Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2.8 Q] Problem z obrotami, potrzebuję pomocy

Silniki benzynowe
rali
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 30 gru 2008, 21:18
Lokalizacja: Kamionka

[A6 C5 2.8 Q] Problem z obrotami, potrzebuję pomocy

Post autor: rali » 12 kwie 2010, 10:59

Witam wzystkich.
Od dłuższego czasu pam problem z wolnymi obrotami (trzęsie się na biegu jałowym). Byłem u mechanika ostatnio który miał już taki problem i powiedział , że trzeba uszczelnić układ dolotowy. Zostawiłem auto uszczelnił i dalej to samo. Nie bardzo wiemy czego teraz się czepić. Powiedział , ze najlepiej byłoby znaleś kogoś kto ma silnik w częsciach i po kolei podmieniać aż znajdzie przyczynę. Może ktoś w okolicach lublina ma taki motor. Chętnie kupię wszystkie czści z możliwością zwrotu tych nie potrzebnych. Z góry wszystkim dziękuje za pomoc i pozdrawiam

Danieles
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 11 kwie 2010, 18:15
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Danieles » 12 kwie 2010, 15:55

Rali,na początek zmień mechanika,pomysł z wymianą częsci do skutku to najgorszy z możliwych,więcej popsujesz niż naprawisz,mam ten sam motor rok i tez quattro tyle ze bez gazu.Ty masz gaz ale zakładam ze problem występuje na benzynie?Lub obu rodzajach paliwa.W mojej tez tak się działo to wyszło ze kabel wysokiego napięcia miał przebicie i poprostu na jeden gar niepalił tak jak powinien.Moze tez byc problem ze świecami, przepływomierzem powietrza,silniczkiem krokowym,lub pomoze zwykłe wyczyszczenie przepustnicy,elektromechanik ci to wszystko sprawdzi.Nie rób sobie niepotrzebnie kosztów dopuki nebędziesz pewny w czym problem.Bo jesli motor się trzęsie tylko na gazie to wina po tej stronie.
Pozdrowionka od Danieles!

rali
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 30 gru 2008, 21:18
Lokalizacja: Kamionka

Post autor: rali » 13 kwie 2010, 08:33

Problem występuje na gazie i bęzynie. Nie znam żadnego dobrego elektromechanika w mojej okolicy. Pomysł z podmianką chyba nie jest taki zły. Piszesz że może przewody wysokiego npięcia wadliwe, ale jak mechanik sprawdzi, że przewody są do bani.Może je co najwyżej pomierzyć i sprawdzić czy nie ma mechanicznych uszkodzeń a gdybym miał drugie i po zamianie było by to samo to zamieniłbym np. cewki póżniej przepływomież aż na coś wadliwego wkońcu trafię. Tak mi się przynajmniej wydaje.

mr.Pit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 334
Rejestracja: 22 lut 2008, 20:22
Imię: Marcel
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 FSI 210KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rumia

Post autor: mr.Pit » 13 kwie 2010, 17:41

Ja bym zaczął od podpięcia pod kompa, później czyszczenie przepustnicy. Ja miałem podobne objawy. Wyczyściłem przepustnicę wymieniłem odmę wraz z eżektorem i jest git.
Fiat 126 BIS, Fiat 125, Opel Omega 2.0
Opel Calibra 2.0
Audi C4 93r 2.6 ABC, Audi A6 99r 2.4 ARJ
Audi A6 Avant 03r 3.0 ASN

rali
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 30 gru 2008, 21:18
Lokalizacja: Kamionka

Post autor: rali » 14 kwie 2010, 08:48

Komputer był podpinany i nie pokazał żadnych błędów. Przepustnica była czyszczonza i adoptowana . Odmy czyste drożne i szczelne. Układ dolotowy też był uszczelniany. Nie zmieniałem tylko ezektora bo podobno przy złym ezektorze falują obroy a mój się trzęsie na wolnych obrotach.

Danieles
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 11 kwie 2010, 18:15
Lokalizacja: Malbork

Post autor: Danieles » 15 kwie 2010, 19:52

świce i przewody sprawdzał elektromechanik jakimś prubnikiem przy pracującym
motorze,jeden zacisk do masy a drugi zapioł na przewodzie i wiedział czy ma przebicie czy nie.
Pozdrowionka od Danieles!

rali
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 30 gru 2008, 21:18
Lokalizacja: Kamionka

Post autor: rali » 16 kwie 2010, 08:39

W sumie nie wiem jak sprawdzał ale podobno są wporządku. W następnym tygodniu będe miał częsci na podmiankę takie jak : cewka, przewody, komputer itp. będe przekładał i mam nadzieję że będzie dobrze bo naprawdę strasznie mi to dokucza.

