Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c5] 2,7 turbo

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
stahak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 14 maja 2008, 21:44
Lokalizacja: opole

Post autor: stahak » 27 lip 2008, 17:11

ale zrozumcie ze temp wzrasta ale nie na tyle zeby sie właczył wentylator..

adi_si
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 07 cze 2008, 21:01
Lokalizacja: Norge Łomża

Post autor: adi_si » 27 lip 2008, 19:04

u mnie temperatura rośnie po kilku minutach, zarówno wiskoza jak i elektryczny wentylator działają poprawnie, auto było kilkukrotnie zargrzewane do właczenia wentylatora, auto może stać na postoju i sie nie nagrzewa powyzej 90, jestem mechanikiem więc wszytkie możliwe opcje posprawdzałem, widać tak już ma być,

Porónajcie położenie obydwu czujników :
nisko położony włacznik i wysoko czujnik temperatury.

bler
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 25 lip 2008, 07:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: bler » 27 lip 2008, 19:10

Ale koledzy, na tyle na ile zdążyłem się przyjrzeć silnikowi 2.7T w C5, tam nie ma wentylatora elektrycznego do chłodzenia silnika, jest tylko ten na wspólnym pasku z całą resztą napędzaną wałem - on jest na sprzęgle elektromagnetycznym, i w razie potrzeby jest spinany z tym paskiem właśnie (ten sam patent jest u mnie w 2.8). Zresztą to widać jak się luknie pod maskę, jak jest na pasku, to nie jest elektryczny.

Wentylator od klimy nie ma nic wspólnego z chłodzeniem silnika (oczywiście, wspomaga chłodzenie, ale jak się klimę wyłaczy to on też ustaje).

Temperatura wody w tych silnikach (po 1997) nigdy nie wzrośnie powyżej 90 przy pracującym silniku, jeżeli wszystko jest sprawne w obwodzie. Nie trzeba patrzeć na temperature wody tylko na olej, szczególnie w turbo. Teoretycznie nie powinno się nic stać (w końcu ktoś, kto projektował silnik jeżeli by uznał, że trzeba chłodzić to by był elektryczny wentylator), ale nie zaszkodzi dać mu się ostudzić poniżej 100st.

gość_

Post autor: gość_ » 27 lip 2008, 19:35

sa 3 wentylatory
jeden z przodu i dwa od wewnatrz, jeden chodzi razem z silnikiem, a dwa pozostale na 99% sa elektryczne

adi_si
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 69
Rejestracja: 07 cze 2008, 21:01
Lokalizacja: Norge Łomża

Post autor: adi_si » 27 lip 2008, 20:34

gdzie masz ten od przodu ?? sa tylko dwa : elektryczny a dugi napedzany paskiem , tak bylo od zawsze nie widzialem nigdy innej kombinacji

bler
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 25 lip 2008, 07:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: bler » 27 lip 2008, 21:18

No wentylator od przodu to by był niezły wyczyn :)

Awatar użytkownika
stahak
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 14 maja 2008, 21:44
Lokalizacja: opole

Post autor: stahak » 27 lip 2008, 21:33

adi si ma racje i jego słuchajcie ..

gość_

Post autor: gość_ » 30 lip 2008, 20:27

bler pisze:No wentylator od przodu to by był niezły wyczyn :)
tutaj jest zdjecie jak wyglada wentylator z przodu chlodnicy
http://img1.aukcjoner.net/gallery/000435787/2_f.jpg

dodam ze to nie sa moje zdjecia tylko inne 2,7 biturbo

wiec tak jak mowilem sa 3 wentylatory przy chlodnicy

bler
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 44
Rejestracja: 25 lip 2008, 07:38
Lokalizacja: Kraków

Post autor: bler » 31 lip 2008, 02:22

A to ja przepraszam, wykazałem się niewiedzą. 2.8 i 2.7 w zasadzie konstrukcyjnie są mniej więcej takie same, więc ta trzecia dmuchawa może być do chłodzenia turbin w jakiś sposób.

W każdym razie - u mnie nie ma 3 wentylatora i nie ma dodatkowego chłodzenia, a taka sytuacja jak opisałeś się zdarza całkiem często. Wynika z tego, że takie przegrzewanie jest w miarę w normie i nie ma się co przejmować.

Przy turbo bym się raczej martwił co się dzieje ze sprężarkami, jak się wyłączy przy 120 temp. oleju :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl