Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.5 TDI AAT] Nowy napinacz paska brzęczy, POMOCY !

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
mariusz_wierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: mariusz_wierz » 20 mar 2010, 14:53

DJ_Mouse, czy wymieniałeś może pasek? ÂŚmieszna sprawa, ale stary pasek wieloklinowy, w którym jest nawbijanych mnóstwo ziarenek piasku potrafi robić taki hałas jak np. wywalone łożysko na jakimś kole. Miałem podobną sytuację - podejrzewałem, że hałas pochodzi z koła pompy wspomagania lub alternatora, a skończyło się na pasku wieloklinowym. Wymieniłem i wszystko ucichło. Możesz zrobić eksperyment - zdejmij pasek i czymś ostrym wyczyść dokładnie wszystkie te powbijane i wyślizgane ziarenka piasku na pasku od strony, która chodzi na kołach. Jeśli to jest tego przyczyna powinno ucichnąć, ale nie jest to rozwiązanie problemu na dłuższą metę, trzeba będzie wymienić pasek.

Daj znać czy coś to pomogło.

Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 14 lut 2010, 01:49
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: DJ_Mouse » 20 mar 2010, 14:57

mariusz_wierz, Pasek wymieniłem na nowy odrazu po zakupie auta, bez żadnego rezultatu. Wcześniejszy pasek miał 8k km.

Napinacz ma trochę większy wychył niż na filmie, ale aparat jest zbyt słaby żeby dobrze złapać jego dokładne ruchy, zakres drgań napinacza to ok 1cm.


Wcześniejsze Audi które oglądałem przed kupnem miało taki sam mankament, z tym że dam dochodziły jeszcze jakieś straszne dźwięki z pompy i rolki z tyłu więc zrezygnowałem. Tutaj praca silnika jest czysta i równa, poza tym skrzeczeniem - sądze, że właśnie z tej rolki.
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS

Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS

Awatar użytkownika
mariusz_wierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: mariusz_wierz » 20 mar 2010, 14:59

Czyli bezpośrednio po wymianie był ten sam hałas, tak?

Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 14 lut 2010, 01:49
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: DJ_Mouse » 20 mar 2010, 15:04

I po wymianie paska i rolki. Po odpaleniu przez 20 sekund jest cisza, potem zaczyna się hejnał... Po kilkunastu km ostatnio na autostradzie ze średnią prędkością 160km/h stanąłem w korku i na kilka minut ucichło, ale po 3-4 minutach powróciło.
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS

Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS

Awatar użytkownika
mariusz_wierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: mariusz_wierz » 20 mar 2010, 15:11

Nie wiem. Obejrzałem i posłuchałem Twój film i ja osobiście stawiałbym na pasek, miałem dokładnie taką samą sytuację, identyczny hałas. Wymieniłem pasek i po 3 tygodniach hałas powrócił, znowu kupiłem nowy pasek innej firmy i teraz mam ciszę :) Spróbuj go zdjąć i bardzo skrupulatnie wyczyścić czymś ostrym, to nic nie kosztuje.

Oczywiście problem może też leżeć zupełnie po innej stronie, tak na odległość trudno ostatecznie coś stwierdzić. Ale ja bym proponował, abyś spróbował z tym paskiem.

Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 14 lut 2010, 01:49
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: DJ_Mouse » 20 mar 2010, 15:21

A czy w wisko jest jakieś łożysko, które może tak hałasować?
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS

Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS

Awatar użytkownika
mariusz_wierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: mariusz_wierz » 22 mar 2010, 11:03

DJ_Mouse pisze:A czy w wisko jest jakieś łożysko, które może tak hałasować?
Masz na myśli wentylator? Osobiście nie sądzę, aby mógł on tak hałasować, no ale mogę się mylić.

Yokazik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 01 lis 2009, 15:14
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: Yokazik » 02 kwie 2010, 13:47

Witam, powiem Ci że ja też mam jakiś xxxxxxxx wku..... dźwięk z okolicy rozrządu i jutro zabieram się za rozbieranie wisko i tego na czym ono się trzyma, wg etki jest tam "wałek kołnierzowy z łożyskiem" i strzelam że to właśnie ono u mnie wymaga interwencji.... pozdroo

Proszę nie używać wulgaryzmów!
Ostatnio zmieniony 03 kwie 2010, 12:05 przez Yokazik, łącznie zmieniany 1 raz.
Diagnostyka VAG.

Awatar użytkownika
Mundek2009
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 05 sty 2009, 20:23
Lokalizacja: Gdynia/pomorskie

Post autor: Mundek2009 » 17 kwie 2010, 15:16

Kolego Yokazik ja mam w C5 2,5 TDI 150 KM do wymiany własnie to łozysko, tylko nie wiem jak je wypchnąc z tej aluminiowej obudowy>? Czy z całum tym kołnieżem dom ktorego wisko mocowane jest na 3 sroby? Czy tez oddzielnie. Wpierw ten kołnierz a potem łozysko? Pomorzesz bo stoje na kanale a cały ten element w salonie to koszt 900 zł i nie ma wymiany samego łożyska, dlatego taka niewiwdza jak to zrobić? A może ktoś z forum mi poomoże? A jakie tam łozysko szukac?
Mundek

Awatar użytkownika
Forum A6 C4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1681
Rejestracja: 15 mar 2009, 17:21
Imię: A6 C4 Forum
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1994
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki / Filipów

Post autor: Forum A6 C4 » 17 kwie 2010, 15:58

Yokazik, są dwa rodzaje podstawy wisko z wymienialnym łożyskiem i
jeśli masz taką jak ja to już masz problem bo łożysko jest nie wymienialne trza szukać drugiej używki lub ASO chyba 900zł

Awatar użytkownika
Mundek2009
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 52
Rejestracja: 05 sty 2009, 20:23
Lokalizacja: Gdynia/pomorskie

Post autor: Mundek2009 » 20 kwie 2010, 15:38

Mundek

Awatar użytkownika
bartek915
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 210
Rejestracja: 04 sty 2009, 20:14
Lokalizacja: Oleśnica/Wrocław

Post autor: bartek915 » 22 kwie 2010, 20:26

Kolego u mnie po wymianie był identyczny dźwięk jak u Ciebie... Pomogła wymiana paska na nowy i tego brzęczenia już nie ma, praca napinacza (skoki) są takie same. Może spróbuj z paskiem z innej firmy ?
80 B2 81' 1.8i 82kW
A6 C4 97' 2.5 TDi 85kW
A6 C5 00' 2.5 TDi 110kW

Awatar użytkownika
mariusz_wierz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 183
Rejestracja: 28 sty 2009, 09:57
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: mariusz_wierz » 23 kwie 2010, 09:36

DJ_Mouse, no i co nowego w sprawie tego brzęczenia? Ogarnąłeś temat, czy dalej jest to samo? Jestem ciekaw co było tego przyczyną. :?: :?: :?:

Awatar użytkownika
DJ_Mouse
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 14 lut 2010, 01:49
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: DJ_Mouse » 26 kwie 2010, 22:06

Sprawa do dziś nie ogarnięta, bo mam kupe wydatków, kupiłem sobie następne mk1 i szczerze powiem nie miałem czasu na rozbiórkę przodu w audioli.. Wymieniłem tylko zawias z przodu, bo wahacze miały dość.

Koło oglądając od dołu jest może nie tyle oberwane, ale wyraźnie guma zaczeła sie oddzielać od obydwóch części koła. W przyszłym miesiącu w przypływie wolnego czasu i grosza pojadę po nowe kółko i napewno napisze jak się sprawa ma.

Powyżej 1200obr/min brzęczenie cichnie, na właczonej klimie jest wyraźnie cichsze.. ale mimo to brzęczy... A co do pasków, na 3 różnych paskach jest to samo. Szczerze mówiąc przyzwyczaiłem sie już do tego dźwięku, ale tak jak pisałem w przyszłym miesiącu postaram sie załatwić wkońcu tą sprawe.
Było:
VW Golf mk2 1.6TD 70PS
VW Golf mk1 TDic +/- 90PS
Audi 100/A6 C4 2.5 TDI AAT +/-130PS

Jest:
SEAT Toledo 1M 1.9 TDI 150PS

leonulim

Post autor: leonulim » 02 gru 2010, 23:13

Podepne sie pod temata , czy doszedłeś z tymi odgłosami , u mnie sie podobnie dzieje , jak wymieniałem rozrząd to zauważyłem luzy na właśnie ułożyskowaniu w podstawie wiskozy głeboko sie zastanawiałem jak jest to rozbieralne i doszedłem do tego ze chyba nie da sie rozebrać , bez paska silnik chodzi cichutko ,
nasuwa sie pytanie jak sprawdzić czy to nie alternator tak tarabani :?: :?:

ma ktoś jakiś pomysł

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C4 (1991-1997)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga