[2,8 30v 193KM Q] czerwona kontrolka oleju
[2,8 30v 193KM Q] czerwona kontrolka oleju
witam,mam problem od jakiegos czasu zapala sie kontrolka oleju na czerwono przy ok 1800obr/min(miga)ponizej i powyzej tych obrotow gasnie,na wolnych tez nie swieci,gdzie szukac przyczyny;czujnik cisnienia, pompa oleju ,czy moze zly olej?
Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem nazywania tematów!
Nazywaj poprawnie tematy zgodnie z Regulaminem nazywania tematów!
Ostatnio zmieniony 01 cze 2010, 11:18 przez yacoo84, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowieckie
podepnij na poczatek pod vag.
[ Dodano: 2010-05-25, 22:14 ]
czujnik cisnienia owszem sprawdzic.cos tu chyba z elektronika bardziej,sprawdzic tez nie zaszkodzi cisnienie oleju przy okazji to wyeliminujesz pompe.no i vag vag vag ,to po pierwsze.
[ Dodano: 2010-05-25, 22:14 ]
czujnik cisnienia owszem sprawdzic.cos tu chyba z elektronika bardziej,sprawdzic tez nie zaszkodzi cisnienie oleju przy okazji to wyeliminujesz pompe.no i vag vag vag ,to po pierwsze.

"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow
Cpt. Jack Sparrow
Cześć,
podepnę się pod temat ponieważ sam walczę już od dłuższego czasu z tym problemem, sporo już zrobiłem więc może to coś pomoże i ktoś jakiś pomysł podrzuci.
Objaw taki sam jak u kolegi ok 1800 wyje, poniżej nic, powyżej też.
Co zrobiłem:
wyciągnąłem pompę oleju; czyszczenie przegląd i ocena - jest ok, zawory chodzą lekko, w środku żadnych uszkodzeń. Czujnik ciśnienia oleju wymieniony, podczas wymiany podłączyłem manometr -ciśnienie na wolnych ok 0.5 bar przy feralnych 1800 ok 1.6 bar, przy 2000 obr 2 bar. Z tego co wiem są to prawidłowe wartości ale może ktoś potwierdzi. Sprawdziłem wiązkę od czujnika jest ok, w końcu wziąłem miernik i tu coś się pojawia. Zaznaczę tylko, że czujnik się zapala jak temperatura podskoczy w ok 90 -100 stopni temperatury oleju. Więc miernik na zimnym, na wolnych obrotach pokazuje 12V, przy 1400 zaczyna maleć i przy ok 1800 - 2000 jest już 0V czyli zwarcie do masy. Jak jest ciepły czujnik pokazuje 12 V do ok 1600-1700 potem szybko maleje, można powiedzieć, że skokowo i przy 2000 jest zero. Czujnik założony jest 1.2-1.6 bar, muszę sprawdzić jaki był stary bo wiem, że zakładany był do tych modeli 1.4. I teraz pojawia się pytanie, czy tak się ten układ zachowuje i problem jest w ECU, tutaj ktoś z VAGiem byłby pomocny, bo nie wiem czy takie ustawienia są administrowalne, czy też sprawa jednak jest głębsza i jednak ciśnienie nie jest właściwe.
Pomocy....
PS: Przepraszam za długiego maila, ale jak widzicie jest co opisywać.
podepnę się pod temat ponieważ sam walczę już od dłuższego czasu z tym problemem, sporo już zrobiłem więc może to coś pomoże i ktoś jakiś pomysł podrzuci.
Objaw taki sam jak u kolegi ok 1800 wyje, poniżej nic, powyżej też.
Co zrobiłem:
wyciągnąłem pompę oleju; czyszczenie przegląd i ocena - jest ok, zawory chodzą lekko, w środku żadnych uszkodzeń. Czujnik ciśnienia oleju wymieniony, podczas wymiany podłączyłem manometr -ciśnienie na wolnych ok 0.5 bar przy feralnych 1800 ok 1.6 bar, przy 2000 obr 2 bar. Z tego co wiem są to prawidłowe wartości ale może ktoś potwierdzi. Sprawdziłem wiązkę od czujnika jest ok, w końcu wziąłem miernik i tu coś się pojawia. Zaznaczę tylko, że czujnik się zapala jak temperatura podskoczy w ok 90 -100 stopni temperatury oleju. Więc miernik na zimnym, na wolnych obrotach pokazuje 12V, przy 1400 zaczyna maleć i przy ok 1800 - 2000 jest już 0V czyli zwarcie do masy. Jak jest ciepły czujnik pokazuje 12 V do ok 1600-1700 potem szybko maleje, można powiedzieć, że skokowo i przy 2000 jest zero. Czujnik założony jest 1.2-1.6 bar, muszę sprawdzić jaki był stary bo wiem, że zakładany był do tych modeli 1.4. I teraz pojawia się pytanie, czy tak się ten układ zachowuje i problem jest w ECU, tutaj ktoś z VAGiem byłby pomocny, bo nie wiem czy takie ustawienia są administrowalne, czy też sprawa jednak jest głębsza i jednak ciśnienie nie jest właściwe.
Pomocy....
PS: Przepraszam za długiego maila, ale jak widzicie jest co opisywać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
dla silnika ASN na wolnych min 1.8 bar
2000/min min 4.0 bar
dane te pochodzą z sam naprawiam audi a6 autor Etzold wyd niemieckie . być możę jest jakiś błąd i trzeba by sprawdzić w Elsie . dla przykładu moje 2.8 AQD wolne obr 1.6 bar
1500 obr 2.6 bar
3000obr i więcej 4.3 bar
na stałe założony orginalny czujnik i zegar z dodatkowych zegarów B-4 .
temp oleju 100 stopni temper płynu 92 stopnie
stare 174 konne 2.8 AAH WOLNE OBR 2.0 BAR
2000 obr -4 bar
3000 obr -5 bar czyli max co pokazuje wskażnik.
na moje oko coś nie halo z twoim ciśnieniem
[ Dodano: 2010-05-26, 20:55 ]
co do czujników w etce i etosie występują 2 rodzaje w tych zakresach ciśnień
1.2-1.6 oraz 1.4 tylko żę jest jeden myk mimo dwóch róznych opisów nr katalogowy jest
TEN SAM łącznie z ostatnią literką
2000/min min 4.0 bar
dane te pochodzą z sam naprawiam audi a6 autor Etzold wyd niemieckie . być możę jest jakiś błąd i trzeba by sprawdzić w Elsie . dla przykładu moje 2.8 AQD wolne obr 1.6 bar
1500 obr 2.6 bar
3000obr i więcej 4.3 bar
na stałe założony orginalny czujnik i zegar z dodatkowych zegarów B-4 .
temp oleju 100 stopni temper płynu 92 stopnie
stare 174 konne 2.8 AAH WOLNE OBR 2.0 BAR
2000 obr -4 bar
3000 obr -5 bar czyli max co pokazuje wskażnik.
na moje oko coś nie halo z twoim ciśnieniem
[ Dodano: 2010-05-26, 20:55 ]
co do czujników w etce i etosie występują 2 rodzaje w tych zakresach ciśnień
1.2-1.6 oraz 1.4 tylko żę jest jeden myk mimo dwóch róznych opisów nr katalogowy jest
TEN SAM łącznie z ostatnią literką
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 543
- Rejestracja: 08 mar 2009, 22:32
- Imię: Paweł
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowieckie
ale cos pomogło?
roznica jest?
:?:
[ Dodano: 2010-05-26, 21:46 ]
a tak na marginesie , na wolnych obrotak nie klekocze ci troche?
:?:
roznica jest?
:?:
[ Dodano: 2010-05-26, 21:46 ]
a tak na marginesie , na wolnych obrotak nie klekocze ci troche?
:?:
"Jestem nieuczciwy i możesz uczciwie liczyć na moją nieuczciwość. To uczciwi są nieprzewidywalni, zawsze mogą zrobić coś niewiarygodnie... głupiego..."
Cpt. Jack Sparrow
Cpt. Jack Sparrow
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
połączenie pompy z blokiem na 90 procent jest nieszczelne jest to dość problematyczne połączenie wymagające szczególnej uwagi w trakcie montażu tam bodajrze jest oring . zaworki ciśnieniowe wymień profilaktycznie te w pompie i te 2 w głowicach . 0.5 bara to stanowczo za mało .jeśli nie podniesiesz ciś to zakatujesz silnik .nie szukaj przyczyny w kontrolce tylko u żródła.
Oringi są na miejscu dobrze spasowane, sam składałem i zwróciłem na to uwagę. Zaworki w pompie to nic innego jak tłoczki na sprężynach i chyba samych wymienić się nie da, ale też je sprawdziłem i chodziły luźno, w sensie nie blokowały się. Tutaj już bardziej myślałem o wymianie całej pompy, tylko pytanie czy to pompa czy np panewki się nie kończą? Choć to byłoby dziwne, bo silnik chodzi cichutko, żadnych dźwięków, klekotów wskazujących na panewki. Już kilka tysięcy km zrobiłem i silnik chodzi elegancko. Temperatura oleju jest w ok 100 stopni. Muszę mieć potwierdzenie jakie ACK ma wartości ciśnienia w zakresie obrotów. Chętnie bym zajrzał w wał i panewki, ale do tego trzeba zrzucić belkę, a to już kupa roboty.
@yacoo84 - musisz sprawdzić ciśnienie na manometrze, jeżeli jest to samo co umnie no to będziemy szukać dalej
[ Dodano: 2010-06-01, 12:18 ]
Dzięki uprzejmości slavi16, temat został przywrócony. Dotarłem do ELSY i tam wartość ciśnienia przy 2000 obr/min musi być min 2.0bar. Więc pompa niby pracuje ok. Może to być zawór zwrotny walnięty i tutaj pytanie, czy ktoś miał już taką sytuację, że zawór zwrotny nie śmigał tak jak należy. I czy można kupić sam zawór?
@yacoo84 - musisz sprawdzić ciśnienie na manometrze, jeżeli jest to samo co umnie no to będziemy szukać dalej

[ Dodano: 2010-06-01, 12:18 ]
Dzięki uprzejmości slavi16, temat został przywrócony. Dotarłem do ELSY i tam wartość ciśnienia przy 2000 obr/min musi być min 2.0bar. Więc pompa niby pracuje ok. Może to być zawór zwrotny walnięty i tutaj pytanie, czy ktoś miał już taką sytuację, że zawór zwrotny nie śmigał tak jak należy. I czy można kupić sam zawór?
Ale 0.8 bara przy 2000 obr? Najpierw sprawdź pompę, jest do niej bardzo dobry dostęp, po odkręceniu małej miski, masz pompę na wierzchu. Odkręca się koło z łańcuchem (torx), dwie śruby trzymające rurki, trzy śruby trzymające pompę (imbus) i pompa cała wychodzi. Sprawdź czy ssak jest czysty, no i rozkręcasz pompę, żeby ocenić zużycie. A żadnych klekotów nie słychać, metalicznego pukania?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
wg książki etzolda dla 6 cylindrów benz min 2.0 bar przy 2000rpm
moje 2.8 AQD wolne obr 1.6 bar
1500 obr 2.6 bar
2000 obr 3.0 bar
3000obr i więcej 4.3 bar
na stałe założony orginalny czujnik i zegar z dodatkowych zegarów B-4 .
temp oleju 100 stopni temper płynu 92 stopnie .
ACK = AQD+zmodyfikowana głowica wg etki doły silnika sa te same i mają te same nr katalogowe mowa tu o kompletnym bloku z wałem i panewkami.
[ Dodano: 2010-06-02, 20:31 ]
przejrzałem książkę etzolda ,elsę - przy niskim na wolnych wymienić -{nie obejrzeć} zawór ciśnienia lub pompę .
oraz zwrócić uwagę na połączenia pompy z blokiem
[ Dodano: 2010-06-02, 20:37 ]
i własnie chodzi o te sprężyny przy tłoczkach twoje mogą nie trzymać żądanej charakterystyki
moje 2.8 AQD wolne obr 1.6 bar
1500 obr 2.6 bar
2000 obr 3.0 bar
3000obr i więcej 4.3 bar
na stałe założony orginalny czujnik i zegar z dodatkowych zegarów B-4 .
temp oleju 100 stopni temper płynu 92 stopnie .
ACK = AQD+zmodyfikowana głowica wg etki doły silnika sa te same i mają te same nr katalogowe mowa tu o kompletnym bloku z wałem i panewkami.
[ Dodano: 2010-06-02, 20:31 ]
przejrzałem książkę etzolda ,elsę - przy niskim na wolnych wymienić -{nie obejrzeć} zawór ciśnienia lub pompę .
oraz zwrócić uwagę na połączenia pompy z blokiem
[ Dodano: 2010-06-02, 20:37 ]
i własnie chodzi o te sprężyny przy tłoczkach twoje mogą nie trzymać żądanej charakterystyki