Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[C5 2.4] utrata mocy

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
bigor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 01 kwie 2010, 18:46
Lokalizacja: Starogard Gdański

[C5 2.4] utrata mocy

Post autor: bigor » 11 kwie 2010, 21:49

Autko mam od niedawna , ale ostatnio zaczęło się dziać coś niedobrego. Pojawił się problem z odpalaniem auta , rozrusznik kręci bezproblemowo ale silnik nie odpala - jakby brak paliwa.
Nie wiem czy to jest powiązane z drugim problemem , a mianowicie czasem auto traci moc. Chcę gwałtownie przyspieszyć a silnik jakoś nie chce się wkręcać na obroty - jakby tam chwilowo zostało z 60 koni :-/ nie jest to ciągła utrata mocy , raz jest dobrze raz źle
Ostatnio zmieniony 04 maja 2010, 21:06 przez bigor, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
goly191
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2027
Rejestracja: 31 paź 2008, 22:43
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Pomorskie

Post autor: goly191 » 11 kwie 2010, 23:05

bigor pisze:raz jest dobrze raz źle
podstawą jest podpięcie pod kompa
jak nie masz, to wybierz się do kogoś kto ma, ale niech Ci poda te kody, a nie że skasuje i tyle po problemie
bo tak strzelając to może być tego sporo

bigor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 01 kwie 2010, 18:46
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: bigor » 20 kwie 2010, 21:04

Dopiero dzisiaj sprawdziłem błędy , wyskoczył jeden : 17978 Moduł sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem. Wyczytałem że to problem z immobilizerem , czy ktoś to już przerabiał u siebie ?

Awatar użytkownika
Żółty
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 276
Rejestracja: 02 wrz 2009, 21:08
Lokalizacja: xxxx

Post autor: Żółty » 20 kwie 2010, 21:12


bigor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 01 kwie 2010, 18:46
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: bigor » 26 kwie 2010, 08:56

Problem z odpalaniem ogarnięty , pozostaje sprawa dławienia silnika przy przyspieszaniu . Błędów więcej nie zdiagnozowano , na początek wymiana filtra paliwa , czy jeszcze coś mam sprawdzić ?

studentpollub
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 82
Rejestracja: 31 paź 2009, 18:21
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna
Kontakt:

Post autor: studentpollub » 26 kwie 2010, 15:32

Kolego co prawda mam inny motor ale mam dokładnie taki sam problem jak ty! Silnik kreci jak szalony ale nie odpala! Dopiero za drugim a nawet 3 razem łapie! Dzieje się tak tylko po długim postoju (np. 2 dni). Niby jak przekręce zapłon to pompa w baku wyje przez chwile.

Pochawal się jak rozwiązałeś ten problem jeśli możesz! ;-)

bigor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 01 kwie 2010, 18:46
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: bigor » 26 kwie 2010, 16:51

U mnie był problem z immobilizerem , błąd na diagnostyce : 17978 Moduł sterujący zablokowany brak osprzętu / nie związany ze sprzętem. Kolega ÂŻółty podesłał link z opisem tego problemu. Mi pozostało teraz dławienie się silnika w czasie przyspieszania :-x Nie jest to mocne przydławienie ale odczuwalne.

Awatar użytkownika
pit 76
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 18 kwie 2009, 08:50
Lokalizacja: poznan/IRL Cork

Post autor: pit 76 » 30 kwie 2010, 16:02

sprawdz pompe paliwa

bigor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 01 kwie 2010, 18:46
Lokalizacja: Starogard Gdański

Post autor: bigor » 04 maja 2010, 21:01

Jak sprawdzić czy pompa działa prawidłowo ? dzisiaj próbowałem autko i bez problemu do 200km/h doszło . Strasznie to wkurzające się to robi jak zamuli w czasie wyprzedzania :-/ może przepustnica walnięta ?

Awatar użytkownika
Lechunlx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 02 sie 2008, 23:11
Imię: Leszek
Moje auto: A7 4G
Rocznik: 2012
Nadwozie: Liftback
Silnik: 2.0 TFSI 252KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: Lechunlx » 23 maja 2010, 19:44

mam dokładnie tak samo! żadnych błędów jak sprawdzałem vag'iem, a przymula gdzieś między 3-4tyś. obrotów, potem idzie dobrze. Dzieje się to czasami i najczęściej na niedogrzanym silniku, chociaż przy 90* też się zdarza. Bez różnicy czy na LPG czy benzynie. Ktoś ma jakiś pomysł ?
Rozrząd był wymieniony, kable też, nie wiem czy świece.

EDIT: problem rozwiązany, adaptacja przepustnicy pomogła ;)

mahonxx

Post autor: mahonxx » 12 sie 2015, 10:50

Witam,
jakiś czas mnie nie było, ale jednak nie mogę się pogodzić z moim mułem.
Po 20kkm zaobserwowałem jedną zależność w kwestii przyspieszenia, na zimnym nawet kręci i w miarę jedzie, a jak ciepły, to obojętnie czy gaz, czy benzyna to jakoś to nie chce się wkręcać.
Rozebrałem dzisiaj airbox, przedmuchałem co było i nic się nie zmieniło. Gdzieś tam doczytałem, że w niektórych silnikach na zimnym jest pobierane powietrze z nad kolektora wydechowego, a jak jest ciepł,y to powinno przełączyć na zewnętrzne, ale u mnie nic takiego nie widziałem.
Jest jakiś taki dziwny zawór w obudowie filtra, ale idzie na nadkole.

Obrazek
Obrazek

Błędów nie ma, a przynajmniej nic się na desce nie świeci.
Jakieś sugestie? Jak co to mam kabelek i VCDS lite,nie wiem tylko co tym sobie mogę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga