Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] wahacze wytrzymałość, kto kiedy i za ile.

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
rysiekj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 30 kwie 2010, 12:25
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: rysiekj » 01 maja 2010, 12:24

mart73301 pisze:
rysiekj pisze:Jakiej firmy wahacze
Jak przeczytasz uważnie ten temat to dojdziesz do wniosku, że jedynym słusznym zakupem jest Lemforder.
No w sumie owszem, ale jaką można mieć pewność , że to co kupisz np. w serwisie lub u jakiegoś "autoryzowanego" dostawcy to prawdziwy Lemforder ?
Mam znajomego któremu w serwisie Audi założyli podróbę, a oryginał poszedł na lewo dla znajomego. Przebitka jest ogroma. Na allegro Lemforder kosztuje np. 1500-1700 zł za komplet 8 wahaczy + drążki kierownicze, a np. w Intercarsie za takie coś zapłacisz min.3000 zł.
Tam też mogą pokombinować. Nabrałem takiej nieufności do serwisów, że szok, co mogę to robię sam, ale nie dysponuje niestety fachowymi kluczami. I tu muszę iść do nich.

Może masz adres do dobrego źródła na części.

pzdr Rysiek
pozdrowionka Rysiek

mart73301

Post autor: mart73301 » 02 maja 2010, 00:19

rysiekj, pytałeś jakiej firmy wahacze warto zakupić, a więc w domyśle wiadomo, że pytasz o wahacze oryginalne. Polecając Ci wahacze Lemfordera mam na myśli oczywiście wahacze oryginalne. Dostawców, u których warto się zaopatrywać podał vinte kilka postów temu ale cytuje go jeszcze raz:
vinte pisze:według oficjalnych danych poniżej adresy gdzie można "bezpiecznie" dokonać zakupu

dane pochodzą ze strony producenta ---> http://www.zf.com/brands/content/en/lem ... ERDER.html

LEMFOERDER
Auto Euro S.A.
ul. Nalkowskich 5
20470 Lublin
Tel: +48-81 74 78 566
E-Mail: darek.s@autoeuro.com.pl
Homepage: www.autoeuro.pl

SACHS / LEMFOERDER
P.H.U.P. OPOLTRANS Janusz Wiszczuk
ul. Norweska 13
46-021 Brzezie k. Opola
Tel: +48(77)4099631
Fax: +48(77)4099681
E-Mail: r.zaremba@opoltrans.com.pl


Europart Polska S.A.
SACHS / LEMFOERDER
ul. Fabryczna 41
98-300 Wielun
Tel: +48(438)420900
Fax: +48(438)431275
E-Mail: a.zawadzka@europart.pl


SACHS / LEMFOERDER / BOGE / ZF PARTS
ZF Services GmbH Sp. z o.o. MarketingbĂźro Polen
Przedstawicielstwo w Polsce
Al. Jana Pawla II nr 15
PL 00-828 Warszawa
Tel: +48 22 697 6520
Fax: +48 22 697 6524
E-Mail: w.kmieciak@zf.com.pl


SACHS / LEMFOERDER / BOGE
Suder & Suder Sp. z.o.o.
ul. Czestochowska 6
32-085 Modlnica
Tel: +48(12)2938418
Fax: +48(12)2912317
E-Mail: zaopatrzenie@suder-suder.com.pl
Homepage: www.suder-suder.pl

SACHS / LEMFOERDER
P.W. Autos Sp.z.o.o.
Unii Europejskiej 2B
PL-86-050 Solec Kujawski
Tel: +48-5 23 87 66 00
Fax: +48-5 23 87 17 73
E-Mail: autos@autos.com.pl
Homepage: www.autos.com.pl

SACHS / LEMFOERDER / BOGE
P.H.U.P. Bronowski Sp.z.o.o.
ul. Cieszynska 25
PL-43-430 Skoczów
Tel: +48-33-8 53 25 81
Fax: +48-33-85 7 84 00
E-Mail: info@bronowski.pl
Homepage: www.bronowski.pl

SACHS / LEMFOERDER / BOGE
Inter-Team Sp.z.o.o.
ul. Bialolecka 233
03-253 Warsaw
Tel: +48-22 33 98 900
Fax: +48-22 33 98 901
E-Mail: inter-team@inter-team.com.pl


LEMFOERDER / ZF PARTS
Inter Parts - Import Eksport
ul. Jarzebinowa 4
11-034 Stawiguda
Tel: +48-5249297
Fax: +48-5249297
E-Mail: baclawski@interparts.com.pl
Homepage: www.interparts.pl

SACHS / LEMFOERDER / ZF PARTS
INTER CARS S.A.
Czastkow Mazowiecki
ul. Gdanska 15
PL-05-152 Czosnów
Tel: +48-22 71 41 946
Fax: +48-22-71 41 918
Homepage: www.intercars.com.pl

SACHS / LEMFOERDER / ZF PARTS
Hart Auto Czesci
ul. Morcinka 43
PL-45-531 Opole
Tel: +48-77-4-566-316
Fax: +48-77-4-540-592
E-Mail: hart@hartphp.com.pl
Homepage: www.hartphp.com.pl

SACHS / LEMFOERDER / BOGE / ZF PARTS
Fota S.A.
ul. Stryjska 24
PL-81-506 Gdynia
Tel: +48-58-622 00 89
Fax: +48-58-622 48 56
E-Mail: handel@fota.pl
Homepage: www.fota.pl

LEMFOERDER
Auto Zatoka Sp.z.o.o.
ul. Slezna 110
53111 Wroclaw
Tel: +48-71 78 79 712
Fax: +48-71 78 79 711
E-Mail: arturw@auto-zatoka.com.pl
Homepage: www.auto-zatoka.com.pl

Awatar użytkownika
rysiekj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 30 kwie 2010, 12:25
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: rysiekj » 02 maja 2010, 22:20

Witaj,

No uderzę do Intercarsu chyba, mam najbliżej do nich.
Ale jak czytam te Wasze posty koledzy to naprawdę zwracam Wam uwagę na jedno. Audi to bardzo droga marka. Jeżdzę po Niemczech i tam dla przykładu auto A6 2,5 TDI Quattro Avant, czyli takie jak moje, kosztuje ok 12000 EUR. U nas o 40% mniej. Tamto ma 160 tys km, w Polsce ma 80 tys km. Do drogiego auta muszą być drogie części.

Jesteśmy wszyscy ofiarami oszustów. Jak Niemiec sie dowiaduje, że auto jedzie do Polski, zapala mu się zielona lampka w głowie - tuninguje auto. Odkręca licznik etc.

Oryginalne wahacze wytrzymują po 200-300 tyś km w Niemczech. U nas połowę bo nie mamy wogóle dróg, ale nie 10 czy 30 tyś km !!!!. To napewno są części oszukane.
Ale czy do nas tzn. do Polski trafiają wogóle oryginały ????? ÂŚmiem wątpić.
U nas nie ma szacunku dla klienta. Każdy się chce dorobić kosztem drugiego. To nasz Polski problem.

Pozatem, widziałem kilka fabryk Chińskich. Oni są w stanie zrobić replikę jeden do jeden, poza jakością !!!!! Jakieś taam numery na częściach nie są dowodem że to oryginał.

Jak z tym skończyć, żebyśmy nabrali zaufania, a nie kombinowali i szukali tanich i dobrych części ????

pzdr Rysiek
pozdrowionka Rysiek

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 03 maja 2010, 10:13

rysiekj pisze:Jeżdzę po Niemczech i tam dla przykładu auto A6 2,5 TDI Quattro Avant, czyli takie jak moje, kosztuje ok 12000 EUR. U nas o 40% mniej.
troszkę tu przesadziłeś, aż tak to nie jest
rysiekj pisze:No uderzę do Intercarsu chyba, mam najbliżej do nich.
to bandyci i złodzie** , podjedz do dobrego motoryzacyjnego i tam kupisz o sporooo taniej niż w IC
rysiekj pisze:Oryginalne wahacze wytrzymują po 200-300 tyś km w Niemczech. U nas połowę bo nie mamy wogóle dróg, ale nie 10 czy 30 tyś km !!!!. To napewno są części oszukane.
Ale czy do nas tzn. do Polski trafiają wogóle oryginały ????? ÂŚmiem wątpić.
U nas nie ma szacunku dla klienta. Każdy się chce dorobić kosztem drugiego. To nasz Polski problem.
brawo bardzo trafna uwaga z tymi Polakami
co do 10-30tyś to się zgadza ale z częściami tanich firm np kompletne zawieszenie na przód za 450zł to tyle wytrzyma, a kupione LMO w PL wytrzyma sporo dłużej

Awatar użytkownika
rysiekj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 30 kwie 2010, 12:25
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: rysiekj » 03 maja 2010, 14:17

goly191 napisał:
rysiekj pisze:Jeżdzę po Niemczech i tam dla przykładu auto A6 2,5 TDI Quattro Avant, czyli takie jak moje, kosztuje ok 12000 EUR. U nas o 40% mniej.
troszkę tu przesadziłeś, aż tak to nie jest.

--------

Czy ja wiem, jestem po świeżym wyjździe na Bawarię. Odwiedziłem z 5 dealerów Audi.
Spójrzcie takie jak moje C5 ale z Tiptronikiem i z 2005 roku. U nas by nikt w życiu nie dał, a tam nawet nie chcieli ze mną negocjować. Sprzeda się bez problemu.

Obrazek

U nas te auta są znacznie tańsze, bo są oszukane, bez papierów etc. Jak kupowałem dla siebie, to z 30 tylko 2 miały licznik korespondujący z ostatnimi wpisami w serwisie. Rekordzista (4 letni egzemplarz) miał licznik cofnięty z 380 tyś na 160 tyś. No takie auto w Niemczech stoi tylko pod płotem, bez książeczki serwisowej etc. A potem My kupujemy za spora kasę i męczymy się. A jak chcemy to naprawić to jeszcze nas przekręcą na częściach porządnie.

pzdr Rysiek
pozdrowionka Rysiek

mart73301

Post autor: mart73301 » 03 maja 2010, 20:32

W piątek wymieniłem całą prawa stronę (lewa jest jak najbardziej OK, co mnie zdziwiło) i wrzuciłem tam SWAG'a. Wrażenia z jazdy opisze po jakimś czasie. W wolnej chwili zrobię foty tego co mechanik zdjął (Ori Lemforder) i wrzucę na forum w celu porównania z innymi fotami i ustalenia cech oryginalnego zawieszenia tej firmy. Pzdr.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 03 maja 2010, 21:13

rysiekj pisze:Spójrzcie takie jak moje C5 ale z Tiptronikiem i z 2005 roku
nie wiem co u Ciebie znaczy do końca "u nas" bo tak śmiesznie piszesz pisz w DE, albo PL
zobacz ile stoi na mobile.de taka C5 z 2002 i wszystko jasne

Awatar użytkownika
rysiekj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 30 kwie 2010, 12:25
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: rysiekj » 05 maja 2010, 08:01

goly191 pisze:
rysiekj pisze:Spójrzcie takie jak moje C5 ale z Tiptronikiem i z 2005 roku
nie wiem co u Ciebie znaczy do końca "u nas" bo tak śmiesznie piszesz pisz w DE, albo PL
zobacz ile stoi na mobile.de taka C5 z 2002 i wszystko jasne

U nas znaczy w Polsce. Ale jak podjąłeś dyskusję, to zwracam Ci uwagę na jeden fakt. Obdzwoń te ogłoszenia z mobile.de i zrób ranking. Ile z tych aut posiada książeczkę serwisową albo ostatie badanie TIFF (coroczne). To badanie to druk formatu A4 z opłatą na dole, chyba coś koło 98 EUR i co najważniejsze jest tam odnotowany przebieg i data.
Założę się z Toba, że na kilkadziesiąt aut będzie to miało co najwyżej kilka. Mój miał.

