Autko mam od niedawna , ale ostatnio zaczęło się dziać coś niedobrego. Pojawił się problem z odpalaniem auta , rozrusznik kręci bezproblemowo ale silnik nie odpala - jakby brak paliwa.
Nie wiem czy to jest powiązane z drugim problemem , a mianowicie czasem auto traci moc. Chcę gwałtownie przyspieszyć a silnik jakoś nie chce się wkręcać na obroty - jakby tam chwilowo zostało z 60 koni nie jest to ciągła utrata mocy , raz jest dobrze raz źle
Ostatnio zmieniony 04 maja 2010, 21:06 przez bigor, łącznie zmieniany 1 raz.
podstawą jest podpięcie pod kompa
jak nie masz, to wybierz się do kogoś kto ma, ale niech Ci poda te kody, a nie że skasuje i tyle po problemie
bo tak strzelając to może być tego sporo
Dopiero dzisiaj sprawdziłem błędy , wyskoczył jeden : 17978 Moduł sterujący zablokowany
brak osprzętu / nie związany ze sprzętem. Wyczytałem że to problem z immobilizerem , czy ktoś to już przerabiał u siebie ?
Problem z odpalaniem ogarnięty , pozostaje sprawa dławienia silnika przy przyspieszaniu . Błędów więcej nie zdiagnozowano , na początek wymiana filtra paliwa , czy jeszcze coś mam sprawdzić ?
Kolego co prawda mam inny motor ale mam dokładnie taki sam problem jak ty! Silnik kreci jak szalony ale nie odpala! Dopiero za drugim a nawet 3 razem łapie! Dzieje się tak tylko po długim postoju (np. 2 dni). Niby jak przekręce zapłon to pompa w baku wyje przez chwile.
Pochawal się jak rozwiązałeś ten problem jeśli możesz!
U mnie był problem z immobilizerem , błąd na diagnostyce : 17978 Moduł sterujący zablokowany brak osprzętu / nie związany ze sprzętem. Kolega ÂŻółty podesłał link z opisem tego problemu. Mi pozostało teraz dławienie się silnika w czasie przyspieszania :-x Nie jest to mocne przydławienie ale odczuwalne.
Jak sprawdzić czy pompa działa prawidłowo ? dzisiaj próbowałem autko i bez problemu do 200km/h doszło . Strasznie to wkurzające się to robi jak zamuli w czasie wyprzedzania może przepustnica walnięta ?
mam dokładnie tak samo! żadnych błędów jak sprawdzałem vag'iem, a przymula gdzieś między 3-4tyś. obrotów, potem idzie dobrze. Dzieje się to czasami i najczęściej na niedogrzanym silniku, chociaż przy 90* też się zdarza. Bez różnicy czy na LPG czy benzynie. Ktoś ma jakiś pomysł ?
Rozrząd był wymieniony, kable też, nie wiem czy świece.
EDIT: problem rozwiązany, adaptacja przepustnicy pomogła
Witam,
jakiś czas mnie nie było, ale jednak nie mogę się pogodzić z moim mułem.
Po 20kkm zaobserwowałem jedną zależność w kwestii przyspieszenia, na zimnym nawet kręci i w miarę jedzie, a jak ciepły, to obojętnie czy gaz, czy benzyna to jakoś to nie chce się wkręcać.
Rozebrałem dzisiaj airbox, przedmuchałem co było i nic się nie zmieniło. Gdzieś tam doczytałem, że w niektórych silnikach na zimnym jest pobierane powietrze z nad kolektora wydechowego, a jak jest ciepł,y to powinno przełączyć na zewnętrzne, ale u mnie nic takiego nie widziałem.
Jest jakiś taki dziwny zawór w obudowie filtra, ale idzie na nadkole.
Błędów nie ma, a przynajmniej nic się na desce nie świeci.
Jakieś sugestie? Jak co to mam kabelek i VCDS lite,nie wiem tylko co tym sobie mogę.