Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] wahacze wytrzymałość, kto kiedy i za ile.

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Magilla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 01 maja 2010, 10:08
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Magilla » 10 maja 2010, 16:21

wszystko się da.
Może jakis a6maniak "z sąsiedztwa" mógłby Cię wesprzeć.
Zorganizuj dynamometr i zabieraj się do roboty.

Zaopatrz się w Gunka (odrdzewiacz penetrujący), w smar w sprayu (może być firmy Beko), gruby karton pod tyłek i dane techniczne odnośnie wartości z jakimi się dokręca śrubki.

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 10 maja 2010, 17:04

Ja wymieniałem wszystko ostatnio sam.Trochę chęci, kanał i heja.ZObaczcie na te linki, są tam tutoriale co i jak zarówno do górnych jak i dolnych wahaczy!Co do wybijania śruby trzymającej sworznie gónych wahaczy, to prałem, grzałem,lałem WD 3 godziny- tak śruba zapieczona, ale udało się.

Górne wahacze
http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/33/

Dolne wahacze
http://turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/32/

Tam jest trochę przesady bo nie trzeba wcale odkręcać tej rury co łączy łączniki stabilizatrora, ale wiekszość się zgadza.
usunieto !!

mart73301

Post autor: mart73301 » 10 maja 2010, 22:02

Magilla pisze:xpbit - to co pokazujesz to "pierwszy montaż"
Po czym poznałeś, że to pierwszy montaż ?

Awatar użytkownika
rysiekj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 30 kwie 2010, 12:25
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: rysiekj » 11 maja 2010, 09:22

mart73301 pisze:
Magilla pisze:xpbit - to co pokazujesz to "pierwszy montaż"
Po czym poznałeś, że to pierwszy montaż ?
Kolega mocno fantazjuje. Pierwszy montaż to jesty tylko w fabryce, nawet w serwisie (podejrzewam) nie ma możliwości zakupu takich elementów jakie idą na taśmę.

Tu mamy tylko kompromis, co kupić aby nie przepłacić i nie kupić zbyt dużego szajsu :)

pzdr Rysiek
pozdrowionka Rysiek

Magilla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 01 maja 2010, 10:08
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Magilla » 11 maja 2010, 09:40

Sorry źle się wyraziłem.
"Pierwszy montaż" to dla mnie wyrób niemalże oryginalny. Wykonany przez tego samego producenta co wytwarza części dla fabryki. Tyle.

Wiadomo, że to co idzie do fabryki to jest niebo a ziemia w porównaniu z tym co idzie do sklepów i serwisów (bo już nawet w serwisach autoryzowanych często się dostaje juz ten drugi sort.

Przepraszam za moją nomenklaturę nazewniczą.

Awatar użytkownika
rysiekj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 30 kwie 2010, 12:25
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: rysiekj » 12 maja 2010, 13:15

stasiuszef pisze:Ja wymieniałem wszystko ostatnio sam.Trochę chęci, kanał i heja.ZObaczcie na te linki, są tam tutoriale co i jak zarówno do górnych jak i dolnych wahaczy!Co do wybijania śruby trzymającej sworznie gónych wahaczy, to prałem, grzałem,lałem WD 3 godziny- tak śruba zapieczona, ale udało się.

Górne wahacze
http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/33/

Dolne wahacze
http://turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/32/

Tam jest trochę przesady bo nie trzeba wcale odkręcać tej rury co łączy łączniki stabilizatrora, ale wiekszość się zgadza.
No wziałem się sam za to i idzie, ale powiem Ci, że bez demontazu tej rury stabilizatora to kompletna dupa. Za chiny nie mogłem rozebrać wahacza (pisze o tym nośnym).
Przy okazji natrafiłem na niespodziankę: mój samochodzik (tak jak w opisie) ma wahacz: 4B3 407 151E a nie jak podała mi Etka 4D0 407 151P. Różnią się średnicą sworznia i kur.. ceną (dotyczy nośnego-prostego).
Polecam ściągacz - http://www.allegro.pl/item1031619424_do ... stych.html
Ale ja musiałem go nieco rozszlifować na szerokość 25 mm - te widełki. ÂŚciągnąłem sworzeń bez użycia młotka, pierwszy raz :)
pzdr Rysiek
pozdrowionka Rysiek

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 12 maja 2010, 15:35

No to nie wiem, ja dałem radę bez odkręcania tej rury stabilizatora.Co do sworzni to sie zgadza, te sworznie o mniejszej średnicy są o wiele droższe, na szczęscie u mnie są te z wielką średnicą.
Fajna sprawa ten ściągacz, ale ja tam zawsze mam zestaw breszek i zawsze da radę. :-D Pozdro
usunieto !!

Awatar użytkownika
rysiekj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 30 kwie 2010, 12:25
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: rysiekj » 13 maja 2010, 08:24

stasiuszef pisze:No to nie wiem, ja dałem radę bez odkręcania tej rury stabilizatora.Co do sworzni to sie zgadza, te sworznie o mniejszej średnicy są o wiele droższe, na szczęscie u mnie są te z wielką średnicą.
Fajna sprawa ten ściągacz, ale ja tam zawsze mam zestaw breszek i zawsze da radę. :-D Pozdro
W trakcie wymiany stwierdziłem, że luzy miałem tylko na prawym nośnym. Wymieniłem oba nośne, może niepotrzebnie lewy. Wsadziłem Lemfordera z IC (605 zł sztuka - 4B3 407 151K). Ale w sumie jestem zaskoczony, mam na aucie dokładnie 183 tyś, w tym 65 tyś, po naszych drogach w PRL. Dużo to wytrzymało. Miałem kiedyś A4/1.9TDI z '95r. i tam to leciało po znacznie, ale to znacznie mniejszym przebiegu.

Powiedzcie Panowie, czy ktokolwiek bawił się w dosmarowywanie sworzni z wahaczy ? W sumie można po wybudowaniu, delikatnie podnieść wargi manżetek gumowych i wstrzyknać tam np. strzykawką odrobinę nowego smaru. Ale jakiego ?

pzdr Rysiek
pozdrowionka Rysiek

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 13 maja 2010, 13:11

rysiekj pisze: Powiedzcie Panowie, czy ktokolwiek bawił się w dosmarowywanie sworzni z wahaczy ? W sumie można po wybudowaniu, delikatnie podnieść wargi manżetek gumowych i wstrzyknać tam np. strzykawką odrobinę nowego smaru. Ale jakiego ?

pzdr Rysiek
Kolega mechaink robi taki zabieg że montuje kalamitki(na życzeine klienta) i przy wymianie oleju smarowanko i twierdzi że można zapomnieć o tak częstym remoncie zawieszenia...
Szczegółów nie znam, sam stary wahacz(górny) nawierciłem i rzeczywiście jest miejsca na tyle żeby wkręcić kalamitke ale ja komuś tego sugerowal nie będę bo w noge sobie strzelać nie będę <rotfl> Z moich obserwacji zużytych wahaczy wynika, że zazwyczaj jest tak, że w miejscu gdzie powinien być smar jest 'piasek' z korozji,smaru, wody i Bóg wie czego jeszcze.. Gdybym miał wielowahacz to bym tak zrobił, niektóre samochody mają przecież tak fabrycznie...
Obrazek TDI +

Awatar użytkownika
rysiekj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 30 kwie 2010, 12:25
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: rysiekj » 13 maja 2010, 13:51

Hincó pisze:
rysiekj pisze: Powiedzcie Panowie, czy ktokolwiek bawił się w dosmarowywanie sworzni z wahaczy ? W sumie można po wybudowaniu, delikatnie podnieść wargi manżetek gumowych i wstrzyknać tam np. strzykawką odrobinę nowego smaru. Ale jakiego ?

pzdr Rysiek
Kolega mechaink robi taki zabieg że montuje kalamitki(na życzeine klienta) i przy wymianie oleju smarowanko i twierdzi że można zapomnieć o tak częstym remoncie zawieszenia...
Szczegółów nie znam, sam stary wahacz(górny) nawierciłem i rzeczywiście jest miejsca na tyle żeby wkręcić kalamitke ale ja komuś tego sugerowal nie będę bo w noge sobie strzelać nie będę <rotfl> Z moich obserwacji zużytych wahaczy wynika, że zazwyczaj jest tak, że w miejscu gdzie powinien być smar jest 'piasek' z korozji,smaru, wody i Bóg wie czego jeszcze.. Gdybym miał wielowahacz to bym tak zrobił, niektóre samochody mają przecież tak fabrycznie...
Mądrze mówisz. A jaki smar byś tam wsadzał ? Grafitowy czy jakiś silikonowy ?

pzdr Rysiek
pozdrowionka Rysiek

Awatar użytkownika
Hincó
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 759
Rejestracja: 29 lis 2008, 08:11
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2010
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CAHA 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bochnia
Kontakt:

Post autor: Hincó » 13 maja 2010, 15:36

Ja bym ładował tzw towot, raczej gęsty. A co powinno tam być to musiałbym sie popytać ;)
Obrazek TDI +

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 13 maja 2010, 16:02

Koledzy wybaczcie, ale dla mnie to co piszecie to jakiś kosmos. Kalamitki, smary, strzykawki, bliżej mi z tym wszystkim do snopowiązałki niż do auta... .
Kupicie sobie po prostu dobre wahacze.

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 13 maja 2010, 19:41

Kolego MaTyS, pierdoły opowiadasz.Nie ma znaczenia czy wahacz to Febi czy LMO, każdy jeden jeśli się do sworznia kulistego dostanie woda i piasek zacznie trzeszczeć i skrzypieć.Nie próbowałem kalamitek, ale kupiłem w aptece końską 9 strzykawę i wstrzykiwałem troszkę smaru- efekt murowany.Teraz mam nowy zawias więc na jakiś czas spokój, ale jak trzeszczy to żadna ujma na honorze potraktować sworzeń czymś tłustym co zlikwiduje jęczenie wahacza.
usunieto !!

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 13 maja 2010, 20:02

Jakoś nie zauważyłem, żeby ktoś pisał o trzeszcząco-skrzypiącym zawieszeniu, za to przeczytałem o technikach na poziomie A. Słodowego mających na celu wydłużenie życia zawieszenia ... .

Awatar użytkownika
stasiuszef
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 595
Rejestracja: 25 wrz 2008, 17:47
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/ Schliesen/ Silesia
Kontakt:

Post autor: stasiuszef » 13 maja 2010, 20:28

MaTyS pisze:Jakoś nie zauważyłem, żeby ktoś pisał o trzeszcząco-skrzypiącym zawieszeniu, za to przeczytałem o technikach na poziomie
Kolego gdzie Ty szukasz?Troszkę bardziej się przyłóż to znajdziesz.Temat zawieszenia na tym forum to temat rzeka, a Ty nowicjuszem na forum nie jesteś.A te teksty o sposobach Słodowego zachowaj proszę dla siebie.Tu po prostu ludzie którzy mają troszkę chęci i umieją coś przy aucie zrobić kombinują jak uciszyć zawieszenie(irytujące), a nie wydłużać jego życie bo jak to mówią "ze starego nowego nie zrobisz". Może w C6 zawieszenie nie skrzypi?Tylko się cieszyć.
usunieto !!

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga