[100 C4] 2,5 TDI R5 - olej.
ralf30-co Ty opowiadasz fulsyntetyk co 10 tyś km? :shock:
Wg.mnie full syntetyk przejedzie spokojnie 15 tys od wymiany do wymiany, półsyntetyk ok.10-12tyś. Mineralny 7- 8 tyś i należy sie tego trzymać.
Wg.mnie full syntetyk przejedzie spokojnie 15 tys od wymiany do wymiany, półsyntetyk ok.10-12tyś. Mineralny 7- 8 tyś i należy sie tego trzymać.
Audi A6 2.5 TDI AEL Avant Proline z przebiegiem ponad pół mln km
Vorsprung durch Technik
"Ropa daje kopa:-)"
Vorsprung durch Technik
"Ropa daje kopa:-)"
Nie wiem, jak bardzo wierzysz w przebieg swojego autka, ale radziłbym przesiąść się na półsyntetyk. Moja A6 ma na liczniku 297 kkm, ale podejrzewam, że ma odkręcone ze 100 kkm, więc nie ryzykuję i leję dobry minerał dla diesla.
Zawsze wierny VAG!
VW Golf II, VW Golf III, Audi 80 Avant, Seat Alhambra, a obecnie Audi A3 1,9 TDi oraz Audi A6 Avant 2,5 TDi [AAT]
VW Golf II, VW Golf III, Audi 80 Avant, Seat Alhambra, a obecnie Audi A3 1,9 TDi oraz Audi A6 Avant 2,5 TDi [AAT]

Ludzie-prosze Was...nie lejcie olei mineralnych do silników z turbosprezarką. Latem jeszcze obleci, ale zima mineralny robi sie gęsty jak smoła a turbina nie ma odpowiedniega smarowania. Polecam zalac dobry olej półsyntetyczny bez wzgledu na przebieg. Ze swojego doswiadczenia wiem, że Motul jest swietny, zaraz za nim Elf i Mobil...Castrola nie polecam.
Audi A6 2.5 TDI AEL Avant Proline z przebiegiem ponad pół mln km
Vorsprung durch Technik
"Ropa daje kopa:-)"
Vorsprung durch Technik
"Ropa daje kopa:-)"
Niestety Martino nie masz racji.Jeśli stary silnik pracował wcześniej na oleju mineralnym,zalanie półsyntetyku może mieć fatalne skutki.Oleje syntetyczne i półsyntetyczne mają właściwości rozpuszczające,więc można sobie wyobrazić co mogą spowodować w motorze z dużym przebiegiem.Jeśli jednak auto od początku pracowało na syntetyku lub pół,to wtedy ok.lejmy go nadal.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
Lechu, jeśli jeździsz na syntetyku i nie bierze oleju oraz ciśnienie jest prawidłowe to zostaw taki jaki był nie musisz zmieniać na inny olej. To że auto ma przelatane 200kkm i więcej nie znaczy że trzeba lać olej mineralny czy półsyntetyk. To jest mit i niestety bardzo rozpowszechniony przez mechaników. Inna sprawa jak silnik pobiera olej, jest na rozgrzanym silniku sałabawe ciśnienie to wtedy można tak zrobić.
Tomacho pisze:Niestety Martino nie masz racji.Jeśli stary silnik pracował wcześniej na oleju mineralnym,zalanie półsyntetyku może mieć fatalne skutki.Oleje syntetyczne i półsyntetyczne mają właściwości rozpuszczające,więc można sobie wyobrazić co mogą spowodować w motorze z dużym przebiegiem.Jeśli jednak auto od początku pracowało na syntetyku lub pół,to wtedy ok.lejmy go nadal.
Pozdrawiam.
Kolego-swoje wywody opierasz na tym co mówia "ludzie" czy na własnych doświadczeniach? Ja moge podac swój przykład- passat b4 94 rok 1.9 TDI motor 1Z przebieg w momencie kupna 324 tyś km zalany przez poprzedniego własciciela mineralnym lotos diesel...zrobiłem kolejkne 50 tys w ciagu 1,5 roku na pólsyntetyku mobil 1wymiana co 10 tyś-zero niepokojacych objawow od wymiany do wymiany dolewałem może 0,5-0,7 litra gdyż czesto podrózowałem po niemieckich autostradach przez co turbina lubiła troszke "wypić". Dlatego-jeśli nie masz doswiadczenia prosze nie wypowiadaj sie na ten temat. Na plus-kontrolka oleju gasła momentalnie po porannym rozruchu, auto ciszej chodziło, generalnie wszystko ok i żadnych niepokojacych objawów. Nic sie nie wypłucze ani nie rozszczelni...a może jedynie pomóc.
Audi A6 2.5 TDI AEL Avant Proline z przebiegiem ponad pół mln km
Vorsprung durch Technik
"Ropa daje kopa:-)"
Vorsprung durch Technik
"Ropa daje kopa:-)"
http://www.a4-klub.pl/smf/all_tdi_jaki_ ... #msg180914
to powinno wszystko wyjasnic,minerał w tdi leją tylko osoby nie majacy pojecia o tych silnikach <dobani>
to powinno wszystko wyjasnic,minerał w tdi leją tylko osoby nie majacy pojecia o tych silnikach <dobani>
Facet byl ćwok - nie bylo innych diesli
w 100 C4 TYLKO 115 KM (mozna chipowac do 140 KM
a w A6 C4 115 i 140 KM (mozna chipowac do 170 KM
To najlepsze diesle jakie zrobilo audi juz teraz takich nie ma - nawet sie nie zastanawiaj jesli auto w dobrym stanie...
TO te same silniki roznia sie tylko osprzetem i turbinami
w 100 C4 TYLKO 115 KM (mozna chipowac do 140 KM

a w A6 C4 115 i 140 KM (mozna chipowac do 170 KM

To najlepsze diesle jakie zrobilo audi juz teraz takich nie ma - nawet sie nie zastanawiaj jesli auto w dobrym stanie...
TO te same silniki roznia sie tylko osprzetem i turbinami
-------------------------------------------------------
A6 2.5 AEL avant quattro chip by Lisu
Audi 100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC
A6 2.5 AEL avant quattro chip by Lisu
Audi 100 C4 2.3 AAR + BLOS BRC