Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C6] Slaba bateria, akumulator ?

Elektryka
Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 14 kwie 2010, 23:04

wolly10 pisze:Oryginalnie mam Moll'a, takiego nie moge znaleźć
Kup Vartę - mam taki fabryczny do tej pory.
Było przez 8 lat A6 C6 teraz A6 C7

Awatar użytkownika
Masta
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 352
Rejestracja: 25 lip 2009, 18:57
Imię: Marcin
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lubelskie, Teraz za granicą.
Kontakt:

Post autor: Masta » 14 kwie 2010, 23:52

pan42 pisze:Vartę - mam taki fabryczny do tej pory.
To nie długo przyjdzie i twój czas na zmianę aku ;-) Zdążyłem zauważyć że przeważnie każdemu w C6 po około 5 latach siada ten aku.
Ja w tamtym roku zmieniłem aku. nie pamiętam marki, ale chyba jest to Centra.
Autko postało przez noc na mrozie -20/22 i rano odpaliło bez żadnego problemu! :-)

Wolly10
Nie bój się kupić aku o większej pojemności, to niczemu nie grozi, a wręcz pomaga ;-)

Ktoś tam jeszcze napisał że po zmianie aku coś mu sie pokićkało z autem.
U mnie nic takiego nie było. Po wyciągnięciu aku włączył mi się alarm :lol: ale zaraz go wyłączyłem i po chwili podłączyłem nowy aku.
Wsiadłem do auta, przekręciłem stacyjkę, kontrolki sie zapaliły, przekręciłem do końca, autko odpaliło i tyle ;-)
Jest - Volvo C70 II 2.5T

Awatar użytkownika
firewire
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 146
Rejestracja: 10 sie 2008, 23:18
Lokalizacja: Luxembourg

Post autor: firewire » 16 kwie 2010, 03:01

Masta pisze:Nie bój się kupić aku o większej pojemności, to niczemu nie grozi, a wręcz pomaga ;-)
Bez przesady - różnice do 10% są tolerowane, ale zamiast 96Ah kupisz np 140Ah i po rozładowaniu go (postojówki na 8-10h) do 20% (tyle pozwoli Ci Menadżer Energii - później wchodzi w tryb oszczędności - tak jak tryb transportowy) będziesz miał problem w naładowaniu go...zwłaszcza w zimie (ogrzewanie lusterek, szyb, siedzeń itd..)...
No i sprawdź czy pod obciążeniem (wszystko co masz włącz bez silnika) - trzyma przez np.: 10min 12.0-12.2V jeśli będzie spadać poniżej 12V to elektronika będzie miała większego świra niż w psychiatryku....

Awatar użytkownika
Wolny44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 10 lut 2010, 20:38
Imię: Damian
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolny44 » 23 kwie 2010, 22:56

Kupiłem Varte 80Ah 740A, prawie o takich samych parametrach jak miałem.Mechanik zamienił aku podczas pracy silnika i w zwiazku z tym nic nie kodował-twierdzi ze tak można. Narazie nie zauważyłem czegoś niepokojącego.

KMS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 357
Rejestracja: 15 mar 2009, 20:17
Imię: Hubert
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: KMS » 23 kwie 2010, 23:19

wolly10 pisze:Mechanik zamienił aku podczas pracy silnika
Ja bym zmienił mechanika.
Jak masz odwagę, zmierz napięcie przy odłączonym akumulatorze.
Jednak Audi to dobre auta i idiotoodporne.

Awatar użytkownika
shogun
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 224
Rejestracja: 02 mar 2010, 15:55
Imię: Tomek
Rocznik: 2019
Moje auto: Inne
Nadwozie: SUV
Silnik: 3.0 TFSI 310KM
Napęd: 4WD
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Lublin

Post autor: shogun » 22 cze 2010, 15:30

mi również pada akumulator, wykrył to jakiś szpec elektronik i mówi, że po wymianie koniecznie trzeba zakodować komputer bo w innym wypadku komputer dalej bedzie "myślał", że jest zapakowany stary akumulator (zużyty) o mniejszej pojemności i do takiej pojemności będzie go ładował! A to doprowadzi do jego szybkiego zużycia. Czy ktoś ma jakiś świeży kod z aku do 2.4 benzyny (80Ah min 380Ah)?

Awatar użytkownika
Wolny44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 10 lut 2010, 20:38
Imię: Damian
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolny44 » 22 cze 2010, 19:39

kod aku 80Ah - 4f0915105B, ja miałem taki przy starym aku Molla i mam teraz przy Varcie

Awatar użytkownika
Wolny44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 10 lut 2010, 20:38
Imię: Damian
Rocznik: 2007
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Wolny44 » 22 cze 2010, 23:06

w numer seryjny akumulatora możesz wpisać dowlne cyfry , wazny jest kod aku

crn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 17 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: PCH

Post autor: crn » 16 wrz 2010, 10:07

I na mnie przyszła pora wymiany :(
Orientujecie się akumulatory których firm mają kody do wpisania w sterownik?
Ewentualnie jakie firmy przewidział producent. Kiedyś, ktoś mi podawał bodajże 6 firm ale teraz nie mogę sobie ich przypomnieć.
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 16 wrz 2010, 13:38

crn, wchodzac bodajrze w kodowanie lub adatacje w baterii masz do wyboru 6 firm:-) sprawdz kabelkiem bedziesz wiedzial jakie to sa:)

crn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 17 sty 2010, 20:57
Lokalizacja: PCH

Post autor: crn » 16 wrz 2010, 15:06

fenomenalny, sprawdzę chociaż i tak już Varta jedzie :D
Było:
Laguna II '01 1,9 dCi
A6 Avant C5 '03 2.5 TDi 180 KM Quattro Tip
A4 B7 '05 2.0 TDi 140 KM Multi
A6 Avant C6 '05 3.0 TDi 224 KM Quattro Tip

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 16 wrz 2010, 15:17

crn, heh:-) Ciekawe na ile ona starczy w porownaniu do oryginalu

Bogdan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 24 cze 2008, 17:34
Lokalizacja: Luchów Górny Biłgoraj

Post autor: Bogdan » 20 lis 2010, 23:43

miałem oryginalny aku warty pdł mi rok temu w styczniu założyłem nowy centra futura na dzień dzisiejszy jest w gorszym stanie niż ten warty od nowości czyli jakieś 5 lat futura nie cały rok także myślę że jest to problem nie z winy aku tylko samochodu może jakieś nowe sugestie

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 21 lis 2010, 12:39

mnie chyba tez czeka wymiana.mrozow jeszcze nie ma w nocy tak okolo 5, 7 stopni a rano tak od okolo tygodnia mmi pokazuje mi 10%.jezdze autkiem do pelnego naladowania i podczas dnia ok.kolejnego ranka to samo.ale bywalo tez tak ze z dwa razy po nocce pokazywal 100%.od czego to moze zalezec chlopaki?

Bogdan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 24 cze 2008, 17:34
Lokalizacja: Luchów Górny Biłgoraj

Post autor: Bogdan » 05 gru 2010, 17:46

Kupiłem futurę centry 100 ah kodować go nie kodowałem .Ale byłem z tym problemem rozładowywania aku w pewnym zakładzie po pierwszej diagnozie stwierdzili że jakiś moduł nie idzie w uśpienie dopiero jak się włączy ochrona przed całkowitym rozładowaniem aku usypia .Pobór prądu miałem jakieś 5 amper czyli jak bym co noc zostawiał samochód na pozycyjnych.Po trzech dniach w zakładzie zlikwidowali mi problem rozładowywania aku i jeszcze założyli mi mój stary akumulator bo był jeszcze dobry a centry niemożna było zakodować bo w aucie jest możliwość zakodowania 90ah lub 110ah a100 ah nie było takiej możliwości .Co było problemem to trudno powiedzieć ale na jedną noc włączyłem telefon i rano miałem na wskaźniku 60 procent od tej pory nie włączam telefonu i jest wszystko na 100 % OK.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja