Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[a6 c5 2.5tdi] problemy z rozpędzaniem w audi a6 2.5 tdi

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
Tomasz1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 09 kwie 2010, 11:01
Lokalizacja: Wołomin

[a6 c5 2.5tdi] problemy z rozpędzaniem w audi a6 2.5 tdi

Post autor: Tomasz1980 » 09 kwie 2010, 11:28

Witam serdecznie. Przeglądałem forum ale nie znalazłem dokładnie tego czego się chciałem dowiedzieć, wiec postanowiłem opisać swój problem.
W ubiegłym roku we wrześniu nabyłem a6 w 2.5tdi 155km z 2002roku do stycznia tego roku śmigał bez żadnego wkłądu finansowego, jednak w styczniu nagle coś się stało że stracił moc i zaczął strasznie kopcić po odpaleniu na szaro błekitno. Po licznych diagnozach okazało sie ze to pompa. Po wymianie pompy myślałem że wszystko będzie ok ale jednak nie. nie raz jest tak że auto idzie tak jak należy i wszystko jest ok,a nie raz jest tak że po przejechaniu kilku( kilkunastu) kilometrów coś się zacina i silnik przestaje ciągnąć. rozpędza się bardzo powoli i to maks do 2200 obrotów, jednak i podczas takieog powolnego rozpędzania potrafi nie raz ożyć i pociągnąć lepiej, a nie raz jest tak że jadąć 150 potrafi sie zaciąc i dalej nie iść a nawet zejsc z prędkości do niższej. Będąc w warsztacie gdzie wymieniałem pompe, koleś powiedział żę to nie wina pompy lecz zaworu n75, jednak na vagu nie pokazuje żadnych błedów. Jest jeszcze to że podczas wolnego rozpędzania silnik jakoś inny dźwięk wydaje taki dziwnie klekoczący. Po zgaszeniu i odpaleniu po chwili auta chwilowo jest dobrze, ale potem objawy wracają. Przepraszam za takie mozolne rozpisanie ale starałem się dokłądnie przedstawić problem

P.S ÂŚwiecą mi się jeszcze kontroli abs i esp ale to pobono wina pompy absu bo zmiana kodowania u mechanika nic nie pomagałą.
Ostatnio zmieniony 09 kwie 2010, 12:04 przez Tomasz1980, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 09 kwie 2010, 11:51

Mi to wygląda na "tryb awaryjny " no ale jakieś błędy łapie ,dobrze by było jak byś zapodał je na forum ,a jak dasz radę chociaż statyczne zrobić to też by dużo pomogło ,a najlepiej dynamiczne ;-)

Tomasz1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 09 kwie 2010, 11:01
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Tomasz1980 » 09 kwie 2010, 12:53

niestety vaga nie posiadam, a ze swojego gapiostwa nie spisałem co tam wyskoczyło. Teraz wyjeżdzam, więc numery błędów postaram się wrzucić dopiero w poniedziałek.
Krzycho czyli mówisz że to może być ten zawór n75??

Awatar użytkownika
krzycho0110
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 298
Rejestracja: 27 wrz 2008, 09:54
Lokalizacja: Śląsk

Post autor: krzycho0110 » 09 kwie 2010, 13:52

kurde ja nie chcę wprowadzać Cię w błąd ,nie jestem fachowcem ,ja tylko dużo czytam na forum i staram się pomagać w miarę możliwości ,ale traktował bym moje wypowiedzi jako "lekki trop" <ok> a oczywiście ze może to być n75 ,jest też na forum że można podmienić z n18 na próbę czy trybi

Tomasz1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 09 kwie 2010, 11:01
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Tomasz1980 » 09 kwie 2010, 14:14

niestety ale chyba nie da rady ich podmienić bo kostki troszkę się róznią ( w a4 są te same)
dzięki za odzew. wróćę w poniedziałęk to zobaczę co inni tu napisza jeszcze
Dzięki i życzę miłego weekendu

citrin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 538
Rejestracja: 24 maja 2008, 09:46
Imię: Czarek
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Starogard Gdański
Kontakt:

Post autor: citrin » 09 kwie 2010, 14:26

m4ciek58,

Nie rób czsami logów dynamicznych :!: :!:

Spisz ewentualne błędy i zamieść je na forum.
Jak dasz radę to zrób logi statyczne i zamieść je na forum. Koledzy napewno ci pomogą w ocenie i naprowadzą na ewentualne miejsce usterki.

Problemm może być wspomniany zaworek N75, turbina, sterowanie (membrana) gruszką turbiny, a nawet błahostka typu brak sygnału/napięcia na zaworek.

Pozdrawiam

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 09 kwie 2010, 21:28

może poprostu wina przepływki sprubój ją przemyć,nic nie kosztuje a może pomóc zwłaszcza,że często się zdarza jak zaczyna padać to na vagu nie pokazuje błędu

Tomasz1980
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 09 kwie 2010, 11:01
Lokalizacja: Wołomin

Post autor: Tomasz1980 » 12 kwie 2010, 20:22

witam
niestety nie udało mi sie podpiac vaga dziś bo mechanik u którego naprawiam swoje autko dziś nie miał czasu. A ja sam do mechaniki wole sie nie dotykać bo prędzej coś popsuje niż naprawie ze względu na ogólny brak czasu.
Mam do was prośbe o polecenie jakiegoś dobrego warsztaciku w okolicach warszawy-płońska-płocka gdzei by sprawdzili dokłądnie moje autko i wiedzieli co w nim nie tak.Bo ten mój to ostatnio coś wogóle czasu nie ma

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl