Witam wszystkich klubowiczów.
Mam problem z kolejnością panewek na głowicach w silniku AKE.
Czy panewka z nr 0 ma być przy kołach zębatych czy też ma tam być panewka z nr 6?
Dziękuje za podpowiedź.
[A6 C5 2,5 TDI AKE 180 KM, Kolejność Panewek ]
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 17 kwie 2010, 15:36
- Lokalizacja: Chełm
[A6 C5 2,5 TDI AKE 180 KM, Kolejność Panewek ]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 38
- Rejestracja: 17 kwie 2008, 21:18
- Lokalizacja: Police
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Panowie a mam takie pytanie czy te panewki w 2.5 Tdi nie są identyczne (każda) a co za tym idzie nie ma żadnej różnicy jak się je ułoży?. My jak skręcaliśmy moje V6 to panewki oznaczyliśmy, ale na oko każda wydawała mi się taka sama.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
- Levuss
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 440
- Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
- Imię: Grzegorz
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Parczew
- Kontakt:
Dziękuję za odpowiedź, która bardzo wiele wyjaśnia.Piotruś pisze:- Panewki w żadnym razie nie są "zamienne"Levuss pisze:Panowie a mam takie pytanie czy te panewki w 2.5 Tdi nie są identyczne (każda) a co za tym idzie nie ma żadnej różnicy jak się je ułoży?.
- Każda panewka ma swój numer (wytłoczony w fabryce)
- Jakakolwiek "kombinacja" panewkami kończy się problemami w ułożyskowaniu wałków rozrządu
- Wysokospecjalizowane serwisy trudniące się naprawą głowic potrafią "na nowo" ułożyskować wałki rozrządu
PS: Czasem z różnych powodów (np. przegrzanie) pojawia się problem/wada w łożyskowaniu wałków rozrządu skutkująca charakterystycznym stukaniem podczas zwiększania obrotów silnika (dobrze słyszalne również w niektórych benzynówkach V6... ).
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny
AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE