Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2,5TDI] Od czego wypadła dźwignia zaworowa?

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
swiado
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 18 lut 2010, 12:39
Lokalizacja: Trójmiasto

[A6 C5 2,5TDI] Od czego wypadła dźwignia zaworowa?

Post autor: swiado » 14 maja 2010, 12:54

Witam,
Od dłuższego czasu słychać było metalowy stukot z pod prawej pokrywy zaworowej.
Przy okazji naprawy związanej z brakiem mocy po "katastrofie" turbiny i z dymem pod pokrywami zaworowymi -zdjąłem pokrywę zaworów. Znalazłem tam leżącą sobie dźwignie: Obrazek
Jest trochę wyszczerbiona: Obrazek

Przy wymianie świec żarowych na jesieni -zauważyłem olej na świecy żarowej. Właśnie to ten cylinder od dźwigienki. To chyba od tego.
Od czego mogła wypaść dźwignia? Co dalej z tym robić?
Proszę o pomoc.
Swiado

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 14 maja 2010, 16:09

kolego jaku u mnie tak się stało to musiałem wymienić hydraulikę silnika+wałki+rozrząd.
Nie chce cię straszyć ale to raczej napewno kończąca się hydraulika masz szczęście że nigdzie nie wpadła bo mogła narobić więcej szkód.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 14 maja 2010, 18:13

swiado, po kolei:
swiado pisze:Jest trochę wyszczerbiona:
To akurat nie wygląda na nic istotnego, wyszczerbiona jest tylko krawędź, która z niczym nie wspólpracuje, mozliwe, ze została uszkodzona w czasie luźnego "latania" pod pokrywą zaworów.
swiado pisze:Przy wymianie świec żarowych na jesieni -zauważyłem olej na świecy żarowej. Właśnie to ten cylinder od dźwigienki. To chyba od tego.
Myslę, że to nie od tego. Prawdopodobnie miałeś troche oleju w gnieździe świecy (np spod pokrywy zaworowej) i przy wykręcaniu nie sposób aby ten olej nie pokrył świecy.
swiado pisze:Od czego mogła wypaść dźwignia? Co dalej z tym robić?
Tu najbardziej prawdopodobna diagnoze postawił już spinacz2100, :
spinacz2100 pisze:to raczej napewno kończąca się hydraulika
Zakres naprawy zależy od weryfikacji części. Tzw. popychacze hydrauliczne, to najpewniej, pozostałe elementy wg stopnia zuzycia. W ciemno to można powiedzieć, że pozostałe elementy współpracują również do wymiany- tak byłoby najlepiej (dźwigienki i podkładki czyli tzw. pestki).

A jak znalazłeś luźną dźwigienke to sprawdź, czy masz na miejscu podkłądkę (pestkę) i popychacz hydrauliczny <ok>
Części samochodowe online - Motostacja pl

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 14 maja 2010, 18:26

nie wiem w jakim stanie masz wałki ale ktoś kto się zna odrazu to oceni.
Jak wymienisz to co ci napisałem będziesz miał spokojną głowe a i jedna robota będzie.

swiado
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 18 lut 2010, 12:39
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: swiado » 14 maja 2010, 22:35

Moim zdaniem olej na świecy żarowej jest powiązany z usterką zaworu.
Po każdym wykręceniu był na świecy olej. Tylko na tej.

Obrazek

Nie wiem co to oznacza- może uszczelniacz na tym zaworze przecieka?
Może coś nie tak z tym zaworem?
Ten metaliczny odgłos w prawej pokrywie zaworów towarzyszy mi przez długi czas 1,5 roku.
Czy możliwa jest jazda przez 1,5roku na takim silniku?

Mechanicy mówili, że jak nie odczuwam różnicy w pracy silnika to tak musi być.
Jak mam odczuć pracę silnika- 99% mojej jazdy to -jazda po mieście w korkach
Swiado

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 14 maja 2010, 23:00

swiado, nie chcę niczego przesądzać ale musiałbyś mieć dużo tego oleju w przestrzeni nad tłokiem aby ciągle zaolejać koncówkę świecy :roll:

Przy temperaturach panujących w komorze spalania - zaolejona swieca :?: :shock:

I olej miałby tam sie dostawać przez niepracujący, czyli zamknięty zawór ?

Różne cuda się zdarzają ale to wydaje się nielogiczne (przynajmniej przy tym stanie informacji który mamy) :-?

Do tego metaliczny odgłos :shock:

Sam jeździłem na zajechanych wałkach i hydraulice w rozsypce (co prawda krótko i dźwigienki siedziały na swoich miejscach) ale halas był mniej więcej taki sam jaki byl potem po wymianie wszystkiego na nowe.

Do tego nie brak na forum wypowiedzi, że ktoś jeździł z 2-3 dźwigienkami spadniętymi i nie słyszał żadnych sensacji dźwiekowych.

Jeżeli jesteś pewien, że ten odgłos jest metaliczny i do tego tylko w jednej głowicy (czyli w drugiej, dla porównania, go nie ma) to przychodzą na mysl takie rzeczy, że dziwne, że przejeździłeś tak 1,5 roku :-/
Części samochodowe online - Motostacja pl

swiado
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 18 lut 2010, 12:39
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: swiado » 14 maja 2010, 23:25

Wiem, że to nie logiczne ( w cylindrze jest wysoka temp.) ale świece wykręcałem na zimnym silniku i zawsze jest olej na tej jednej. Co to oznacza?

[ Dodano: 2010-05-15, 00:17 ]
Jak sprawdzić hydropopychacz?
Swiado

Awatar użytkownika
spinacz2100
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 392
Rejestracja: 20 wrz 2009, 18:26
Imię: Szubert
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Augustów
Kontakt:

Post autor: spinacz2100 » 16 maja 2010, 18:03

chyba nie ma zadnej opcji żeby to sprawdzić-tak jak szklanki w zwykłym Pb 95
myślę że połowa v6 na rynku jeżdzi tak jak twoja i chyba nie ma na to zasady...

swiado
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 37
Rejestracja: 18 lut 2010, 12:39
Lokalizacja: Trójmiasto

Post autor: swiado » 16 maja 2010, 18:19

Jak sprawdzić hydropopychacz?

Czy hydropopychacz powinien się dać wcisnąć palcem, a potem wrócić na swoją starą pozycję?

Proszę o pomoc.

[ Dodano: 2010-05-19, 11:59 ]
Czy da się dźwignię zaworową włożyć na swoje miejsce bez wyciągania wałków rozrządu?
Swiado

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja