[All V6] nie mozna dodac rano gazu po zapaleniu bo gasnie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 133
- Rejestracja: 04 cze 2009, 08:34
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Grójec
tak wiem
u mnie jest ok ale miejmy nadzieje że komuś przyda się wskazówka 


Ostatnio zmieniony 18 cze 2010, 02:52 przez cichykk, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 07 kwie 2009, 18:59
- Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Witam !
Mam taki sam motorek (w większości 2.8 ack ) i ten sam problem co Wy mieliście. Chodzi o to, że odpala marnie po dłuższym postoju, prycha, kicha i nie ma siły. Wskaźnik temperatury leży podczas jazdy ( pewnie czujnik do wymiany ) bo czasem wstaje na 90, potem na 70 potem opada itd. Może to też być ten zbiorniczek węgla i zatem mam pytanie
1. czy to ten zbiorniczek . który jest koło filtra powietrza i przepływomierza ?
2. na fotce zaznaczone kółkami są jakiś pierdułki - co to jest ? Dodam, że u mni enie ma tej po lewej stronie, nie wiem dlaczego ..
3. czym można zastąpić przewody oznaczone strzałką ( domyślam się że silikonami ale czy macie może jakieś sugestie )
4. Może wiecie u Was w ack jakie montowali czujniki temperatury, bo ja kupiłem Febi dedykowany do ack, a okazało się że jest inny
pozdrawiam !![Obrazek]()
Mam taki sam motorek (w większości 2.8 ack ) i ten sam problem co Wy mieliście. Chodzi o to, że odpala marnie po dłuższym postoju, prycha, kicha i nie ma siły. Wskaźnik temperatury leży podczas jazdy ( pewnie czujnik do wymiany ) bo czasem wstaje na 90, potem na 70 potem opada itd. Może to też być ten zbiorniczek węgla i zatem mam pytanie
1. czy to ten zbiorniczek . który jest koło filtra powietrza i przepływomierza ?
2. na fotce zaznaczone kółkami są jakiś pierdułki - co to jest ? Dodam, że u mni enie ma tej po lewej stronie, nie wiem dlaczego ..
3. czym można zastąpić przewody oznaczone strzałką ( domyślam się że silikonami ale czy macie może jakieś sugestie )
4. Może wiecie u Was w ack jakie montowali czujniki temperatury, bo ja kupiłem Febi dedykowany do ack, a okazało się że jest inny
pozdrawiam !
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
1. To nie zbiornik - to filtr z węglem aktywnym umocowany pod plastikowym nadkolem po lewej stronie z przodu. Odfiltrowuję tą część oparów paliwa, których nie połknie silnik. Na obudowie filtra powietrza jest zawór, który otwiera połączenie bak-przepustnica po to, żeby spalić opary benzyny.
2. Po lewej to zawór od uruchamiania "Secondary Air System" - w ACK tego nie ma (jest za to chyba EGR), stąd brak tego zaworu. Zawór po prawej jest od skracania dolotu (klapy w kolektorze ssącym).
3. Najlepiej kupić oryginały w ASO. Nie są aż takie drogie, ale będzie odpowiednia jakość i średnica. Ten co pokazałeś to 3.5x1.9 059-130-329. Dokładnej ceny nie znam, ale ETKA pokazuje ok. 11€ za 5mb.
4. Z tego co pamiętam, to są dwa rodzaje - z okrągłą i z kwadratową wtyczką. Musisz zerknąć jaką masz. ETKA rozróżnia dwie wersje - do numeru 4B-X-200 000 i od numeru 4B-Y-000 001. Odpowiednio 059-919-501 i 059-919-501A.
A co do problemów z odpalaniem - u mnie niedawno znowu wróciły i okazało się, że puszczają wtryski LPG. Po wyczyszczeniu i rozciągnięciu sprężynek tłoczków (magic-jety) problem zniknął i silniczek odpala idealnie.
2. Po lewej to zawór od uruchamiania "Secondary Air System" - w ACK tego nie ma (jest za to chyba EGR), stąd brak tego zaworu. Zawór po prawej jest od skracania dolotu (klapy w kolektorze ssącym).
3. Najlepiej kupić oryginały w ASO. Nie są aż takie drogie, ale będzie odpowiednia jakość i średnica. Ten co pokazałeś to 3.5x1.9 059-130-329. Dokładnej ceny nie znam, ale ETKA pokazuje ok. 11€ za 5mb.
4. Z tego co pamiętam, to są dwa rodzaje - z okrągłą i z kwadratową wtyczką. Musisz zerknąć jaką masz. ETKA rozróżnia dwie wersje - do numeru 4B-X-200 000 i od numeru 4B-Y-000 001. Odpowiednio 059-919-501 i 059-919-501A.
A co do problemów z odpalaniem - u mnie niedawno znowu wróciły i okazało się, że puszczają wtryski LPG. Po wyczyszczeniu i rozciągnięciu sprężynek tłoczków (magic-jety) problem zniknął i silniczek odpala idealnie.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
- fishmanr11
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 417
- Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
- Imię: Filip
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 174KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Moje problemy powróciły. A raczej zniknęły tylko na chwile nawet może przypadkowo. Nadal gdy mam poniżej połowy paliwa w baku auto ciężej odpala. Wydaje mi się że jednak to paliwo u mnie schodzi albo nie wiem co już . jak ktoś się uporał z tym problemem to proszę o radę.
W moim przypadku jeżeli mam do pół baku benzyny to pali ładnie nawet i pół roku takze zdecydowanie ma wpływ stan baku. no i ten smród niedopalonego paliwa rano czy wszyscy tak mamy w ACK ?
??
W moim przypadku jeżeli mam do pół baku benzyny to pali ładnie nawet i pół roku takze zdecydowanie ma wpływ stan baku. no i ten smród niedopalonego paliwa rano czy wszyscy tak mamy w ACK ?

Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 54
- Rejestracja: 14 mar 2009, 15:24
- Lokalizacja: Wlkp.