Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6/C4 ABC 2,6 150 KM] Jaka benzyna 95 czy 98?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
WaFeL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 21 kwie 2010, 09:59
Lokalizacja: Lublin

[A6/C4 ABC 2,6 150 KM] Jaka benzyna 95 czy 98?

Post autor: WaFeL » 21 kwie 2010, 10:39

Witam

Mam takie pytanie:
Jaką benzynę najlepiej lać do mojego Audi
Audi A6 C4 2.6 V6 94r
Słyszałem że to jest zależne od jakiegoś ciśnienia spalania czy coś ale jestem laik jeśli chodzi o te sprawy i jest to dla mnie czarna magia niestety...
nie wiem czy jest sens lania do tak starego samochodu paliwa 98 skoro nie będzie to dawało jakiejś wielkiej różnicy w osiągach i nie będzie szkodliwe dla samochodu.
więc:
1.Czy używanie 95 ma negatywny wpływ na żywotność silnika czy zwyczajnie jest to paliwo które daje mniej mocy?
2.Czy zmieszanie paliwa 95 z 98 np jak już będzie na rezerwie będę chciał zalać na 95 a nie 98 - czy najlepiej zrobić to na prawie pustym baku czy nie ma to większego znaczenia i zwyczajnie po zmieszaniu spali się bez większych problemów?
3.Czy w związku ze zmiana paliwa należy np zmienić olej na inny?

Jak już wspomniałem jestem laikiem ogólnie wiem że 95 i 98 różnią się ilością oktanów i że podobno im więcej oktanów tym więcej mocy z tym że mi nie zależy na mocy a na ekonomice jazdy i jak najbardziej bezawaryjnej opcji , czyli żeby nie okazało się że mniej oktanowe paliwo zwyczajnie szybciej doprowadzi do jakiś usterek w silniku.
Pozdro.

Awatar użytkownika
Motostacja pl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2092
Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
Imię: Motostacja
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Motostacja pl » 21 kwie 2010, 11:47

WaFeL, a co masz na nalepce od wewnatrz klapki wlewu paliwa ?