Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[100 C4] 2,5 TDI R5 - olej.

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
ralf30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 218
Rejestracja: 05 cze 2008, 20:25
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: ralf30 » 02 sie 2008, 14:38

Do silnika wraz z filtrem oleju wchodzi 4,5l oleju.A pompa jest smarowana paliwem. pozdr
Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Awatar użytkownika
ralf30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 218
Rejestracja: 05 cze 2008, 20:25
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: ralf30 » 02 sie 2008, 18:46

Jeśli to full syntetyk to możesz zmieniac co 10tys choc ja na ten przebieg lał bym już półsyntetyk.Wtedy wymiana częściej
Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

Awatar użytkownika
martino
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 05 maja 2008, 22:35
Lokalizacja: Góra Śląska

Post autor: martino » 04 sie 2008, 10:03

ralf30-co Ty opowiadasz fulsyntetyk co 10 tyś km? :shock:

Wg.mnie full syntetyk przejedzie spokojnie 15 tys od wymiany do wymiany, półsyntetyk ok.10-12tyś. Mineralny 7- 8 tyś i należy sie tego trzymać.
Audi A6 2.5 TDI AEL Avant Proline z przebiegiem ponad pół mln km



Vorsprung durch Technik

"Ropa daje kopa:-)"

Awatar użytkownika
ralf30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 218
Rejestracja: 05 cze 2008, 20:25
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Post autor: ralf30 » 04 sie 2008, 20:17

martino wiem że na fullsyntetyku można jezdzic i wymieniac co 15tys jednak ja wole zmieniac częściej. Olej olejowi nie równy a poza tym każdy ma inną technike jazdy i silniki pracują w różnych warunkach
Diesel KOPCI, Diesel CZADZI, Diesel nigdy cię nie ZDRADZI !!! :D

macieja910

Post autor: macieja910 » 04 sie 2008, 20:20

A dla mnie mechanik powiedzial ze wymiana co 10 tys to glupota jezeli jedziesz na pelnym syntetyku dobrej klasy. Spokojnie robisz na takim oleju 15 tys

Kubamat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 10 lip 2008, 17:45
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Kubamat » 05 sie 2008, 22:39

Nie wiem, jak bardzo wierzysz w przebieg swojego autka, ale radziłbym przesiąść się na półsyntetyk. Moja A6 ma na liczniku 297 kkm, ale podejrzewam, że ma odkręcone ze 100 kkm, więc nie ryzykuję i leję dobry minerał dla diesla.
Zawsze wierny VAG!
VW Golf II, VW Golf III, Audi 80 Avant, Seat Alhambra, a obecnie Audi A3 1,9 TDi oraz Audi A6 Avant 2,5 TDi [AAT] :-)

Awatar użytkownika
martino
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 05 maja 2008, 22:35
Lokalizacja: Góra Śląska

Post autor: martino » 06 sie 2008, 10:49

Ludzie-prosze Was...nie lejcie olei mineralnych do silników z turbosprezarką. Latem jeszcze obleci, ale zima mineralny robi sie gęsty jak smoła a turbina nie ma odpowiedniega smarowania. Polecam zalac dobry olej półsyntetyczny bez wzgledu na przebieg. Ze swojego doswiadczenia wiem, że Motul jest swietny, zaraz za nim Elf i Mobil...Castrola nie polecam.
Audi A6 2.5 TDI AEL Avant Proline z przebiegiem ponad pół mln km



Vorsprung durch Technik

"Ropa daje kopa:-)"

Tomacho
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 06 sie 2008, 12:46
Lokalizacja: Ostrowiec-Św.

Post autor: Tomacho » 06 sie 2008, 13:15

Niestety Martino nie masz racji.Jeśli stary silnik pracował wcześniej na oleju mineralnym,zalanie półsyntetyku może mieć fatalne skutki.Oleje syntetyczne i półsyntetyczne mają właściwości rozpuszczające,więc można sobie wyobrazić co mogą spowodować w motorze z dużym przebiegiem.Jeśli jednak auto od początku pracowało na syntetyku lub pół,to wtedy ok.lejmy go nadal.
Pozdrawiam.

Kosa

Post autor: Kosa » 06 sie 2008, 19:42

Lechu, jeśli jeździsz na syntetyku i nie bierze oleju oraz ciśnienie jest prawidłowe to zostaw taki jaki był nie musisz zmieniać na inny olej. To że auto ma przelatane 200kkm i więcej nie znaczy że trzeba lać olej mineralny czy półsyntetyk. To jest mit i niestety bardzo rozpowszechniony przez mechaników. Inna sprawa jak silnik pobiera olej, jest na rozgrzanym silniku sałabawe ciśnienie to wtedy można tak zrobić.

Awatar użytkownika
martino
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 167
Rejestracja: 05 maja 2008, 22:35
Lokalizacja: Góra Śląska

Post autor: martino » 06 sie 2008, 19:57

Tomacho pisze:Niestety Martino nie masz racji.Jeśli stary silnik pracował wcześniej na oleju mineralnym,zalanie półsyntetyku może mieć fatalne skutki.Oleje syntetyczne i półsyntetyczne mają właściwości rozpuszczające,więc można sobie wyobrazić co mogą spowodować w motorze z dużym przebiegiem.Jeśli jednak auto od początku pracowało na syntetyku lub pół,to wtedy ok.lejmy go nadal.
Pozdrawiam.

Kolego-swoje wywody opierasz na tym co mówia "ludzie" czy na własnych doświadczeniach? Ja moge podac swój przykład- passat b4 94 rok 1.9 TDI motor 1Z przebieg w momencie kupna 324 tyś km zalany przez poprzedniego własciciela mineralnym lotos diesel...zrobiłem kolejkne 50 tys w ciagu 1,5 roku na pólsyntetyku mobil 1wymiana co 10 tyś-zero niepokojacych objawow od wymiany do wymiany dolewałem może 0,5-0,7 litra gdyż czesto podrózowałem po niemieckich autostradach przez co turbina lubiła troszke "wypić". Dlatego-jeśli nie masz doswiadczenia prosze nie wypowiadaj sie na ten temat. Na plus-kontrolka oleju gasła momentalnie po porannym rozruchu, auto ciszej chodziło, generalnie wszystko ok i żadnych niepokojacych objawów. Nic sie nie wypłucze ani nie rozszczelni...a może jedynie pomóc.
Audi A6 2.5 TDI AEL Avant Proline z przebiegiem ponad pół mln km



Vorsprung durch Technik

"Ropa daje kopa:-)"

sliszew
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 04 lip 2008, 16:40
Lokalizacja: AUGUSTÓW

Post autor: sliszew » 14 sie 2008, 16:00

http://www.a4-klub.pl/smf/all_tdi_jaki_ ... #msg180914

to powinno wszystko wyjasnic,minerał w tdi leją tylko osoby nie majacy pojecia o tych silnikach <dobani>

adamusek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 14 lut 2008, 11:40
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: adamusek » 16 sie 2008, 21:10

kolego 100 C4 miały 115 KM a A6 C4 ma 140 Km w serii
-------------------------------------------------------
A6 2.5 AEL avant quattro chip by Lisu
Audi 100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC

Awatar użytkownika
keniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 27 gru 2007, 14:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: keniro » 16 sie 2008, 22:02

AAT 115KM był także instalowany w A6 do 1997 roku
'91 C4 100 2.0 AAE Sedan było
'00 A6 C5 2.5 AKE Avant jest :)
Ride or Die

adamusek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 14 lut 2008, 11:40
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: adamusek » 17 sie 2008, 16:51

Facet byl ćwok - nie bylo innych diesli
w 100 C4 TYLKO 115 KM (mozna chipowac do 140 KM ;)
a w A6 C4 115 i 140 KM (mozna chipowac do 170 KM ;)

To najlepsze diesle jakie zrobilo audi juz teraz takich nie ma - nawet sie nie zastanawiaj jesli auto w dobrym stanie...
TO te same silniki roznia sie tylko osprzetem i turbinami
-------------------------------------------------------
A6 2.5 AEL avant quattro chip by Lisu
Audi 100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga