[A6 C5] Awaria czujnika ABS czy kończące się klocki
[A6 C5] Awaria czujnika ABS czy kończące się klocki
Witam all.
Wczoraj po odpaleniu na fisie pojawił się duży czerwony wykrzyknik w kółku wraz z 3ma sygnałami dźwiękowymi, oraz przy zegarach zaświeciło się na pomarańczowo kółko od ABSu - sprawdzałem na piachu ostre hamowanie i nie mam tego systemu, koła mi się blokują. Czytałem na innych forach, że padł mi streownik od ABSu, lub kończą mi się klocki, co prawda z tyłu klocki mają jeszcze jakieś 3mm, przód jest ok, a przy kończących się klockach powinien się zaświecić pomarańczowy wykrzyknik w kółeczku na górze FISa. Przeczytałem poradę aby poruszać i ewentualnie poczyścić wtyczki przy zbiorniczku płynu i przy zaciskach - tak zrobiłem. Wczołgałem sie pod auto, wytargałem wtyczki, przedmuchałem, wcisnełem na miejsce - ale tylko przód - zapłon i:
pomarańczowa kontrolka klocków się zaświecila, a po 10s czerwona duża i padł ABS.
Nie wiem czy ktoś tak miał wcześniej, ale pytanie brzmi: czy kontrolka awarii ABSu zniknie jak wymienię klocki tylne? Jakich kluczy potrzebuję żeby rozkręcić zaciski i samemu wymienić klocki?
Wczoraj po odpaleniu na fisie pojawił się duży czerwony wykrzyknik w kółku wraz z 3ma sygnałami dźwiękowymi, oraz przy zegarach zaświeciło się na pomarańczowo kółko od ABSu - sprawdzałem na piachu ostre hamowanie i nie mam tego systemu, koła mi się blokują. Czytałem na innych forach, że padł mi streownik od ABSu, lub kończą mi się klocki, co prawda z tyłu klocki mają jeszcze jakieś 3mm, przód jest ok, a przy kończących się klockach powinien się zaświecić pomarańczowy wykrzyknik w kółeczku na górze FISa. Przeczytałem poradę aby poruszać i ewentualnie poczyścić wtyczki przy zbiorniczku płynu i przy zaciskach - tak zrobiłem. Wczołgałem sie pod auto, wytargałem wtyczki, przedmuchałem, wcisnełem na miejsce - ale tylko przód - zapłon i:
pomarańczowa kontrolka klocków się zaświecila, a po 10s czerwona duża i padł ABS.
Nie wiem czy ktoś tak miał wcześniej, ale pytanie brzmi: czy kontrolka awarii ABSu zniknie jak wymienię klocki tylne? Jakich kluczy potrzebuję żeby rozkręcić zaciski i samemu wymienić klocki?
Artur
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Co to to nie :!:djart pisze:Nie wiem czy ktoś tak miał wcześniej, ale pytanie brzmi: czy kontrolka awarii ABSu zniknie jak wymienię klocki tylne? Jakich kluczy potrzebuję żeby rozkręcić zaciski i samemu wymienić klocki?
Klocki tylne w A6C5 nie mają żadnego wpływu na jakiekolwiek komunikaty na FIS-ie ani gdziekolwiek indziej :!:
Tam nie ma po prostu żadnych czujników
Części samochodowe online - Motostacja pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 26 maja 2010, 14:02
- Lokalizacja: szczytno
czujnik od ABSu nie ma nic wspólnego z tylnimi klockami :lol: z tyłu nie ma żadnych czujnikow;/
no od płynu hamulcowego pali się ta sama co od ręcznego od ABS żółta kontrolka i pisze jak byk ABS! najprawdopodobniej poszedł czujnik :lol:
3mm to można chłopie jeszcze jeździć a jeździć :mrgreen:
no od płynu hamulcowego pali się ta sama co od ręcznego od ABS żółta kontrolka i pisze jak byk ABS! najprawdopodobniej poszedł czujnik :lol:
3mm to można chłopie jeszcze jeździć a jeździć :mrgreen:
co nas nie zabije to nas wzmocni...no może z wyjątkiem korków ulicznych:D
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 8
- Rejestracja: 26 maja 2010, 14:02
- Lokalizacja: szczytno
jakby coś było z płynem hamulcowym nie tak...paliłaby się ta czerwona z wykrzyknikiem;) znaczy ta od ręcznego i dodatkowo słychac taki sygnał alarmowy(pisk) zresztą w książce serwisowej jest cały opis tych kontrolek:P wystarczy zajrzeć :lol:
co nas nie zabije to nas wzmocni...no może z wyjątkiem korków ulicznych:D
Owszem są - przynajmniej u mnie. Wiem, bo jeździłem na zużytych klockach z tyłu jakiś czas i wtedy świeciła mi sie żółta kontorlka hamulców.RomanS pisze: Klocki tylne w A6C5 nie mają żadnego wpływu na jakiekolwiek komunikaty na FIS-ie ani gdziekolwiek indziej :!:
Tam nie ma po prostu żadnych czujników
A ja piszę, bo własnie mam ten sam problem od wczoraj - co jakiś czas zaświeci się czerwona od hamulców i ABS oraz zapiszczy. Ponieważ dzieje się to na dziurach/zakrętach to obstawiam jakiś czujnik. Na szczeście to stary samochód i hamulce sa całkowicie mechaniczne, więc w razie czego zabraknie mi ABS
Stąd pytanie, oprócz czujników klocków, impulsatorów od ABS i czujnika płynu, co jeszcze znajduje się w układzie co może dawać błędy?
na fisie wczoraj pojawił mi sie żółte koło czy to oznacza kończące sie kloci ? przednie czy tylnie? jakie polecicie nowe? i jak długo moge jeszcze jeździć tak bez wymiany bo jutro musze jechać do Poznania a nie mam innego środka transportu...bler pisze:............ Wiem, bo jeździłem na zużytych klockach z tyłu jakiś czas i wtedy świeciła mi sie żółta kontorlka hamulców.
Było
Audi 80 B3 1.8
Jest
Audi A6 C5 2.5 V6 TDI
Audi A4 B5 1.9TDI
Bedzie
Audi TT 1.8T (dla żony)
Audi 80 B3 1.8
Jest
Audi A6 C5 2.5 V6 TDI
Audi A4 B5 1.9TDI
Bedzie
Audi TT 1.8T (dla żony)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 03 lut 2009, 18:19
- Lokalizacja: Koszalin
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Prosze Cię o zdjęcia tylnych klocków z czujnikami :!:bler pisze:RomanS napisał/a:
Klocki tylne w A6C5 nie mają żadnego wpływu na jakiekolwiek komunikaty na FIS-ie ani gdziekolwiek indziej
Tam nie ma po prostu żadnych czujników
Owszem są - przynajmniej u mnie. Wiem, bo jeździłem na zużytych klockach z tyłu jakiś czas i wtedy świeciła mi sie żółta kontorlka hamulców.
W przeciwnym razie moge napisać tylko jedno: z marzeniami nie dyskutuję
Widziałeś to na własne oczy (te klocki z czujnikami) ?
Części samochodowe online - Motostacja pl
Masz rację, nie powinienm był kłapać jak jak nie widziałem na własne oczy - na jendym przeglądzie powiedzieli mi że się kończa klocki z tylu, po czym klocki faktycznie się skończyły (co widziałem) i zapaliła się lampka, wymienili na następnym przeglądzie - lampka zgasła (przegląd ogólny, więc mogli zrobić coś jeszcze o czym nie powiedzieli, ale na fakturze były klocki tył). Pytalem też czy ta lampka to od klocków z tylu (Bełtowski VW w Krakowie), powiedzieli że tak - być może też nie wiedzieliRomanS pisze: Prosze Cię o zdjęcia tylnych klocków z czujnikami :!:
W przeciwnym razie moge napisać tylko jedno: z marzeniami nie dyskutuję
Widziałeś to na własne oczy (te klocki z czujnikami) ?
W poniedziałek będę zdejmował wszystkie koła i szukał, bo wskaźniki o których tutaj mowa świecą mi się już na stałe, wtedy sprawdzę czy są czy nie, najwyżej odszczekam
Właśnie dokładnie tego samego się obawiam, bo jak podłączam VAGa to mam dokładnie taki sam objaw podczas łączenia, to znaczy piszczy i zapala się na chwilę ABS i hamulec, ale to podobno tak miało być - może mam złą wersję VAGa.olo_gsm pisze:Ja obstawiam padnięty sterownik. Klocki i czujniki nie spowodują zapalenia się tych kontrolek jednocześnie. VAG powie prawdę, tylko podłączaj komputer jak akurat usterka będzie występowała. Sprawdź błędy w sterowniku abs i w sterowniku silnika.
Mialem ten sam problem okazalo sie ze nie dostyk zasilania sterownika ABS poruszaj kostka ze sterownika taka duza kosta umnie nie dostyk okazal sie w gniezdzie sterownika nie we wtyczce nalezalo polutowac przerwe ktora byla i wszystko zniklo ruszajac kostka mozna czasami naprawic ten problem ale na krotko tak bylo u mnie nalezy usunac przerwe polaczenia najczescie w gniezdzie w ktore wchodzi wtyczka od ster ABS Pozdro
[ Dodano: 2010-06-14, 18:42 ]
Jeszcze jedno gdy swiecily kontr od ABS i z Fis czerwona duza i 3 syg piss to nie wejdziesz Vag brak zasilania ster Abs tak bylo u mnie po poruszaniu dosc mocnym kostka gdy gasla kontrolka jedna i druga nie bylo problemu z wejsciem a ABS vag i nie pokazywal zadnych bledow
[ Dodano: 2010-06-14, 18:42 ]
Jeszcze jedno gdy swiecily kontr od ABS i z Fis czerwona duza i 3 syg piss to nie wejdziesz Vag brak zasilania ster Abs tak bylo u mnie po poruszaniu dosc mocnym kostka gdy gasla kontrolka jedna i druga nie bylo problemu z wejsciem a ABS vag i nie pokazywal zadnych bledow
marek
Odszczekuję, faktycznie u mnie też nie ma czujników klocków z tyłu - nie wiem więc jaki był związek poprzednio między tymi klockami a lampka od hamulców.
Właśnie też podejrzewam wtyczkę, narazie z zewnatrz wygląda niestety dobrze ani żaden styk nie zaśniedziały, a drze się jak się darło, od czasu do czasu (niestety nie na stałe). Spróbuję rozebrać wtyczkę albo poczekam aż się zepsuje na amen.
Właśnie też podejrzewam wtyczkę, narazie z zewnatrz wygląda niestety dobrze ani żaden styk nie zaśniedziały, a drze się jak się darło, od czasu do czasu (niestety nie na stałe). Spróbuję rozebrać wtyczkę albo poczekam aż się zepsuje na amen.