[A6 C5 Avant Q] Alternatywa dla opon 235/45/17 rowniez 17&qu
[A6 C5 Avant Q] Alternatywa dla opon 235/45/17 rowniez 17&qu
Jaka moze byc alternatywa dla opon 235/45/17 rowniez w 17" ?
W oficjalnym spisie opon nic innego w 17" nie znalazlem
Chodzi mi o to zeby ciutke tanszy rozmiar znalezc oraz moze zeby sie troche mniej zabkowaly.
Z gory dzieki za pomoc!
Aha, jakie ewentualnie modele opon polecacie w szczegolnosci?
W oficjalnym spisie opon nic innego w 17" nie znalazlem
Chodzi mi o to zeby ciutke tanszy rozmiar znalezc oraz moze zeby sie troche mniej zabkowaly.
Z gory dzieki za pomoc!
Aha, jakie ewentualnie modele opon polecacie w szczegolnosci?
Pozdrawiam,
Mariusz
Mariusz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 522
- Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
- Imię: Kamel
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Leszno
ÂŚmiało montuj 225/45R17, to jest odpowiednik oryginalnego rozmiaru koła w C5. 225/45R17 jest popularnym rozmiarem dlatego znacznie tańszym.
Jeśli chodzi o efekt ząbkowania - polecam zmienić amortyzatory, nie (rozmiar) opony
Modele? Jak dla mnie wszystko od Continentala Dunlopy tez niezłe, ale ścieralnośc dużo większa
Jeśli chodzi o efekt ząbkowania - polecam zmienić amortyzatory, nie (rozmiar) opony
Modele? Jak dla mnie wszystko od Continentala Dunlopy tez niezłe, ale ścieralnośc dużo większa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 28 lut 2010, 12:35
- Lokalizacja: Lubuskie
tak, wyglada ladnieÂŻółty pisze:Koledzy u siebie mam już drugi letni sezon założone 235/45/17 i nie narzekam, fakt cena jest już dużo większa ale przyjemność z jazdy nie porównywalna (oprócz miejskich dziur). Z postów klubowiczów wyczytałem też że to jeden z popularnych rozmiarów naszych A6, i ładnie się wyróżniają z tłumu.
ale jazda to zadna przyjemnosc po naszych drogach
to istna walka z autem w koleinach
pierwszy raz w zyciu odczulem zmiane in minus po zmianie z letnich na zimowe
Pozdrawiam,
Mariusz
Mariusz
no nie wiem gdzie patrzysz na te cenyciamajdowaty pisze:Ja obecnie posiadam w swojej audi 225/45/17 ale gdy już je ściągnę na zimę na lato już nie założę. Po pierwsze 45 to za mało na nasze drogi poza tym między 225 a 205 jest różnica bodajże 1,7 cm a cena 205/50/17 jest kolosalnie niższa niż 225/45/17 a i spalanie też poleci w dół.
do tej pory sprawdzialem 215/50/17 i sa one duzo drozsze niz 225/45 czy 235/45/17 (ktore sa mniej wiecej w tej samej cenie)
spojrzalem teraz specjalnie na 205/50/17 i niestety taka sama porazka, cena ponad 100 zl na sztuce wyzsza niz ten sam model w 225/45
Pozdrawiam,
Mariusz
Mariusz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 375
- Rejestracja: 31 sty 2009, 17:14
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bielsko Biała
Nic takiego nie zauważyłem, u mnie odwrotnie, poczułem ulgę po zimowych (nowe Dunlopy) - zimowe były głośniejsze. Koleiny - nie zauważam. Jeżdżę na Continentalach 234/45/17.mariush pisze:tak, wyglada ladnie
ale jazda to zadna przyjemnosc po naszych drogach
to istna walka z autem w koleinach
pierwszy raz w zyciu odczulem zmiane in minus po zmianie z letnich na zimowe
EDIT: No właśnie na takich felgach jak pokazałeś ja pomykam (podobają mi się bardzo). Opony Continental SportContact 3. Może to nie koła są powodem Twoich problemów?
no mi sie tez felgi bardzo bardzo podobajatomciar pisze:Nic takiego nie zauważyłem, u mnie odwrotnie, poczułem ulgę po zimowych (nowe Dunlopy) - zimowe były głośniejsze. Koleiny - nie zauważam. Jeżdżę na Continentalach 234/45/17.mariush pisze:tak, wyglada ladnie
ale jazda to zadna przyjemnosc po naszych drogach
to istna walka z autem w koleinach
pierwszy raz w zyciu odczulem zmiane in minus po zmianie z letnich na zimowe
EDIT: No właśnie na takich felgach jak pokazałeś ja pomykam (podobają mi się bardzo). Opony Continental SportContact 3. Może to nie koła są powodem Twoich problemów?
jedyne jakie fajniejsze znalazlem to takie
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=1000650658
czesciowo winne sa opony bo sa wyzabkowane i tez troche sciagaja
ale nie jestem pewny czy to 100% winy
boje sie, ze jak kupie komplet opon 17" i wydam na to 2kpln i nadal nie bede zadowolony to zalamka totalna
komplet nowych (lub prawie nowych) 16" ori + oponki to ok. 3 kpln (a za 17" tez cos dostane jak sprzedam)
jedno jest pewne, ze przy tych 235 zauwazalnie od razu wzroslo spalanie
jutro jeszcze zbadam amorki
[ Dodano: 2010-04-19, 09:12 ]
Amortyzatory przed chwila przebadaneCamel- pisze: Jeśli chodzi o efekt ząbkowania - polecam zmienić amortyzatory, nie (rozmiar) opony
przod 60%/59% czyli OK
tyl 49%/41% czyli tak sobie ale tragedii nie ma
Pozdrawiam,
Mariusz
Mariusz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 28 lut 2010, 12:35
- Lokalizacja: Lubuskie
mariush pisze:no nie wiem gdzie patrzysz na te ceny
do tej pory sprawdzialem 215/50/17 i sa one duzo drozsze niz 225/45 czy 235/45/17 (ktore sa mniej wiecej w tej samej cenie)
spojrzalem teraz specjalnie na 205/50/17 i niestety taka sama porazka, cena ponad 100 zl na sztuce wyzsza niz ten sam model w 225/45
Mam na osiedlu wulkanizację, żadna wielka firma cena z normalnego katalogu i różnice w cenie sięgają nawet 160 zł na sztuce między 225/45/17 a 205/5017
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 522
- Rejestracja: 12 lut 2010, 20:00
- Imię: Kamel
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Leszno
Hmmm, sprawdzanie sprawności amortyzatorów na stacji można wsadzić pomiędzy bajki. Amortyzator, który osiągnie 100% na tym urządzonku, to rura wspawana na sztywno. Teraz jak się ma porównanie serii z np. 1BE, mimo, że oba mogą równie dobrze tłumić nierówności. Najlepsza jest praktyka.mariush pisze:Amortyzatory przed chwila przebadane
przod 60%/59% czyli OK
tyl 49%/41% czyli tak sobie ale tragedii nie ma
Jeśli masz wystarczająco dużo chęci po proś znajomego, żeby wsiadł w Twoją Audi, a Ty w jego samochód i pojedź za nim. Wjedźcie na kostkę brukową. Pomijam fakt, że taki amortyzator podczas normalnej jazdy jest już szrotem, ale jeśli koła będą się szybko odrywać od nawierzchni i równie szybko wracać (szybkie podskoki) to amorek jest po prostu do wymiany. Ciągłe uderzanie kołem o na wierzchnie to jeden z powodów występowania ząbkowania.
Pozdr.
ale rozumiem, ze to 205 sa drozsze?ciamajdowaty pisze:mariush pisze:no nie wiem gdzie patrzysz na te ceny
do tej pory sprawdzialem 215/50/17 i sa one duzo drozsze niz 225/45 czy 235/45/17 (ktore sa mniej wiecej w tej samej cenie)
spojrzalem teraz specjalnie na 205/50/17 i niestety taka sama porazka, cena ponad 100 zl na sztuce wyzsza niz ten sam model w 225/45
Mam na osiedlu wulkanizację, żadna wielka firma cena z normalnego katalogu i różnice w cenie sięgają nawet 160 zł na sztuce między 225/45/17 a 205/5017
Pozdrawiam,
Mariusz
Mariusz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 28 lut 2010, 12:35
- Lokalizacja: Lubuskie
jeden z przykladow bo nie chce mi sie wiecej, ale zareczam, ze to staly trendciamajdowaty pisze:nie, właśnie chodzi o to, że 205 jest tańsza.mariush pisze:ale rozumiem, ze to 205 sa drozsze?
http://www.opony.com.pl/v1/opony/56639_ ... act_3.html
http://www.opony.com.pl/v1/opony/48876_ ... act_3.html
rabaty sa rozne oczywiscie, ale katalogowa cena przy 205 wyzsza
[ Dodano: 2010-04-28, 21:54 ]
Spiesze doniesc (i pochwalic sie :D), ze dzisiaj zakupilem i zamontowalem nowe oponki.
Jednak nie zdecydowalem sie na 16" bo stwierdzilem, ze jednak 17" jest tak ladne, ze w jakies male felgi i balony nie bede wchodzil
Zakupilem wreszcie opone 225/45/17 94W Continental SportContact 3
(do tej pory Dunlopy SportMaxx 235/45/17 94Y). Nowe sa asymetryczne, stare zdecydowany bieznik kierunkowy (i to chyba glownie je rozni jesli chodzi o zachowanie)
Nie przejechalem jeszcze duzo, ale mam juz pewne obserwacje a przede wszystkim wiem dlaczego niektorych rzuca w koleinach i jest walka a niektorzy spokojnie jezdza. Nie jest temu winna szerokosc opony (chociaz ona troszeczke tez na pewno) tylko glownie rzezba bieznka.
Pierwsze opinie o tych Conti:
- lepszy komfort (mimo, ze scianka boczna teoretycznie nizsza)
- gorszy wyglad - dunlopy mialy ksztalt zblizony do prostokata, tutaj bardziej jest to pozaokraglane co przy wezszej oponie jeszcze gorzej na dosyc szerokiej feldze wyglada
- glosnosc - slychac jak szumia chociaz pewnie musza ciutke sie dotrzec
- prowadzenie - i tutaj mam dylemat bo z jednej strony latwiej sie kreci kierownica (duzo duzo latwiej), ale IMO nie maja precyzji prowadzenia. Znowu Dunlopy troche za bardzo "wyznaczaly" ten kierunek na wprost (i czesto wyrywaly kierownice) przez co chyba wlasnie byly te problemy z koleinami. Jak dla mnie Conti sa troche za "miekkie" jesli chodzi wlasnie o precyzje prowadzenia. Lubie jak przy puszczeniu kierownicy opona skieruje auto na wprost a tutaj jak sie ma troche skrecona kierownice to ona sie nie wyprostuje. Cos przydaloby sie pomiedzy tymi Conti a Dunlopami....
Pozyjemy zobaczymy jak sie beda w dluzszym okresie sprawowaly.
Pozdrawiam,
Mariusz
Mariusz