[A6 C5 2.4] Klimatyzacja słabo chłodzi po obsłudze
[A6 C5 2.4] Klimatyzacja słabo chłodzi po obsłudze
Witam
Wczoraj przy okazji wizyty w warsztacie zrobiłem obsługę klimatyzacji bo od conajmniej 3 lat nic nie było przy niej robione.
Maszyna odciągnęła z układu 160g czynnika (?). Po sprawdzeniu szczelności i wlaniu świerzego oleju podane zostało 850g nowego czynnika wg naklejki na masce samochodu.
Od tego momentu klimatyzacja zrobiła się dużo mniej wydajna, a wentylator klimatyzacji praktycznie non-stop pracował. Pojechałem do innego serwisu klimatyzacji, po podłaczeniu maszyny stwierdzono, że ciśnienie w układzie jest o wiele za duże przez to, że wcześniej podane zostało za dużo czynnika. Wg warsztatu po "spuszczeniu" nadmiaru czynnika ciśnienia są już prawidłowe (wentylator faktycznie pracuje inaczej) i powinno być już dobrze, jednak nie jest tak jak było na samym początku na o wiele mniejszej ilości czynnika. Wcześniej w samochodzie było jak w lodówce, nawet po dłuższym postuju na słońcu po uruchomieniu klimatyzacji bardzo szybko dmuchało dosłownie zimnym powietrzem, teraz niestety tak nie jest.
Czy ktoś ma pomysł co jest nie tak ?
Wczoraj przy okazji wizyty w warsztacie zrobiłem obsługę klimatyzacji bo od conajmniej 3 lat nic nie było przy niej robione.
Maszyna odciągnęła z układu 160g czynnika (?). Po sprawdzeniu szczelności i wlaniu świerzego oleju podane zostało 850g nowego czynnika wg naklejki na masce samochodu.
Od tego momentu klimatyzacja zrobiła się dużo mniej wydajna, a wentylator klimatyzacji praktycznie non-stop pracował. Pojechałem do innego serwisu klimatyzacji, po podłaczeniu maszyny stwierdzono, że ciśnienie w układzie jest o wiele za duże przez to, że wcześniej podane zostało za dużo czynnika. Wg warsztatu po "spuszczeniu" nadmiaru czynnika ciśnienia są już prawidłowe (wentylator faktycznie pracuje inaczej) i powinno być już dobrze, jednak nie jest tak jak było na samym początku na o wiele mniejszej ilości czynnika. Wcześniej w samochodzie było jak w lodówce, nawet po dłuższym postuju na słońcu po uruchomieniu klimatyzacji bardzo szybko dmuchało dosłownie zimnym powietrzem, teraz niestety tak nie jest.
Czy ktoś ma pomysł co jest nie tak ?
Hej a czy powiedział Ci coś więcej, gdzie on jest? ten rozprężnik?
Czytałem na innych forach i bez problemu można to samemu wyczyścić i trwa to 20 minut amatorskiej pracy.
Mi lewa strona słabiej chłodzi a są tam podobno dwa jakieś cylinderki-zaworki czy jakoś właśnie tak... Nie wiem gdzie one sa w C5 bo w C6 znajdują się na podszybiu w miejscu pasażera ..
Pozdrawiam.
Czytałem na innych forach i bez problemu można to samemu wyczyścić i trwa to 20 minut amatorskiej pracy.
Mi lewa strona słabiej chłodzi a są tam podobno dwa jakieś cylinderki-zaworki czy jakoś właśnie tak... Nie wiem gdzie one sa w C5 bo w C6 znajdują się na podszybiu w miejscu pasażera ..
Pozdrawiam.
Romek28
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 54
- Rejestracja: 13 cze 2010, 11:12
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2015
- Moje auto: Q7
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 3.0 TDI 204KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wielkopolska
komp nie widzi zadnych bledow.
wlozylem czujnik temp w kratke i przy 30 zew stopniach bylo w okolicach 7-8 stopni ale momentami jak dodawalem gazu trzymalem auto na obrotach 2000-3000 temp po paru chwilach skakala do 10-11 z kratki i za chwile po okolo 30 sek znowu spadala do okolo 8-9.
chlodnice wyczyszczone karcherem deliatanie aby nie uszkodzic
ale mam pyt co do tego zawory rozpreznego czy rozszerzalnego gdzie to mozna zlokalizowac?
wlozylem czujnik temp w kratke i przy 30 zew stopniach bylo w okolicach 7-8 stopni ale momentami jak dodawalem gazu trzymalem auto na obrotach 2000-3000 temp po paru chwilach skakala do 10-11 z kratki i za chwile po okolo 30 sek znowu spadala do okolo 8-9.
chlodnice wyczyszczone karcherem deliatanie aby nie uszkodzic
ale mam pyt co do tego zawory rozpreznego czy rozszerzalnego gdzie to mozna zlokalizowac?