Mi w tym wszystkim chodzi tylko o jedno. Jest zasadnicza różnica w cenie auta z tego samego rocznika ze stanem licznika 150 tys km a ze stanem 350 tys km. I to i to jest dalej wartościowe ale cena jest całkiem inna. W Niemczech auto jak ma 200 tys km to jego cena idzie zasadniczo w dół. Bo trzeba go odbudować a to kosztuje. Ja znam kilka firm w Niemczech, które przygotowują auta pod Polskę. Odkręcają bez pardonu liczniki, auta są bez książeczek serwisowych etc.
ÂŻaden Niemiec nie gubi papierka z badania TIFF to bujda na resorach.Ale jak auto przejdzie przez 3 ręce handlarzy to wszystko się traci.

Ale wracając do tematu, odwiedziłem serwis i tu zaproponowali mi wymianę wahaczy prostych w mojej szóstce za 650 zł sztuka + robota, w IC chcą za Lemfordera 400 zł, a w sklepie motoryzacyjnym u mnie w mieście za TRW 270 zł (twierdzą, ze ten TRW to na bank nie Chiński) ?

I co robić ?

pzdr Rysiek
pozdrowionka Rysiek

Magilla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 01 maja 2010, 10:08
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Magilla » 08 maja 2010, 09:31

TRW nie jest chińskie, ale też nie polecam.
Ja akurat handluję częsciami do TIRów i polecam Wam Lemfordera.
Lemforder = oryginał.
Nie do końca jeszcze wiem jak to jest w osobówce, ale w ciężarówkach nie ma już pojęcia oryginał tylko "pierwszy montaż".
Zatem trzymając się swojego doświadczenia powiem Lemforder robi na pierwszy montaż.
Pamiętajmy jednak o jednej rzeczy. Częsci idące do fabryki to nie są te same częsci jadące do Foty Icków czy innej sieci aftermarketowej.
Orginał może przejchać w dobrych rękach dużo. 150... 200k kilometrów??
Lemforder kupiony w serwisie czy w ICku już tego nie zrobi.

rysiekj co do Twojego pytania to policz sobie.
4 x400 = 1600 + robocizna i masz 100k kilometrów (dwa lata jazdy??)
4 x270 = 1080 + robocizna i masz 30k kilometrów (niecały rok??)

Już na samych częściach przepłacasz, bo aby zrobić na pewniaka 100k to musisz częściej je wymieniać, że o robociźnie nie wspomnę.

Tanie zamienniki wstawia się na pokaz do komisu.

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 09 maja 2010, 16:24

Ja kupiłem rok temu wahacze jakiejś tam firmy za 600zł cały komplet. Wymienili mi i elegancko wszystko się trzymało i w ogóle :D zrobiłem jakieś 6tys km i po zimie kilka wahaczy poszło się jeb... najwięcej tych od strony pasażera przez nasze piękne polskie krawędzie drogi;/

ile można zrobić mniej więcej tys km na takich wahaczach jak tu na aukcji. Dodam że nie jeżdżę zbyt dużo po dziurawych drogach ok. 30% dróg po których się poruszam jest w tragicznym stanie. ???

http://www.allegro.pl/item1011828503_wa ... ginal.html


planuje teraz zainwestować w lepsze wahacze żeby nie pieprzyć się z nimi co roku.

Czy takie wahacze z allegro to nie jest jakaś lipa ? jak tu inni mówią że takie same w sklepach są 2x droższe ??

pozdro :mrgreen:
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
rysiekj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 30 kwie 2010, 12:25
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: rysiekj » 09 maja 2010, 22:15

Magilla pisze:TRW nie jest chińskie, ale też nie polecam.
Ja akurat handluję częsciami do TIRów i polecam Wam Lemfordera.
Lemforder = oryginał.
Nie do końca jeszcze wiem jak to jest w osobówce, ale w ciężarówkach nie ma już pojęcia oryginał tylko "pierwszy montaż".
Zatem trzymając się swojego doświadczenia powiem Lemforder robi na pierwszy montaż.
Pamiętajmy jednak o jednej rzeczy. Częsci idące do fabryki to nie są te same częsci jadące do Foty Icków czy innej sieci aftermarketowej.
Orginał może przejchać w dobrych rękach dużo. 150... 200k kilometrów??
Lemforder kupiony w serwisie czy w ICku już tego nie zrobi.

rysiekj co do Twojego pytania to policz sobie.
4 x400 = 1600 + robocizna i masz 100k kilometrów (dwa lata jazdy??)
4 x270 = 1080 + robocizna i masz 30k kilometrów (niecały rok??)

Już na samych częściach przepłacasz, bo aby zrobić na pewniaka 100k to musisz częściej je wymieniać, że o robociźnie nie wspomnę.

Tanie zamienniki wstawia się na pokaz do komisu.

Hej, masz bezwzględną rację. Nie warto oszczędzać. Ale ja już nabrałem takich podejrzeń, że nawet tym w IC nie wierzę. Co za problem kupic na allegro za 600 zł komplet i podmienić na półce z tym za 400 zł sztuka.
A oryginał dla siebie. Kur... dlaczego nikt nie upier.....li tych na allegro co handlują takim szmelcem ?

Wkurza mnie fakt, że nie moge odbudować auta w pełni tego słowa znaczeniu. Miałem poprzednio A4 z 1995 roku i wymieniłem w niej wahacze po 100 tyś. Zrobiłem to naprawdę w porządnym serwisie. Mówili, że to oryginały, płaciłem po 800 zł za sztukę. Te "oryginały" wytrzymały 30 tyś km i znowu skrzypiały jak stare drzwi.

No nic , zdecydowałem kupić w IC. Zobaczymy co z tego wyjdzie.

Poradzcie mi jeszcze jakie amory do niej kupić ?

pzdr Rysiek
pozdrowionka Rysiek

Magilla
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 01 maja 2010, 10:08
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: Magilla » 10 maja 2010, 09:12

xpbit - to co pokazujesz to "pierwszy montaż" Zrobisz na nim wiele fascynujących tysięcy kilometrów o ile założy je Tobie fachowiec.
Trzeba pamiętać, że nawet oryginał da się spi..ić jeśli się nie wie z jakim momentem dokręcać śruby. Silentbloki to wrażliwe stworzenia. Za mocno ściśnięte spuchną i szybciej się wyrobią, za lekko dokręcone zaraz się wytłuką.

Amortyzatory to tylko Monroe (belgijskie) lub Sachs tudzież Boge ... zależy na co trafisz. Te ostatnie są niemieckie i wychodzą z jednej fabryki, w pudełkach często zamiennie wkładane.
Jak ma się szczęście i jeździ po w miarę prostych drogach to niektórzy polecają Febiego.. ale wiadomo jak to jest.
Z zamiennikami jest odwrotnie proporcjonalnie niż z "oryginałami"
Czasami w oryginale trafisz na szmelc (czarna owca w rodzinie), a czasem w marnej podróbie natrzepiesz kilometrów więcej niż w oryginale (bo chińczyk miał dobry dzień).

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2013
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 10 maja 2010, 11:01

Magilla pisze: Amortyzatory to tylko Monroe (belgijskie) lub Sachs tudzież Boge ...
Na pierwszym miejscu stawiasz Monroe :?: :!:
Przecież to przeciętne amortyzatory, na głowę biją je Kayaba albo Bilstein... .

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 10 maja 2010, 13:48

ja wam powiem tyle

moje wahacze maja przelatane 240tys km wszystko ori nieruszane
niedawno musiałem wymienic tylko drazki kierownicze

w tym dobre 60tys km na polskich drogach na kolach wczesniej 17'' teraz 18''
chyba macie auta z przebiegami po pol miliona <ok>

Awatar użytkownika
rysiekj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 30 kwie 2010, 12:25
Lokalizacja: Racibórz

Post autor: rysiekj » 10 maja 2010, 14:00

Jedno pytanie do forum.

Da się samemu te wahacze wymienić ????

Czy ktos kupował wahacze od uzytkownika aledrogo: JarekC1978

http://www.allegro.pl/item1034620070_wa ... er_ss.html

Co sądzicie o tym ?

pzdr Rysiek
Ostatnio zmieniony 11 maja 2010, 09:26 przez rysiekj, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdrowionka Rysiek

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga