Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 2,5 TDI AKE 180 KM, Kolejność Panewek ]

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Tomek Chełm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 17 kwie 2010, 15:36
Lokalizacja: Chełm

[A6 C5 2,5 TDI AKE 180 KM, Kolejność Panewek ]

Post autor: Tomek Chełm » 05 maja 2010, 19:15

Witam wszystkich klubowiczów.
Mam problem z kolejnością panewek na głowicach w silniku AKE.
Czy panewka z nr 0 ma być przy kołach zębatych czy też ma tam być panewka z nr 6?
Dziękuje za podpowiedź.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Krzysiek271
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 17 kwie 2008, 21:18
Lokalizacja: Police

Post autor: Krzysiek271 » 05 maja 2010, 20:46

z tego co wiem to zero przy kołach w większości silników zawsze liczymy od rozrządu ;-)

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 05 maja 2010, 22:58

Panowie a mam takie pytanie czy te panewki w 2.5 Tdi nie są identyczne (każda) a co za tym idzie nie ma żadnej różnicy jak się je ułoży?. My jak skręcaliśmy moje V6 to panewki oznaczyliśmy, ale na oko każda wydawała mi się taka sama.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

Awatar użytkownika
Levuss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 440
Rejestracja: 02 mar 2008, 13:09
Imię: Grzegorz
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Parczew
Kontakt:

Post autor: Levuss » 07 maja 2010, 10:03

Piotruś pisze:
Levuss pisze:Panowie a mam takie pytanie czy te panewki w 2.5 Tdi nie są identyczne (każda) a co za tym idzie nie ma żadnej różnicy jak się je ułoży?.
- Panewki w żadnym razie nie są "zamienne"
- Każda panewka ma swój numer (wytłoczony w fabryce)
- Jakakolwiek "kombinacja" panewkami kończy się problemami w ułożyskowaniu wałków rozrządu
- Wysokospecjalizowane serwisy trudniące się naprawą głowic potrafią "na nowo" ułożyskować wałki rozrządu

PS: Czasem z różnych powodów (np. przegrzanie) pojawia się problem/wada w łożyskowaniu wałków rozrządu skutkująca charakterystycznym stukaniem podczas zwiększania obrotów silnika (dobrze słyszalne również w niektórych benzynówkach V6 <rotfl> ... ).
Dziękuję za odpowiedź, która bardzo wiele wyjaśnia.
Termostat--120zł
Wałki rozrządu--1500zł
Hydraulika--1200zł
W pełni sprawny V6 Tdi --bezcenny

AUDI WYDATKI DZIęKI TECHNICE

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja