
[A6 C5] Czujniki parkowania nie działają
- krzycho0110
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 298
- Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
- Lokalizacja: Śląsk
Powiedz mi czy lakier na czujnikach masz idealny ,mi na jednym podniosło lakier i po załączeniu wstecznego non stop "wył" ,po oglądnięciu tych czujek stwierdziłem ze podniosło lakier na jednej z nich ,podważyłem go i odpadł , zrobiłem test i wszystko wróciło do normy,polecam sprawdzić stan tych czujek ,może akurat to jest to 

- Sylwek240
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 479
- Rejestracja: 01 cze 2008, 00:29
- Imię: Sylwek
- Rocznik: 1996
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: o.Leżajska/Podkarpacie
rico11 ja u siebie mam problem z czujnikami i byłem wczoraj u znajomego elektronika i po sprawdzeniu okazało się że padł mi jeden czujnik a dokładnie u mnie problem występuje taki iż po wbiciu wstecznego piszczy po czym zaraz przestaje podjechałem do znajomego i okazało się że jest 1 od prawej spalony czujnik a VAG nic nie wykrył więc u mnie jest do wymiany.
Ostatnio też się bawię z tymi czujnikami ze względu na kilkusekundowe ciągłe piszczenie wyższym tonem wskazujące na błąd lub uszkodzenie systemu parkowania. Najlepszym sposobem na zdiagnozowanie systemu jest następująca procedura:
Będzie piszczało w przypadku wypięcia ze sterownika kostki od czujników lub też w przypadku padnięcia któregoś czujnika. Należy przy przekręconym kluczyku i włączonym wstecznym (bez odpalania samochodu!!:)) paść na kolana i przyłożyć do każdego z czujników ucho. Jeżeli wszystkie są sprawne to cykają i może to oznaczać uszkodzenie sterownika. Jeżeli któryś nie cyka - przeważnie jeden to komputer sygnalizuje błąd systemu po wrzuceniu wstecznego i piszczy ciągłym sygnałem przez kilka sekund i się wyłącza. Zanim zdecydujemy się na zakup kolejnego czujnika na allegro najlepiej ten niecykający wypiąć z wtyczki i wpiąć go w dowolną jedną z pozostałych wtyczek na których cykały sprawne czujniki. Jeżeli ten potencjalnie uszkodzony na innej wtyczce również nie cyka to jest na pewno walnięty , jeżeli zaczął cykać to uszkodzoną mamy tą pierwszą wtyczkę lub okablowanie od niej do sterownika. Pozdrawiam
Będzie piszczało w przypadku wypięcia ze sterownika kostki od czujników lub też w przypadku padnięcia któregoś czujnika. Należy przy przekręconym kluczyku i włączonym wstecznym (bez odpalania samochodu!!:)) paść na kolana i przyłożyć do każdego z czujników ucho. Jeżeli wszystkie są sprawne to cykają i może to oznaczać uszkodzenie sterownika. Jeżeli któryś nie cyka - przeważnie jeden to komputer sygnalizuje błąd systemu po wrzuceniu wstecznego i piszczy ciągłym sygnałem przez kilka sekund i się wyłącza. Zanim zdecydujemy się na zakup kolejnego czujnika na allegro najlepiej ten niecykający wypiąć z wtyczki i wpiąć go w dowolną jedną z pozostałych wtyczek na których cykały sprawne czujniki. Jeżeli ten potencjalnie uszkodzony na innej wtyczce również nie cyka to jest na pewno walnięty , jeżeli zaczął cykać to uszkodzoną mamy tą pierwszą wtyczkę lub okablowanie od niej do sterownika. Pozdrawiam
witam a ja chciałbym się dowiedzieć co powiecie na to że u mnie jak wrzucę wsteczny to jest cisza nic nie piszczy nic nie mruga dodam że mam 4 kanałowy park tronik z tyłu i mam zamontowany fabrycznie hak i w instrukcji którą znalazłem pl wyczytałem że w takiej sytuacji parktronik trzeba aktywować ale jak na pulpicie nie mam żadnego przycisku do tego są trzy ale tylko środkowy jest wykorzystany do esp i tyle co z tym robić????
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 09 mar 2010, 13:41
- Lokalizacja: Krosno
mam ten sam problem porktronik w ogóle nie daje sygnału cisza byłem dziś u machera podłączał do VAGA i nic zero błędów a cisza jak makiem zasiał nie wiem czy ma to coś wspólnego ale zgasła mi również antenka od satelity na desce i ani rusz morze ktoś pomorze bo elektonik sobie nie poradził.Pozdrawiam
Witam i z góry przepraszam za podpięcie się do tematu!
U mnie jest podobnie tzn po włączeniu wstecznego piszczy ciągłym sygnałem. Problem zaczął występować po obniżeniu się temperatur. Wcześniej (miesiąc temu jak go kupowałem) sprawdzałem działanie wszystkich czujników i było ok. Teraz jest tak że jak chwilę pojeżdżę to system zaczyna pracować normalnie. Macie może jakieś pomysły na rozwiązanie tej zagwochy?
U mnie jest podobnie tzn po włączeniu wstecznego piszczy ciągłym sygnałem. Problem zaczął występować po obniżeniu się temperatur. Wcześniej (miesiąc temu jak go kupowałem) sprawdzałem działanie wszystkich czujników i było ok. Teraz jest tak że jak chwilę pojeżdżę to system zaczyna pracować normalnie. Macie może jakieś pomysły na rozwiązanie tej zagwochy?
Wtam wszystkich kolegow. Chce sie podpiac pod ten temat poniewaz po przeczytaniu kilku postow postanowilem sprawdzic moje czuniki. Mam ten sam problem, a mianowicie dlugi sygnal dzwienkowy sygnalizujacy usterke. Wec znalazlem wadliwa czujke, ale po jej odpieciu nadal to samo. Zastosowalem sie do Waszej rady i sprawdzilem na innym kably i nie dziala. I tu pojawia sie moje pytanie czy odpieczie czujki nadal bedzie traktowane jako blad w systemie czy mozna uzywac tylko trzech czujek. Dodam tylko ze chodzi mi o tyl. Pozdrawiam (sorki za pisownie ale mam tylko angielski system) 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 712
- Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.8 ACK 193KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Olsztyn/Warmia
VAGowałeś? Jest niewielka szansa, że usunięcie ew. błędu VAGiem (jeśli czujka np. wróciła do życia) pomoże. Poza tym pisk piskowi nierówny. Czujka może być uszkodzona pokazując cały czas np. 5cm. System nie wykryje uszkodzenia, ale potraktuje wskazania, jakby przy zderzaku była ciągle przeszkoda. Dlatego najlepiej podłączyć VAGa i się upewnić.
Pozdrawiam,
Krisker
Krisker
Ok. Wlasnie sie zaopatrzylem w soft i teraz czekam na kabel, ale jestem jeszcze swiezy w tym temacie. Przegladalem program ale bez kable nic nie moge
otworzyc. Czy mogl bys mi powiedziec jak sie do tego prawidlowo zabrac by nic nie uszkodzic, no i jak kasowac bledy i co to daje? (Sorki ze zboczylem troche z tematu)
