[2.5 TDI AAT] Nowy napinacz paska brzęczy, POMOCY !
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 183
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Lokalizacja: Suwałki
DJ_Mouse, czy wymieniałeś może pasek? ÂŚmieszna sprawa, ale stary pasek wieloklinowy, w którym jest nawbijanych mnóstwo ziarenek piasku potrafi robić taki hałas jak np. wywalone łożysko na jakimś kole. Miałem podobną sytuację - podejrzewałem, że hałas pochodzi z koła pompy wspomagania lub alternatora, a skończyło się na pasku wieloklinowym. Wymieniłem i wszystko ucichło. Możesz zrobić eksperyment - zdejmij pasek i czymś ostrym wyczyść dokładnie wszystkie te powbijane i wyślizgane ziarenka piasku na pasku od strony, która chodzi na kołach. Jeśli to jest tego przyczyna powinno ucichnąć, ale nie jest to rozwiązanie problemu na dłuższą metę, trzeba będzie wymienić pasek.
Daj znać czy coś to pomogło.
Daj znać czy coś to pomogło.
mariusz_wierz, Pasek wymieniłem na nowy odrazu po zakupie auta, bez żadnego rezultatu. Wcześniejszy pasek miał 8k km.
Napinacz ma trochę większy wychył niż na filmie, ale aparat jest zbyt słaby żeby dobrze złapać jego dokładne ruchy, zakres drgań napinacza to ok 1cm.
Wcześniejsze Audi które oglądałem przed kupnem miało taki sam mankament, z tym że dam dochodziły jeszcze jakieś straszne dźwięki z pompy i rolki z tyłu więc zrezygnowałem. Tutaj praca silnika jest czysta i równa, poza tym skrzeczeniem - sądze, że właśnie z tej rolki.
Napinacz ma trochę większy wychył niż na filmie, ale aparat jest zbyt słaby żeby dobrze złapać jego dokładne ruchy, zakres drgań napinacza to ok 1cm.
Wcześniejsze Audi które oglądałem przed kupnem miało taki sam mankament, z tym że dam dochodziły jeszcze jakieś straszne dźwięki z pompy i rolki z tyłu więc zrezygnowałem. Tutaj praca silnika jest czysta i równa, poza tym skrzeczeniem - sądze, że właśnie z tej rolki.
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 183
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Lokalizacja: Suwałki
I po wymianie paska i rolki. Po odpaleniu przez 20 sekund jest cisza, potem zaczyna się hejnał... Po kilkunastu km ostatnio na autostradzie ze średnią prędkością 160km/h stanąłem w korku i na kilka minut ucichło, ale po 3-4 minutach powróciło.
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 183
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Lokalizacja: Suwałki
Nie wiem. Obejrzałem i posłuchałem Twój film i ja osobiście stawiałbym na pasek, miałem dokładnie taką samą sytuację, identyczny hałas. Wymieniłem pasek i po 3 tygodniach hałas powrócił, znowu kupiłem nowy pasek innej firmy i teraz mam ciszę Spróbuj go zdjąć i bardzo skrupulatnie wyczyścić czymś ostrym, to nic nie kosztuje.
Oczywiście problem może też leżeć zupełnie po innej stronie, tak na odległość trudno ostatecznie coś stwierdzić. Ale ja bym proponował, abyś spróbował z tym paskiem.
Oczywiście problem może też leżeć zupełnie po innej stronie, tak na odległość trudno ostatecznie coś stwierdzić. Ale ja bym proponował, abyś spróbował z tym paskiem.
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 183
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Lokalizacja: Suwałki
Witam, powiem Ci że ja też mam jakiś xxxxxxxx wku..... dźwięk z okolicy rozrządu i jutro zabieram się za rozbieranie wisko i tego na czym ono się trzyma, wg etki jest tam "wałek kołnierzowy z łożyskiem" i strzelam że to właśnie ono u mnie wymaga interwencji.... pozdroo
Proszę nie używać wulgaryzmów!
Proszę nie używać wulgaryzmów!
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2010, 12:05 przez Yokazik, łącznie zmieniany 1 raz.
Diagnostyka VAG.
- Mundek2009
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 05 sty 2009, 20:23
- Lokalizacja: Gdynia/pomorskie
Kolego Yokazik ja mam w C5 2,5 TDI 150 KM do wymiany własnie to łozysko, tylko nie wiem jak je wypchnąc z tej aluminiowej obudowy>? Czy z całum tym kołnieżem dom ktorego wisko mocowane jest na 3 sroby? Czy tez oddzielnie. Wpierw ten kołnierz a potem łozysko? Pomorzesz bo stoje na kanale a cały ten element w salonie to koszt 900 zł i nie ma wymiany samego łożyska, dlatego taka niewiwdza jak to zrobić? A może ktoś z forum mi poomoże? A jakie tam łozysko szukac?
Mundek
- Forum A6 C4
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1681
- Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
- Imię: A6 C4 Forum
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1994
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki / Filipów
- Mundek2009
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 52
- Rejestracja: 05 sty 2009, 20:23
- Lokalizacja: Gdynia/pomorskie
- mariusz_wierz
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 183
- Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
- Lokalizacja: Suwałki
Sprawa do dziś nie ogarnięta, bo mam kupe wydatków, kupiłem sobie następne mk1 i szczerze powiem nie miałem czasu na rozbiórkę przodu w audioli.. Wymieniłem tylko zawias z przodu, bo wahacze miały dość.
Koło oglądając od dołu jest może nie tyle oberwane, ale wyraźnie guma zaczeła sie oddzielać od obydwóch części koła. W przyszłym miesiącu w przypływie wolnego czasu i grosza pojadę po nowe kółko i napewno napisze jak się sprawa ma.
Powyżej 1200obr/min brzęczenie cichnie, na właczonej klimie jest wyraźnie cichsze.. ale mimo to brzęczy... A co do pasków, na 3 różnych paskach jest to samo. Szczerze mówiąc przyzwyczaiłem sie już do tego dźwięku, ale tak jak pisałem w przyszłym miesiącu postaram sie załatwić wkońcu tą sprawe.
Koło oglądając od dołu jest może nie tyle oberwane, ale wyraźnie guma zaczeła sie oddzielać od obydwóch części koła. W przyszłym miesiącu w przypływie wolnego czasu i grosza pojadę po nowe kółko i napewno napisze jak się sprawa ma.
Powyżej 1200obr/min brzęczenie cichnie, na właczonej klimie jest wyraźnie cichsze.. ale mimo to brzęczy... A co do pasków, na 3 różnych paskach jest to samo. Szczerze mówiąc przyzwyczaiłem sie już do tego dźwięku, ale tak jak pisałem w przyszłym miesiącu postaram sie załatwić wkońcu tą sprawe.
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS
Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS
Podepne sie pod temata , czy doszedłeś z tymi odgłosami , u mnie sie podobnie dzieje , jak wymieniałem rozrząd to zauważyłem luzy na właśnie ułożyskowaniu w podstawie wiskozy głeboko sie zastanawiałem jak jest to rozbieralne i doszedłem do tego ze chyba nie da sie rozebrać , bez paska silnik chodzi cichutko ,
nasuwa sie pytanie jak sprawdzić czy to nie alternator tak tarabani :?: :?:
ma ktoś jakiś pomysł
nasuwa sie pytanie jak sprawdzić czy to nie alternator tak tarabani :?: :?:
ma ktoś jakiś pomysł
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga