[A6 C6 ] oil pressure
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 27 maja 2010, 22:39
- Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
[A6 C6 ] oil pressure
Witam. Zwracam się z prośbą o pomoc w temacie - wyświetlił mi sie podczas jazdy komunikat OIL PRESSURE - co to moze oznaczać ? Dodam tylko ze po wyłaczeniu silnika i ponownym zapaleniu- kontynuowałem jazde odczułem wyrażny spadek mocy silnika. Czy to poważna sprawa ?
Ostatnio zmieniony 29 maja 2010, 19:44 przez griszka, łącznie zmieniany 2 razy.
griszka
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 27 maja 2010, 22:39
- Lokalizacja: Kędzierzyn - Koźle
witam- poziom oleju jest zupełnie w normie. Jednak jak zapaliła się kontrolka to zauważyłem jak auta stało , sillnik był wyłączony że wokół korka wlewu oleju znajduje się olej co prawda śladowe ilości ale jednak tam był. Może to ma jakieś znaczenie przy odpowiedzi na pytanko co mogło sie stać . pozdrawiam
griszka
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Koledzy od 2.0
Mam małe pytanko odnośnie tego o czym piszecie.
Na forum oczywiście śledzę wszystkie tego typu tematy i wiem co nieco.....ale.... Właśnie dzisiaj jechałem z kolegą do pracy jego A6 2.0 TDI BLB (przebieg 134tys). Podczas jazdy zapaliła się kontrolka oleju (ze mało). Nie .: oil presure. No i tak się zastanawiam czy czasami nie dosięgła go znana ogólnie wada. Po pracy zajrzę mu w miarkę oleju no i teraz..............
do was ważna kwestia i proszę o odp do 17-stej :lol:
Jeżeli stan oleju będzie ok., a kontrolka będzie się nadal palić to co
Lepiej nie jechać tym autem....co myślicie?? (dystanns do przejechania to ok 40km).
ozdrawiam i czekam
Mam małe pytanko odnośnie tego o czym piszecie.
Na forum oczywiście śledzę wszystkie tego typu tematy i wiem co nieco.....ale.... Właśnie dzisiaj jechałem z kolegą do pracy jego A6 2.0 TDI BLB (przebieg 134tys). Podczas jazdy zapaliła się kontrolka oleju (ze mało). Nie .: oil presure. No i tak się zastanawiam czy czasami nie dosięgła go znana ogólnie wada. Po pracy zajrzę mu w miarkę oleju no i teraz..............
do was ważna kwestia i proszę o odp do 17-stej :lol:
Jeżeli stan oleju będzie ok., a kontrolka będzie się nadal palić to co

ozdrawiam i czekam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 199
- Rejestracja: 26 lip 2009, 08:33
- Imię: Michał
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Opole
- Kontakt:
Ja po sprawdzeniu i ewentualnym dolaniu oleju ,kontrolka nie zgasła by , to tylko laweta i na warsztat .
Chyba że po odkręceniu korka wlewu oleju będzie chlapało olejem co świadczyło by że pompa wyciska olej na wałki po 500m znowu sprawdzić potem po 1km ,jak ok to delikatnie z duszą na ramieniu do warsztatu !
Jeśli pompa nie będzie działała przy wlewie będzie sucho i silnik będzie wyraznie głośniejszy .
Chyba że po odkręceniu korka wlewu oleju będzie chlapało olejem co świadczyło by że pompa wyciska olej na wałki po 500m znowu sprawdzić potem po 1km ,jak ok to delikatnie z duszą na ramieniu do warsztatu !
Jeśli pompa nie będzie działała przy wlewie będzie sucho i silnik będzie wyraznie głośniejszy .
Pomogłem
A6 C6 brak wspomagania silnik 2.4

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Dzięki za odp.
Nie dało mi spokoju i przed chwileczką byłem na parkingu po wcześniejszym zakupie 1l Mobil 5W50 , bo taki kolega ma zalany.. Okazało się ze jest na minimum. Po dolaniu ok 0,4litra poziom doszedł do odpowiedniego poziomu na miarce. Kontrolka zgasła....Ufffffffff... :mrgreen:
Teraz trza kontrolować sumiennie co ok 1000km bo widać że pali ok 0,3-0,4 l na 1000km
Pozdrawiam.
Nie dało mi spokoju i przed chwileczką byłem na parkingu po wcześniejszym zakupie 1l Mobil 5W50 , bo taki kolega ma zalany.. Okazało się ze jest na minimum. Po dolaniu ok 0,4litra poziom doszedł do odpowiedniego poziomu na miarce. Kontrolka zgasła....Ufffffffff... :mrgreen:
Teraz trza kontrolować sumiennie co ok 1000km bo widać że pali ok 0,3-0,4 l na 1000km
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
No wiesz...a jak odniesiemy się do książki serwisowej etc.inst. obsługi to norma spalania na 1000km wynosić może nawet do 0,5l. dla tdi a dla naszych silników 2,5tdi to nawet więcej.mart73301 pisze:Bardzo dużo. Sprawdź co jest nie tak i zrób silnik. 3-4 litry na 10 tys. km to bardzo duże zużycie. Normalnie jednostka napełnienia układu

Hmmmmm...
Ale to temat rzeka i nie w tym temacie

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 538
- Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
- Imię: Czarek
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Starogard Gdański
- Kontakt:
Wszyscy macie rację koledzy, a przytoczony link powala
. Ja to chyba sam bym sobie dofrezował, dotoczył takie zembatki :mrgreen:
Ostatnio z kolegą Vippassat tak sobie rozmawialiśmy ze teraz to powoli oprócz "starch" modeli 1,9tdi zaczną chwalić 2,5 że to jednak "stara" dobra konstrukcja :-P
Pozdrawiam

Ostatnio z kolegą Vippassat tak sobie rozmawialiśmy ze teraz to powoli oprócz "starch" modeli 1,9tdi zaczną chwalić 2,5 że to jednak "stara" dobra konstrukcja :-P
Pozdrawiam