[a6 c5] 2,7 turbo
u mnie temperatura rośnie po kilku minutach, zarówno wiskoza jak i elektryczny wentylator działają poprawnie, auto było kilkukrotnie zargrzewane do właczenia wentylatora, auto może stać na postoju i sie nie nagrzewa powyzej 90, jestem mechanikiem więc wszytkie możliwe opcje posprawdzałem, widać tak już ma być,
Porónajcie położenie obydwu czujników :
nisko położony włacznik i wysoko czujnik temperatury.
Porónajcie położenie obydwu czujników :
nisko położony włacznik i wysoko czujnik temperatury.
Ale koledzy, na tyle na ile zdążyłem się przyjrzeć silnikowi 2.7T w C5, tam nie ma wentylatora elektrycznego do chłodzenia silnika, jest tylko ten na wspólnym pasku z całą resztą napędzaną wałem - on jest na sprzęgle elektromagnetycznym, i w razie potrzeby jest spinany z tym paskiem właśnie (ten sam patent jest u mnie w 2.8). Zresztą to widać jak się luknie pod maskę, jak jest na pasku, to nie jest elektryczny.
Wentylator od klimy nie ma nic wspólnego z chłodzeniem silnika (oczywiście, wspomaga chłodzenie, ale jak się klimę wyłaczy to on też ustaje).
Temperatura wody w tych silnikach (po 1997) nigdy nie wzrośnie powyżej 90 przy pracującym silniku, jeżeli wszystko jest sprawne w obwodzie. Nie trzeba patrzeć na temperature wody tylko na olej, szczególnie w turbo. Teoretycznie nie powinno się nic stać (w końcu ktoś, kto projektował silnik jeżeli by uznał, że trzeba chłodzić to by był elektryczny wentylator), ale nie zaszkodzi dać mu się ostudzić poniżej 100st.
Wentylator od klimy nie ma nic wspólnego z chłodzeniem silnika (oczywiście, wspomaga chłodzenie, ale jak się klimę wyłaczy to on też ustaje).