Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[all] co po piaskowaniu?

Wszystko co dotyczy ogólnie felg, opon, kół nie przywiązane stricte do konkretnego modelu włącznie z innymi pojazdami.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kamil138
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 17 lis 2008, 00:09
Lokalizacja: suwałki

[all] co po piaskowaniu?

Post autor: kamil138 » 07 kwie 2010, 22:23

Witam klubowiczów

Właśnie wypiaskowałem swoje aluski i co teraz? Czym i jak je malować? Jakiego preparatu użyć do polerowania?

Czekam na podpowiedzi <ok>
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA <cwaniak>

JandO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 02 kwie 2010, 20:26
Lokalizacja: LowerSilesia Legnica

Post autor: JandO » 07 kwie 2010, 23:16

Hi
1.Chcesz wykonać polerkę i zabezpieczyć klarem czy tylko pomalować na jakiś kolor?
2.Będziesz to robił sam ? domowym sposobem? czy u zaprzyjaźnionego lakiernika ?
Te podstawowe informacje musisz podać ....niestety :cry:
pozdrawiam

Jarek

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 08 kwie 2010, 11:47

kamil138, procedure polerki opisal w swoim poscie mad-max wiez uzyj szukajki.co do malowania,to nadal najelpszym sposobem zabezpieczenia jest malowanie proszkowe.najtrwalsze i najtwardsze.nie wykonasz tago sam.odradzam z autopsji domowe sposoby malowania.nie przyniosa efektu a mozna narobic sobie biedy i powtornego piaskowania.jesli chcesz je dac do malowania to powinni dac najpierw gruby podklad,ew delikatne ubytki mozesz zaszpachlowac.potem szlifujesz podklad matujesz go i kladziesz farbe.nie bede sie wypowiadal na temat malowania bo sa tu na forum szpece od tego.poprostu chce cie uczulic ze chyba nie wykonasz tego domowym sposobem.a co do polerowania to wiem ze jest specjalny lakier bezbarwny do polerowanego aluminium.trzyma sie gladkiej pwoerzchni.delikatnie zmienia to polerowanie ale za to jest trwalsze.pozdrawiam

Awatar użytkownika
kamil138
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 17 lis 2008, 00:09
Lokalizacja: suwałki

Post autor: kamil138 » 09 kwie 2010, 07:28

co do pytańJandO, to owszem jestem ambitny i chcem to sam zrobić w garażu,
oczywiście rant od środka trzeba porządnie wygładzić żeby mi potem powietrze między oponą a felgą nie uciekało, i jeszcze otwoty na szpilki żeby nie były szorstkie

a jeśli chodzi o pierwsze pytanie to chcem ją pomalować i na wierzch klar rzucić żeby miała jakiś połysk

po piaskowaniu to raczej trudno będzie to od razu spolerować bo felga jest szorstka

czy tą szorstką powierzchnię felgi mogę przykryć cienką warstwą szpachli (mam szpachlę w sprayu nanosi się ją tak jak farbę) ?

przed piaskowaniem :-(

Obrazek Obrazek

po piaskowaniu :)

Obrazek Obrazek Obrazek
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA <cwaniak>

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 09 kwie 2010, 09:20

kamil138, sluchaj a moze zeczywiscie oddaj do malowania proszkowego.polecalbym ci to bo rozumiem ze jestes ambitny ale ciezko bedzie uzyskac dobry efekt.jest w olsztynie firma ktora maluje za 40 zl sztuka.sam malowalem i powiem ci ze efekt jest super.wyrownalo wszelkie pory i nierownosi powierzchni..sa ludzi ktorzy od was jezdza do olsztyna i mozna to zorganizowac po minimalnych kosztach a efekt jest rewelacja.tym bardziej ze masz juz wypiaskowane i szkoda to zepsuc.pamietaj tez ze felga minimalnie pracuje,zeby potem nie odlazilo to.doceniam ze chcesz ambitnie wszystko sam ale pewwnych zeczy poprostu sie nie da zrobic w domowych warunkach...
jesli jednak jestes zdecydowany sam to do wypelnienia porow stosuj podklad i potem szlifowanie..ew druga warstwa i rowniez szlifowanie...powinno wyjsc gladko.nie przejmuj sie otworami na sruby,nie musisz ich polerowac na gladko.bez problemu to dokrecisz i nei bedzie klopotow.bardziej uwazaj na otwor centrujacy ktory nachodzi na piaste.zeby tam nei bylo za grubo farby bo ciezko bedzie zdjac i zalozyc kolo.

JandO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 02 kwie 2010, 20:26
Lokalizacja: LowerSilesia Legnica

Post autor: JandO » 09 kwie 2010, 10:18

...można to zrobić samemu, ale jak nie masz dostępu do pistoletu pneumatycznego
to będzie lekka lipa :-/ .Sprayem nie wyjdzie za "ładnie" ,poza tym każdy spray to
produkt 1K więc szału z jakością nie ma ...
Jeśli masz dostęp do pistoletu(a może do szlifierki rot.- oscylacyjnej ) to :

Jeżeli felga nie ma b.dużych ubytków to możemy obyć się bez szpachli.Jeśli jednak
są zauważalne dziury to trzeba będzie je zaszpachlować .
W każdym jednak przypadku(jeśli ma to być zrobione " porządnie " należy felgę zagruntować gruntem antykorozyjnym.Felga jest zrobiona ze stopu aluminium ,materiałem bardzo podatnym na utlenianie(korozję) poza tym pracuje w ekstremalnych warunkach ,więc zastosowanie gruntu w/g mnie jest niezbędne
Jeśli więc felga nie wymaga szpachlowania to:
1.Przygotowanie. Matujemy wypiaskowaną fele : maszynka rot-oscyl. krążek gradacja 180-220(jeśli po wypiaskowaniu powierzchnia jest bardzo zdegradowana najpierw użyjemy czegoś grubszego np. gradacja 120-150)lub ręcznie z grubsza papier na klocku gr.150-220 potem wykańczamy pod grunt lub podkład gr.400
2.Gruntowanie. Nakładamy grunt antykorozyjny(jak użyjemy gruntu w technologii"mokre-mokre" to możemy nałożyć podkład po ok 30min bez szlifu)
3.Podkładowanie. Po nałożeniu 2 warstw podkładu wypełniającego (z przerwą pomiędzy warstwami min 10min), po jego wysuszeniu(na 2-gi dzień) szlifujemy pod lakier.Jeśli to ma być baza metalic+klar papier "wodny" 1000-1200, a jeśli lakier akrylowy gradacja 600-800
4.Lakierowanie. Nakładamy 2-3 warstwy bazy metalicznej (do pokrycia) z odwietrzeniem między warstwami 10min a po ok. 0,5 h nakładamy lakier bezbarwny(w zależności od marki 1,5 - 2 warstwy) .Sugeruję zakup markowego klaru -dłużej nam "posłuży"
W przypadku lakieru akrylowego(1 warstwowy) nakładamy w zależności od marki 1,5-2 warstwy z czasem na odwietrzenie 10 min.
Po wymalowaniu jeśli będzie dużo wtrąceń możemy lakier wypolerować -wycinając najpierw wtrącenia papierem wodnym 2000 .

To tak w dużym uproszczeniu.... ;-)
pozdrawiam

Jarek

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 09 kwie 2010, 10:27

JandO, brawo.konkretnie rzeczowo wiele wnoszacy post.nie wiesz mzoe czy po malowaniu proszkowym mozna dac na to klar?roszkowe nie sa takie blyszczace jak bym chcial.zmatowac delikatnie i dac klara?

JandO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 02 kwie 2010, 20:26
Lokalizacja: LowerSilesia Legnica

Post autor: JandO » 09 kwie 2010, 11:12

Można ...pod warunkiem ,ąe odpowiednio przygotujesz (wymatujesz) powierzchnię-chodzi o przyczepność lakieru bezbarwnego.
pozdrawiam

Jarek

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 09 kwie 2010, 11:33

jasne to zrozumiale,chodzilo mi o to czy nei bedzie sie gryzlo z proszkowym malowaniem?tzn nic sie nie zwazy i nie poplynie.ale wydaje mi sie ze nie powinno bo to inny rodzaj farby i utwardzania,tyle wiem ze chyba nie bardzo mozna je potem do pieca na wygrzanie wstawiac

JandO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 02 kwie 2010, 20:26
Lokalizacja: LowerSilesia Legnica

Post autor: JandO » 09 kwie 2010, 12:11

hmm... myślałem,że chodzi ci o "odświeżenie " felg pomalowanych proszkowo.
Tak to się nie da ,ze względu na temp.(ok200 C) oraz na skład chemiczny...
pozdrawiam

Jarek

Forum Audi A6 .

Post autor: Forum Audi A6 . » 09 kwie 2010, 12:48

JandO, chodzi mi dokladnie o to co miales na mysli.mam juz pomalowane proszkowo,ale ni eblyszcza jak bym chcial wiec chce dac klar i dotad sie zgadzamy dalej zreszta tez bo chodzilo mi o to ze czsami utwrdzanie lakieru bezbarwnego jest tez w komorze lakierniczje i piecu.i chodzilo mi o to ze tego chyba tak nie mozna.o ile kojarze to lakiery wodne tak sa utwrdzane?ale ja chce noramlnie je teraz zmatowac delikatnie zeby nie poprzecierac i dac klar.wiec bedzie git.

[ Dodano: 2010-04-09, 12:48 ]
klar zwykly z utwardzaczem,bez wygrzewania

JandO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 18
Rejestracja: 02 kwie 2010, 20:26
Lokalizacja: LowerSilesia Legnica

Post autor: JandO » 09 kwie 2010, 12:59

:-)
Niektóre bezbarwne można wygrzewać w temp 60 C ... ale 200 C to lekka przesada :-P
Spokojnie możesz odświeżyć fele,delikatnie wodnym 1200, a potem bezbarwnym.
Niestety takiej odporności na ścieranie i odpryski , jaka daję proszek, nie da ci żaden klar nakładany pneumatycznie i utwardzany chemicznie ....
Generalnie im bardziej elastyczny klar(nie mylić z "twardy") tym lepiej się na felach sprawdza.
Ja jeździłem kiedyś 4 lata na regenerowanych w ten sposób alusach i biedy nie było.

P.S. Prawie wszystkie lakiery "wodne" nowej generacji nie muszą być wygrzewane.
W większości przypadków wystarczy temp.powyżej 15 C i odpowiedni przepływ powietrza
pozdrawiam

Jarek

Awatar użytkownika
kamil138
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 287
Rejestracja: 17 lis 2008, 00:09
Lokalizacja: suwałki

Post autor: kamil138 » 09 kwie 2010, 13:05

to już wiem na czym stoję panowie dzięki

właśnie zeszlifowałem z grubsza felgi nie jest ona idealnie gładka bo żeby chcieć ją zeszlifować na "lustro" to trzeba by było zedrzeć około 1-1,5mm aluminium a to bez sensu
pory które zostały zakryłem wspomnianą wcześniej szpachlą w sprayu potem znów zeszlifowałem i jest można powiedzieć gładka jak szkło szpachla została tylko w dołkach po piasku jutro całość zmatuję i przelecę podkładem
Było: A6 C4 2.5tdi, 115KM, 1994r,
Było: S6 C4 4.2, 290KM 1995r,
Jest: MOJA ŻABA <cwaniak>

Roblez52
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 17 wrz 2013, 14:36
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Roblez52 » 17 wrz 2013, 14:38

Jeżeli szukacie dobrej farby proszkowej, to polecam tą, moim zdaniem jest najlepsza na rynku: tangra.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Ogólne”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga