Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 AFB 2,5 150KM QUATTRO] Jak się nagrzeje to traci moc.

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

[A6 AFB 2,5 150KM QUATTRO] Jak się nagrzeje to traci moc.

Post autor: mad_ar2 » 04 cze 2010, 18:21

Witam!
Jest to w sumie mój pierwszy post także jeśli coś napisałem nie tak to proszę o informacje.

Posiadam A6 z 98r. w manualu, problem dotyczy utraty mocy po przekroczeniu temperatury cieczy ok. 85-90 st., jak motor zimny przyśpiesza nawet niezle, bo od 1,5k obr.(na 1 i 2 biegu) ok 1.9k obr.(na pozostalych), natomiast jak sie nagrzeje zaczyna ciagnac od ok 2.2k, 2.5k a czasami nawet od 3k obr. lecz to przyspieszenie nie jest takie jak jest silnik zimny. Jezeli ktos zna odpowiedz co to moze byc lub jakie zabiegi mozna by bylo zastowac bylbym bardzo wdzieczny by przynajmniej to wstepnie zdiagnozowac.

Dodam, iż mialem VAG jakiegos tam zakupionego na allegro natomiast prawdopodobnie jest uszkodzony, pare razy kasowalem bledy natomiast teraz to praktycznie laczy mi sie tylko ze sterownikiem od xenon'ow(nie wiedziec dlaczego), takze zadnych logow dynamicznych czy statycznych nie zrobie :( czy moze ktos wie czy to nie jest oznaka przypadkiem uszkodzonego komputera pokladowego??.

Pozdrawiam
mad_ar2

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 04 cze 2010, 18:26

kolego ja bym postawił na czunik poziomu cieczy.Koszt nie jest za duży ale powinno pomóc.
choć może to być jakaś głębsza sprawa.

Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 05 cze 2010, 07:17

dzieki za pierwsza podpowiedz

myslalem tez ze moze to byc termostat gdyz w intercarsie widzialem ze sa tez na 80 st. a ja podejrzewam ze mam 87 hmmmm moze ktos z forumowiczow zmienial i wie jaki powinien byc termostat

czekam na jakies podpowiedzi

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 05 cze 2010, 11:44

kolego nie chodzi mi o termostat, tylko o czujnik pomiarowy temperatury!
Auto przecież się rozgrzewa wiec termostat(y) są ok. chodzi o czujnik pod osłoną silnika zielony lub niebieski (zależy jaki masz) wymiana b.łatwa wyjmiesz zawleczke i wychodzi wkładasz nowy wsadzasz zawleczke i po robocie a lepiej to rob na zimnym silniku a po 2 to troche płynu wycieknie.

Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 05 cze 2010, 12:48

nie no ok ja zrozumialem ze to czujnik temperatury lecz sie zastanawialem nad termostatem i to tylko tyle dzieki jeszcze raz sprawdze ten czujnik temp cieczy jak tylko bede mial drugi
pozdrawiam

Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 21 cze 2010, 00:21

ok powrot z logami chyba prawidlowymi

przeprowadzilem logi na cieplym silniku nie bylo najgorzej i bez wlaczonej klimy
zakres kiedy auto przyspieszalo to 2200 - 2500 obr

1. cieply silnik proba dynamiczna - grupa 011
Obrazek
Obrazek

2. cieply silnik proba dynamiczna - grupa 3 , 8 , 10
Obrazek
Obrazek Obrazek Obrazek

3. cieply silnik proba statyczna - grupa 011 basic settings
Obrazek
Obrazek

4. cieply silnik proba statyczna - grupa 003(instruments), 007(engine)
Obrazek

5. cieply silnik proba statyczna - grupa 003 basic settings - egr
Obrazek
Obrazek

6. cieply silnik proba statyczna - grupa 004 basic settings - vp44
Obrazek
Obrazek

7. cieply silnik proba dynamiczna - grupa 000
Obrazek

Jesli to mozliwe to prosilbym o pomoc w analizie logow/pracy mojej audi
jeszcze sam nie probowalem dojsc do jakis wnioskow (narazie tak mi sie narzuca przeplywomierz ale to tlyko domysl)
dzieki z gory i jeszcze raz prosze o pomoc

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 21 cze 2010, 13:17

jeśli(81st) to jest maksymalna tempeatura to masz termostat do wymiany. i moim zdaniem powinieneś zrobić jeszcze raz log 004BS kiedy zmieni się na late bo tu co pokazałeś jest za krótko i wynika chyba że masz zły kąt ale to się okaże. ;-)
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 21 cze 2010, 15:32

ok dzieki natomiast wykres pokazywal calosc logu
temp na wskaznikach byla 90st. takze nie wiem - ucze sie dopiero :mrgreen:
ale zamieszczam linka tego loga 004bs z wczoraj a pozniej zrobie jeszcze raz
http://vaglog.rtnet.pl/a.grzadkowski_15631.html

[ Dodano: 2010-06-21, 17:18 ]
ok zrobione wysylam jeszcze raz linka do dzisiejszego testu 004bs
http://vaglog.rtnet.pl/a.grzadkowski_15637.html
Obrazek

oraz
sprawdzenie temperatur takze to chyba nie termostat

Obrazek

Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 22 cze 2010, 05:45

dzieki wielkie Piotruś
zaczne od przeplywki i jak to mowia po nitce do klebka ;]
co do samego termostatu to czekam na przyplyw gotowki bo bedzie zmiana rozrzadu takze i termostatu zarazem
n18 i n75 mysle ze zmienie po 1-wszym tak dla zasady czy sa dobre czy nie
w sumie to chetnie bym ogladnal takie wykresy logow, prawidlowych logow ktore umiescilem i porownal z moimi gdyz warto by bylo sie nauczyc czegos z tego lecz nie wiem czy za duzo nei wymagam :-P natomiast bylbym wdzieczny za umieszczenie takowych w temacie
pozdrawiam

Awatar użytkownika
lobivan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 22 cze 2009, 19:19
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: lobivan » 23 cze 2010, 15:23

Kolego , miałem to samo. Silnik zimny to ładnie ciągnie ale jak już było dość ciepło to muł okropny.
Kolega Piotrus kiedys mi napisał ze moja przepływka moze być " made in china " ;-)
Dopiero 2 tyg temu wymieniłem przepływke ( zamiennik z USA ) :lol: a auto dostało takiego kopa że nie poznaje go.
Teraz ładnie ciągnie czy jest zimno czy gorąco, a jak fajnie przyszpiesza na 5 biegu :mrgreen:
Z mądrym człowiekiem, to i pogadać ciekawie.

Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 23 cze 2010, 17:08

no to kolego zagrales mi na gulu hehee ja tez kce :evil:
pewnie tak to sie zakonczy narazie nie mam kasy czekam jak na zbawienie na wyplate hehehe
bo widzisz Piotruś to taki dobry czlowiek ;-)
mnie tez o tym powiedzial natomiast proba czyszczenia bezdotykowego nei powiodla sie
moczylem przeplywke dmuchalem pufalem i nie wielka zmiana ;] zrobie logi bede widzial czy cos sie zmienilo czy nie powroce do tematu po wyplacie ;] hhehe
pozdrawiam

Awatar użytkownika
lobivan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 22 cze 2009, 19:19
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: lobivan » 23 cze 2010, 20:32

:mrgreen: hehe ..... też przepływke moczyłem , dmuchałem i różne tam cuda ( nie wiem może żydziłem na nową :-/ ). Ale tak jezdziłem pare miechuw na totalnym mule. Z logów wynikało że ona działa ale
cyt. Piotrusia
NAJWAÂŻNIEJSZE: Skąd wytrzasnąłeś taki niegramotny przepływomierz ?? Chiny ??
No i dzięki Piotrusiowi wymieniłem <ok>
tu jest link do moich logów klik

ps przepływke kupiłem nie bosha a jakieś firmy z U.S.A w brzegu dolnym za 195 zł sam wkład , ma rok gwarancji.
Z mądrym człowiekiem, to i pogadać ciekawie.

Awatar użytkownika
lobivan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 22
Rejestracja: 22 cze 2009, 19:19
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: lobivan » 24 cze 2010, 15:26

mad_ar2 możemy sie skrzyknąc na podmianke przepływki ;-) dysponuje kabelkiem i lapkiem tez jestem z wrocka <piwo>
Z mądrym człowiekiem, to i pogadać ciekawie.

Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 27 cze 2010, 15:21

ok umieszczam logi dynamiczne po czyszczeniu przeplywki ale roznicy nei ma zadnej, a chyba nawet gorzej

Obrazek

ObrazekObrazek


wogole to chcialbym zauwazyc roznice miedzy tym logiem a tym ponizej a dokladnie na czas jaki zajelo zebranie sie do 4 tys obrotow na 3 biegu

Obrazek
turbo:
Obrazek

co wy na to??
wg wczesniejszych podpowiedzi i uwag mysle ze to raczej napewno przeplywka i zawor 'AGR' ... prosilbym o potwierdzenie

Awatar użytkownika
mad_ar2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 111
Rejestracja: 01 lut 2010, 18:27
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mad_ar2 » 28 cze 2010, 08:31

no wlasnie problem polega na tym ze nie bardzo mam od kogo licze na propozycje od lobivan'a natomiast nie odzywa sie takze podejrzewam jakis urlop czy cos gdyz jest juz na to czas ... samo wymontowanie to nie problem tylko problem z brakiem dostepnosci

pytanie jak wyglada tryb awaryjny w autach z manualna skrzynia bo z tego co czytalem dzieje sie tak w automatach ze skrzynia przechodzi w taki tryb ... dodam ze caly czas mam awarie abs'u - blad 1203 - natomiast podejrzewam ze nie ma to wplywu natomiast abs jest odlaczony na bezpieczniku gdyz jak go wlacze to nie moge sie polaczyc z ECU(ale to tez odrebny temat)

natomiast apropo egr i agr chcialem zwrocic uwage na log grupy 3 pozycje 4 czyli egr ktory powinien przyjmowac wartosci 40-75% a ma stale 95,5 ... z tego co patrzylem nie wyglada mi na zaslepiony natomiast w gruszcze od egra tworzy sie cisnienie (czyzby zla praca??)

wracajac do przeplywki to prosba o odzew kogos z wroclawia kto moglby uzyczyc swojej na doslownie 30 min :!: :!: :!:

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja