...można to zrobić samemu, ale jak nie masz dostępu do pistoletu pneumatycznego
to będzie lekka lipa

.Sprayem nie wyjdzie za "ładnie" ,poza tym każdy spray to
produkt 1K więc szału z jakością nie ma ...
Jeśli masz dostęp do pistoletu(a może do szlifierki rot.- oscylacyjnej ) to :
Jeżeli felga nie ma b.dużych ubytków to możemy obyć się bez szpachli.Jeśli jednak
są zauważalne dziury to trzeba będzie je zaszpachlować .
W każdym jednak przypadku(jeśli ma to być zrobione " porządnie " należy felgę zagruntować gruntem antykorozyjnym.Felga jest zrobiona ze stopu aluminium ,materiałem bardzo podatnym na utlenianie(korozję) poza tym pracuje w ekstremalnych warunkach ,więc zastosowanie gruntu w/g mnie jest niezbędne
Jeśli więc felga nie wymaga szpachlowania to:
1.
Przygotowanie. Matujemy wypiaskowaną fele : maszynka rot-oscyl. krążek gradacja 180-220(jeśli po wypiaskowaniu powierzchnia jest bardzo zdegradowana najpierw użyjemy czegoś grubszego np. gradacja 120-150)lub ręcznie z grubsza papier na klocku gr.150-220 potem wykańczamy pod grunt lub podkład gr.400
2.
Gruntowanie. Nakładamy grunt antykorozyjny(jak użyjemy gruntu w technologii"mokre-mokre" to możemy nałożyć podkład po ok 30min bez szlifu)
3.
Podkładowanie. Po nałożeniu 2 warstw podkładu wypełniającego (z przerwą pomiędzy warstwami min 10min), po jego wysuszeniu(na 2-gi dzień) szlifujemy pod lakier.Jeśli to ma być baza metalic+klar papier "wodny" 1000-1200, a jeśli lakier akrylowy gradacja 600-800
4.
Lakierowanie. Nakładamy 2-3 warstwy bazy metalicznej (do pokrycia) z odwietrzeniem między warstwami 10min a po ok. 0,5 h nakładamy lakier bezbarwny(w zależności od marki 1,5 - 2 warstwy) .Sugeruję zakup markowego klaru -dłużej nam "posłuży"
W przypadku lakieru akrylowego(1 warstwowy) nakładamy w zależności od marki 1,5-2 warstwy z czasem na odwietrzenie 10 min.
Po wymalowaniu jeśli będzie dużo wtrąceń możemy lakier wypolerować -wycinając najpierw wtrącenia papierem wodnym 2000 .
To tak w dużym uproszczeniu....
