[a6 c5]2.5tdi brak mocy po rozgrzaniu
[a6 c5]2.5tdi brak mocy po rozgrzaniu
Witam wszystkich
Mam pewien problem z moją a6. Rano gdy odpale auto i jade na całkowicie zimnym silniku audi ma super przyśpieszenie praktycznie na każdym biegu wciska w fotel. Niestety gdy przejade jakieś 20 km lub gdy silnik się już rozgrzeje moc auta powoli spada. Dodam że np jeżdzac w nocy gdy tęperatura powietrza na zewnątrz jest stosunkowo niska np 18 stopni auto jest mocniejsze , jednak nie jest to ta sama moc co rano. Nie wiem co mam już robić wymieniałem pompe wtryskową bo niestety padła ,przepływka też jest wymieniona wszystkie filtry i nic. Codziennie jest to samo ,dodam jeszcze że podczas jazdy tęperatura oleju wynosi maksymalnie 70 stopni zaś wody jakieś 70 80 dopiero przy włączonej klimie w trybie chłodzenia i przy ostrej jeździe wynosi 90 stopni. Ostatnio też zauważyłem że gdy włacze klime (tryb chłodzenia) auto jeszcze bardziej zamula , a czasami jest nawet tak że gdy chce mu więcej dołożyć do pieca nagle obroty zatrzymują się na 3000 i auto już nie przyspiesza ,dopiero po zmianie biegu na wyższy powoli przyśpiesza. Auto było podłaczane do komputera serwisu VW ale nic nie wykazało. Proszę o pomoc.
stosuj tagi
Mam pewien problem z moją a6. Rano gdy odpale auto i jade na całkowicie zimnym silniku audi ma super przyśpieszenie praktycznie na każdym biegu wciska w fotel. Niestety gdy przejade jakieś 20 km lub gdy silnik się już rozgrzeje moc auta powoli spada. Dodam że np jeżdzac w nocy gdy tęperatura powietrza na zewnątrz jest stosunkowo niska np 18 stopni auto jest mocniejsze , jednak nie jest to ta sama moc co rano. Nie wiem co mam już robić wymieniałem pompe wtryskową bo niestety padła ,przepływka też jest wymieniona wszystkie filtry i nic. Codziennie jest to samo ,dodam jeszcze że podczas jazdy tęperatura oleju wynosi maksymalnie 70 stopni zaś wody jakieś 70 80 dopiero przy włączonej klimie w trybie chłodzenia i przy ostrej jeździe wynosi 90 stopni. Ostatnio też zauważyłem że gdy włacze klime (tryb chłodzenia) auto jeszcze bardziej zamula , a czasami jest nawet tak że gdy chce mu więcej dołożyć do pieca nagle obroty zatrzymują się na 3000 i auto już nie przyspiesza ,dopiero po zmianie biegu na wyższy powoli przyśpiesza. Auto było podłaczane do komputera serwisu VW ale nic nie wykazało. Proszę o pomoc.
stosuj tagi
Ostatnio zmieniony 11 sie 2008, 23:13 przez arturn29, łącznie zmieniany 1 raz.
Przepływka jest po regeneracji z ASO oryginał gwarancja 2 lata. Była sprawdzana w innej a6 i wszystko było ok. Coś mi się wydaje że problemem może być zawór EGR albo zabrudzony układ dolotowy ,ale czemu rano ma taką moc a później już nie? Czy duże znaczenie w tym przypadku moze mieć zepsuty termostat? Pozdrawiam
Przepływki po regeneracji szybko padają ale skoro masz gwarancję.. Walnięty termostat nie ma nic do rzeczy
Może rzeczywiście masz EGR do przeczyszczenia
Trochę wróżenie z fusów z tą twoją furką
Zapnij VAGa Zloguj Pokaż chłopakom na audiklub.org a na 100% Ci pomogą
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752
Może rzeczywiście masz EGR do przeczyszczenia
Trochę wróżenie z fusów z tą twoją furką
Zapnij VAGa Zloguj Pokaż chłopakom na audiklub.org a na 100% Ci pomogą
http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopic.php?t=53752
'91 C4 100 2.0 AAE Sedan było
'00 A6 C5 2.5 AKE Avant jest
Ride or Die
'00 A6 C5 2.5 AKE Avant jest

Ride or Die
- spinacz2100
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 392
- Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
- Imię: Szubert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Augustów
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 329
- Rejestracja: 03 lut 2009, 15:06
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałcz
- Kontakt:
mam identyczne objawy tez mam walniety termostat chetnie bym sie dowiedzial jaka przyczyna tylko az tak to mi nie przeszkadza bo nie butuje swojej v6:) tylko ja u siebie czuje spadek jak mocno silnik jest rozgrzany
100 tyś km bezawaryjnie. Teraz niestety często nie odpala silnik 2.5TDI A6 C5.
witam
Panowie nie mam juz tamtego auta, ale najprawdopodobniej byla to wina hydrauliki.
Mechanik tez wspominal cos o wtryskach.
Panowie nie mam juz tamtego auta, ale najprawdopodobniej byla to wina hydrauliki.
Mechanik tez wspominal cos o wtryskach.
Audi A5 B9 coupe 2.0 TFSI Quattro
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999
Audi A6 C7 sedan 3.0 TDI Quattro - 2012
Audi A6 C5 avant 3.0 Quattro ASN - 2003
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AFB - 1998
Audi A6 C5 avant 2.5TDI AKN - 1999
witam, też tak miałem, w lecie po rozgrzaniu silnika nie szło jechać, rano jak był jeszcze zimny szedł jak burza. Wymieniłem zawór n75 i działa idealnie. Niby na kompie pokazywało że jest ok ale .... Przed wymianą zaworka(oczywiście jak straci moc) zróbcie jeszcze tak: zdejmijcie wtyczki z n75 i n18 i zamieńcie miejscami oraz zdejmijcie węzyki z gruchi i egr i też zamieńcie miejscami. Jak będzie poprawa to n75 do wymiany.Kamil27 pisze:Witam. Kolego Arturn29 mógłbyś napisać co było przyczyna bo mam identyczne objawy jak ty i bardzo długo już z tym walczę:-( byłbym bardzo wdzeczny. Pozdrawiam

Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 329
- Rejestracja: 03 lut 2009, 15:06
- Imię: Kamil
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wałcz
- Kontakt:
cacek66, A moyna tak na fotkach pokayac bo grucha to wiem gdzie n75 tey sorki klawiatura sie pryestawila
100 tyś km bezawaryjnie. Teraz niestety często nie odpala silnik 2.5TDI A6 C5.
zaworki są koło siebie trzeba zamienić wtyczki. Natomiast do zamiany wężyków trzeba zdjąć osłonę silnika. Po zdjęciu osłony zobaczysz dwa wężyki - jeden idzie do gruchy turbo a drugi do egr. też trzeba zdjąć i zamienić miejscami(oczywiście na czas próby, potem najlepiej wrócić do poprzedniego stanu). Na pewno sobie poradzisz i znajdziesz. 

Lepiej mieć Parkinsona i ... trochę wylać
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !
niż Alzheimera i ... zapomnieć się napić !