Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5] ÂŚwist turbinki - mała przeróbka czy to możiwe?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
AudiPatryk888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 20 cze 2010, 11:48
Lokalizacja: Wrocław

[A6 C5] ÂŚwist turbinki - mała przeróbka czy to możiwe?

Post autor: AudiPatryk888 » 20 cze 2010, 12:01

Witam wczoraj zaglądałem pod maskę z małymi oględzinami zastanowił mnie stan turbinki tak tez się dostałem pogrzebałem... Później zastanowiło mnie jak pracuje turbinka bez filtra powietrza okazało się ze to bardzo apetyczna praca, i powstało zapytanie czy można to jakoś opatentować aby ta turbinka sobie tak syczała jak bez podłączenia z filtrem aczkolwiek żeby miała jakieś zabezpieczenie przed wszelakim syfie ? Co Panowie na to?

Z poważaniem Patryk

Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem nazywania tematów!
Ostatnio zmieniony 20 lip 2010, 14:04 przez AudiPatryk888, łącznie zmieniany 2 razy.

kakop
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 28 paź 2009, 22:47
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: kakop » 20 cze 2010, 16:17

macie jakieś fotki ze stożkiem w turbince ??

AudiPatryk888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 20 cze 2010, 11:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: AudiPatryk888 » 20 cze 2010, 18:04

a jaki stożek konkretnie? do diesla byle czegoś kupić nie wypada.. Fotek jeszcze nie ma gdyż jeszcze tego nie zamontowałem :)

Jak ktoś będzie mógł rzucić konkretny filterek to proszę pisać

grześ_DTP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 13 cze 2010, 15:37
Lokalizacja: Andrychów

Post autor: grześ_DTP » 25 cze 2010, 14:22

Do aut z turbinką nie polecam stożka. Z autopsji wiem, że stożek przepuszcza drobinki syfu do turbinki co w połączeniu z jej smarowaniem robi wręcz rewelacyjną pastę ścierną poza tym cały ten syf wpada prosto do kolektora ssącego. PS temat stożka w silniku turbo był już gdzieś na forum więc polecam się zapoznać.

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 25 cze 2010, 22:40

zamontuj zawór upostowy <ok>

AudiPatryk888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 20 cze 2010, 11:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: AudiPatryk888 » 27 cze 2010, 22:32

alukard pisze:zamontuj zawór upostowy <ok>
Ale nie oczekuje takiego dzwięku jaki jest ty -z tym zaworem..

a przecież dobrej firmy stożki nie wpuszczają żadnej ilości syfu, dostarcza on więcej powietrza do turbinki.. Chyba że się mylę chodź na to nie stawiam ;)

grześ_DTP
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 13 cze 2010, 15:37
Lokalizacja: Andrychów

Post autor: grześ_DTP » 28 cze 2010, 23:42

Hmm znam temat z nieco innej bardziej praktycznej strony gdyż wyjmowałem już prawie na padnięciu turbawkę a A3 która właśnie na stożku była (dodam że KN'a - więc firmówka). W czasie oględzin wyszło na jaw że wirnik miał straszne luzy wręcz "latał". Natomiast po jego wyjęciu ukazała się pięknie wypolerowana powierzchnia "łożysk". Więc czy zakładać może i owszem ale raczej do wolnossaków.

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 29 cze 2010, 21:53

ja mam wycięty kat - od 2 tys rpm t jest dopiero gwizd <ok> jakby pod maską było ze 300KM :D Fajnie jak sie jedzie np w tunelu i trzyma obroty powyżej tych 2 tys rpm i stopniowo dodaje sie gazu - dla mnie to poezja dla ucha :D

Chociaż nie ukrywam, że czasami wolałbym aby tak nie gwizdało w wydech :-/
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

jarod
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 07 maja 2010, 12:58
Lokalizacja: markaryd szwecja

Post autor: jarod » 02 lip 2010, 13:44

zakladaj stozek i sie nie przejmuj jakimis drobinkami. po pieciu latach nie mam zadnych problemow z turbo. nie licze kilku lat podczas ktorych poprzedni wlasciciel rowniez go uzywal. firma JR. do tego dorzuc bov albo bv i bedzie lux. takiego dzwieku jaki jest w linku ktory dodales nigdy nie osiagniesz przy malej turbince jakie sa w normalnych autach. dzwiek bedzie troche slyszalny a po za tym bv jest pozyteczny.

AudiPatryk888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 20 cze 2010, 11:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: AudiPatryk888 » 03 lip 2010, 01:15

jarod pisze:zakladaj stozek i sie nie przejmuj jakimis drobinkami. po pieciu latach nie mam zadnych problemow z turbo. nie licze kilku lat podczas ktorych poprzedni wlasciciel rowniez go uzywal. firma JR. do tego dorzuc bov albo bv i bedzie lux. takiego dzwieku jaki jest w linku ktory dodales nigdy nie osiagniesz przy malej turbince jakie sa w normalnych autach. dzwiek bedzie troche slyszalny a po za tym bv jest pozyteczny.
w To nie wątpię że nie uzyskam takiego odgłosu jak na filmiku (aż takim nowicjuszem nie jestem) Z tym Dump Valve pomyślę a ze stożkiem no cóż w poniedziałek pojadę i kupię. Napiszę jakie rezultaty i jak się sprawuje.
ps. co sądzisz żeby przeprogramować troszkę turbinkę? Lekko zwiększyć moc?

matrixs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 19 cze 2009, 23:27
Lokalizacja: Łuków

Post autor: matrixs » 11 lip 2010, 11:56

Na twoim miejscu w życiu nie zamontował bym stożka do auta z turbiną i z przepływką. Taki filtr przepuszcza dużo syfu a to szkodzi przepływce turbinie i ogólnie silnikowi. Twój samochód ale ja dobrze radzę. Pozdrawiam.

AudiPatryk888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 20 cze 2010, 11:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: AudiPatryk888 » 13 lip 2010, 11:50

matrixs pisze:Na twoim miejscu w życiu nie zamontował bym stożka do auta z turbiną i z przepływką. Taki filtr przepuszcza dużo syfu a to szkodzi przepływce turbinie i ogólnie silnikowi. Twój samochód ale ja dobrze radzę. Pozdrawiam.
Ale Filtr silnika bedzie miał standardowy filtr, do do turbinki dam jakiś renomowany filtr stożkowy

Awatar użytkownika
eneron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 461
Rejestracja: 06 kwie 2008, 16:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podlaskie

Post autor: eneron » 13 lip 2010, 14:33

AudiPatryk888 pisze: Ale Filtr silnika bedzie miał standardowy filtr, do do turbinki dam jakiś renomowany filtr stożkowy
Ale teraz to chyba bez sensu napisałeś to... ?

Filtr silnika - chodzi Ci o filtr oleju?????
Jeśli nie rozchodzi się tu o filtr oleju (?) to po co montować drugi filtr POWIETRZA, już za "seryjnym" filtrem? W jakim celu ??

To, że jednej osobie udało się na stożkowym filtrze, silnikiem doładowanym [przejechać kilkanaście tys km (bez urazy) nie oznacza to, że akurat u Ciebie taki filtr nie rozpieprzy sprężarki....

Dużo można znaleźć info w necie na temat uszkodzenia sprężarki po założeniu stożka....

Ja bym nie ryzykował, bo ryzyko jest ogromne a i koszt naprawy/wymiany jeszcze większy :roll:

Ryzykować uszkodzenie turbosprężarki TYLKO dla tego, żeby był osłychać jak sprężarka gwiżdże ???

Zastanów się czy skórka warta jest wyprawki <piwo>
A6 C6 2.0TDI 170KM, 2011 Avant, Octavia 1 VRS 180KM, Touran 1.9 TDI oraz nieśmiertelne, pancerne, wiecznie żywe, bezawaryjne A6 C5 1,9TDI AFN 110KM - najlepsze jakie do tej pory miałem

AudiPatryk888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 20 cze 2010, 11:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: AudiPatryk888 » 13 lip 2010, 23:37

eneron pisze:
AudiPatryk888 pisze: Ale Filtr silnika bedzie miał standardowy filtr, do do turbinki dam jakiś renomowany filtr stożkowy
Ale teraz to chyba bez sensu napisałeś to... ?

Filtr silnika - chodzi Ci o filtr oleju?????
Jeśli nie rozchodzi się tu o filtr oleju (?) to po co montować drugi filtr POWIETRZA, już za "seryjnym" filtrem? W jakim celu ??

To, że jednej osobie udało się na stożkowym filtrze, silnikiem doładowanym [przejechać kilkanaście tys km (bez urazy) nie oznacza to, że akurat u Ciebie taki filtr nie rozpieprzy sprężarki....

Dużo można znaleźć info w necie na temat uszkodzenia sprężarki po założeniu stożka....

Ja bym nie ryzykował, bo ryzyko jest ogromne a i koszt naprawy/wymiany jeszcze większy :roll:

Ryzykować uszkodzenie turbosprężarki TYLKO dla tego, żeby był osłychać jak sprężarka gwiżdże ???

Zastanów się czy skórka warta jest wyprawki <piwo>
Kolego - Silnik będzie ssał powietrze z tradycyjnego filtra, Turbina z osobnego doprowadzę ją do lepszego dostępu do powietrza. Trudne? i wcale nie ma więcej opinii jak to stożek zdemolował turbinę od tych które twierdzą iż stożek ich nie uszkadza ;)

Poza tym to jest forum, jasno napisałem w temacie czego oczekuję i czekam na wszelakie propozycje które mi to umożliwią

AudiPatryk888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 20 cze 2010, 11:48
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: AudiPatryk888 » 14 lip 2010, 09:23

oli80 pisze:
AudiPatryk888 pisze:Kolego - Silnik będzie ssał powietrze z tradycyjnego filtra, Turbina z osobnego doprowadzę ją do lepszego dostępu do powietrza.
A niby w jaki sposób,skoro silnik zasysa powietrze za pośrednictwem turbiny :-P
Chcesz usłyszeć bardziej turbinkę to wytłucz katalizator,efekt murowany.
Oczywiście, ale mimo wszystko chce zostawić tradycyjny filtr dla silnika. A z katalizatorem to na pewno daje taki efekt?;>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja