Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c5]2.5tdi brak mocy po rozgrzaniu

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

[a6 c5]2.5tdi brak mocy po rozgrzaniu

Post autor: arturn29 » 11 sie 2008, 23:06

Witam wszystkich

Mam pewien problem z moją a6. Rano gdy odpale auto i jade na całkowicie zimnym silniku audi ma super przyśpieszenie praktycznie na każdym biegu wciska w fotel. Niestety gdy przejade jakieś 20 km lub gdy silnik się już rozgrzeje moc auta powoli spada. Dodam że np jeżdzac w nocy gdy tęperatura powietrza na zewnątrz jest stosunkowo niska np 18 stopni auto jest mocniejsze , jednak nie jest to ta sama moc co rano. Nie wiem co mam już robić wymieniałem pompe wtryskową bo niestety padła ,przepływka też jest wymieniona wszystkie filtry i nic. Codziennie jest to samo ,dodam jeszcze że podczas jazdy tęperatura oleju wynosi maksymalnie 70 stopni zaś wody jakieś 70 80 dopiero przy włączonej klimie w trybie chłodzenia i przy ostrej jeździe wynosi 90 stopni. Ostatnio też zauważyłem że gdy włacze klime (tryb chłodzenia) auto jeszcze bardziej zamula , a czasami jest nawet tak że gdy chce mu więcej dołożyć do pieca nagle obroty zatrzymują się na 3000 i auto już nie przyspiesza ,dopiero po zmianie biegu na wyższy powoli przyśpiesza. Auto było podłaczane do komputera serwisu VW ale nic nie wykazało. Proszę o pomoc.


stosuj tagi
Ostatnio zmieniony 11 sie 2008, 23:13 przez arturn29, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
DonVip
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 324
Rejestracja: 20 mar 2008, 12:41
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: DonVip » 12 sie 2008, 01:08

przy wlaczonej klimie to normalne ze jest spadek mocy
jak kreci sie do 3000 obrotow i nie idzie to objaw rozwalonej przeplywki
to ze auta Ci nie rozgrzewa to bedzie termostat
a to ze jedzie lepiej zimni niz rozgrzany to nie mam pojecia
Audi Back On Track :)

Awatar użytkownika
keniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 27 gru 2007, 14:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: keniro » 12 sie 2008, 19:18

Może coś z układem podciśnienia nie tak albo przepływka znowu się skończyła Wymieniałeś na oryginał z ASO czy regenerowałeś?
'91 C4 100 2.0 AAE Sedan było
'00 A6 C5 2.5 AKE Avant jest :)
Ride or Die

Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: arturn29 » 12 sie 2008, 21:28

Przepływka jest po regeneracji z ASO oryginał gwarancja 2 lata. Była sprawdzana w innej a6 i wszystko było ok. Coś mi się wydaje że problemem może być zawór EGR albo zabrudzony układ dolotowy ,ale czemu rano ma taką moc a później już nie? Czy duże znaczenie w tym przypadku moze mieć zepsuty termostat? Pozdrawiam

Awatar użytkownika
keniro
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 72
Rejestracja: 27 gru 2007, 14:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: keniro » 13 sie 2008, 13:21

Przepływki po regeneracji szybko padają ale skoro masz gwarancję.. Walnięty termostat nie ma nic do rzeczy
Może rzeczywiście masz EGR do przeczyszczenia
Trochę wróżenie z fusów z tą twoją furką
Zapnij VAGa Zloguj Pokaż chłopakom na audiklub.org a na 100% Ci pomogą

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752
'91 C4 100 2.0 AAE Sedan było
'00 A6 C5 2.5 AKE Avant jest :)
Ride or Die

macieja910

Post autor: macieja910 » 13 sie 2008, 14:38

arturn29 lub po prostu pokaz dla Mad_Maxa on sie na tym zna ;-)

Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: arturn29 » 13 sie 2008, 21:17

Tez myslałem o VAgu i takie pytanie. Czy ktoś w okolicach Rzeszowa jest w posiadaniu takiego sprzętu? ,może właśnie podłączenie i zlogowanie cos pomoże.

wlod2803
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 24 lut 2010, 04:01
Lokalizacja: warszawa

Post autor: wlod2803 » 24 lut 2010, 04:09

arturn29
No ico było bo mam ten sam problem

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 24 lut 2010, 14:12

kolega a tak zapytam z ciekowości miałeś w samochodzie zmienianą hydraulike silnika i w jakim stanie są wałki?jak przebieg masz?
nie chce cię straszyć ale jak moja straciła moc to trzeba było to wszystko wymienić.

Kamil27
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 22 maja 2011, 22:37
Lokalizacja: Kwidzyn

Post autor: Kamil27 » 23 maja 2011, 08:35

Witam. Kolego Arturn29 mógłbyś napisać co było przyczyna bo mam identyczne objawy jak ty i bardzo długo już z tym walczę:-( byłbym bardzo wdzeczny. Pozdrawiam

kumangt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 329
Rejestracja: 03 lut 2009, 15:06
Imię: Kamil
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Post autor: kumangt » 24 maja 2011, 20:27

mam identyczne objawy tez mam walniety termostat chetnie bym sie dowiedzial jaka przyczyna tylko az tak to mi nie przeszkadza bo nie butuje swojej v6:) tylko ja u siebie czuje spadek jak mocno silnik jest rozgrzany
100 tyś km bezawaryjnie. Teraz niestety często nie odpala silnik 2.5TDI A6 C5.

Awatar użytkownika
arturn29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 12 lip 2008, 00:35
Lokalizacja: Podkarpackie

Post autor: arturn29 » 25 maja 2011, 08:58

witam

Panowie nie mam juz tamtego auta, ale najprawdopodobniej byla to wina hydrauliki.
Mechanik tez wspominal cos o wtryskach.
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 25 maja 2011, 09:12

Kamil27 pisze:Witam. Kolego Arturn29 mógłbyś napisać co było przyczyna bo mam identyczne objawy jak ty i bardzo długo już z tym walczę:-( byłbym bardzo wdzeczny. Pozdrawiam
witam, też tak miałem, w lecie po rozgrzaniu silnika nie szło jechać, rano jak był jeszcze zimny szedł jak burza. Wymieniłem zawór n75 i działa idealnie. Niby na kompie pokazywało że jest ok ale .... Przed wymianą zaworka(oczywiście jak straci moc) zróbcie jeszcze tak: zdejmijcie wtyczki z n75 i n18 i zamieńcie miejscami oraz zdejmijcie węzyki z gruchi i egr i też zamieńcie miejscami. Jak będzie poprawa to n75 do wymiany. <radocha>
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

kumangt
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 329
Rejestracja: 03 lut 2009, 15:06
Imię: Kamil
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wałcz
Kontakt:

Post autor: kumangt » 25 maja 2011, 21:01

cacek66, A moyna tak na fotkach pokayac bo grucha to wiem gdzie n75 tey sorki klawiatura sie pryestawila
100 tyś km bezawaryjnie. Teraz niestety często nie odpala silnik 2.5TDI A6 C5.

cacek66
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 263
Rejestracja: 05 maja 2009, 19:22
Lokalizacja: Pruszków

Post autor: cacek66 » 28 maja 2011, 17:34

zaworki są koło siebie trzeba zamienić wtyczki. Natomiast do zamiany wężyków trzeba zdjąć osłonę silnika. Po zdjęciu osłony zobaczysz dwa wężyki - jeden idzie do gruchy turbo a drugi do egr. też trzeba zdjąć i zamienić miejscami(oczywiście na czas próby, potem najlepiej wrócić do poprzedniego stanu). Na pewno sobie poradzisz i znajdziesz. <okok>
Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja