Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[V6] Jakie objawy kończącego się rozrządu?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

[V6] Jakie objawy kończącego się rozrządu?

Post autor: Camel- » 08 maja 2010, 15:24

Cześć,

Mam pytanie. Czy istnieje prawdopodobieństwo, że kończący się pasek rozrządu się wyciągnie przez co spowoduje lekkie rozjechanie się czasów (kątów)? Niby jest napinacz, który powinien to neutralizować. Ale mój silnik lubi sobie trochę potrzepać na wolnych obrotach, w dodatku jest nieco słabszy od serii (ok 11,5s do setki), wystepują drżenia karoserii przy przyśpieszaniu pow. 4 tys obrotów, ogólnie nieciekawie się te V6 sprawuje. Rano poklepuje przez ok 1 s napinacz czy regulator zmiennych faz. Sprawdzałem też kąty zmiennych faz VAGiem. Przy obciążeniu fazy się przełączają i trzymają ok. 24° sztywno, niestety przy wyłączonych wskazanie wynosi 0° i przeskakuje na -8° na jednym ze stron co jakiś czas zamiast 3-6° "katalogiem". ÂŚwiece BOSCHa mają z 1,5 tys km, a lubi sobie czasami zgubić zapłon przy ok. 2 tys obrotów (trasa 110kmh i okresowe szarpnięcie, czasami przy przyśpieszaniu; niezależne od biegu). Trochę zaczyna mnie to wkurzać. Rozrząd, przepływka, kable WN, adpatacje? W VAGu oczywiście czyściutko i nie występują żadne błędy (czasami jedynie wskoczy czujnik STOP przy pedale).

Liczę na waszą pomoc :-)

Pozdr.

Awatar użytkownika
Quick
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 13 gru 2008, 23:11
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Quick » 14 maja 2010, 22:21

co do rozciągania paska rozrządu, jeżeli napinacz nie spełniałby swojej funkcji, to pasek spadłby z rolek, lub przeskakiwał na ząbkach, wówczas zawory spotykają się z tłokami - dramat...
stawiałbym na przewody wysokiego napięcia, świece... To chyba najtańsze i od tego bym zaczął.
Pozdrawiam, Quick.

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 14 maja 2010, 22:39

Ja stawiam na kable. Szarpnięcie to oznaka zgubionego zapłonu jak to by bylo cos z ukladem zaplonowym w sesnie czujnikow halla albo cewki to dało by to odzwierciedlenie w vagu . Wymien kable WN na jakies konkretne nie Janmory. Ja dopiero po wymianie na beru za 500 zł mialem spokojną głowę z szarpaniem. A jak wygladaja na dosyc stare to bym je wymienił. Pozatym moj na wolnych obrotach tez nie chodzi idealnie. Ale olałem to bo po wymianie kabli jezdzi płynnie.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 14 maja 2010, 23:04

Problem w tym, że moje są jeszcze oryginalne, zdaje się, że właśnie Beru, ale na każdym jest wybite "98", czyli myśle koło 3 stów mogą mieć. Brałem pod uwagę wypadające zapłony, ale dziwiło mnie, że VAG sobie nic z tego nie robił. Widocznie to jeszcze nie ta epoka.

Quick, masz racje co do napinacza. Ale pomyślałem sobie, że mimo wszystko mogły się nieco przesunąc czasy. Raczej nic z tych rzeczy. Sprawdzę te kable WN.

Camel-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 522
Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
Imię: Kamel
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Camel- » 15 maja 2010, 19:38

Nie no jasne. Tylko mój problem też się wiąże z tym, że nie wiem jak powinno działać sprawne ACK. Teorie o zmiennych fazach znam ;-)

Swoją drogą - komplet kabli to 500-700zł, więc chyba coś tu jest nie kaman. Muszę dobrać jakieś zamienniki z innych aut...

strzala
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 26 maja 2009, 13:09
Lokalizacja: mazowiecki

Post autor: strzala » 15 maja 2010, 21:49

Na Alledrogo widziałem komplet NGK świece+kable do V6 właśnie za 500.
...jestem wolnym człowiekiem, mogę mówić co myślę i nie myśleć co mówię ...

Awatar użytkownika
fishmanr11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 417
Rejestracja: 12 sie 2009, 19:27
Imię: Filip
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 174KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: fishmanr11 » 17 maja 2010, 13:25

Wymień kable :) na dobre kable . Ja dalem tyle bo nei szukalem najtanszych beru tylko w pierwszym lepszym sklepie za cena jaka mi podali. Być może ze i za 300 zł sie beru oryginalne dostanie. Nie mam pojęcia. A zmienne fazy jak wychodzą poza zakres tolerancji to w vagu wywala bład . Kolega w 2.4 30v tak mial. A z tego za ja przebadalem w swoim jeszcze to nierówne wolne obroty mogą świadczyc o uszkodzeniu nastawnika przepustnicy ktory jest z nia zintegrowany. Ja z tym żyję bo nie ma tragedii po wymianei kabli jeździ sie super.
Pytania, problemy... wysyłajcie w moimi postami na Forum Audi A6 C5 silnik 2.8.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja