Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2,8 30v 193KM Q] czerwona kontrolka oleju

Silniki benzynowe
yacoo84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 15 lut 2010, 18:05
Lokalizacja: bielsko/śląsk

[2,8 30v 193KM Q] czerwona kontrolka oleju

Post autor: yacoo84 » 25 maja 2010, 21:30

witam,mam problem od jakiegos czasu zapala sie kontrolka oleju na czerwono przy ok 1800obr/min(miga)ponizej i powyzej tych obrotow gasnie,na wolnych tez nie swieci,gdzie szukac przyczyny;czujnik cisnienia, pompa oleju ,czy moze zly olej?

Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem nazywania tematów!
Ostatnio zmieniony 01 cze 2010, 11:18 przez yacoo84, łącznie zmieniany 1 raz.

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 25 maja 2010, 22:11

podepnij na poczatek pod vag.

[ Dodano: 2010-05-25, 22:14 ]
czujnik cisnienia owszem sprawdzic.cos tu chyba z elektronika bardziej,sprawdzic tez nie zaszkodzi cisnienie oleju przy okazji to wyeliminujesz pompe.no i vag vag vag ,to po pierwsze. <ok>
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

druid
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 26 sty 2010, 20:34
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: druid » 26 maja 2010, 11:37

Cześć,
podepnę się pod temat ponieważ sam walczę już od dłuższego czasu z tym problemem, sporo już zrobiłem więc może to coś pomoże i ktoś jakiś pomysł podrzuci.
Objaw taki sam jak u kolegi ok 1800 wyje, poniżej nic, powyżej też.
Co zrobiłem:
wyciągnąłem pompę oleju; czyszczenie przegląd i ocena - jest ok, zawory chodzą lekko, w środku żadnych uszkodzeń. Czujnik ciśnienia oleju wymieniony, podczas wymiany podłączyłem manometr -ciśnienie na wolnych ok 0.5 bar przy feralnych 1800 ok 1.6 bar, przy 2000 obr 2 bar. Z tego co wiem są to prawidłowe wartości ale może ktoś potwierdzi. Sprawdziłem wiązkę od czujnika jest ok, w końcu wziąłem miernik i tu coś się pojawia. Zaznaczę tylko, że czujnik się zapala jak temperatura podskoczy w ok 90 -100 stopni temperatury oleju. Więc miernik na zimnym, na wolnych obrotach pokazuje 12V, przy 1400 zaczyna maleć i przy ok 1800 - 2000 jest już 0V czyli zwarcie do masy. Jak jest ciepły czujnik pokazuje 12 V do ok 1600-1700 potem szybko maleje, można powiedzieć, że skokowo i przy 2000 jest zero. Czujnik założony jest 1.2-1.6 bar, muszę sprawdzić jaki był stary bo wiem, że zakładany był do tych modeli 1.4. I teraz pojawia się pytanie, czy tak się ten układ zachowuje i problem jest w ECU, tutaj ktoś z VAGiem byłby pomocny, bo nie wiem czy takie ustawienia są administrowalne, czy też sprawa jednak jest głębsza i jednak ciśnienie nie jest właściwe.
Pomocy....
PS: Przepraszam za długiego maila, ale jak widzicie jest co opisywać.

yacoo84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 15 lut 2010, 18:05
Lokalizacja: bielsko/śląsk

Post autor: yacoo84 » 26 maja 2010, 20:37

u mnie jest dokladnie ten sam objaw co u kolegi wyzej,chodzi o temperature oleju ,wtedy wlacza sie kontrolka,dzis wymienilem czujnik cisnienia oleju i nic nie pomoglo,nadal miga;)

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 26 maja 2010, 20:49

dla silnika ASN na wolnych min 1.8 bar
2000/min min 4.0 bar
dane te pochodzą z sam naprawiam audi a6 autor Etzold wyd niemieckie . być możę jest jakiś błąd i trzeba by sprawdzić w Elsie . dla przykładu moje 2.8 AQD wolne obr 1.6 bar
1500 obr 2.6 bar
3000obr i więcej 4.3 bar
na stałe założony orginalny czujnik i zegar z dodatkowych zegarów B-4 .
temp oleju 100 stopni temper płynu 92 stopnie
stare 174 konne 2.8 AAH WOLNE OBR 2.0 BAR
2000 obr -4 bar
3000 obr -5 bar czyli max co pokazuje wskażnik.
na moje oko coś nie halo z twoim ciśnieniem

[ Dodano: 2010-05-26, 20:55 ]
co do czujników w etce i etosie występują 2 rodzaje w tych zakresach ciśnień
1.2-1.6 oraz 1.4 tylko żę jest jeden myk mimo dwóch róznych opisów nr katalogowy jest
TEN SAM łącznie z ostatnią literką

yacoo84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 15 lut 2010, 18:05
Lokalizacja: bielsko/śląsk

Post autor: yacoo84 » 26 maja 2010, 20:58

kupilem dzis czujnik 1,2-1,6bara a stary czujnik jest taki sam,a gdy odlacze czujnik cisnienia to objaw jest taki sam

yogibear1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 543
Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: yogibear1 » 26 maja 2010, 21:46

ale cos pomogło?
roznica jest?
:?:

[ Dodano: 2010-05-26, 21:46 ]
a tak na marginesie , na wolnych obrotak nie klekocze ci troche?
:?:
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 26 maja 2010, 22:33

połączenie pompy z blokiem na 90 procent jest nieszczelne jest to dość problematyczne połączenie wymagające szczególnej uwagi w trakcie montażu tam bodajrze jest oring . zaworki ciśnieniowe wymień profilaktycznie te w pompie i te 2 w głowicach . 0.5 bara to stanowczo za mało .jeśli nie podniesiesz ciś to zakatujesz silnik .nie szukaj przyczyny w kontrolce tylko u żródła.

druid
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 26 sty 2010, 20:34
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: druid » 26 maja 2010, 23:46

Oringi są na miejscu dobrze spasowane, sam składałem i zwróciłem na to uwagę. Zaworki w pompie to nic innego jak tłoczki na sprężynach i chyba samych wymienić się nie da, ale też je sprawdziłem i chodziły luźno, w sensie nie blokowały się. Tutaj już bardziej myślałem o wymianie całej pompy, tylko pytanie czy to pompa czy np panewki się nie kończą? Choć to byłoby dziwne, bo silnik chodzi cichutko, żadnych dźwięków, klekotów wskazujących na panewki. Już kilka tysięcy km zrobiłem i silnik chodzi elegancko. Temperatura oleju jest w ok 100 stopni. Muszę mieć potwierdzenie jakie ACK ma wartości ciśnienia w zakresie obrotów. Chętnie bym zajrzał w wał i panewki, ale do tego trzeba zrzucić belkę, a to już kupa roboty.
@yacoo84 - musisz sprawdzić ciśnienie na manometrze, jeżeli jest to samo co umnie no to będziemy szukać dalej :(

[ Dodano: 2010-06-01, 12:18 ]
Dzięki uprzejmości slavi16, temat został przywrócony. Dotarłem do ELSY i tam wartość ciśnienia przy 2000 obr/min musi być min 2.0bar. Więc pompa niby pracuje ok. Może to być zawór zwrotny walnięty i tutaj pytanie, czy ktoś miał już taką sytuację, że zawór zwrotny nie śmigał tak jak należy. I czy można kupić sam zawór?

yacoo84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 15 lut 2010, 18:05
Lokalizacja: bielsko/śląsk

Post autor: yacoo84 » 01 cze 2010, 19:47

ja zmierzylem cisnienie u mnie w a6 2,8 30v i jest porazka na cieplym ma zaledwie 0,8 bara,mechanik powiedzial ze jest dramat ,moze ktos wie co moze byc przyczynom,czy tylko pompa oleju,czy caly remont trzeba robic, :cry:

druid
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 26 sty 2010, 20:34
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: druid » 01 cze 2010, 21:42

Ale 0.8 bara przy 2000 obr? Najpierw sprawdź pompę, jest do niej bardzo dobry dostęp, po odkręceniu małej miski, masz pompę na wierzchu. Odkręca się koło z łańcuchem (torx), dwie śruby trzymające rurki, trzy śruby trzymające pompę (imbus) i pompa cała wychodzi. Sprawdź czy ssak jest czysty, no i rozkręcasz pompę, żeby ocenić zużycie. A żadnych klekotów nie słychać, metalicznego pukania?

yacoo84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 15 lut 2010, 18:05
Lokalizacja: bielsko/śląsk

Post autor: yacoo84 » 02 cze 2010, 17:32

0,8 bara na wolnych,a powinno byc okolo 1,2 tak mechanik mowil,ale popatrze na ta pompe,tak jak opisujesz ,porozbieram ja i zobacze co jest,ewentualnie wymienie,do demontazu nietrzeba sciagac rozrzadu?delikatny klekocik jest

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 02 cze 2010, 20:11

wg książki etzolda dla 6 cylindrów benz min 2.0 bar przy 2000rpm
moje 2.8 AQD wolne obr 1.6 bar
1500 obr 2.6 bar
2000 obr 3.0 bar
3000obr i więcej 4.3 bar
na stałe założony orginalny czujnik i zegar z dodatkowych zegarów B-4 .
temp oleju 100 stopni temper płynu 92 stopnie .
ACK = AQD+zmodyfikowana głowica wg etki doły silnika sa te same i mają te same nr katalogowe mowa tu o kompletnym bloku z wałem i panewkami.

[ Dodano: 2010-06-02, 20:31 ]
przejrzałem książkę etzolda ,elsę - przy niskim na wolnych wymienić -{nie obejrzeć} zawór ciśnienia lub pompę .
oraz zwrócić uwagę na połączenia pompy z blokiem

[ Dodano: 2010-06-02, 20:37 ]
i własnie chodzi o te sprężyny przy tłoczkach twoje mogą nie trzymać żądanej charakterystyki

yacoo84
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 15 lut 2010, 18:05
Lokalizacja: bielsko/śląsk

Post autor: yacoo84 » 02 cze 2010, 21:35

orientuje sie ktos jaka mniejwiecej cena pompy oleju do 2,8?

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 03 cze 2010, 08:24

120 euro brutto w/g etki

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga