Witam opisze swoj problem z multi. Zaczal szarpac przy ruszaniu przy 20 i 40km/h tylko i wylacznie na rozgrzanym oleju.. Pytalem szpenia mowi ze chodzzi o jakies tulejki plastkikowe (prawdopodobnie o to) powiedzial ze musi rozebrac skrzynie zeby sie przekonac. Co Wy na to ? Komputer nie pokazal bledoww
pozdr.
[ Dodano: 2010-04-21, 13:00 ]
no i dalem skrzynke do mechanika.... jest jak nowa i niewiadomo skad te szarpanie wymieni mi filtr i olej i przeprowadzi adaptacje... no ale skrzynke mam super w 2006 byla wymieniana na nowa sie dowiedzialem
[a6 C5 ]Multitronik
- 23jordan23
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 26 lut 2010, 08:51
- Lokalizacja: Zachodnio-pomorskie
- 23jordan23
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 26 lut 2010, 08:51
- Lokalizacja: Zachodnio-pomorskie
- 23jordan23
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 26 lut 2010, 08:51
- Lokalizacja: Zachodnio-pomorskie
- 23jordan23
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 42
- Rejestracja: 26 lut 2010, 08:51
- Lokalizacja: Zachodnio-pomorskie
jeśli w 2006 roku była wymieniana to chyba ktoś za to zapłacił bo gwarancji mechanicznej jest 2 lata a jeśli chodzi o to dlaczego padła - to wbrew opiniom kolegów multitronic nie jest bardzo żywotną skrzynią i nie wytrzymuje przebiegów silnika.
Moje byłe miłości:
A6 c4 1,8 20v (125 KM), A4 b5 1,8T (180 KM), A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM), A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM), S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM), A6 c5 1,8T (150 KM), A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM)
A6 c4 1,8 20v (125 KM), A4 b5 1,8T (180 KM), A6 c5 2,8 v6 quattro (193 KM), A4 b5 2,4 v6 quattro avant (165 KM), S4 c4 4,2 v8 quattro (290 KM), A6 c5 1,8T (150 KM), A4 b5 2,8 v6 quattro avant (193 KM)
- paw1972
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 182
- Rejestracja: 09 kwie 2008, 04:22
- Lokalizacja: Kołobrzeg/Bristol
Nie jest trwała, ale można zrobić dobrego swap-a i skrzynia przeżyje kilkatset tysięcy kilometrów. Przykładem jest mój multi serwisowany w Sserwisie (jako jeden z pierwszych lub pierwszy). Bez wdawania się w szczegóły i tutoriały (których wydałem sporo na tym forum oraz na AKP) - skrzynia do Sserwisu trafiła przy około 160 tys. km, zabawa w tarczki, nowa pompa oleju, zaworki itd. itp nie przyniosła długotrwałego efektu. Potem był szereg innych napraw i prób udoskonalenia fabryki łącznie z trzy- czy czterokrotną wymianą sterownika elekrycznego, przy jednoczesnym dostosowaniu właściwego hydraulicznegi, niekończąca się wymiana programu .... Kolejne próby udoskonalenia fabryki polegały na przerabianiu hydrauliki z nowych 7-mio biegowych multi, nie do końca udanych choc wielka szkoda, bo jazda była prawie doskonała. Przy około 200 tys. km skrzynia FSC do AYM została przerobiona od BDG (czyli skrzynia z BDG trafiła do AYM) z programem od BDH + Na dzień dzisiejszy przekroczyłem już 280 tys. km i skrzynia jak i silnik dostają zdrowo przy przestrzeganiu 10-ciu przykazań , mocny program robiony na około 200 KM i około 430 Nm cały czas ten sam - mimo tego, że ani VP44 ani turbuleum nie jest w stanie wydusić tych parametrów - cały czas te same od nowości, ale widać już "lekkie" zmęczenie - dają radę i śmigają tak jak i skrzynia. Logi i komentarze jak i analiza do wglądu na AKP w temacie o serwisowaniu mojego TDI w Sserwisie. Niedługo kolejna wymiana oleju, oczywiście wcześniej filtr wymieniany dwa razy, przewody olejowe również. Taki swap ma też swoje mikro wady w okesie zimowym i na zimnej skrzyni, ale można się nauczyć właściwej obsługi w imię prawidłowo i sprawnie działającej najbardziej wadliwej skrzyni automatycznej w historii
pozdr.
ps. zapomniałem o stronie finansowej, ale przy tej skrzyni jakieś 4-5 kolejnych tysięcy zł to norma. Dlatego w moich postach zawsze sugerowałem i namawiałem do swapa na manual lub szybkiego pozbycia się gada
pozdr.
ps. zapomniałem o stronie finansowej, ale przy tej skrzyni jakieś 4-5 kolejnych tysięcy zł to norma. Dlatego w moich postach zawsze sugerowałem i namawiałem do swapa na manual lub szybkiego pozbycia się gada
2.5 TDI AYM 2002