[A6 C5 avant]Index "H"
[A6 C5 avant]Index "H"
Dziś można powiedzieć dostałem nowe opony fulda 205x55x16 i podczas zakładania ich w zakładzie oponiarskim powiedziano mi,że do mojego auta powinny być oponki z indexem "V"(takie jak miałem wcześniej).Nie wiem specjalnie o co chodzi bo do A4 można te opony zakładać a autka ważą tyle samo(moja 6stka jest najlżejsza z produkowanych).Powiedziano mi ,że index h może jeździć "tylko" do 210km/h,kto pomyka z taką prędkością i gdzie?Założyłem te opony ale nie wiem czy dobrze zrobiłem,chodzi mi przede wszystkim o bezpieczeństwo.Może ktoś lepiej się orientuje o co chodzi?
Ostatnio zmieniony 30 maja 2010, 12:46 przez akism, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 415
- Rejestracja: 26 gru 2008, 12:17
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2010
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.6 ADP 101KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Głogów
Tu masz tabelę:
* J - do 100 km/h
* K - do 110 km/h
* L - do 120 km/h
* M - do 130 km/h
* N - do 140 km/h
* P - do 150 km/h
* Q - do 160 km/h
* R - do 170 km/h
* S - do 180 km/h
* T - do 190 km/h
* H - do 210 km/h
* V - do 240 km/h
* W - do 270 km/h
* Y - do 300 km/h
* VR - powyżej 210 km/h
* ZR - powyżej 240 km/h
Po prostu musisz jeździć przepisowo do 210km/h :mrgreen: i trzymaj się tego.
A tutaj indeksy nośności opon:
http://www.opony-okazja.pl/index_nosnosci.htm
* J - do 100 km/h
* K - do 110 km/h
* L - do 120 km/h
* M - do 130 km/h
* N - do 140 km/h
* P - do 150 km/h
* Q - do 160 km/h
* R - do 170 km/h
* S - do 180 km/h
* T - do 190 km/h
* H - do 210 km/h
* V - do 240 km/h
* W - do 270 km/h
* Y - do 300 km/h
* VR - powyżej 210 km/h
* ZR - powyżej 240 km/h
Po prostu musisz jeździć przepisowo do 210km/h :mrgreen: i trzymaj się tego.
A tutaj indeksy nośności opon:
http://www.opony-okazja.pl/index_nosnosci.htm
- PrZeMo_A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 258
- Rejestracja: 23 cze 2009, 12:32
- Lokalizacja: DSW / Dolny Śląsk
akism,
Index H - jest to indeks prędkości, oznacza on że dana opona jest wyprodukowana tak aby wytrzymała taką prędkość, więcej może też wytrzyma ale będzie się szybciej zużywała.
Nie wiem dlaczego mówili o 240km/h - po pierwsze kto i gdzie tak jeździ?
Możesz spokojnie do 210km/h pomykać i nośnością się także nie przejmować, bo do indeksu prędkości nośność nic niema.
Podam tutaj przykład oznaczenia opony:
205/55 R16 90 H
205 - szerokość opony w mm
55 - profil % stosunek wysokości do szerokości
R - opona radialna
16 - średnica obręczy felgi
90 - indeks NOÂŚNOÂŚCI opony w kg
H - indeks prędkości
Także spokojnie możesz jeździć, więcej niż 210km/h i tak chyba nie pojedziesz?
Pozdrawiam! 8-)
Index H - jest to indeks prędkości, oznacza on że dana opona jest wyprodukowana tak aby wytrzymała taką prędkość, więcej może też wytrzyma ale będzie się szybciej zużywała.
Nie wiem dlaczego mówili o 240km/h - po pierwsze kto i gdzie tak jeździ?
Możesz spokojnie do 210km/h pomykać i nośnością się także nie przejmować, bo do indeksu prędkości nośność nic niema.
Podam tutaj przykład oznaczenia opony:
205/55 R16 90 H
205 - szerokość opony w mm
55 - profil % stosunek wysokości do szerokości
R - opona radialna
16 - średnica obręczy felgi
90 - indeks NOÂŚNOÂŚCI opony w kg
H - indeks prędkości
Także spokojnie możesz jeździć, więcej niż 210km/h i tak chyba nie pojedziesz?

Pozdrawiam! 8-)
CCCO - przewaga dzięki technice 

Dzięki ,uspokoiliście mnie,akurat fulda ma index nośności 91 i to im się nie podobało.Patrzyli w jakąś rozpiskę michelina i tam pisało,że dla a6c5 tylko V I min 93...Natomiast na klapie wlewu paliwa nic takiego nie mam poza rozmiarem opon i ciśnieniem.Jeszcze jedno pytanko,wcześniej miałem opony 215x55x16 a teraz 205x55x16.Odczuję to w jakiś sposób?
- raphal
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 118
- Rejestracja: 16 gru 2008, 10:47
- Lokalizacja: Polska/Europa/Świat
akism pisze:wcześniej miałem opony 215x55x16 a teraz 205x55x16.Odczuję to w jakiś sposób?
Będziesz łatwiej pokonywał koleiny :mrgreen:
http://www.oponeo.pl/artykuly/v/182/891 ... ony_.htmlx
- PrZeMo_A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 258
- Rejestracja: 23 cze 2009, 12:32
- Lokalizacja: DSW / Dolny Śląsk
Opona jest węższa, a co za tym profil opony w procentach także - mimo że jest także 55akism pisze:Dzięki ,uspokoiliście mnie,akurat fulda ma index nośności 91 i to im się nie podobało.Patrzyli w jakąś rozpiskę michelina i tam pisało,że dla a6c5 tylko V I min 93...Natomiast na klapie wlewu paliwa nic takiego nie mam poza rozmiarem opon i ciśnieniem.Jeszcze jedno pytanko,wcześniej miałem opony 215x55x16 a teraz 205x55x16.Odczuję to w jakiś sposób?

Zalet węższej opony nie trzeba przedstawiać - mniejsze zużycie paliwa, mniejszy opór toczenia, większy komfort i mniejszy poziom hałasu, także jeśli chodzi o deszcz - mniej będą pływać niż opony szerokie (oczywiście mam na myśli taki sam bieżnik - są opony ze specjalnymi rowkami odprowadzającymi wodę, które nie mogą się równać do opon zwykłych)
Ogólnie wychodzi pozytywnie - minus wąskiej opony to oczywiście wygląd - dlatego ludzie montują do swoich furmanek opony szerokie, no i oczywiście dłuższa droga hamowania

Pozdrawiam! 8-)
CCCO - przewaga dzięki technice 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
- Imię: Robert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lubuskie
indeks to inaczej parametry opony okreslajace do jakich autek sie nadaje i do jakich maxymalnie predkosci zachowuja swoje wlasciwosci trakcyjne.Oczywiscie na upartego mozna do a6 c5 zalozyc koleczka od golfa 4 i tez bedzie jakos jezdzic,jednak wydale mi sie a6 c5 na takiej oponce wyglada nieciekawie i sadze ze jesli chodzi o bezpieczenstwo to sprawa tez nie przedstawia sie najlepiej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 280
- Rejestracja: 05 mar 2010, 23:15
- Imię: Robert
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Lubuskie
nie no wszystko rozumiem miedzy 205 a 215 jest tylko 1cm szerokosci roznicy.wiec to w zasadzie jest niewychwytywalne golym okiem.Tylko zastanawia mnie jak auto prowadzi sie Tobie np.w tak zwanych szybkich zakretach.z trakcja jest ok?bo to przeciez troszke juz wazy i czy autko nieucieka przodem w zakretach?