Awatar użytkownika
Lechunlx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 02 sie 2008, 23:11
Imię: Leszek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Lechunlx » 05 cze 2010, 22:40

Podepne się pod temat. Otóż mam podobny problem z obrotami. Może mi ktoś powiedzieć jak dobrać się do tej przepustnicy ?
Co odkręcić żeby niczego nie popsuć?
Pozdrawiam ;-)

Arek_R
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 28 cze 2008, 01:25
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Arek_R » 10 cze 2010, 23:08

Witam
A wiec tak rozumiem ze obroty nie faluja tylko trzesie buda. Podmeinianie moze nic nie dac. Bo praktycznie bedziesz musial przelozyc wszystko. Ale w kolejnosci sprawdz przewody swiece modul zaplonu. Jesli to nie przyniesie efektu to posrawdzaj czujniki polozenia wałka. Niestety nie wszystkie blady sa dobrze diagnozowane przez komputer. Rozumiem ze wszystkie podcisnienia sa szczelne. Jesli nic nie pomoze to jest jeszcze jedna mozliwosc. Zmienne fazy rozrzadu a konkretniej napinacze , na biegu jałowym zle napina lancuch i lewa lub prawa czesc V nie pracuje dobrze przez co masz wibracje.
Poniewaz nie wiem jaki tym wibracji to jest sprawdz sobie jeszcze kolo pasowe i ewentualnie dwumas chociaz w to drugie to watpie.
Sa samochody i jest Audi
Opel Calibra teraz
E34 525tds Touring 09.09-12.09
A6 C4 R5 2.5 TDI 03.09-rozbite
A6 C5 V6 2.8 Quattro 07.08-01.09
Toyota Camry 3.0 V6

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 11 cze 2010, 07:26

Do sprawdzenia przepływomierz, jeśli po odpięciu wtyczki od przepływomierza auto zachowuje się tak samo to może to oznaczać że padnięty jest właśnie przepływomierz.
Moim zdaniem musisz jechać do dobrego elektryka samochodowego który podepnie auto pod vaga i posprawdza najważniejsze parametry, jak chodzą sondy. Zły skład mieszanki też może powodować takie objawy. Po pierwsze całkowicie przestałbym jeździć na gazie.
Jak sam posiadasz vaga to podepnij i z bloków pomiarowych pokaż blok 2, 32, 33 na rozgrzanym silniku na biegu jałowym.

Awatar użytkownika
Marvik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 10 gru 2008, 12:12
Lokalizacja: małopolska

Post autor: Marvik » 11 cze 2010, 19:01

Kolego, najpierw jedź wyreguluj dobrze gaz. U mnie to samo się działo i problemem byłą rozjechana mapa w komputerze od gazu. Na benzynie też falowały obroty.
było: A6 C5 2.8 Q
jest: BMW e91 320d wirus 197KM/414Nm

Awatar użytkownika
A6 Forum - fassi1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1905
Rejestracja: 23 gru 2007, 21:28
Imię: Forum Audi A6
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: A6 Forum - fassi1 » 12 cze 2010, 13:59

Marvik pisze:Kolego, najpierw jedź wyreguluj dobrze gaz. U mnie to samo się działo i problemem byłą rozjechana mapa w komputerze od gazu. Na benzynie też falowały obroty.
Nie wypisuj bzdur bo będzie musiał jechać 2 razy. Regulacja mapy gazowej nie ma wpływu na właściwości zasilania na benzynie. Zasada jest jedna i odwrotna do tego co poradziłeś. Gaz ustawia się do dobrej benzyny a nie na odwrót. Jak auto źle jeździ na benzynie to odpuścić sobie jazdę na gazie i doprowadzić benzynę do porządku a potem do gazownika.

Awatar użytkownika
Marvik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 153
Rejestracja: 10 gru 2008, 12:12
Lokalizacja: małopolska

Post autor: Marvik » 12 cze 2010, 20:29

Sorki to mój silnik to w takim razie fenomen. ÂŚrednio po 10tyś od regulacji gazu silnik jak go odpalę trzęsie się jak osika. Parska fuka i nie jedzie. Jadę do regulacji gazu - problem ustaje na kolejne 10tyś. Już tak 2 razy miałem, teraz już zbliża mi się kolejna regulacja :)
było: A6 C5 2.8 Q
jest: BMW e91 320d wirus 197KM/414Nm

audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 02 cze 2010, 18:39
Lokalizacja: Nowy Tomyśl

Post autor: audi A6 » 13 cze 2010, 11:36

Siemka, a jakie powinny byc prawidłowe obroty na biegu jałowym?? U mnie wahają się miedzy 680 a 720. Czy tak powinno byc??? Przedtem miałem problemy z agresywnym przyspieszeniem autko jak by chciało a nie mogło na kompie pokazało mi błędy sąd lambda, po wykasowaniu niby ustało, na dniach będę wymieniał kable WN może to pomoże.

Fontesen

Post autor: Fontesen » 02 lis 2010, 19:55

I jak kolego?? Ruszyło coś z tymi wibracjami??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga