, że ma być bez osprzętu i osprzęt przełożyć z mojego BMK, bo ponoć osprzęt od ASB nie będzie kompatybilny (inne wtryski, zmiany w kompie).
Pytanie: Czy faktycznie wystarczy włożyć do mojego auta ASB bez przeróbek? Czy golas, czy z osprzętem?
Jestem ciekaw czy można zrobić swap z 224 na 233 lub 240KM bez większych kombinacji...
Tu chyba bardziej chodzi o mechanikę... bo elektronikę jakoś można załatwić (vide usunięcie DPF)... jak z kompatybilnością poduszek pod silnik i mocowanie ze skrzynią itd... ?
Może nasi spece by się wypowiedzieli ?
Tu chyba bardziej chodzi o mechanikę... bo elektronikę jakoś można załatwić (vide usunięcie DPF)... jak z kompatybilnością poduszek pod silnik i mocowanie ze skrzynią itd... ?
Może nasi spece by się wypowiedzieli ?
To Dobrze Idzie
Kiedyś było mocno modzone 4F/3.0 BMK
Teraz jest 4G/3.0 CVUA
Nie wchodzę w dyskusje "Nie znam się, ale się wypowiem", proszę o uszanowanie tego jeśli ignoruję odpowiedzi nie poparte faktami, dowodami lub doświadczeniem.
Kiedyś było mocno modzone 4F/3.0 BMK
Teraz jest 4G/3.0 CVUA
Nie wchodzę w dyskusje "Nie znam się, ale się wypowiem", proszę o uszanowanie tego jeśli ignoruję odpowiedzi nie poparte faktami, dowodami lub doświadczeniem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 765
- Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
- Imię: Robert
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A7 4G
- Nadwozie: Hatchback
- Silnik: 3.0 CDUC 245KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Śląsk
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
- Imię: Artur
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Słupsk
Dzięki za poradę. Za wymianę motoru w ASO chcą 10.000,- Dogadałem się z głównym mechanikiem tego ASO, że zrobi mi to "po godzinach" za 2.000,- Mówił, że już przemieniał te motory i jedyną rzeczą, która stanowi problem są wtryski - trzeba je przeprogramować! Wydaje się, że skoro ma w tym doświadczenie to wie co mówi... problem największy ma z czasem, ale tego widocznie nie da się przeskoczyć!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
- Imię: Artur
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Słupsk
Silnik 7.000,- bez papierów (faktury, rachunku )wciąż się waham:
http://www.allegro.pl/item1075903688_si ... ebieg.html
http://www.allegro.pl/item1068630908_si ... 0_tdi.html
http://www.allegro.pl/item1085414259_au ... 232km.html
Te 2 pierwsze to ten sam motor: 2006r. 30.000km
Ostatni: 2007r. 100.000km
W Pierwszym niepokoi mnie za mały przebieg, drugi już bardziej realny, ale pierwszy chcą mi przywieść osobiście, a ten ostatni kurier. Po przywiezieniu motoru, mój mechanik go będzie oglądał, ale zawsze jest jakieś ryzyko. Jutro rano muszę się zdecydować bo w środę zaczyna swapować...
http://www.allegro.pl/item1075903688_si ... ebieg.html
http://www.allegro.pl/item1068630908_si ... 0_tdi.html
http://www.allegro.pl/item1085414259_au ... 232km.html
Te 2 pierwsze to ten sam motor: 2006r. 30.000km
Ostatni: 2007r. 100.000km
W Pierwszym niepokoi mnie za mały przebieg, drugi już bardziej realny, ale pierwszy chcą mi przywieść osobiście, a ten ostatni kurier. Po przywiezieniu motoru, mój mechanik go będzie oglądał, ale zawsze jest jakieś ryzyko. Jutro rano muszę się zdecydować bo w środę zaczyna swapować...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 405
- Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
- Imię: Artur
- Rocznik: 1992
- Moje auto: 100 C4
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Słupsk
To który lepszy:
- pierwszy: mało realny przebieg, 2006r. ale sprzedający przywiezie mi go osobiście,
- drugi młodszy, przebieg realniejszy, ale tylko kurier.
[ Dodano: 2010-06-22, 14:36 ]
Auto z ASO zabrane (za diagnostykę 1300,- bo prawie godzinnych negocjacjach!), silnik zamówiony (podpisana umowa kupna silnika). Po wyjęciu silnika trzeba będzie uzupełnić/wymienić olej w skrzyni, silniku, płyn w chłodnicy, w układzie wspomagani, nabić klimę. W ASO szef serwisu chcąc abym nie zabierał auta zszedł z ceną wymiany do 6.500,- i straszył, że aby dolać olej do skrzyni trzeba mieć kompa (odpowiednia temp. przy dolewce). Powstrzymałem się przed szybką ripostą, że przecież Wasz najlepszy mechanik, który będzie mi składał auto (on też rozbierał) ma odpowiedni komputer
. W sobotę Ałdica ma już śmigać
Po 4 tygodniach!!!
- pierwszy: mało realny przebieg, 2006r. ale sprzedający przywiezie mi go osobiście,
- drugi młodszy, przebieg realniejszy, ale tylko kurier.
[ Dodano: 2010-06-22, 14:36 ]
Auto z ASO zabrane (za diagnostykę 1300,- bo prawie godzinnych negocjacjach!), silnik zamówiony (podpisana umowa kupna silnika). Po wyjęciu silnika trzeba będzie uzupełnić/wymienić olej w skrzyni, silniku, płyn w chłodnicy, w układzie wspomagani, nabić klimę. W ASO szef serwisu chcąc abym nie zabierał auta zszedł z ceną wymiany do 6.500,- i straszył, że aby dolać olej do skrzyni trzeba mieć kompa (odpowiednia temp. przy dolewce). Powstrzymałem się przed szybką ripostą, że przecież Wasz najlepszy mechanik, który będzie mi składał auto (on też rozbierał) ma odpowiedni komputer

