Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 AFN] Zmiana turbo

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
K@MiL
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 544
Rejestracja: 20 wrz 2008, 13:52
Imię: Kamil
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AWX 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: 3Miasto
Kontakt:

Post autor: K@MiL » 28 sty 2010, 22:40

Jeszcze takie pytanie: co to FMIC? :mrgreen:

spanky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 18 mar 2009, 22:17
Lokalizacja: Otwock

Post autor: spanky » 28 sty 2010, 23:02

K@MiL pisze:Jeszcze takie pytanie: co to FMIC? :mrgreen:
Front Mounted InterCooler
197PS/400Nm - powered by edc-tuning.pl

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 30 sty 2010, 00:17

TuneFORCE pisze:alukard, kolega się pyta czy może przy okazji zamiany turbiny wrzuć wiekszą, nie pyta o jakiś mega tuning tylko o to czy można i co to da....

a wracając do Twojej wypowiedzi...na 160KM jest prosty sposób:
- turbo od AWX a nie żadne hybrydy
- 216ki
- FMIC
- soft

to wszystko kosztuje, a turbo od AWXa jest nie wiele droższe więc niech je sobie założy, jak będzie miał ochotę to w przyszłości wrzuci 216ki...itd
moim zdaniem kupować turbine i wsadzac turbo z AWX do AFN to poroniony pomysł ...
odrazu bym pomyslal o kolektorach z AWX ...
przy zmianie turba jak kat bedzie "zabity" to go wybij bo nie bedzie tak łatwo to zestroic ...

wiem ze nei lubicie hybryd ;-)

[ Dodano: 2010-01-30, 00:19 ]
Fmic-a
masz tu <ok>
http://jhmotorsports.com/products/pictu ... Bumper.JPG

TuneFORCE
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 270
Rejestracja: 12 sie 2009, 10:00
Lokalizacja: Poznań/Wałbrzych/Trójmiasto
Kontakt:

Post autor: TuneFORCE » 31 sty 2010, 00:28

Powiedz mi tylko jedno PO CO do mocy 15xKM większa suszara niż od AWX?
Jak ma kupić turbo od ASV za 800zł a za 900od AWXa to chyba lepiej 100zł dołożyć a mieć turbinę która dłużej pożyje i zniesie ewentualne katowanie

Nie chodzi o to że nie lubimy hybryd, mam firmę która składa dla mnie turbiny niemal perfekcyjnie, obchodzą się z nimi jak z jakiem...fajnie się je stroi ale mimo wszystko czasami jakaś sie "wysra"...."nasz klient nasz pan" ale ja osobiście w swoich autach unikam kombinowania ;-)
Chiptuning, serwis DPF, Hamownia 4x4 MAHA - Poznań/Trójmiasto/Wałbrzych
tuneforce.pl
serwisdpf.pl

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 01 lut 2010, 09:05

bo turbina od AWX potrafi sie nawet w serii ukręcić

ja dalej jestem za arl,gt 17/20 lub 18/20 za 900zł
masz pol roku gwarancji :mrgreen:

i cos mi sie nie wydaje ze kolega na tym nie poprzestał <ok> wiec turbinke bedzie juz mial jak znalazl :mrgreen:

nikt nigdzie nie powiedział że tuning mechaniczny jest tani <ok>

spanky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 18 mar 2009, 22:17
Lokalizacja: Otwock

Post autor: spanky » 10 lut 2010, 13:32

wymiana turbo na AWX w AFN'ie przy planowanym tylko czipsie to spokoj ze stare turbo [pewnie z przelotem 200-300 kkm] sie nie przekreci przy zaladowaniu softu a takze troszke efektywniejsze spalanie gnoju na wyzszych obrotach ...

ustawiamy takie AWX w sofcie zeby pompowalo 1.25 mbar [seryjnie to turbo w PD-ku pompuje 1.35 wiec tutaj jest na wakacjach :mrgreen: ] rowno do 4000 rpm i mamy bezpieczny setupik na 140 PS i 300 Nm [dosyć płasko] z mozliwoscia dalszego rozwoju ...
197PS/400Nm - powered by edc-tuning.pl

nelU
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 02 gru 2008, 22:17
Lokalizacja: Dal

Post autor: nelU » 16 kwie 2010, 09:04

podepne sie pod temat, mam w serii 130 kucy i zastanawiam sie nad czipsem oraz wczesniejszym modem na IC. Jest wogole sens przerabiac FMIC, pozostajac przy seryjnym turbo :?:
Audi (łac. audi = słuchaj, tryb rozkazujący od audire)

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 19 kwie 2010, 14:22

nelU pisze:podepne sie pod temat, mam w serii 130 kucy i zastanawiam sie nad czipsem oraz wczesniejszym modem na IC. Jest wogole sens przerabiac FMIC, pozostajac przy seryjnym turbo :?:
nie

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 20 kwie 2010, 08:52

censored pisze:
alukard pisze:nie
Twoje wypowiedzi jak zawsze są budujące i pełne treści wyjaśniającej :) hehehe :-P
<ok>
krótko zwięźle i na temat bez żadnego lania wody <rotfl>

spanky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 18 mar 2009, 22:17
Lokalizacja: Otwock

Post autor: spanky » 20 kwie 2010, 22:09

alukard pisze:
nelU pisze:podepne sie pod temat, mam w serii 130 kucy i zastanawiam sie nad czipsem oraz wczesniejszym modem na IC. Jest wogole sens przerabiac FMIC, pozostajac przy seryjnym turbo :?:
nie
jak jest kasa to bym zakaldal FMIC'a ....
197PS/400Nm - powered by edc-tuning.pl

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 22 kwie 2010, 13:17

spanky pisze:
alukard pisze:
nelU pisze:podepne sie pod temat, mam w serii 130 kucy i zastanawiam sie nad czipsem oraz wczesniejszym modem na IC. Jest wogole sens przerabiac FMIC, pozostajac przy seryjnym turbo :?:
nie
jak jest kasa to bym zakaldal FMIC'a ....
ale jaki by to mialo sens przy samym chipie ??
hmmm... do 160Ps nie ma sensu ladowac FMICA
dla mnie osobiscie poroniony pomysl ...

spanky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 18 mar 2009, 22:17
Lokalizacja: Otwock

Post autor: spanky » 22 kwie 2010, 19:55

alukard pisze:
spanky pisze:
alukard pisze: nie
jak jest kasa to bym zakaldal FMIC'a ....
ale jaki by to mialo sens przy samym chipie ??
hmmm... do 160Ps nie ma sensu ladowac FMICA
dla mnie osobiscie poroniony pomysl ...
pomierz sobie temp w dolocie przed i po czipsie, z fmic i bez,podepcz auto w lato z fimc i bez itp ...
poza tym sam czips ograniczany jest przez temp w dolocie ...
FMIC nie jest konieczy ale jezeli jest kasa to jak najbardziej jest wskazany ....

naczytales sie internetu i powtarzasz jak papuga ... ;-)

p.s samo umiejscowienie oryginalnego IC w 130-tce to poroniony pomysl ... :mrgreen:
197PS/400Nm - powered by edc-tuning.pl

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 23 kwie 2010, 11:52

spanky pisze:
alukard pisze:
spanky pisze: jak jest kasa to bym zakaldal FMIC'a ....
ale jaki by to mialo sens przy samym chipie ??
hmmm... do 160Ps nie ma sensu ladowac FMICA
dla mnie osobiscie poroniony pomysl ...
pomierz sobie temp w dolocie przed i po czipsie, z fmic i bez,podepcz auto w lato z fimc i bez itp ...
poza tym sam czips ograniczany jest przez temp w dolocie ...
FMIC nie jest konieczy ale jezeli jest kasa to jak najbardziej jest wskazany ....

naczytales sie internetu i powtarzasz jak papuga ... ;-)

p.s samo umiejscowienie oryginalnego IC w 130-tce to poroniony pomysl ... :mrgreen:
pogadalem o tym troche z Rogalem
i ma powiedzmy podobne zdanie do mnie :)
mysle ze musialo by być gorąco jak na pustyni żeby sie tak gotowało w dolocie ...
kase wolał bym przeznaczyć np. na większe wtryski :mrgreen:

ale jak masz jakies logi to chetnie poogladam <ok>

spanky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 18 mar 2009, 22:17
Lokalizacja: Otwock

Post autor: spanky » 23 kwie 2010, 14:49

no tak ... "a tata Marcina powiedzial ... "

musisz jeszcze rozroznic modyfikacje dające przyrost mocy i modyfikacje dajace bardziej optymalne warunki pracy silnika ktore z reguly nie daja zauwazalnych dla kierownika przyrostow ...

a zakup wiekszych wtryskiwaczy bez FMIC to kolejny strzal kula w płot .... :mrgreen:

ale podejscie rozumiem ... po co wydac jak auto nie bedzie lepiej jechac .... <rotfl>

a roznica jest bardzo łatwa do zauwazenia, poniżej prosty przykład:

słoneczny dzien 25 stopni [normalna temp w Polsce w okresie letnim] na pustyni jest z 2 razy tyle :mrgreen:
dwa takie same auta po czipsie z tym ze jedno z FMIC ... 3-4 ostrzejsze starty ze swiatel i ............ i tu musisz pomyslec ... ;-)

p.s powtarzam ... nie jest wymagany ale jak jest kasa to ja bym sie nie zastanawial ...
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2010, 15:00 przez spanky, łącznie zmieniany 4 razy.
197PS/400Nm - powered by edc-tuning.pl

Awatar użytkownika
alukard
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1283
Rejestracja: 24 lut 2008, 20:39
Imię: Audi A6 Jacek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Żywiec

Post autor: alukard » 23 kwie 2010, 14:54

spanky pisze:no tak ... "a tata Marcina powiedzial ... "

musisz jeszcze rozroznic modyfikacje dające przyrost mocy i modyfikacje dajace bardziej optymalne warunki pracy silnika ktore z reguly nie daja zauwazalnych dla kierownika przyrostow ...

p.s zakup wiekszych wtryskiwaczy bez FMIC to kolejny strzal kula w płot .... :mrgreen:
no tak ale jak w zimne dni poszalejesz <ok>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja