Witam
Mam takie pytanie:
Jaką benzynę najlepiej lać do mojego Audi
Audi A6 C4 2.6 V6 94r
Słyszałem że to jest zależne od jakiegoś ciśnienia spalania czy coś ale jestem laik jeśli chodzi o te sprawy i jest to dla mnie czarna magia niestety...
nie wiem czy jest sens lania do tak starego samochodu paliwa 98 skoro nie będzie to dawało jakiejś wielkiej różnicy w osiągach i nie będzie szkodliwe dla samochodu.
więc:
1.Czy używanie 95 ma negatywny wpływ na żywotność silnika czy zwyczajnie jest to paliwo które daje mniej mocy?
2.Czy zmieszanie paliwa 95 z 98 np jak już będzie na rezerwie będę chciał zalać na 95 a nie 98 - czy najlepiej zrobić to na prawie pustym baku czy nie ma to większego znaczenia i zwyczajnie po zmieszaniu spali się bez większych problemów?
3.Czy w związku ze zmiana paliwa należy np zmienić olej na inny?
Jak już wspomniałem jestem laikiem ogólnie wiem że 95 i 98 różnią się ilością oktanów i że podobno im więcej oktanów tym więcej mocy z tym że mi nie zależy na mocy a na ekonomice jazdy i jak najbardziej bezawaryjnej opcji , czyli żeby nie okazało się że mniej oktanowe paliwo zwyczajnie szybciej doprowadzi do jakiś usterek w silniku.
Pozdro.
[A6/C4 ABC 2,6 150 KM] Jaka benzyna 95 czy 98?
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
WaFeL, a co masz na nalepce od wewnatrz klapki wlewu paliwa ?
Jesli masz tam wpisane 95, to wlanie 98 zamiast 95 na pewno nie zaszkodzi, paliwa te można mieszać, zadnych zmian oleju ani w ogóle żadnych zmian nie trzeba
Pytanie tylko czy to jest sensowne ekonomicznie ?
Mam doswiadczenia z 1,8T, gdzie wg moich odczuć auto tankowane 98 jest bardziej dynamiczne. W efekcie do normalnej jazdy muszę trochę mniej naciskać gaz, zuzyję trochę mniej paliwa, ale droższego i w efekcie pewnie wychodzi na to samo.
Tylko, że jest to w silniku turbodoładowanym, więc efekty może są bardziej widoczne !
Zatankuj przy prawie pustym baku paliwo 98 i sprawdź jak jedzie. Na jednym tankowaniu nie zbankrutujesz i jak pisalem powyżej na pewno nic się nie popsuje.
Jest jeszcze pewna wątpliwość co do jakości paliw sprzedawanych w PL. Być może paliwo 95 nie ma wcale 95 i dopiero to 98 ma mniej więcej to co silnik powinien dostawać i dlatego odczuwam, że lepiej jedzie :?: :roll:
Jesli masz tam wpisane 95, to wlanie 98 zamiast 95 na pewno nie zaszkodzi, paliwa te można mieszać, zadnych zmian oleju ani w ogóle żadnych zmian nie trzeba
Pytanie tylko czy to jest sensowne ekonomicznie ?
Mam doswiadczenia z 1,8T, gdzie wg moich odczuć auto tankowane 98 jest bardziej dynamiczne. W efekcie do normalnej jazdy muszę trochę mniej naciskać gaz, zuzyję trochę mniej paliwa, ale droższego i w efekcie pewnie wychodzi na to samo.
Tylko, że jest to w silniku turbodoładowanym, więc efekty może są bardziej widoczne !
Zatankuj przy prawie pustym baku paliwo 98 i sprawdź jak jedzie. Na jednym tankowaniu nie zbankrutujesz i jak pisalem powyżej na pewno nic się nie popsuje.
Jest jeszcze pewna wątpliwość co do jakości paliw sprzedawanych w PL. Być może paliwo 95 nie ma wcale 95 i dopiero to 98 ma mniej więcej to co silnik powinien dostawać i dlatego odczuwam, że lepiej jedzie :?: :roll:
Części samochodowe online - Motostacja pl
dzieki za info
szczerze mówiąc do tej pory jeździłem na dieslach i raczej benzyna tym bardziej w silniku tego typu , 2.6 V6 to jest ciut sporo i nowość dla mnie dlatego pytam bo nie znam się zwyczajnie.
Mam jeszcze jedno takie dodatkowe troche pytanie do tego tematu:
Miedzy jakimi obrotami najlepiej jeździć żeby nie męczyć silnika i przy okazji było ekonomicznie??
... po 2 dniach jazdy doszedłem że właściwie oscylowanie w okolicach 1300-1800 obrotów silnik reaguje spokojnie choć mozolnie ale wydaje mi się że przez to też ekonomicznie wychodzi. Jeżeli ktoś ma taki silnik bądź większy byłbym wdzięczny za wszelkie uwagi i porady.
Z góry dziękuję.
szczerze mówiąc do tej pory jeździłem na dieslach i raczej benzyna tym bardziej w silniku tego typu , 2.6 V6 to jest ciut sporo i nowość dla mnie dlatego pytam bo nie znam się zwyczajnie.
Mam jeszcze jedno takie dodatkowe troche pytanie do tego tematu:
Miedzy jakimi obrotami najlepiej jeździć żeby nie męczyć silnika i przy okazji było ekonomicznie??
... po 2 dniach jazdy doszedłem że właściwie oscylowanie w okolicach 1300-1800 obrotów silnik reaguje spokojnie choć mozolnie ale wydaje mi się że przez to też ekonomicznie wychodzi. Jeżeli ktoś ma taki silnik bądź większy byłbym wdzięczny za wszelkie uwagi i porady.
Z góry dziękuję.
- Motostacja pl
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2092
- Rejestracja: 26 maja 2008, 00:28
- Imię: Motostacja
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Kraków
Zasada uniwersalna (wiadomo, jak uniwersalna to niedoskonala ale wg moich doswiadczeń wystarczajaco dokładna- mozna stosować !) to taka aby jeździć miedzy obrotami momentu maksymalnego a obrotami mocy maksymalnej.WaFeL pisze:Miedzy jakimi obrotami najlepiej jeździć żeby nie męczyć silnika i przy okazji było ekonomicznie??
Nie znam takich danych dla Twojego silnika, więc musisz gdzies poszperac i znaleźć
Części samochodowe online - Motostacja pl
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga